skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> spartra: Jak píše Petr. Nejdřív dej do cajku benzín. volnoběh, pak řeš lpg volnoběh...
-> spartra: Ja len ze ked si pisal ze si skrutkoval karburator az kym to na lpg drzalo volnobeh tak to ma zmiatlo.
Mimochodom mne v servise pri vymene lamely nasponovali strunu sytica a peknu chvilu som sa divil ako to ze to nemozem rozumne nastavit nez som dosiel na to ze sytic je furt otvoreny :). Nemas tam podobnu zradu ?:)
Mimochodom mne v servise pri vymene lamely nasponovali strunu sytica a peknu chvilu som sa divil ako to ze to nemozem rozumne nastavit nez som dosiel na to ze sytic je furt otvoreny :). Nemas tam podobnu zradu ?:)
-> PeterP136: tak lpg si nastvuju sám.
na hadici 2 otáčky na 1,5 se to dusí, 2,5 jede ale 2 je asi optimum, na reduktoru volnoběh byl kolem 1000ot/min
uspokojivo na benzin
se mě zdá, že se nedovírá první klapka, bo spíš nedosedá na ten nastavovací šroubek
pač mě volnoběh na ba lítá mezi 850 1050ot/min neudrží to volnoběh a chcípne ale jede to
na hadici 2 otáčky na 1,5 se to dusí, 2,5 jede ale 2 je asi optimum, na reduktoru volnoběh byl kolem 1000ot/min
uspokojivo na benzin

pač mě volnoběh na ba lítá mezi 850 1050ot/min neudrží to volnoběh a chcípne ale jede to

-> spartra: Nie som si isty ale Ty to lpg aj nastavujes alebo sa skrutky na reduktore a na hadici vobec nechytas? Pretoze ako tu uz bolo velakrat povedane najprv musis auto nastavit na benzin aby islo uspokojivo a potom musis nastavit lpg bez siahania na karburator.
Inac membranka pekna ;).
Inac membranka pekna ;).
další namět včera to jelo, dnes studený to nechtělo chytit, pročpak, po zahřátí to běží a jede

no tak jede to
tedkon jsem zjistil, že když zatáhnu oba šrouby vzduch volnoběh nadoraz a zvřu je, lpg běží nejlíp
volnoběh lpg 1000ot/min
což je jako dřív na 2,5 ot. od šroubu bohatosti
předtím jsem měl dvě
zas asi zlobí benzín, je pech
tedkon jsem zjistil, že když zatáhnu oba šrouby vzduch volnoběh nadoraz a zvřu je, lpg běží nejlíp

volnoběh lpg 1000ot/min


zas asi zlobí benzín, je pech

-> King: mno tak jsem to všechno vyměnil
až na to, že to nebylo na lovtec ale lovato, ale sedlo to tam přesně
to tam du namontovat, uvidíme, co s tím provedu
až na to, že to nebylo na lovtec ale lovato, ale sedlo to tam přesně
to tam du namontovat, uvidíme, co s tím provedu


-> spartra: Bohuže nevím o ničem, co by se dalo nazvat zákl. nastavení. Ten mechanismus, kterým se ovládá ventil 2. stupně (gumovej špunt, co dosedá na mosaznou ďouru) je zvlášť při volnoběhu hodně citlivej a po každý sebemenší mech. změně se prostě musí najít to úzký rozmezí štelovacího šroubu, kdy se ventil při volnoběhu "správně" pootevře, aby vytvořil stechiometrickou směs (nebo aspoň takovou, která jde zapálit).
tak jsem to rozebral do šroubku, je tam třebas nějaký základní nastavení otáček tím šroubkem
ten šroub hlavní tam stačej tak ty 2 otáčky
ten šroub hlavní tam stačej tak ty 2 otáčky
-> spartra: Samozřejmě, že tou výměnou membrán se ti změní nastavení bohatost, takže nepočítej s tím, že po sestavení to bude perfektně šlapat. Bude potřeba doladit šroubem na reduktoru volnoběh. A vyloučit se nedá, že bude popotřeba držet tůrováním motor, aby nezdech a pak hledat polohu, kdy se volnoběh konečně udrží.
-> King: tak sada bude za 449 kaček + moje doprava, tatík chlápka ukecal
i v sobotu
jo jinak k tomu nastavení, nemůžu tam s ničím hnout, co by ovlivnilo spotřebu lpg
jinak dák, dík, dík a uvidíme


