skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> Dušan: Směšovač je zapojen do chladícího okruhu...
A kde je podle vas ta voda ? Smrad z expanzky je podle me z duvodu spalin jdoucich pres foukly tesneni do vodniho okruhu.
-> spartra: Tak LPG je asi hodně vysušuje, tak se vůbec divím, že se nemění častěji. Ale zase taková práce to není a tolik peněz to taky nestojí
A jestli byl cítit plyn, žere to víc tak to bude určitě ono...

-> Zdeněk.: že vydržej 2 roky je docel smutný

-> spartra: Nechat vyměnit gumičky na směšovači?
-> jarda.u1: včera bylo slyšet jakoby žbluňkání ale z expanzky, motor už neběžel, dával sem to za příčinu nějaký netěnosti, blíže sem to zatím nezkoumal
-> spartra: ja bych taky tipoval na tu membranu,kdyz se to neprehriva.Neni slyset bublani v tom vzplynovaci?
těsnění bych vynechal, tipoval bych spíš membránu, co vy na to?
-> spartra: tesneni pod hlavou
zdravíčko pánové, měl bych tu další problém,
otevřel jsem víčko expanzky, vyvalil se tam na mě lpg puch, z99 procent je to z expanzky.
jak je to možný, kde je chyba?
lpg spoje jsem dotahoval včera, auto má velkou spotřebu, jede to jak podesraný, šroub je nastavenej akorát stačí utáhnout o 1/4otáčky už je to znát na zrychlování, membrány jsem měnil před 2 lety, ztrácí se mě někam voda-olej nepřibejvá, zatím nebublá do expanzky, nevaří a teplotu drží.
se předvědte, díky
otevřel jsem víčko expanzky, vyvalil se tam na mě lpg puch, z99 procent je to z expanzky.
jak je to možný, kde je chyba?
lpg spoje jsem dotahoval včera, auto má velkou spotřebu, jede to jak podesraný, šroub je nastavenej akorát stačí utáhnout o 1/4otáčky už je to znát na zrychlování, membrány jsem měnil před 2 lety, ztrácí se mě někam voda-olej nepřibejvá, zatím nebublá do expanzky, nevaří a teplotu drží.
se předvědte, díky
jo máte pravdu chlapci bez benzinu nejezdit, normoš mě zarostlo víko ACpumpy, takovým bílím sajrajtem

-> PeterP136: Mno jó, užsi vzpomínám :) Ale stejně to nic nemění nic na mým názoru, že když mám v autě dvě možnosti pohonu, je kokotina zbavovat se zbytečně backupu

-> King: Nooo. Uz sa k tomu blizis :). Islo o prazdnu benzinovu nadrz tusim som to tu aj napisal ale nechce sa mi to kontrolovat :). A nevidim dovod preco mat v nadrzi benzin snad okrem toho ked takto informovany nechcem prist o pumpu. Prevadzka na lpg je spolahlivejsia nez na benzin. Najma ked clovek nejazdi tak dlhe trasy aby mu na nich mohol lpg dojst a vcas tankuje. Ked som na skodovke jazdil 350km v kuse tak par litrov benzinu v nadrzi muselo byt ci uz kvoli zobravemu ocku alebo kvoli tomu ak by mi par km pred cielom lpg doslo. Od ruzomberka az do svitu je peknych par km a bez cerpacky po 20:00.
......teda, ještě mě napadá varianta ježdění s prázdnou benzínovou nádrží, ale to snad plynivkář při smyslech nepraktikuje, že?

-> PeterP136: Něco mi říká, že AC pumpa byla konstruovaná s tím, že celou dobu života se bude její spodek smáčet v oleji a vršek bude trvale zaplavenej benálem - v tomhle režimu mi AC pumpa přežila funkční cca 180tkm na lpg. Celou tu dobu samozřejmě nebyla na suchu nebyla, protože i když jsem na benzín moc nepřepínal, stejně měla nacuclej benzín z nádrže a tlačila ho zbytečně proti zavřenýmu ventilu. Samozřejmě si dokážu představit, jak nějakej dement namontuje ventil du sacího tubingu AC pumpy, ale to snad není případ tvojí zástavby? :)
-> King: Ani ja ziaden dovovd nevidim, ale proste z ventilkov ostali vejariky,ktore nemali sancu utesnit nic co malo viskozitu mensiu nez plastelina :). A ona tam pumpovala len vzduch a mozno nejake tie vypary. Ked bola predtym par rokov zvnutra ponorena v benzine tak sa jej nic nestalo.
-> PeterP136: Dobrá, ale dotaz zněl na řadu 742
Nevidím totiž důvod, proč by shade AC pumpě mělo vadit, že x let pumpuje proti zavřenýmu elmag. benzínovýmu ventilu


