skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> StepaNoFUN 10.05.25 08:49:41: Až od face
-> Sita 10.05.25 07:48:05: To neukazuje zarazenou rychlost ani teplotu oleje?
S dotazama tohohle typu napis SZ Nwktmu. Ale je mozny, ze od nej uslysis to co pise Stepan. Na mym aute uz taky nejde "dodelat" skoro nic.

-> Sita 10.05.25 07:48:05: u O4 si myslim, ze uz sam neudelas vubec nic. A ruzni garaznici taky ne.
O4 je uz myslim UNECE auto.
O4 je uz myslim UNECE auto.
-> Sita 10.05.25 07:48:05: to jsi nemel ani kkl, aby sis je zhasnul sam? ja je rozsvitil pri montazi tempomatu u fab., tak jsem myslel, ze jsem neco nepripojil a znova sundaval volant atd. a ono to stacilo smaznout



-> ajok 10.05.25 07:03:00:
uz se to resilo asi milionkrat, chtel bych si par veci upravit, videt zarazenej kvalt v rezimu D, videt teplotu oleje, mozna i dalsi veci.
ma smysl nejlevnejsi reseni "OBDEleven", nebo investivat do VAG nebo vyjde nejlevneji nekam zajet a nechat nastavit? Kolik tyhle sluzby cca stoji?
U Bory, kdyz jsem treba omylem rozsvitil airbagy, tak za zhasnuti chteli 300 + cesta do CB 150 + hodina a pul v pr....
edit: neda se to u o4 uz delat pres internet?

uz se to resilo asi milionkrat, chtel bych si par veci upravit, videt zarazenej kvalt v rezimu D, videt teplotu oleje, mozna i dalsi veci.
ma smysl nejlevnejsi reseni "OBDEleven", nebo investivat do VAG nebo vyjde nejlevneji nekam zajet a nechat nastavit? Kolik tyhle sluzby cca stoji?
U Bory, kdyz jsem treba omylem rozsvitil airbagy, tak za zhasnuti chteli 300 + cesta do CB 150 + hodina a pul v pr....
edit: neda se to u o4 uz delat pres internet?
-> Sita 09.05.25 22:38:28: zkus vyhazet ze sloupku, pod motorem atak vsechny molitany, ve kterych se jen bude drzet bordel
udelal jsem to u nivy 2013 a jsem hlukem zas o 10 let zpet




habemus octavia
jinak shrnuti jizdy prahy pres Kladruby na jih: spotreba 4.8, motor neni slyset, s asistentama spokojenost, nejvetsi rozdil oproti 25let starymu autu je jak je to tichy a diky ty automatizaci muzu jit jeste betonovat. Driv po takovych cestach byla unava a z toho hluku i bolest hlavy, takze hsem zatim spoko.
Teda az na to, co jsem se dozvedel v APP servisu ohledne DSG... Ale zatim to jede tak proc se tim zatezovat...

jinak shrnuti jizdy prahy pres Kladruby na jih: spotreba 4.8, motor neni slyset, s asistentama spokojenost, nejvetsi rozdil oproti 25let starymu autu je jak je to tichy a diky ty automatizaci muzu jit jeste betonovat. Driv po takovych cestach byla unava a z toho hluku i bolest hlavy, takze hsem zatim spoko.
Teda az na to, co jsem se dozvedel v APP servisu ohledne DSG... Ale zatim to jede tak proc se tim zatezovat...
-> minno 09.05.25 12:54:26: To asi bude. Ale tak ten olej cirkuluje.
Ona tá teplota oleja sa meria aj tak vo vani, nie?
Čiže na mazacích miestach bude kľudne ešte o pár stupňov vyššia, či zle to chápem?
Čiže na mazacích miestach bude kľudne ešte o pár stupňov vyššia, či zle to chápem?
-> ajok 08.05.25 20:02:18: na 108 sem byl v půlce Mohelnicaku s tsi s Karavanem.... Nahoře 118
-> Milan 136: Super 

-> kpt.Budha 09.05.25 09:36:37: Za mě určitě.
-> Milan 136: A maraton dobré? 