jo jinak k tomu nastavení, nemůžu tam s ničím hnout, co by ovlivnilo spotřebu lpg

jinak dák, dík, dík a uvidíme

-> spartra: Rapasi samozřejmě na stole. Čudlíky obrázek nepotřebujou - prostě čudle obou membrán na sebe dosedaj a ty jejich plošky se nesměj poškodit. Ale klidně na to zapomeň, protože já jsem asi jedinej kokot na světě, kterýho napadlo klepat na ten nejt ve středu membrány, protože to tam netěsnilo a jako vedlejší efekt jsem si počkodil tu dosedací plošku. Jinak je to vevnitř rustikálně jednoduchý, takže není co poplíst...
-> King: takže to asi bude lepší, vyndat z auta
že mě to vyjde pokaždý na sobotu, když potřebuju něco špecl
dosedací plochy čudlíků
samozřejmě
radši obrázky
no když to bude rozdělaný tak je lepší to vyměnit všechno ne, koupit celou sadu, je to 4 roky namontovaný

že mě to vyjde pokaždý na sobotu, když potřebuju něco špecl

dosedací plochy čudlíků


radši obrázky
no když to bude rozdělaný tak je lepší to vyměnit všechno ne, koupit celou sadu, je to 4 roky namontovaný

-> spartra: Když dokážeš složit motor, tak tě pár membrán už nerozhodí
Akorát je potřeba dát si bacha, aby se nepoškodily dosedací plochy těch "čudlíků" ve prostřed mebrán - volnoběh je pak nestabilní.

pak jak to jěště složit by se něco nepřihlo nezačalo to chlastat, nějakej návod, a obrázky


-> King: njn, pech
jo jinač tam jsou pouze 2 membrány, že tahle velká, pod ní ta menší
pač tu malou mě měnili před rokempři revizi před technickou
jo jinač +- cena za sadu na lovtec
www.automania.cz/prodejna /lpg_nabidka_02.php

jo jinač tam jsou pouze 2 membrány, že tahle velká, pod ní ta menší

pač tu malou mě měnili před rokempři revizi před technickou
jo jinač +- cena za sadu na lovtec
www.automania.cz/prodejna /lpg_nabidka_02.php
-> spartra: Tývoe! :) to byla docela šlupka. Buď to v dílně ukecáš, aby ti střelili samotnou membránu a jinak repasní sada na tyhle low-cost reduktory je kolem 500 (?)
-> spartra 11.05.07 16:07:27: hm tak to je pekny- se skoro ani nedivim ze to nejelo. Jinak by se mela nechat koupit sada- na Lovtek nejsou tak drahy
> King: je to lovtec
tak sem asi přišel na problém po sundání víka na povoze, viz foto.
byla si ta šupa
co s tím4
asi reduktor dolu, nový membrány sada nebo jednotlivě
tak sem asi přišel na problém po sundání víka na povoze, viz foto.
byla si ta šupa
co s tím4
asi reduktor dolu, nový membrány sada nebo jednotlivě


-> spartra: A nemáš náhodou BRC? am je ten šroub jakoby utopenej v tělese redoktoru a je na imbus....
-> King: jo máš recht spíš chudá
mě nejde do hlavy co by se rozštelovalo
ten karburátor se pouze sundal a nandal, přetesnilo se to, nastavil se na zakladní nastavení
to by nemelo vliv snad na lpg
potom to auto jelo, tak za dva dni smrt
jinak šroub bphatosti směsi sem nikde nenalezl po obvodu
mě nejde do hlavy co by se rozštelovalo
ten karburátor se pouze sundal a nandal, přetesnilo se to, nastavil se na zakladní nastavení
to by nemelo vliv snad na lpg
potom to auto jelo, tak za dva dni smrt