-> King: O skodovke. Mal som tam favo pumpu "nerozoberatelnu&quo
t; cize zalisovanu a rok a pol na nej jazdil otec bez benzinu v nadrzi (aj ked esicko som uz davno vymenil). Noa po pokuse o nakopnutie na benzin to akosi nefungovalo a zosusene a pokrkane ventilky (ale tusim to este dostat) v pumpe proste neventilkovali a benzin do karburatora netiekol. Po vymene za staru povodnu pumpu v pohode (asi sa volakedy robili kvalitnejsie ventilky), akurat ta zase tecie okolo osky rucnej packy.
-> PeterP136: ??? pořád je řeč o 742 nebo kleklo něco na esperu?
-> King: akurat snad ze neodporucam naozaj jazdit rok a pol absolutne bez benzinu pretoze mi v pumpe odisli spatne ventilky.
-> King: Na to je v dostatocnej kondicii
.

-> PeterP136: Mno, to už jsem opakovali asi milionkrát, že i nalpg stroji je víc než žádoucí udržet benzínovej režim v dobrý kondici. Jednak jako backup v případě, že se nalpg něco vysere a druhak jako výchozí bod pro troubleshooting lpg

-> King: Ale naco ked ho nepouzivam inak nez ako skrtiacu klapku a ta zatial funguje
.

-> PeterP136: Prostě o ten karbec se musí na lpg trošku víc pečovat a pak ten benzín není taková tragédie. Já měl poslední dva roky klid, protože jsem zvětšil difuzory a velkoryse natryskoval, takže to na benzín jelo jako z praku, ale žralo to i trávu ze škarpy :)
-> Tom.t: A este zabudni na to ze s lpg budes mat pohon na benizn v poriadku. Casom to zacne blbnut, dojst sa s tym bude dat ale predbiehat tazko. Proste kopu ludi aj King to potvrdi ma tzv. dieru v plyne, ked chcem prudko akcelerovat na benzin tak motor prestane tahat uplne a pozbiera sa az po par sekundach aj to pozvolna. Karburator som kvoli tomu nerozoberal asby som zistil preco pretoze sa to proste pri tych par km za niekolko rokov na benzin neoplati. Vlasten som benzin vyjazdil a natankoval dalsich 10l az ked prestal smrdiet ako benzin a posledny rok a pol benzin v nadrzi ani nebol (derave esicko). A este pri lpg musis mat v poriadku denne pocitadlo km aby si vedel kedy mas ist tankovat. Proste lpgckari chodia tankovat podla km a nie podla hladneho ocka :).
-> Tom.t: AK pise King tak som na ne "expert"
. Uz som ho dokonca mal aj rozobraty ale nepamatam si ani fn z toho co je vo vnutri snad az na to ze som nemohol pochopit preco je to take zlozite
.
Landi maju vyhodu v tom, ze maju dost mohutne telo oproti konkurencii a to z hrubeho hliniku a nie tie pliesky ako ma lovato a lovtec. Akurat moj ma este aj vrsok hrnca z plastu ale je to dost pevne. Ako pise King tak patria k drahsim, ale na mojom mam uz asi 70tkm za 6 rokov a membrany nedavaju vediet zeby chceli menit. Trosku blbsie vyriesena pruzinka na nastavenie volnobehu, moze pri skladani blbo sadnut a potom sa clovek nestaci divit, ale ked som to skladal ja tak sadla dobre hned na prvy pokus, tak neviem kto sa v tom rypal, ci plynari alebo mal talian tazku noc.
Jazdil som s tym na 742.136 za 7.5l lpg (120km trasy PPBB a 350km PPBA) s tym ze som neprekracoval limity+10km a na dialnici 110km/h.
Ale inak je to fuk, tie splynovace sa lisia minimalne, takze treba ist do takej znacky u ktorej vies ze montaznici to spravia dobre. Membrany sa casom daju zohnat snad na vsetko, len treba obcas chvilu hladat. Ale ja ako pisem som to 6rokov nepotreboval a na espere mam sice lovato len 4 roky ale 120tkm a tiez je to zatial v pohode. Akurat bratovi vo felde zacala z lovtecu nejako prelinat nemrzka tak tam niekde museli urobit cesi chybu.
A este ze som tak smely, myslis ze sa Ti to oplati? Nacierno urcite ale legalne to stji aspon 10tKc (nemam prehlad o cenach u vas) a starosti (drahsia emiska, rocne revizie, zhananie cerpacky ktora ma otvorene v noci) sa vyplatia tak nad 20 alebo aspon 10tkm rocne a hlavne ak to auto este bude zit dost dlho aby sa vratila investicia. Zase na druhej strane ked uz to lpg v aute je tak sa jazdi viac. A este odporucam najvacsiu nadrz aku je mozne bez problemov zabudovat a/alebo je povolena. Ja som spravil chybu s 35litrovou, ked som to hnal tak mi na tu 350km trasu z BA do PP nevystacila a v noci je to s cerpackami u nas bieda. Bud su zatvorene, alebo su drahe a este aj neochotne.


