skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Bukaj: se zeptám, ty při řízení na např. dlouhých rovinkách, držíš volant oběma rukama? nebo co děláš s pravačkou? Já teda nejsem žádnej "výbavochtíč" ale na tu loketku jsem si zvykl, jak na nic jiného.
-> Jirik_Tuňák1983 26.03.21 22:03:01: 
Já jsem třeba "loketce" v žádném autě na chuť nepřišel - pro mne je to prvek, který akorát překáží při řízení a omezuje prostor řidiče (a taky spolujezdce)

Já jsem třeba "loketce" v žádném autě na chuť nepřišel - pro mne je to prvek, který akorát překáží při řízení a omezuje prostor řidiče (a taky spolujezdce)

-> Jirik_Tuňák1983 25.03.21 19:37:46: A já si dělám hlavu, že mi při 330 tisících ve 130LPG začala lehce drnčet páčka ostřikovače a tlačítko (táhlo tlačítka) ruční brzdy...
...jinak kdykoli se začalo ozývat v interiéru drnčení, na vině byly klíče či mince v popelníku, kazety či CDčka v přihrádce před spolujezdcem či jiný "náklad"
Co mne štve je zvuk sklápění slunečních clonek - takové nepříjemné vrzání. Když se povolí šroubek, tak nevrže, ale při jízdě v terénu (nebo třeba po kočičích hlavách nebo téměř jakékoli okresce po zimním období) za nižších teplot clonka samovolně klesá do spodní pozice...
...jinak na charakteristický nervydrásající zvuk přepínače směrových světel (zvuk, jako kdyby se něco v Lucasu právě ulomilo) jsem si už za téměř 22 let za volantem vozů 742 celkem zvykl
...jinak kdykoli se začalo ozývat v interiéru drnčení, na vině byly klíče či mince v popelníku, kazety či CDčka v přihrádce před spolujezdcem či jiný "náklad"

Co mne štve je zvuk sklápění slunečních clonek - takové nepříjemné vrzání. Když se povolí šroubek, tak nevrže, ale při jízdě v terénu (nebo třeba po kočičích hlavách nebo téměř jakékoli okresce po zimním období) za nižších teplot clonka samovolně klesá do spodní pozice...
...jinak na charakteristický nervydrásající zvuk přepínače směrových světel (zvuk, jako kdyby se něco v Lucasu právě ulomilo) jsem si už za téměř 22 let za volantem vozů 742 celkem zvykl

-> Jarda - zrušená registrace 26.03.21 21:01:21: Ale na tu se dává loket, ne že sedíš na sedačce a zádama ležíš ohnutej dozadu přes loketku. 

-> palinator 25.03.21 19:56:23: jo loketka... a pritom je to kravina, ze ktere akorat boli zada, mam ji odklopenou a vrze a vrze
-> Nwkt: Asi tusim o koho jde, ale presto, mohl bys mi poslat kontakt?
-> MXMarek: Tak zrovna v havl brodu jeden takovej člověk je
-> Milan 136 25.03.21 20:51:08: Ok, diky. Vymena znamena sehnat jine budiky a nekoho s diagnostikou kvuli imobilizeru?
-> Milan 136 25.03.21 21:00:15: Krásný, díky moc. 

-> MXMarek 25.03.21 18:51:15: Asi tam byla špatně zalakovaná deska.
A když se s autem zajelo ze zimy do tepla a orosilo se, tak to navlhlo a lehlo.
A často ani nejelo.
Někdy to stačilo prohřát a zalakovat. Jindy to nešlo jinak než výměnou.
A když se s autem zajelo ze zimy do tepla a orosilo se, tak to navlhlo a lehlo.
A často ani nejelo.
Někdy to stačilo prohřát a zalakovat. Jindy to nešlo jinak než výměnou.
-> Milan 136 25.03.21 20:45:26: A bude to kompatibilní s autem z multikulti země? 

-> Jirik_Tuňák1983 25.03.21 20:43:37: Tohle byla origo od VW/Škoda.
Taková jako textilní, ale levnější a vyšší.
Zkusím pohledat číslo.
Taková jako textilní, ale levnější a vyšší.
Zkusím pohledat číslo.
-> Milan 136 25.03.21 20:42:47: To zkusím taky. Co je to za pásku? 

-> Jirik_Tuňák1983 25.03.21 20:29:53:
Mně vzalo madlo na dveřích, ale fakt jen trochu.
Podlepil jsem místa, kde se to dotýká o sebe ty plasty a je klid.