jinak šroub bphatosti směsi sem nikde nenalezl po obvodu

-> spartra: Tak když "to má snahu" , když zmáčkneš obohacovač, pak ta směs na 99pct chudá. Zkoušel teda aspoň trošku povolit šroub bohatosti na reduktoru?
Jinak o lovtecu se povolí těch asi 10 šroubů po obvodu a sundá se víko s obohacovačem. A pak se opatrně sundá velká membrána a pod ní je ta malá....
Jinak o lovtecu se povolí těch asi 10 šroubů po obvodu a sundá se víko s obohacovačem. A pak se opatrně sundá velká membrána a pod ní je ta malá....
-> King: tak po zahřátí max do 5 minut, mě přijde jako, že tam jde moc plynu bo nevím, když se zmáčkne obohacovač tak to má snahu.
jinak těsnost bude dobrá to jsem zkoušel na bezín, ucpat díry v mixeru na karbu skoro hned to zdechlo
systém nevím lovtec
mno se mě nechce odpojovat voda
dodám foto
jinak těsnost bude dobrá to jsem zkoušel na bezín, ucpat díry v mixeru na karbu skoro hned to zdechlo

systém nevím lovtec
mno se mě nechce odpojovat voda

dodám foto

-> spartra: Pokud se to po zahřátí zhorší, pak mám takovou zkušenost, že mi jednou malá membrána netěsnila po zahřátí - stačilo sundat kovový mezikruží, přes který se šroubuje, srovnat ho a znova namontovat. možná bude stačit jenom dotáhnou šrouby obou membrán.Nemýlím-li se, tak si zatím nenapsal, jakej máš typ reduktoru. Každopádně obecně platí, že to jde dělat i na autě. Jde jenom o vyšroubování šroubů po obvodu velký membrány a sundání víka. Jediná záludnost je vinutá pružina pod štelovacím šroubem bohatosti - ta se nesmí za boha ztratit.
jo jěště je jnějakej postuppři sundání víka, nějaký pérka, jestli to lze udělat na autě

-> King: další poznatek když ti déle stojí a je to studený chvíli to běží max 5 minut pak je to v perdelce jak jsem psal
jinak semě zdá, že tam nejde plyn, nebo moc plynu

jinak semě zdá, že tam nejde plyn, nebo moc plynu

-> spartra: Sím, já jsem psal, že při diagnostikování těsnosti se do tý tlustý hadice od mixu musí fouknout, ne cucat
Tím fouknutím zavřeš ventil 2.stupně a tím by se měl stát prostor pod velkou membránou hermeticky uzavřeným.
Jinak se může stát, že se dostane nečistota na sedlo ventilku 2. stupně reduktoru (viz ten zápach plynu), takže bych zkusil sundat víko reduktoru, udělat inšpekci a případně to pod velkou membránou vyčistit.

Jinak se může stát, že se dostane nečistota na sedlo ventilku 2. stupně reduktoru (viz ten zápach plynu), takže bych zkusil sundat víko reduktoru, udělat inšpekci a případně to pod velkou membránou vyčistit.
-> King: takže hadička dle tvého pokusu sem si vzal jinou vysál hubou a zacpal jazykem, nkde nic nebylo slyšet
-> King: -> PeterP136: tak jsem zkusil i velou hadicu se škrtícím ventilem vedoucí od mixeru do reduktoru s tímto výsledkem:
při vdechnutí bylo slyšet syčení
při vcucnutí, jo jinak děkuji jsem ochutnal již lpg nic pro gurmány
jsem nasál, takže.......

-> King: -> PeterP136: tak jsem zkusil i velou hadicu se škrtícím ventilem vedoucí od mixeru do reduktoru s tímto výsledkem:
při vdechnutí bylo slyšet syčení
při vcucnutí, jo jinak děkuji jsem ochutnal již lpg nic pro gurmány


je tam víc cejtit lpg u motoru

-> PeterP136: takže lpg bylo nastavený, s tím nikdo nehejbal, je tam asi 2 otačky od zavřený polohy nastavený a volnoběh cca 1000ot/min
na bezín to neřeším, jezdilo to s tím předtím taky
na bezín to neřeším, jezdilo to s tím předtím taky

