skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> suri 20.11.20 13:19:05: připojuji se - budu potřeboval brzy vlnovec na ASV; na ceně tak nějak nezáleží, zásadní je výdrž...
Vieme nejakú dobrú značku pletenca výfuku ? aj drahú ale nech je nafurt
-> dragon_cb_cz: Je to možné, on Lidl "své" výrobky inovuje, což je sice chválihodné, ale ne vždy jsou to inovace k lepšímu.
-> Pilot 105: Zajímavé, ta moje to má jinak - ta s opětovným dobíjením čeká, než napětí klesne pod 12.8V. Na krabičce je dokonce graf, když si vzpomenu až půjdu do komory tak vyfotím.
-> dragon_cb_cz: Tahle co jsem měl po ukončení nabíjení cca 14,5 V snížila napětí na 13,5 V a postupně stoupalo opět až na 14,5 V (cca za týden), Cemont co mám po ukončení nabíjení spadne na 13,4 a pak už toto napětí udržuje v rozmezí 13,4 - 13,6V, našel jsem na tohle téma i video na trubce kde to nějaký Polák testoval a také konstatoval, že přebíjí...
-> Pilot 105: Problém s tím udržovacím režimem byl pokud se pamatuju hlavně v tom, že po výpadku síťového napájení se sám zpátky nenahodil. Tzn na nějaké udržovaní v garáži kam přijdeš jednou za uherák to není.
-> Tuner#2: Nabíječka z Lidlu je dobrá, ale udržovací režim nefunguje (alespoň ne u té s displejem), přebíjí baterie, takže k dlouhodobému připojení nedoporučuji, koupil jsem ji, když mi odešla udržovací nabíječka od Cemontu a nakonec jsem ji vrátil a opravil toho Cemonta.
Jinak nabíječku připojuji bez odpojení baterie a mám ji připojenou skoro celý rok v udržovacím režimu, baterie je stále originální (10 let).
Jinak nabíječku připojuji bez odpojení baterie a mám ji připojenou skoro celý rok v udržovacím režimu, baterie je stále originální (10 let).

-> palinator 18.11.20 09:13:37: to jsem měl jednou ve stovce a musím říct, že v noci ty žárovky svítily naprosto topově 

Řešíte desetinky pak vám v autě odejde regl a jezdí se s palubníma 16 V, baterka vře a pohoda. 

-> Tuner#2: LIDL nabíječka dá max 14.4V. Což je +- stejně jako by měl dávat altík... v klidu. Zrovna jí mám na autě taky připojenou.
-> Tuner#2: Jsem cerstvym majitelem ty cerveny Lidl nabijecky a stejne jako stokrat v minulosti, jsem ji uz dvakrat pripojil rovnou na baterku.
-> Tuner#2: Takovou tu červenou s displejem mám jako záložní když potřebuji druhou a naprosto bez problému.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 17.11.20 21:17:05: také mám lídlovou už leta a nikdy jsem nic neodpojoval. 
Resp léta jsme měl šedou bez displeje. Ale nějak na ní blblo nabíjení 6V traktůrku, tak teď mám nejnovější červenou s displejem a zajímavost - v té nové necvaká relátko při zapínání. Takže se nějak lišit asi budou.

Resp léta jsme měl šedou bez displeje. Ale nějak na ní blblo nabíjení 6V traktůrku, tak teď mám nejnovější červenou s displejem a zajímavost - v té nové necvaká relátko při zapínání. Takže se nějak lišit asi budou.
-> vhml 17.11.20 21:04:11: to jsem zapomněl, mám tu z Lidlu s displejem. Co byl tehdy test na autohifi, tak prý střeva stejný jako značkové za 1500 - 2tKc.
-> vhml: Pravda to mě ani nenapadlo zmínit, mám nějakou Bosch C7. Každopádně odpojování baterie je dost nepohodlné, vymaže to spotřebu, dorazy oken, esp.
Ono dost záleží, jestli to chceš nabíjet nějakým trafo bastlem a nebo něčím z tohohle tisíciletí.
-> Tuner#2: Ne normálně se neboj a úplně v pohodě připoj nabíječku v autě. Dělám to tak celý život a nikdy to nic neodpálilo.
Tak 10W40 na krátné trasy bez dálnice super, od ringu neubylo v O2 prakticky nic.
Z toho plyne dotaz na baterku a její dobíjení. Zdá se mě, že hůře startuje, ale dnes naměřeno 12,8V. Když to budu chtít pověsit na nabíječku, tak je třeba odpojovat mínus pól a nebo můžu nabíjet s připojenou elektroinstalací? U starších aut jsem to neřešil a když vidím, že spousta lidí to má na udržování a trvale připojené, přijde, odpojí a startuje, tak nevím. Na druhou stranu nějaké přepětí tam může vzniknout a co když to odpálí nějakou jednotku že. Jak to praktikujete Vy?
Z toho plyne dotaz na baterku a její dobíjení. Zdá se mě, že hůře startuje, ale dnes naměřeno 12,8V. Když to budu chtít pověsit na nabíječku, tak je třeba odpojovat mínus pól a nebo můžu nabíjet s připojenou elektroinstalací? U starších aut jsem to neřešil a když vidím, že spousta lidí to má na udržování a trvale připojené, přijde, odpojí a startuje, tak nevím. Na druhou stranu nějaké přepětí tam může vzniknout a co když to odpálí nějakou jednotku že. Jak to praktikujete Vy?
-> Jarda - zrušená registrace 13.11.20 18:32:37: ono to poznáš až se prošoupe hydro
ted už budou nejspíš promačkaný
a nejni to ani tak o údržbě jako spíš konstrukční vada PD - úzký palce na vačce

