skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Cumper: presné číslo chyby máš ?
-> Bukaj 03.12.20 10:45:32: problém bych viděl jak dosáhnout svižné jízdy u 1.4MPi v Octě.
Jinak v Sharanu mám 1.8T a ve Fabii 2.0. Oboje litinovej rumpál, kterej prostě prvních 5 minut jede za 20. Zas na to ježdění do školky mi to u Fabie vůbec nesere protože to nic nenajede.
Jinak v Sharanu mám 1.8T a ve Fabii 2.0. Oboje litinovej rumpál, kterej prostě prvních 5 minut jede za 20. Zas na to ježdění do školky mi to u Fabie vůbec nesere protože to nic nenajede.
-> Bukaj:
Po 10 km je na provozní teplotu v létě zahřáté snad úplně cokoliv a to ani nemusíš jet svižnou jízdou ne?
Po 10 km je na provozní teplotu v létě zahřáté snad úplně cokoliv a to ani nemusíš jet svižnou jízdou ne?
-> suri: Právě že ne, alespoň doufám..Každopádně jsem za nic silou netahal, konektor k tomu čidlu je zapojenej a jestli je kabel ok to nevím jak zjistit...
Takže asi nejjednoduší bude koupit nový čidlo a zkusit, co? Doufám že to bude tím, Ať mi to tady zase nesmrdí v garáži, potřebuju tam dát jiný auto
Takže asi nejjednoduší bude koupit nový čidlo a zkusit, co? Doufám že to bude tím, Ať mi to tady zase nesmrdí v garáži, potřebuju tam dát jiný auto

Tak na trasy 5 km by měl smysl nějaký elektrovůz spíš, než cokoli se spalovacím motorem. Každopádně by to chtělo nějakou "malorážku", aby to aspoň začalo topit před dojetím do cíle.
Na tohle by byla spíš dobrá Felda 1,3, než Octavie. A když už Octavie, tak zkusit sehnat tu 1,4 MPi - to by mohlo být po 10 km svižné jízdy v létě zahřáté na provozní teplotu
Nevím, jak 1,8 T, ale 1,8 20V (totéž, ale bez turba) v zimě ukazovalo na palubáku prvních pár kilometrů spotřebu 15-20 litrů, až někde v Praze (po 20 km) jsem se dostal na průměr pod 7 litrů.
Nicméně u auta na cukání kolem baráku asi spotřebu nikdo neřeší...
Na tohle by byla spíš dobrá Felda 1,3, než Octavie. A když už Octavie, tak zkusit sehnat tu 1,4 MPi - to by mohlo být po 10 km svižné jízdy v létě zahřáté na provozní teplotu

Nevím, jak 1,8 T, ale 1,8 20V (totéž, ale bez turba) v zimě ukazovalo na palubáku prvních pár kilometrů spotřebu 15-20 litrů, až někde v Praze (po 20 km) jsem se dostal na průměr pod 7 litrů.
Nicméně u auta na cukání kolem baráku asi spotřebu nikdo neřeší...
-> Cumper: aha , ja som zle čítal , no G28 je kľuka , nepohol si tam nejaké káble ?
-> charon: 1.8T na krátký trasy žere jako svině. Jinak je to super motor (pokud zrovna startuje
)