-> spartra: Z tej hadicky mozes kludne potiahnut, ak je je velka membrana pretrhnuta tak potiahnes v pohode, ak je cela tak toho vela nenatahas.
-> spartra: Ked tu uzku hadicku zo sania odpojis tak nenastartujes, lebo cez nu podtlak odblokuje vystup z reduktoru. ;)
Len mi z uvedeneho nie je jasne ci si sa to pokusal na lpg nastavit, ked na benzin si napisal ze volnobeh ako tak.
Len mi z uvedeneho nie je jasne ci si sa to pokusal na lpg nastavit, ked na benzin si napisal ze volnobeh ako tak.
-> Dušan: -> King: na malou hadicu to nevypadá na vzduch, když jsem ji odpojil od reduktoru, tak si to netuklo už vůbec, ani nechtěl chytit.
-> COL: rada nad zlato
-> King: -> COL: nehodlám ze sebe dělat sifon
-> COL: rada nad zlato

-> King: -> COL: nehodlám ze sebe dělat sifon

No moc prijemny to neni a psoukne to do tebe, ikdyz v male hadicce neni podtlak a ani nemusis nijak moc cucnout :o)
-> COL: Já už se ze srandy napouštěl i NO2 ze šlehačkový bombičky, tak to lpg nemůže bejt nepříjemnější :)
No halvne z ty tlusty hadice nezkousej nasavat, pac jinak te to pekne napusti LPGckem :o)
-> spartra: Vyzkoušej tu hadičku, jak psal Dušan. Dodávám, že nejlíp se zdiagnostikuje když se přemůže hygienicky smýšlející ego a hadička se veme do huby, sáním se vycucá vzduch a jazykem ucpe, přičemž "vakuum" nesmí utíkat - jinak malá membrána reduktoru blokuje při volnoběhu membránu velkou = volnoběh nevolnoběží. Těsnost velký membrány se už diagnostikuje hůř, ale jde to tak, že na stojícím motoru opět překonáš svůj odpor a zafučíš do tlustý hadice odpojený od mixéru a mělo by to taky těsnit. A co se těsnosti sání týče, po rozborce/sborce bych se zaměřil na těsnost mixu na víku karbu a na těsnění mezi mixem a airboxem....
nevypadla ti hadička podtlaku ze svodů pro LPG ? Jestli ne, tak ti někde přisává hodně vzduch u filtrboxu a proto to na LPG skoro nejede
houstone máme problém, jakej jakej asi, že
po rozborce karbu nu možná něco málo i před ní,
to jest pouz namazané osičky a přetěsnění silikonem
p.s vzduch kolem nesaje zkoušeno na benzin, pouze díramy v lpg mixeru.
když jsem to takhle zkošel ucpat hadrem, tak se ozvala taková malá prda.
nu a nastal problém takhle k večeru:
na benzín to jede drží to volnoběh jakž takž
nastaveno na základ 2 a 4 otáčky.
pojízdné a jede vcelku.
hlavně lpg odmítá držet volnoběh natož se s tím rozjet pohyb možný bud s vytáhlým sytičem, nebo držeti obohacovač, jinak ani tuk.
se ptám, kde tkví jádro pudla, se mě zdá že tam jde nějako blbě lpg, bonse bojím jak to tam šluplo bo by se neposrala nějaká ta membrána
jináčlpg je 3 roky taré, montované nové

po rozborce karbu nu možná něco málo i před ní,
to jest pouz namazané osičky a přetěsnění silikonem
p.s vzduch kolem nesaje zkoušeno na benzin, pouze díramy v lpg mixeru.
když jsem to takhle zkošel ucpat hadrem, tak se ozvala taková malá prda.
nu a nastal problém takhle k večeru:
na benzín to jede drží to volnoběh jakž takž
nastaveno na základ 2 a 4 otáčky.
pojízdné a jede vcelku.
hlavně lpg odmítá držet volnoběh natož se s tím rozjet pohyb možný bud s vytáhlým sytičem, nebo držeti obohacovač, jinak ani tuk.
se ptám, kde tkví jádro pudla, se mě zdá že tam jde nějako blbě lpg, bonse bojím jak to tam šluplo bo by se neposrala nějaká ta membrána

jináčlpg je 3 roky taré, montované nové