Landi maju vyhodu v tom, ze maju dost mohutne telo oproti konkurencii a to z hrubeho hliniku a nie tie pliesky ako ma lovato a lovtec. Akurat moj ma este aj vrsok hrnca z plastu ale je to dost pevne. Ako pise King tak patria k drahsim, ale na mojom mam uz asi 70tkm za 6 rokov a membrany nedavaju vediet zeby chceli menit. Trosku blbsie vyriesena pruzinka na nastavenie volnobehu, moze pri skladani blbo sadnut a potom sa clovek nestaci divit, ale ked som to skladal ja tak sadla dobre hned na prvy pokus, tak neviem kto sa v tom rypal, ci plynari alebo mal talian tazku noc.
Jazdil som s tym na 742.136 za 7.5l lpg (120km trasy PPBB a 350km PPBA) s tym ze som neprekracoval limity+10km a na dialnici 110km/h.
Ale inak je to fuk, tie splynovace sa lisia minimalne, takze treba ist do takej znacky u ktorej vies ze montaznici to spravia dobre. Membrany sa casom daju zohnat snad na vsetko, len treba obcas chvilu hladat. Ale ja ako pisem som to 6rokov nepotreboval a na espere mam sice lovato len 4 roky ale 120tkm a tiez je to zatial v pohode. Akurat bratovi vo felde zacala z lovtecu nejako prelinat nemrzka tak tam niekde museli urobit cesi chybu.
A este ze som tak smely, myslis ze sa Ti to oplati? Nacierno urcite ale legalne to stji aspon 10tKc (nemam prehlad o cenach u vas) a starosti (drahsia emiska, rocne revizie, zhananie cerpacky ktora ma otvorene v noci) sa vyplatia tak nad 20 alebo aspon 10tkm rocne a hlavne ak to auto este bude zit dost dlho aby sa vratila investicia. Zase na druhej strane ked uz to lpg v aute je tak sa jazdi viac. A este odporucam najvacsiu nadrz aku je mozne bez problemov zabudovat a/alebo je povolena. Ja som spravil chybu s 35litrovou, ked som to hnal tak mi na tu 350km trasu z BA do PP nevystacila a v noci je to s cerpackami u nas bieda. Bud su zatvorene, alebo su drahe a este aj neochotne.
-> Tom.t: někdo to o tom psal, ale myslím na felicii, já si vzpomenu snad
-> King: jo jěště vlastně když to povolím o trochu víc, cuká to míň ale stále

-> King: jo jěště vlastně když to povolím o trochu víc, cuká to míň ale stále

-> spartra: Povolit tomu na zkoušku můžeš a pak to zase vrátit zpátky...
-> Tom.t: Na ty je největší expert PeterP, ale už se dlouho neozval. Mělo by to patřit k tomu lepšímu, co je na lpg scéně k dispozici (taky pochopitelně dražšímu)...
tak se zeptam tady , nebudu zakladat novy forum : máte nekdo zkusenosti se splynovacema znacky Landi Renzo ? uvažuju o zástavbe do š105 ...