-> Milan 136 08.05.25 12:51:18: ja se teda dostal na 108°C zatim nejvic v Madarsku, kde bylo 30 ve stinu, ale driv to muselo byt kolikrat urcite vic, kdyz jsem to nesledoval a nedelal prubezna opatreni :), ale i tak mi to nekarbonuje s tim shell helix ultra 5W40
Nedávno se tu řešila ta teplota oleje. Teď jsem jen v sobotu do Prahy na maraton a v pondělí zpět a cestou jsem schválně pozoroval teplotu na mém veteránu. Mimo dálnici to drží většinu času 88°, chvílemi 89°. Na D4 tam bylo většinu času plus mínus 93-94°.
Přes 100 to vlezlo jednou a to si myslím, že běžela regenerace DPF. Novější vozy teda asi udržují olej teplejší.
Přes 100 to vlezlo jednou a to si myslím, že běžela regenerace DPF. Novější vozy teda asi udržují olej teplejší.
-> Jarda/felda: protože viskozita se volí podle enviromentu a zařazení provozu..
-> Syny 06.05.25 18:31:40: vsechno by mela byt jen kosmetika, dokonce snad cely po kroupach. Nic co manzelka s dcerou nedokazou prekonat 

-> Jarda/felda 06.05.25 21:29:54: Vždyť máš o kus níž tabulku z elsy s normou i viskozitou

-> 11mAjA11 06.05.25 13:50:12: koncern už viskozitu neuvádí sakra dlouho
jedou si ty svoje normy 505.00 507.00 atd... 


-> ajok: Snad :)
-> Syny 06.05.25 18:31:40: to je jen narazak, ne?
-> Sita: volný přístup na stránkách škoda auto
-> Milan 136 06.05.25 16:14:07: diky moc 

-> 11mAjA11: diky, do toho skoda-auto.com portalu se da nekde ziskat pristup?
digital-manual.skoda-auto
.com/w/.../344c92570fbe499
0ac1445254a6f3c04_1_cs_CZ?
ct=344c925...
Uvádí normu bez viskozity, takže nejspíše ta není nezbytně nutně důležitá a je dobré ji volit s ohledem na zeměpisné umístění, kde se to bude provozovat.
Uvádí normu bez viskozity, takže nejspíše ta není nezbytně nutně důležitá a je dobré ji volit s ohledem na zeměpisné umístění, kde se to bude provozovat.
-> Milan 136 06.05.25 12:47:53: mam, ale bojim se co se dozvim :D TMBAP7NX8MY087197
-> Jarda/felda 06.05.25 12:43:42: Je to možné, ale na 6 ročnom aute to v návode ešte mám :)
-> Sita 06.05.25 12:05:16: Máš vin?
-> minno: Skoro bych ty návody nepřeceňoval. U zánovní Dacie sem se v návodu na téma "oleje" dočetl pouze odrážku, že olej má být mezi ryskama. Případně že se má dolejt 5W30 s normou RN17. Nebylo tam ani množství nebo interval. 

-> minno 06.05.25 12:08:21: pojedu si pro to asi v patek, navod by tam byt mel, snad tam bude i nejakej "nelonglife" rezim.
-> Sita: K autu by mal byť aj návod a v ňom by mali byť uvedené predpísané oleje.
-> Milan 136: ok, tyhle publikace zatím u sebe nemám, tipuju že tam bude jasně jen ten jeden 0w-20
-> Sita 06.05.25 12:02:53: To není o praxi. To je o tom, co říká dílenská příručka.
-> Milan 136 06.05.25 11:41:00: úplně 100% jistej si nejsem, vlastně proto se ptám, jestli to třeba není v servisech doporučená praxe. Ještě doplním, že bych ho chtěl měnit jednou za rok nebo do 10tkm. Já s tím praktický zkušeniosti nemám, něco k tomu psali na auto.cz, něco jsem četl na nějakých fórech, údajně se tím přechodem, cituju, "motoru udělá obrovská služba"...
-> Sita 06.05.25 11:36:51: A může se tam vůbec dát?
O4 1.0 e-TSi 60tkm, v motoru 2x měněnej olej 0W-20 (cca po 30tkm). Chci ho hned vylejt a přejít na 5W-30 (VW504/507), máte k tomu někdo nějakej postřeh nebo komentář? Převodovku chci nechat vyměnit oba oleje.
-> ajok 05.05.25 18:21:02: mam polodot a nic takovýho nepozoruju
na nastavení času musím sáhnout akorát při změnách zimní/letní 