Mně vzalo madlo na dveřích, ale fakt jen trochu.
Podlepil jsem místa, kde se to dotýká o sebe ty plasty a je klid.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No, ja uz ho mam :-(
-> Jirik_Tuňák1983: Abys z toho neměl časem tenisovej (loketkovej) loket...
-> Milan 136 25.03.21 20:24:04: Podobnej zvuk jako ta madla mi vydává v autě ta loketka. Vypadá to na podobný materiál. Je tam kvůli SIPSu, aby se při posuvu sedaček rozmáčkla, bonus je ta jogurtová křehkost.
Když se mnou jede někdo cizí, dělám to tak, že mám hnátu v takové pozici, aby se spolujezdec nemohl opřít. Tím se vyhnu generování skřípacího zvuku a nemusím se zbytečně stydět.
Když se mnou jede někdo cizí, dělám to tak, že mám hnátu v takové pozici, aby se spolujezdec nemohl opřít. Tím se vyhnu generování skřípacího zvuku a nemusím se zbytečně stydět.

Největší vrzači byly dědova 405 s 380 000 km na hrbu a kámošův Patrol Y60. To bylo hustý :-) Jinak ty dnešní levný auta nic moc no... :(
-> Jirik_Tuňák1983:
Zrovna vrzací madlo u dveří byla třeba echt specialita u béčkový Vectry... tam vrzaly takhle všechny. Ale zase jí nevrzala loketka, která pro změnu umí bezvadně dělat bordel u OI.
A další věc je zkoumat co vrže při žmoulingu a co vrže při jízdě.
Jinak nejrozvrzanější věc na světě je můj Favorit, následuje Swift, pak Toledo a pak 120. Přitom u 120 to v podstatě dělaj snad jen clonítka.
Zrovna vrzací madlo u dveří byla třeba echt specialita u béčkový Vectry... tam vrzaly takhle všechny. Ale zase jí nevrzala loketka, která pro změnu umí bezvadně dělat bordel u OI.

A další věc je zkoumat co vrže při žmoulingu a co vrže při jízdě.
Jinak nejrozvrzanější věc na světě je můj Favorit, následuje Swift, pak Toledo a pak 120. Přitom u 120 to v podstatě dělaj snad jen clonítka.
Hele, tenhle pocit jsem měl z více nových aut, resp. z těch úsporných materiálů.
Jinak nebudu zastírat, že v mém historickém hobbyšvédovi, nic při žmoulingu nevrže, ale to je 14 let staré auto. Konkrétně středová konzola s loketní opěrkou tím byla u S60 a V70 pověstná. Zbytek asi OK, občas se v zimě ozve čalounění pravých dveří rezonancí na dírách, asi vyměním špunty u tapecu.
U Karkule Fífy nevrže a neklepe v interiéru nic, je hodně poctivě a bytelně udělaný, to by se mi u toho švéckého papundeklu taky líbilo, kromě jedné věci - od montáže zámku řadicí páky, rezonuje tlačítko ruční brzdy při rozjezdu kolem 2000 rpm! Tlačítko se musí po odjištění brzdy trochu usadit / pootočit na střed. Ale nevím, jak se to tlačítko vyndavá a nebo jak ho zaaretovat na střed výřezu v páce, aby se nehýbalo. Jsem z toho ale úplně běsnej. :-(
Jinak co se týká videa, tak při tom píchání do ovládacího panelu ventilace, tam tam bude vrzat hodně aut.

Jinak nebudu zastírat, že v mém historickém hobbyšvédovi, nic při žmoulingu nevrže, ale to je 14 let staré auto. Konkrétně středová konzola s loketní opěrkou tím byla u S60 a V70 pověstná. Zbytek asi OK, občas se v zimě ozve čalounění pravých dveří rezonancí na dírách, asi vyměním špunty u tapecu.
U Karkule Fífy nevrže a neklepe v interiéru nic, je hodně poctivě a bytelně udělaný, to by se mi u toho švéckého papundeklu taky líbilo, kromě jedné věci - od montáže zámku řadicí páky, rezonuje tlačítko ruční brzdy při rozjezdu kolem 2000 rpm! Tlačítko se musí po odjištění brzdy trochu usadit / pootočit na střed. Ale nevím, jak se to tlačítko vyndavá a nebo jak ho zaaretovat na střed výřezu v páce, aby se nehýbalo. Jsem z toho ale úplně běsnej. :-(
Jinak co se týká videa, tak při tom píchání do ovládacího panelu ventilace, tam tam bude vrzat hodně aut.
Tak uz jsem doma a koukam na to, budiky uz celkem fungujou, jen obcas probliknou, predtim pry nesly vubec. Ale maxidot furt jakoby pohasina, nekdy na nem neni vubec nic a sviti jen jeho podsvetleni.
-> Milan 136: Ano
-> MXMarek 25.03.21 15:05:20: Předface?
Ted mi volala zena, ze na nasi O2 nejdou budiky. Je to nejaka klasicka zavada? Dekuji.
-> Nwkt: Jo, trojka.
-> King 23.03.21 20:01:45: Trojka? Tam myslím zase ukazuje jak má, ale vyzkoušený to ještě nemám
-> Jarda/felda 24.03.21 17:16:26: pravda, jasna volba... ja si ho tam nevsiml
-> Jarda - zrušená registrace 24.03.21 17:02:49: o ničem jiným než wahler bych ani nepřemýšlel
ten termostat nefunguje uplne dobre, co dat? naplno otevren uz pri 70°C
autodilos.cz/autodily/... /chlazeni-termostat-tesnen i?order=
dekuji
autodilos.cz/autodily/... /chlazeni-termostat-tesnen i?order=
dekuji
-> U-Geen: 

