skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jarda - zrušená registrace 06.03.21 16:23:37: To měly ty první předface.
-> StepaNoFUN 06.03.21 14:22:00: do jakyho roku? nemam je taky? jsou kryty prachovkou? protoze ja to mam nejake pekne a naftova styrele, ta ma urcite silenty
-> Jarda: Zase na druhou stranu - O1 měla z počátku na zadku unibaly... Problém byl jen v tom, že zarezly a ulomilo se to. Silentblok byl až jako "oprava" kvůli tomu možnýmu zareznutí.
-> dragon_cb_cz 06.03.21 09:57:38: tak polyuretany prave maji ruznou tvrdost, dal jsem oranzove, ktere naji mit 55 jako gumove, pritom pro offroad psali modre tvrde, coz mi prijde jako uplna blbost, kdyz clovek potrebuje, aby napravy pracovaly a i kastle vydrzela a netrhala se.
-> Jarda: Silent vydrží, ale o to víc to schytá kastle... jako dělá to spousta lidí, ale přijde mi to taková znouzectnost, vlastně tam cpeš něco co tam nepatří a co ti běžný komfort auta akorát zhorší jen kvůli tomu, že nejde sehnat v patřičné kvalitě co tam patří...
-> SO545 05.03.21 20:32:43: jj, proto prave uvazuji o tech polyuretanech, maji vydrzet 10x vic nez guma, u nivy na zadni naprave se osvedcily, drzi zatim vsechny, na prednich ramenech jsem uz ale dva musel vymenit za gumu, coz neni optimal mit neco polyuretan a neco gumu, horni rameno - tam jde koleno vyfuku a ten odesel prvni a jeden spodni se utrhl
-> dragon_cb_cz 05.03.21 20:36:27: ja ti to verim ale je par jedincou co vraj nic nepocuju...asi hluchota.
U zavodneho auta to je prijemne hlucne...u auta na kazdodenne pouzitie chcem mat ako tak klud.
Aj tie pevne bloky TDi po case roztrha...akurat to dostane aj karoseria.
U zavodneho auta to je prijemne hlucne...u auta na kazdodenne pouzitie chcem mat ako tak klud.
Aj tie pevne bloky TDi po case roztrha...akurat to dostane aj karoseria.
-> SO545: Mně stačilo, jak se po výměně silentbloků rámu na 9-5 najednou začal do kastle přenášet hluk ložisek převodovky, který před tím slyšet nebyly...
-> Jarda - zrušená registrace 05.03.21 16:58:03: pri TDi som ich vyhodil do tyzdna...nieje to zavodak a tie vybracie co to prenasalo do kasne som nedal. /kto tvrdi ze to neprenasa jeho vec/ jasne ze u benzinu je to ina kava ako pri hrkalke.
-> Fávo forever 05.03.21 15:28:14: nema z tovarny, i moje 1.8t mela delene, dal jsem plne lemforder a jeden se mi uz vytrhava, jinak ja dal najednou ty plne silenty a 16kola a hned to drnca o dost vic, ale nevim, jestli maji vetsi podil ty silenty nebo kola

-> Nwkt: Co vím, tak 4x4 by to měla mít z továrny, ale třeba se pletu. Každopádně moje 4x4 tento tvrdý silent má.
-> Fávo forever: Nebo Pemita, jestli už je odladil a nevytrhávají se mu
-> Fávo forever: Nemá. To má jenom Cupra R, Audi TT
-> Jarda: Jezdit se s tím dá, může to být i horší, ale chci aby to při ostřejší jízdě drželo jak potřebuji.
-> charon: E30 i E36 mě též zajímá
sadu s červenými jsem volil, neb píšou, že červená se vyrovná serii.
-> Nwkt: Cupracke silenty má octa 4x4 z továrny, takže v tom problém není.
Jde mi spíše o to, že chci funkčnost a výdrž. Když jsem si zhruba spočítal cenu silentů na 4x4 zadek, tak mi dává větší smysl celá sada od strongflexu a vyzkoušet tak vše na celém autě.
-> charon: E30 i E36 mě též zajímá

-> Nwkt: Cupracke silenty má octa 4x4 z továrny, takže v tom problém není.
Jde mi spíše o to, že chci funkčnost a výdrž. Když jsem si zhruba spočítal cenu silentů na 4x4 zadek, tak mi dává větší smysl celá sada od strongflexu a vyzkoušet tak vše na celém autě.
-> Nwkt 05.03.21 09:35:53: Na zadní nápravu 4x4 toho z Fabie moc pasovat nebude 