-> palinator 05.05.25 18:58:06: nebo jestli to muze byt nejakym studenackem, protoze se mi stalo, ze ve vedrech, kdyz jsem pustil klimu, tak mi otackomer a mozna i tachac sel skokove, ale to se mi uz dlouho nestalo, ted v hungaros bylo v sobotu 30 ve stinu, jinak olej jsem zatim nedostal nad 108°C, ale ja to porad sleduju a poustim naplno vrtule a jak leze teplota, tak tomu prestavam davat, diky tomu jsem najel na 55l LPG pres 600km, dokud jsem ten udaj nemel k dispozici, tak jsem najel i o 100 min :)
-> ajok:
Nic takovýho nepozoruju. Hejbalo se akorát JVC rádio v Toledu.
Nic takovýho nepozoruju. Hejbalo se akorát JVC rádio v Toledu.
Tak ten rozvod se zas chova zajimave, kdyz to nastartuji a neprohreju, tak je remen vic u bloku a kdyz se to prohreje, tak leze zas ke krytu, mozna ze je uz tak vybehly vackovy kolo, ale je zaroven, mimo jako driv neleze, tak to snad nicemu nevadi, kdybych nedal nebo dal slabsi podlozku pod kladku, tak bych to nasilim cpal k bloku, ale nevim, jestli by to bylo pro remen uplne dobre
Zatim na tom mam jen 2500km a chova se to celou dobu stejne... Nezvejka, nepiska, nedela bordel, nesmrdi... tak snad OK.
Jinak mam to jen ja nebo vsechny maxidoty maji blbej krystal?, u octy mi za pul roku jdou hodiny o 6 minut a u fabie za mesic snad o 2 minuty.
na obyc budikach sly hodiny presne.
Zatim na tom mam jen 2500km a chova se to celou dobu stejne... Nezvejka, nepiska, nedela bordel, nesmrdi... tak snad OK.
Jinak mam to jen ja nebo vsechny maxidoty maji blbej krystal?, u octy mi za pul roku jdou hodiny o 6 minut a u fabie za mesic snad o 2 minuty.


-> Milan 136 04.05.25 20:51:13: pravda, pravda. Zvedám nohu - stál jsem si na vedení, tohle jsem si neuvědomil 

-> Jura_Favorit 04.05.25 19:58:38: Tak asi nevynulovalo. Ale bez baterky to asi nemá jak odčítat dny ne?
-> Milan 136:
-> saskyn2:
Ahoj kluci, nemáte tucha, jak je to s pamětí servisního intervalu u O1 - pamatuje si ho i po odpojení baterky na delší dobu nebo ne?
Měl jsem ji přes zimu v garáži bez baterky, víceméně někdy od konce listopadu do konce února, jen v půli ledna jsem ji tam dal na pár hodin kvůli potřebě pohnout s autem bokem.
Teď za deset dní to vychází na rok od předchozího servisu (nakódován tam je pevný interval 1 rok / 15000 km) a pořád nic nehlásí - je možné, že se to za takovou dobu bez baterky vynulovalo? Nikdy jsem z ní tak dlouho baterku venku neměl, tak nevím... O1 2002.
-> saskyn2:
Ahoj kluci, nemáte tucha, jak je to s pamětí servisního intervalu u O1 - pamatuje si ho i po odpojení baterky na delší dobu nebo ne?
Měl jsem ji přes zimu v garáži bez baterky, víceméně někdy od konce listopadu do konce února, jen v půli ledna jsem ji tam dal na pár hodin kvůli potřebě pohnout s autem bokem.
Teď za deset dní to vychází na rok od předchozího servisu (nakódován tam je pevný interval 1 rok / 15000 km) a pořád nic nehlásí - je možné, že se to za takovou dobu bez baterky vynulovalo? Nikdy jsem z ní tak dlouho baterku venku neměl, tak nevím... O1 2002.
-> Milan 136 29.04.25 10:48:52: diky, tak si asi udelame vylet