-> suri: aha, já myslel (podle toho co jsem koukal na internetu, ale nic moc pořádně jsem nenašel) že G28 je ten na klikovce. Takže by to měl být ten na vačce?
Kucí, poraďte mi prosím optimální motorizaci ...
Chci vyměnit manželky Octu 1 tdi za benzín.
Takže budu hledat jedničkovou nebo dvojkovou octu kombi s benzínovým motorem. Po čem se koukat? Auto bude jezdit hlavně krátké trasy - denně s děckama do školky 4 km tam a 4 zpět, občas něco delšího. Jde hlavně o spolehlivost/trvanlivost/ snadnou servisovatelnost. Po čem mám koukat? U dvojky dává smysl jen 1.6 MPI? u jedničky 1,6 MPi a 1.8T? Ještě dodám, že rozpočet je 100 000 max
Chci vyměnit manželky Octu 1 tdi za benzín.
Takže budu hledat jedničkovou nebo dvojkovou octu kombi s benzínovým motorem. Po čem se koukat? Auto bude jezdit hlavně krátké trasy - denně s děckama do školky 4 km tam a 4 zpět, občas něco delšího. Jde hlavně o spolehlivost/trvanlivost/ snadnou servisovatelnost. Po čem mám koukat? U dvojky dává smysl jen 1.6 MPI? u jedničky 1,6 MPi a 1.8T? Ještě dodám, že rozpočet je 100 000 max
-> Cumper: snímač vačky určite nie je na kľukovke ... podľa mňa si ho nezapojil alebo sú tam KO káble , záleží aj od chyby čo to píše
tam je pri rozvode nie?
tam je pri rozvode nie?
-> RadovanSkodovkar: právě že jo, podle toho čísla na diag. by to měl bejt ten snímač dole na klikovce a ten jsem ani neodpojoval právě.
-> Cumper 02.12.20 22:19:13: A je zapojený? :D Ale inak môže byť aj blbá zhoda náhod no..
Ahoj, mám problém s O1 1.8T AUM. Měnil jsem trubku odvětrání bloku motoru a abych se tam pořádně dostal, sundaval jsem sání - odpojil jsem všechny podtlaky a čidla (klapka, čidlo klepání, čidlo polohy vačky, váha vzduchu) a taky jsem odpojil baterku, což jsem asi dělat nemusel, ale to je jedno.
Problém je v tom, že teď auto nestartuje, startér točí a nic, diagnostika píše chybu Snímač otáček motoru (G28) Bez signálu.
Souvisí to nějak s tím co jsem na autě dělal, nebo mám smůlu že zrovna odešel ten snímač otáček? Nebo mě napadlo že mohl bejt v háji už dřív a tím jak jsem odpojil baterku se vymazala paměť ŘJ a už si kvůli špatnýmu čidlu nenačetla hodnotu?
Díky moc za případnou radu co s tím
Problém je v tom, že teď auto nestartuje, startér točí a nic, diagnostika píše chybu Snímač otáček motoru (G28) Bez signálu.
Souvisí to nějak s tím co jsem na autě dělal, nebo mám smůlu že zrovna odešel ten snímač otáček? Nebo mě napadlo že mohl bejt v háji už dřív a tím jak jsem odpojil baterku se vymazala paměť ŘJ a už si kvůli špatnýmu čidlu nenačetla hodnotu?
Díky moc za případnou radu co s tím
-> Jarda/felda 23.11.20 09:57:33: me se moc nechce verit, ze je to ten problem, kdyz se rucka vraci... Jsou tam i nove pistky. Ale kdyz to funguje, tak to resit nebudu, jen se pak budu zase vztekat pri vymene desek, mozna i prevarovat tendle muj pripravek :)
-> Jarda - zrušená registrace 23.11.20 04:16:30: nový gumičky a půjde to lehce 

-> palinator 22.11.20 21:25:31: na svou bych uvazoval, ale na naftovou to nema cenu, hlavne aby to slusne brzdilo
-> Milan 136 22.11.20 20:29:41: taky jsem si rikal, ze to asi bude jen zatuhly, ze bych jeste na bluesky spachal zadni kotouce :) ale mam pocit, ze tam to nebylo demontovatelny, ale na konci zavareny
-> Milan 136 22.11.20 21:55:30: to jeste teda muzu byt rad, me u tech velkejch zadnich jdou pistky neskutecne tezko zatlacit, ale nijak to nezlobi, funguje normalne... pri couvani to teda vydavalo podivne zvuky, ale po cca 5 tis.km prestalo a je vse ok