-> Fávo forever 04.03.21 20:20:28: Na přední ramena dej silenty z Leona Cupry a do zadní nápravy Fabie RS
-> Fávo forever: Mám zkušenosti ale jinde než v octě (BMW E30 - tam jsem měl komplet kromě difu a P106). Auto to celkem zpevní bez zasadnějšího vlivu na pohodlí a pazvuky. nicméně se dozadu vetšinou doporučujou žluté (tvrdší), bo tam je zpevnění ještě markantnější bez vlivu na pohodlí. Dopředu na daily spíš červený. teď na E36 je budu dávat taky časem a na octu je též pořídím.
-> Fávo forever 04.03.21 20:20:28: toto mas v takovem stavu, ze to plave? Na moji vypadaji jako nove, na naftove okometricky nic moc, ale neplave...
Ja je chci zatim jen na predek. Zkusenost mam jen, ze vydrzi fakt hodne, ale neodolavaji vyssi teplote, takze prvni mi odesel u kolena vyfuku.
Ja je chci zatim jen na predek. Zkusenost mam jen, ze vydrzi fakt hodne, ale neodolavaji vyssi teplote, takze prvni mi odesel u kolena vyfuku.
Máte někdo zkušenost s výměnou silentbloků za strongflex u jedničkové Octavie (4x4)? Přemýšlím o sadě na celé auto, jelikož mám na zadku tovární silenty. To auto mě baví, ale plavání zadku ne..
Mám už něco málo načteno, ale jde mi spíše o zkušenosti dané časem - vrzání, praskání, tvrdost podvozku..
Mám už něco málo načteno, ale jde mi spíše o zkušenosti dané časem - vrzání, praskání, tvrdost podvozku..

-> palinator: To je taky možnost no 

-> dragon_cb_cz:
Ono by to možná vyřešilo, kdybych měl sílu a výdrž a tim pádem jsem neseděl, ale imrvére byl nadlehčenej silou v nohách.
Ono by to možná vyřešilo, kdybych měl sílu a výdrž a tim pádem jsem neseděl, ale imrvére byl nadlehčenej silou v nohách.

-> dragon_cb_cz:
Ono je to jedno, to bolí taky.
Ono je to jedno, to bolí taky.

-> palinator: Tak máš špatné sedlo. Protože na kole reálně nemáš sedět na prdeli (jakože půlkách) ale většina váhy má být na stydké kosti. Teda na silnici minimálně, jak na bajku nevím. Resp. na kombinaci stydké a sedací, kde přesně je to rozhraní nevím. Ale nemáš sedět na svalu určitě.
-> dragon_cb_cz:
právě že cyklosedlo ten problém generuje naprosto největší a trpim už po 10 minutách jízdy.
právě že cyklosedlo ten problém generuje naprosto největší a trpim už po 10 minutách jízdy.

-> palinator: Ti věnuju nějaký vyřazený cyklosedlo a máš po problému v tom případě 

-> dragon_cb_cz:
Já mám problém, že mám špičatou prdel a jakmile sedim napřímo, tak sedim v podstatě dvoubodově a dost mě to bolí. I v práci sedim u kompu tak, že spíš ležim na zadní straně prdele. Páteř to sice musí milovat, ale nic pohodlnějšího neznám.
Já mám problém, že mám špičatou prdel a jakmile sedim napřímo, tak sedim v podstatě dvoubodově a dost mě to bolí. I v práci sedim u kompu tak, že spíš ležim na zadní straně prdele. Páteř to sice musí milovat, ale nic pohodlnějšího neznám.

-> palinator 01.03.21 10:28:35: Já dřív ležel taky dost, ale postupně jsem přešel naopak na dost napřímenou polohu a dost mi to pomohlo.
-> dragon_cb_cz:
No u mně to hlavně bylo o tom správně nastavit bederní opěrku. Původně to bylo nastavený tak že se to fakt nedalo.
A jinak já jsem asi míň háklivej na kvalitu sedadel, protože mám opěradlo nesprávně dost naležato a volant vytaženej k sobě pokud podélným posuvem vozidlo disponuje.
On si toho občas někdo i všimne, když se podívá do prázdnýho auta, že sedačka leží až na zemi a hlavová opěrka kouká za zadním oknem
A přitom když si do toho sednu, tak vejškově jsem úplně normálně (nesnášim jak někdo jezdí že štrejchá vlasama o střechu a nevidí přes horní hranu oken) a nohy i ruce mám normálně slabě pokrčený.
No u mně to hlavně bylo o tom správně nastavit bederní opěrku. Původně to bylo nastavený tak že se to fakt nedalo.
A jinak já jsem asi míň háklivej na kvalitu sedadel, protože mám opěradlo nesprávně dost naležato a volant vytaženej k sobě pokud podélným posuvem vozidlo disponuje.
On si toho občas někdo i všimne, když se podívá do prázdnýho auta, že sedačka leží až na zemi a hlavová opěrka kouká za zadním oknem