-> StepaNoFUN: u Subaru je to naštěstí OK, do nouzáku to nepadá, a tohle jsem si bohužel ověřil v praxi (ale v podstatě ještě bez nějaký vyšši polohy ručičky)
-> U-Geen: Neser. U transita to povýšili. Moc je o 1mm nad "akorát". Po dobu asi tak 20sec. Pak to sníží výkon motoru a do paměti zapíše - motor přehřátý... A do výkonu to nepustí, dokud motor nemá zase teplotu akorát. Kuwa ta cesta s karavanem do Bělý bylo utrpení. Vytočíš kvalt - nouzák. v půlce kopce přemejšlíš, že budeš řadit za jedna. Pak to schladne a zase jede normálně. Do pr... kdyby to začalo lízt k červenýmu, nebo něco napsalo na palubáku - OK. Ale pohybu rafičky o 1mm jsem si všimnul až když jsem měl vedle sebe noťas s diag a věděl na co koukat.
-> King: j, dneska je jedno, jestli máš ručičku a nebo tříbarevnou kontrolku málo/akorát/moc...
-> King 23.03.21 20:01:45: To bude spíš tím že má zataženou clonku na pumpě

-> U-Geen: Tak bylo obdobi kdy automotive manazerstvo shledalo udaj o teplote motoru jako uplne zbytecnej, pak ho schovavali v nejakym x-tym menu a kdyz jsme si teplomer vydupali, tak ukazuje hausnumera hur nez ve stary skochtli :-)
-> Jarda: Sorry, je to nakazlivy

-> King: j, k Outbackoj jsem nekde videl graf rozmezi, ve kterym to ukazuje tu "konstantu" a nebyl to peknej pohled :-)
-> King: to mi nedelej, pak fakt vaham, jak se to vlastne pice
-> Nwkt 23.03.21 19:48:39: z toho mam strach, to zhaveni by melo jit i v otackach, kdyz to nejede, kdyz by nekdo slapl na plyn?
Nekdy bych urcite ten teplomer chtel poladit, oblbovani nemam rad...

-> Nwkt 23.03.21 19:48:39: z toho mam strach, to zhaveni by melo jit i v otackach, kdyz to nejede, kdyz by nekdo slapl na plyn?
Nekdy bych urcite ten teplomer chtel poladit, oblbovani nemam rad...
-> Nwkt: Predpokladam, ze kdyz muj deaselovej Sup rano po ujeti cca 6km ukazuje "predpisovych " 90C, tak je to jenom velkorysou bulharskou konstantou v sw, kterej si vymejsli data pro ridice :-)
-> Nwkt: Urcite budiky poladit chci, jen nevim jestli zrovna ten teplomer
Ono se mi libi, ze vyleze na 90°C a tam zustane - sladka nevedomost
Jestli to po tom tuningu pak ruzne popobiha sem a tam podle toho jak otevira termostat, tak to bych z toho byl akorat nervozni
Ono mam stejne na maxidotu furt zaplou teplotu oleje, takze jezdim hlavne podle toho. Jak nema olej alespon 75°C, tak to setrim.
E: Jen pro zajimavost, kdyz je venku kolem nuly, tak olej ma 50°C po cca 10km (1/3 mimo mesto a 2/3 dalnice - respektive rychlostka).



E: Jen pro zajimavost, kdyz je venku kolem nuly, tak olej ma 50°C po cca 10km (1/3 mimo mesto a 2/3 dalnice - respektive rychlostka).
-> Syny: Chceš už poladit ty budíky, abys viděl reálnou teplotu? 

-> Jarda: Jestli te to uklidni, tak ja kdyz v zime, kdy je kolem nuly, dojedu do prace (15km), tak mam rucicku teplomeru tak na 80-85°C.
-> Jarda: Může být termostat. To žhavení se sepne až když dobíjí altík, myslím nad 2tis. otáček