-> King: zas to moc nechci pouštět, kvůli spotřebě, jede to dobře až na to cukání
taky se tam měnili membrány veškerý

taky se tam měnili membrány veškerý

-> spartra: hmmmm, typoval bych to na velký uškrcení, ale kdo ví :)
-> King: mno já se mluvil o benzinu, jako mě to ani neškytne na lpg bez filtrboxu
je to fuk jestli je to teplý nebo studený, de to takhle cukavě nonstop
jo jěště to studený občas chcípne na lpg

je to fuk jestli je to teplý nebo studený, de to takhle cukavě nonstop
jo jěště to studený občas chcípne na lpg
-> spartra: Zrovna ta etz se dokáže odporoučet stylem, kdy při vyšších teplotách v mot. prostoru začnou vynechávat zážehy.
Nechci rejpat, ale volnoběh lpg zdechne při sebemenší změně potlaku v sání, takže i kdybys měl v sacím potrubí ďouru jak do řiti, tak ucpáním mixeru to zdechna stejně
Nechci rejpat, ale volnoběh lpg zdechne při sebemenší změně potlaku v sání, takže i kdybys měl v sacím potrubí ďouru jak do řiti, tak ucpáním mixeru to zdechna stejně

-> King: mno mám to víc utažený, moc se tomu nechce do těch 2500 otáček, pak se to rozjede, zkusit povolit...
nezkoušel jsem jinej etz, mám v případě potřeby náharádní, jěště zkusím svíce radši
nětěsnost ne, zalepený silikonem
hodim na to hadr hned to stojí
nezkoušel jsem jinej etz, mám v případě potřeby náharádní, jěště zkusím svíce radši

nětěsnost ne, zalepený silikonem


-> spartra: Cukání je většinou symptom chudý směsi a vzrůst spotřeby je právě způsobenej tím, že to nedokónale pálí. Znamená to, že si zkoušel i jiný etz? Co třeba klasická netěsnost někde v sání?
nu chlapci jsem tu zas
malej dotázeček, motorek, kapánek cuká na LPG
může bejt bohatá směs lpg, vzrostla spotřebička tak o 1l phm
děkuji
p.s. kabel zavrhuji, rozdělovač též i etz, a svíčky

malej dotázeček, motorek, kapánek cuká na LPG
může bejt bohatá směs lpg, vzrostla spotřebička tak o 1l phm
děkuji
p.s. kabel zavrhuji, rozdělovač též i etz, a svíčky

jinak tím šroubem jsem předtím točil tam a zpět a prd, žádnej úspěch
když to jelo na lpg, bylo to nepravidelný, spíš jako když to tam chvíli pustilo lpg či vzduch, chvíli zastavilo

když to jelo na lpg, bylo to nepravidelný, spíš jako když to tam chvíli pustilo lpg či vzduch, chvíli zastavilo

-> King: mno páka na obrázku, šroub bohatosti tím je myšlen ten na reduktoru na volnoběh, viz obr.
jinak nič jinýho tam nemám, čím by to šlo nastavit to jsem rozebrak do šroubku
jinak nič jinýho tam nemám, čím by to šlo nastavit to jsem rozebrak do šroubku

-> spartra: King nerozumět :) Přece od toho je tam šroub bohatosti, aby ti přes pružinu nastavil celej ten klikopák do stavu, kdy i minimální podtlak odblokuje ventilek a začne pouštět plyn. Přenastavil jsi šroub bohatosti?
-> King: tak tenhle tam dát nemůžu pač je o ten 1mm vyšší díky tomu konusu
on sedí ale na ty páčce, je to jako páka a zmáčkne to víc malou membránu(1stupen), tím pádem je níž a ovlivní to i druhou, nejedeto
jsem taky pro novje, je tu dilema, otázka dá li se sehnat ten čumprlík placatej, hlavně prodaj li to
on sedí ale na ty páčce, je to jako páka a zmáčkne to víc malou membránu(1stupen), tím pádem je níž a ovlivní to i druhou, nejedeto
jsem taky pro novje, je tu dilema, otázka dá li se sehnat ten čumprlík placatej, hlavně prodaj li to

-> spartra: Asi to tím čumprlíkem bylo, ale rozhodně bych tam dal ten novej a nějak to mechanicky dořešil. Tan novej se tam dává hlavně kvůli tomu, že ten starej má na dosedací ploše už vymačkanou drážku od kruhovýho sedla kam dosedá. Celej ten mechanismus má nějakou vůli a vymačkaný sedlo pak lehce netěsní a rozhazuje volnoběh - proto radši vyměnit...
-> King: takže další pokus sundal jsem dekl a membránu sundal páčku a vráil tam ten původní čumprlík
ten původní byl rovnej a ten novej má jednu stranu do konusu rozdíl +- 1 mm
tedkon ta membrána je kapánek vejš, s obohacovačem to syčí
než to začnu chválit uvidíme večer a ráno ty starty, jestli to bylo tím
viz foto nový čumprlík
ten původní byl rovnej a ten novej má jednu stranu do konusu rozdíl +- 1 mm
tedkon ta membrána je kapánek vejš, s obohacovačem to syčí
než to začnu chválit uvidíme večer a ráno ty starty, jestli to bylo tím
viz foto nový čumprlík