-> Jarda: To se obávám, že ne... zkušenost nemám, ale tuším, že snad z nějaké Audi něco jde? Kdysi jsem to řešil, ale už na to nedošlo a zapomněl jsem to.
-> palinator: Sedací část jsem nějak dával, ale záda mě bolely. Pravda, sesle měly něco za sebou, to nepřidá, ale v dalších autech s podobným/vyšším nájezdem (Accord, 9-5) jsem ten problém neměl. Musím ty tvoje zánovní někdy vyzkoušet.
A taky jsem v tom dal 2x přes 1000 km za den a neumřel jsem...
-> palinator: Sedací část jsem nějak dával, ale záda mě bolely. Pravda, sesle měly něco za sebou, to nepřidá, ale v dalších autech s podobným/vyšším nájezdem (Accord, 9-5) jsem ten problém neměl. Musím ty tvoje zánovní někdy vyzkoušet.
A taky jsem v tom dal 2x přes 1000 km za den a neumřel jsem...
Já teda na druhou stranu otočil domov - ČB s jednou přestávkou na chcaní a se zajížďkou zpět a přežil jsem to teda i v tý O1, ale uznávám že už mám sedací partie asi zvyklý a nikdy jsem v ničem co má lepší sedačky dál než pár km nejel.
-> dragon_cb_cz: ze saaba do o1 asi sedacky pp nebudou? :) nemas zkusenost s nejakejma koncernovejma tedle platformy? ikdyz ja na to jaky mam problemy se zadama, tak nevim, ze by mi to nekdy nejaky auto zhorsilo, ale kdyby mi to zlepsilo, tak by to bylo fajn :)
-> Jirik_Tuňák1983 01.03.21 01:10:49: Stejný efekt si pamatuju z V70 bývalých šéfů. V Bratislavě jsem z toho vylejzal svěžejší než jsem si do toho v Praze sedal.
-> dragon_cb_cz 01.03.21 00:03:16: Musím říct, že kvalitní posezení v autě udělá hodně.
Ve čtvrtek večer jsem začal mít nějaké bolení, v pátek to byl ke konci šichty už docela očistec, to už jsem nevěděl, jak si stoupnout, sednout a to mám slušnou židli. Ta by mi ale stejně nepomohla, páč mi to bralo od spodního břicha až do třísel. Zapíchl jsem to o něco dříve a jel Volvánem domů. V těch sedačkách jsem se úplně uvolnil a udělalo se mi vlastně dobře. Doma pak už OK, jen jsem se šetřil a do večera to odeznělo.
Nikdy bych neřekl, jak může pomoci dobrá stavba sedačky a její nastavení.
Ve čtvrtek večer jsem začal mít nějaké bolení, v pátek to byl ke konci šichty už docela očistec, to už jsem nevěděl, jak si stoupnout, sednout a to mám slušnou židli. Ta by mi ale stejně nepomohla, páč mi to bralo od spodního břicha až do třísel. Zapíchl jsem to o něco dříve a jel Volvánem domů. V těch sedačkách jsem se úplně uvolnil a udělalo se mi vlastně dobře. Doma pak už OK, jen jsem se šetřil a do večera to odeznělo.
Nikdy bych neřekl, jak může pomoci dobrá stavba sedačky a její nastavení.
-> palinator: Ten vergl stál 3 tisíce... a jako rozhodně není bezchybnej, ale sedačky bych si z něj do tý okty přendal hned.
-> dragon_cb_cz:
Njn, každej nemůže mít auta jako ty.
Njn, každej nemůže mít auta jako ty.

-> palinator: Některý věci se nezapomínaj
Jako byl to dost drsný šok, po nějakých 130km v 25 let starém verglu v sociální edici přesednout do něčeho "moderního" a relativně vybaveného a mít pocit, že "tomu něco chybí"...

-> dragon_cb_cz:
Potřeboval by ses svízt v O1 abys věděl co je to katastrofa.
Potřeboval by ses svízt v O1 abys věděl co je to katastrofa.