-> Milan 136 22.11.20 20:29:41: taky jsem si rikal, ze to asi bude jen zatuhly, ze bych jeste na bluesky spachal zadni kotouce :) ale mam pocit, ze tam to nebylo demontovatelny, ale na konci zavareny

-> Milan 136 22.11.20 23:16:51: no když jsem to objednával ve Votonu tak těch výrobců gumiček tam bylo XY
trw jsem bral jako jistotu

-> Jarda/felda 22.11.20 22:10:08: Nevím. Na třmenu je vyraženo TRW, tak asi ano.
Ale je to v krabičce VW
Ale je to v krabičce VW

-> Milan 136 22.11.20 21:55:30: to jsou ty frenkit
origo je co ? trw ?

Kolega si dal do zadních třmenů nějaký replikový gumičky a pořád se mu hřály kola. Tak to vyměnil za origo a je klid.
Asi ta gumička nebyla schopná dostatečně vrátit pístek.
Asi ta gumička nebyla schopná dostatečně vrátit pístek.
-> Jarda - zrušená registrace 22.11.20 19:56:06:
Desky kdyžtak připlať a kup ATE Ceramic... to jsou ty nešpinivý. Mám je na 280 mm brzdách i s kotoučema obyč ATE a jsou super.
Desky kdyžtak připlať a kup ATE Ceramic... to jsou ty nešpinivý. Mám je na 280 mm brzdách i s kotoučema obyč ATE a jsou super.

-> venni 22.11.20 21:19:06: chvíli vydrží, mě přes dv roky a pak se přestal vracet pístek i když nebyl orezlej kupoval jsem před demontáží tak jsem rovnou vzal i pístky když nestáli svět ted uvidíme co snesou ty trw 

-> Jarda/felda 22.11.20 21:13:56: tvl frenkit jsem tam narval 

-> vhml 22.11.20 20:15:33: jo, nejspíš bude vykyslej pod pákou a možná i orezlá hřídelka
před asi třema rokama jsem to vyčistil namazal a jede to do ted
problém mi dělali frenkit gumičky ty jsem musel po dvou letech měnit za trw a rovnou jsem dal i pístky- sada pístek a gumičky cca 250kč


-> vhml 22.11.20 20:33:45: tak v tom případě nějaký 8. div Světa
Buď si s nima pohraj viz foto a nebo kup nový TRW za cca 1800/ks a je to

Buď si s nima pohraj viz foto a nebo kup nový TRW za cca 1800/ks a je to

-> Milan 136 22.11.20 20:29:41: právě včas, když jsem ta dával dneska zimáky :-) Ale stříknul jsem aspon pod tu gumičku vazelínu tak uvidím.
-> venni 22.11.20 20:19:17: to sice jo, ale že do +1 to běhá celej rok v pohodě a od -1 to začíná zas váznout
Na tom zadku kolikrát stačí sundat páku a vydloubnout to "gufero".
Má chránit před bordelem, ale často se pod ní drží.
Ta hřídelka se totiž jen neotáčí, ale i zajíždí dovnitř. Posledně jsem doma takhle vyčistil třmen, kterej se absolutně nehýbal a teď krásně chodí.
Má chránit před bordelem, ale často se pod ní drží.
Ta hřídelka se totiž jen neotáčí, ale i zajíždí dovnitř. Posledně jsem doma takhle vyčistil třmen, kterej se absolutně nehýbal a teď krásně chodí.
-> vhml 22.11.20 20:15:33: kapalinu nemas starou?
ja uz parkrat pri prvnim mraziku znicil valec nebo prase, proste primrzl brit a jak jsem na to slapnul, tak se utrhl, ono ma duvod ten predpis na vymenu kapaliny kazde dva roky
-> Matthes, záškodník z TechWebu 22.11.20 20:07:46: jj, nejvic jsem zrepasnul asi ctyrpistku...
-> venni 22.11.20 20:19:17: na to strikam obcas konkor
ja uz parkrat pri prvnim mraziku znicil valec nebo prase, proste primrzl brit a jak jsem na to slapnul, tak se utrhl, ono ma duvod ten predpis na vymenu kapaliny kazde dva roky
-> Matthes, záškodník z TechWebu 22.11.20 20:07:46: jj, nejvic jsem zrepasnul asi ctyrpistku...
-> venni 22.11.20 20:19:17: na to strikam obcas konkor