inač jsem psal, že ta sada nebyla přímo na lovtec ale na lovato4
jedinej rozdíl byl v takovým malím čumrplíku
jedinej rozdíl byl v takovým malím čumrplíku
-> King: nikoli 1 start, předtím to bylo bez problémůna chvilenku zmáčknout a hotovo už vrčel
ted když mě to chytípotom umoru a přidám sytič na karbu není to moc lepší
bo jen tak skusím zapnout obohacovač nic se neděje.
ted když mě to chytípotom umoru a přidám sytič na karbu není to moc lepší
bo jen tak skusím zapnout obohacovač nic se neděje.
-> spartra: To klasickej syndrom prošvihnutýho 1. startu na lpg - pokud to nechytne hned napoprvé, chytá to pak hodně blbě.
Když píšeš, že máš pocit, že to obohacuje moc a současně to při zmáčknutí obohacovače nezasyčí - to je trošku protimluv :)
A když zatlačíš ten obohacovač prstem nadoraz, tak to zasyčí? Nebo zkus vyšroubovat obohacovací elektromagnet a třeba šroubovákem zatlačit membránu - zasyčet prostě musí.
Když ne, tak je prostě varianta, že ta repasní sada má trošku kratší "táhla" ve středech membrán, takže budeš muset nastavit něčím trn elektromagnetu (nebo něco nalepit na střed membrány)...
Když píšeš, že máš pocit, že to obohacuje moc a současně to při zmáčknutí obohacovače nezasyčí - to je trošku protimluv :)
A když zatlačíš ten obohacovač prstem nadoraz, tak to zasyčí? Nebo zkus vyšroubovat obohacovací elektromagnet a třeba šroubovákem zatlačit membránu - zasyčet prostě musí.
Když ne, tak je prostě varianta, že ta repasní sada má trošku kratší "táhla" ve středech membrán, takže budeš muset nastavit něčím trn elektromagnetu (nebo něco nalepit na střed membrány)...
-> King: no když to bylo tak to tak chodilo
se mě zdálo, že obohacovač, zmáčknul li se bylo slyšet jak se napouští plyn ted ni prd
přitom cvaká a funguje, jestli dostane na tu membránu
lpg do reduktoru jde
jinak start studenej, hrůza dobu se tot točí než se to uráčí chytnout minimálně minutu točit motor, pak jakože chytí a zdechne až do jeho naběhnutí, moc se mu nehce

se mě zdálo, že obohacovač, zmáčknul li se bylo slyšet jak se napouští plyn ted ni prd
přitom cvaká a funguje, jestli dostane na tu membránu
lpg do reduktoru jde
jinak start studenej, hrůza dobu se tot točí než se to uráčí chytnout minimálně minutu točit motor, pak jakože chytí a zdechne až do jeho naběhnutí, moc se mu nehce

-> spartra: Obohacovač buď obohacuje nebo neobohacuje - je to jenom tupej odblok velký membrány (resp. ventilu 2. stupně). Zkus při startu kratší cvaknutí (mě nejlím chytal po 0,5s clicku, v létě i kratším). Jinak si ty nový komponenty budou postupně sedat, takže bude to chtít postupně doštelovávat....
takže sem tu zas, tak jsem vyměnil karb, teda leta ležel v krabici trochu sem ho oprášil, dal nový gumičky a těsnění víka, dokonce běžel a vesměs těsní dobře cca 850-950ot/min, jede slušně, na to že není moc nastaven
k lpg stejně se mě nezdá špatný starty, no uvidíme zejtra ráno
obohacoivač zmáčknuli ho, zdá se že moc neobohacuje
sakra nede tam něco pomrvit, přitom tam všechno sedlo
k lpg stejně se mě nezdá špatný starty, no uvidíme zejtra ráno
obohacoivač zmáčknuli ho, zdá se že moc neobohacuje
sakra nede tam něco pomrvit, přitom tam všechno sedlo

-> PeterP136: nikoli
-> King: no ono to +- lpg volnoběh drží ale na benzín ne
hmm, tak budu prase víko taky přilepím silikonem

-> King: no ono to +- lpg volnoběh drží ale na benzín ne

hmm, tak budu prase víko taky přilepím silikonem