-> palinator: Jinak dneska mě vezl kamarád v O3 s nějakým 110kW TDi (objem nevím) a musím uznat, že je to oproti tomu JTD sakra kultivované a tiché. Ale sedačky teda dost katastrofa, jsem měl pocit jako když si sednu na dřevěnou židli.
-> dragon_cb_cz:


-> palinator: Aha. Jsem ani nezaznamenal, že to mělo FL.
-> dragon_cb_cz:
Po FL u 55 kW kvalty prodloužily takže mají převodovky stejné.
Po FL u 55 kW kvalty prodloužily takže mají převodovky stejné.
-> palinator: Jak říkám, koncern nevím, poslední koncernová nafta v rodině byla ta O1 a pak až teď tátovo Sharan co koupil v létě. Měl vlastně koncern v téhle době (2005-2010 řekněme) nějaké naftové twinturbo? Protože třeba to JTD prý v téhle konfiguraci jede moc pěkně (ale osobní zkušenost nemám)
Mimochodem, ad to Citigo, neřešilo se tu někde, že 55kW verze má kratší převodovku? Protože pokud ti přijde extra dlouhá, tak by mě zajímalo, jak dlouhá je v té slabší verzi
Mimochodem, ad to Citigo, neřešilo se tu někde, že 55kW verze má kratší převodovku? Protože pokud ti přijde extra dlouhá, tak by mě zajímalo, jak dlouhá je v té slabší verzi

-> dragon_cb_cz:
Já to porovnával hlavně s koncernovejma motorama, kde mi přišlo že to dost ustrnulo. Jasně, 2,0 TDI-PPD bylo se 125 kW lepší, ale byla to taková mrdka, že to snad ani nepočítám. Rozhodně za ty roky to už moc velkej pokrok ve výkonu neudělalo, narozdíl od turbobenzinů.
Já to porovnával hlavně s koncernovejma motorama, kde mi přišlo že to dost ustrnulo. Jasně, 2,0 TDI-PPD bylo se 125 kW lepší, ale byla to taková mrdka, že to snad ani nepočítám. Rozhodně za ty roky to už moc velkej pokrok ve výkonu neudělalo, narozdíl od turbobenzinů.
-> palinator: Ano, třeba to JTD, které přišlo kolik, 2 roky po tom? 3? To mi nepřijde "nedávno". Honda 2.2 i-DTEC přišel o pár let později, ale měl 60kW/l... opět rozhodně ne "nedávno".
-> dragon_cb_cz:
Tak jmenuj. TDI 110 kW přišlo v roce 2000. První motor na stejný hranici si vybavuju JTD a pak dvoulitr od BMW.
E: ale asi to bude jinym časovym měřítkem no.
Já se nemohu nějak smířit s tim že mýmu zánovnímu vozu bude za 2 roky 20 let. To už byla 120 asi 5 let v důchodu.
Tak jmenuj. TDI 110 kW přišlo v roce 2000. První motor na stejný hranici si vybavuju JTD a pak dvoulitr od BMW.
E: ale asi to bude jinym časovym měřítkem no.

Já se nemohu nějak smířit s tim že mýmu zánovnímu vozu bude za 2 roky 20 let. To už byla 120 asi 5 let v důchodu.

-> palinator 27.02.21 23:55:05: Moc v téhle oblasti přehled nemám, ale 110kW z 1.9 nafty mi zas tak zázračná hodnota nepřijde. Resp. je to 57kW/litr a motory za touhle hranicí se okolo mě pohybujou už dost dlouho. Takže pokud nedávno není skoro 20 let, tak si dovoluju nesouhlasit ;)
-> Jirik_Tuňák1983 27.02.21 23:13:28: na mojem aute ne, ale ma to byt tendle soft www.skodaoctavia.cz/skoda
-octavia/skoda-octavia-tou
r-gt-193hp-pro-recko
po chipu to konecne bylo zivejsi, nez naftova O2 RS, ale nema to to nakopnuti jako o1 rs, ikdyz max. kroutak i vykon je vyssi, ale asi diky mensimu turbu
-> dragon_cb_cz 27.02.21 23:24:53: nejak velka odchylka
me ty RS budiky ukazuji naprosto presne, puvodni ukazovaly vic
po chipu to konecne bylo zivejsi, nez naftova O2 RS, ale nema to to nakopnuti jako o1 rs, ikdyz max. kroutak i vykon je vyssi, ale asi diky mensimu turbu
-> dragon_cb_cz 27.02.21 23:24:53: nejak velka odchylka

-> dragon_cb_cz: no i s 4x4, je fakt ze ne seriovy. Hledali jsme zavadu. Pridej, uber, pridej, podrz to. Ser na to jedem na dilnu. Rozeberem manzelce auto. Pridej, uber, podrz to... Ty woe vyser se na to. Mas tam uz skoro 200 (gps). Ja se drzel jen volantu a poslouchal rozkazy.