-> vhml 22.11.20 20:15:33: třmen je Al,osa ručky Fe...to si to tak pěkně kvete a kvete 

-> vhml: Nemělo by, pokud je v dobrym stavu. Může bejt přirezlá hřídelka páky ruční brzdy v samotnym brzdiči.
-> StepaNoFUN: No právě... Měl jsem takhle vyžranou tu osičku, co jde ven a nepomohla by ani výměna gumičky.
-> StepaNoFUN: No právě... Měl jsem takhle vyžranou tu osičku, co jde ven a nepomohla by ani výměna gumičky.
Já se u brzdičů přifařím s dotazem. Včera bylo prvně pod nulou a zas mi zůstala trochu viset ručka. Lanovody jsou oba zánovní, to něco zamrzne v tom brzdiči?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ono ani zadní udělat dost dobře nejdou. Kamarád to dělal a je to taková loterie. Už na to sere a dává nový/tovární repase.
-> Jarda: Autovkelly nabízí dost často továrně repasovaný brzdiče a myslím, že u zadních brzdičů s ručkou nemá cenu se s tim crcat doma... Přední dělám sám, ale tam je jen pístek a gumička s prachovkou...
-> SO545 21.11.20 18:53:31: mel jsi pravdu, trmen to byl, dal jsem ze sve (sundal jsem ho, kdyz mel cca 160 tis.km), takze o 200tis.km min, nez na teto... uz rucka brzdi paradne a naprosto soumerne
Nechapu, jak nekdo muze pistek zatocit sikama, ani jsem si neskrtl, teda udelal jsem si boruvku, pak jsem asi hodinu hledal tendle muj pripravek a s tim uz to slo krasne - nedeformoval se, jako u tech velkych brzd z TT quattro.
Asi nekdy ten trmen zkusim repasnout, jestli se povede...
Nechapu, jak nekdo muze pistek zatocit sikama, ani jsem si neskrtl, teda udelal jsem si boruvku, pak jsem asi hodinu hledal tendle muj pripravek a s tim uz to slo krasne - nedeformoval se, jako u tech velkych brzd z TT quattro.
Asi nekdy ten trmen zkusim repasnout, jestli se povede...
Chci ted objednat na naftovou desky - predni a zas nevim, jaky je to system... drzak trmenu je soucasti tehlice, kotouce 280, dal bych 288, co zbyly z moji, jenze tehlice nemam a uz jsem u tedle naftove vymenil obe loziska, tak by to byla skoda (u 1.8t ten drzak soucasti tehlice neni)
Ted si myslim, ze 1.8t mam TRW a nafta ma teves, mam pravdu? diky.
Pritelkyne ted za tyden dala 4tis. km a zas je na tom co delat, rozsvitila se kontrolka opotrebeni a desky uz jsou opravdu velmi slabe. A koukal jsem, ze rozvody za 500 km :(, to musi vydrzet do leta...
edit: doufam teda, ze to jsou tyto: 1J0698151G autodilos.cz/sada-brzdovy ch-desticek-kotoucova-brzd a-ate-13046071172
jo tydle zobaky to tusim ma, tak jen aby to bylo na ty 280 kotouce...
-> StepaNoFUN 21.11.20 18:59:13: jo pamatuji ten zebrik na pudu, jinak diky za ty vraniky, nam je na felde stale jako letni na zadku - ono toho s feldou v lete moc nenajezdim, je to wintercar
Ted si myslim, ze 1.8t mam TRW a nafta ma teves, mam pravdu? diky.
Pritelkyne ted za tyden dala 4tis. km a zas je na tom co delat, rozsvitila se kontrolka opotrebeni a desky uz jsou opravdu velmi slabe. A koukal jsem, ze rozvody za 500 km :(, to musi vydrzet do leta...
edit: doufam teda, ze to jsou tyto: 1J0698151G autodilos.cz/sada-brzdovy ch-desticek-kotoucova-brzd a-ate-13046071172
jo tydle zobaky to tusim ma, tak jen aby to bylo na ty 280 kotouce...
-> StepaNoFUN 21.11.20 18:59:13: jo pamatuji ten zebrik na pudu, jinak diky za ty vraniky, nam je na felde stale jako letni na zadku - ono toho s feldou v lete moc nenajezdim, je to wintercar

-> SO545 21.11.20 18:53:31: no ma velmi dlouhy chod na pace oproti druhe a nezabere, trmeny mam slusne z moji, jak jsem daval brzdy z tt quattro
Lanovod by to taky delat mohl, ale nevim, jak by k takovemu poskozeni doslo (ze by se jako stlacoval).
Repas jsem zkousel kdysi u feldy (brzdy golf gti) a nejak to nedopadlo, vse nove a stejne nefungovalo :( nakonec jsem vratil bubny.
Lanovod by to taky delat mohl, ale nevim, jak by k takovemu poskozeni doslo (ze by se jako stlacoval).
Repas jsem zkousel kdysi u feldy (brzdy golf gti) a nejak to nedopadlo, vse nove a stejne nefungovalo :( nakonec jsem vratil bubny.
-> StepaNoFUN: jasné zitra pisnu...zatim diky

-> StepaNoFUN 21.11.20 18:18:17: klidne zejtra behem dne. Ted uz na pudu nejdu.
-> Jarda - zrušená registrace 21.11.20 18:37:55: skor strmen...lanovod skontrolujes raz dva nie ?
Tiez som menil obe strmene kvoli rucke ktora uz bola pred kolapsom.
Da sa to aj repasovat ...ale nato som nemal cas ani nerv.
Tiez som menil obe strmene kvoli rucke ktora uz bola pred kolapsom.
Da sa to aj repasovat ...ale nato som nemal cas ani nerv.
-> StepaNoFUN: ok poslu zpravu, kdy se mam tedy připomenout?
U naftove vyrazne min brzdi na rucku lz kolo, muze to byt lanovodem nebo mam rovnou vymenit trmen? na pedal to je soumerne. Diky.
-> Pavel P@nkáč: mozna mam celej pouzitej, ale funkcni popelnik. Avzhledem k tomu, jak moc s O1 jezdim... Pripomen se.
Nemáte někdo nahodou dvířka k popelniku k O1? nejlepe rs dekor ale vezmu jakekoliv....
-> suri 20.11.20 13:19:05: připojuji se - budu potřeboval brzy vlnovec na ASV; na ceně tak nějak nezáleží, zásadní je výdrž...
Vieme nejakú dobrú značku pletenca výfuku ? aj drahú ale nech je nafurt
-> dragon_cb_cz: Je to možné, on Lidl "své" výrobky inovuje, což je sice chválihodné, ale ne vždy jsou to inovace k lepšímu.
-> Pilot 105: Zajímavé, ta moje to má jinak - ta s opětovným dobíjením čeká, než napětí klesne pod 12.8V. Na krabičce je dokonce graf, když si vzpomenu až půjdu do komory tak vyfotím.
-> dragon_cb_cz: Tahle co jsem měl po ukončení nabíjení cca 14,5 V snížila napětí na 13,5 V a postupně stoupalo opět až na 14,5 V (cca za týden), Cemont co mám po ukončení nabíjení spadne na 13,4 a pak už toto napětí udržuje v rozmezí 13,4 - 13,6V, našel jsem na tohle téma i video na trubce kde to nějaký Polák testoval a také konstatoval, že přebíjí...