a nejni to ani tak o údržbě jako spíš konstrukční vada PD - úzký palce na vačce
-> Jarda/felda 13.11.20 11:31:07: nj, to je ten servis a pretahovani oleje... Nase pd hlucne neni, mela rakouskej servis a ja samo davam c3, a to ma min o 100 tis.km vic.
Jeste ji tuka dvouhmota... Nahlasim, nikdo to resit nebude, ale az me to zas nekde necha, tak to budu mit cerne na bilem.
Jeste ji tuka dvouhmota... Nahlasim, nikdo to resit nebude, ale az me to zas nekde necha, tak to budu mit cerne na bilem.
To si pamatuju před x lety na 1000MB.
Asi mínus 15, auto chytlo okamžitě, ale po puštění spojky hned chcíplo. Asi 3x po sobě
Asi mínus 15, auto chytlo okamžitě, ale po puštění spojky hned chcíplo. Asi 3x po sobě

-> Borderer: Jako skutečně to auto mělo tendenci jet dopředu na neutrál, ale motor měl problém to utáhnout...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To už muselo fungovat na principu hydroměniče, ne? 

-> Bukaj 13.11.20 09:30:30: Jak jsem se tehda u tebe zasekl kvuli zatuhle prevodovce, tak to jsem tam mel blbec PP90. Pak jsem dal 80W a to je lepsi, to staci pockat treba 5 sekund a ne 5 minut :-D
-> Jarda - zrušená registrace 13.11.20 06:23:48: PD jsou hlučný protože odchází hydra a berou sebou vačku 

Když nebude - 20°C, tak to chytne i bez žhaviček.
S tím karburátorem bych ho nepodceňoval, Jarda ho dá i na to PDčko
S tím karburátorem bych ho nepodceňoval, Jarda ho dá i na to PDčko

-> palinator 13.11.20 09:34:41: Tahle byla bez turba - 306 XnD
-> Bukaj:
Kámošova 306 TD startuje blbě i v létě, pokud řádně nenažhaví.
Kámošova 306 TD startuje blbě i v létě, pokud řádně nenažhaví.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.11.20 08:36:56: No, ta Tvoje převodovka - to bylo něco
Mně jedou škodovky na benzín za mrazu dobře, jen nesmím stát čumákem z kopce a chtít hned po startu couvat - to pak chcípá na odlití paliva z komůrky sytiče...
-> Nwkt 13.11.20 08:50:18: No, tak já preferuji spolehlivý vůz už jenom proto, že bych nechtěl někde na Vysočině v mrazu stát dvě hodiny v lese, než pro mne kolega dojede...

Mně jedou škodovky na benzín za mrazu dobře, jen nesmím stát čumákem z kopce a chtít hned po startu couvat - to pak chcípá na odlití paliva z komůrky sytiče...

-> Nwkt 13.11.20 08:50:18: No, tak já preferuji spolehlivý vůz už jenom proto, že bych nechtěl někde na Vysočině v mrazu stát dvě hodiny v lese, než pro mne kolega dojede...

-> Jarda - zrušená registrace 13.11.20 06:38:07: Na dvě žhavičky snad jo. Kdysi firemní T4 i P306 přestaly v mraze chytat až když fungovala jen jedna žhavička

-> King:
To je furt docela úspěch na common-rail... i když. Byl za tu dobu co máš BMW mráz větší, než -5°C?
Jinak rotačky i PDčka startujou dobře i bez žhavek i v -10°C, když jsou dobrý baterky a startér. Pravda, trochu se to po startu hádá a pokuřuje, ale chytá to spolehlivě. V -16°C už to žádnej šlágr neni a starty jsou na principu náhodných výbuchů.
Je fakt, že na Octě kde mám žhavky dobrý všechny, k tomu 85 Ah baterku, je docela příjemný, jak se to auto bojí klíčku.
To je furt docela úspěch na common-rail... i když. Byl za tu dobu co máš BMW mráz větší, než -5°C?

Jinak rotačky i PDčka startujou dobře i bez žhavek i v -10°C, když jsou dobrý baterky a startér. Pravda, trochu se to po startu hádá a pokuřuje, ale chytá to spolehlivě. V -16°C už to žádnej šlágr neni a starty jsou na principu náhodných výbuchů.

Je fakt, že na Octě kde mám žhavky dobrý všechny, k tomu 85 Ah baterku, je docela příjemný, jak se to auto bojí klíčku.

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Mne teda ne. Buďto to pěkně startovalo studena/tepla v létě a pak se tomu nechtělo v zimě nebo naopak. Ale vždycky skončila zima dřív, než sem se dokopal s tím něco dělat. 

-> Jarda - zrušená registrace 13.11.20 06:38:07: proč se v tom hrabes? Nahlásím a hotovo, když se vysere není to můj problém
Me teda motor u skodovky startoval dycky dobre i v mrazu, akorat kdyz clovek pustil spojku, tak motor chcipnul. Muselo se to nechat chvili protocit. A to i s 80W olejem...
-> vhml: 

-> Borderer 13.11.20 08:14:46: u tý oktávky je ale v prdeli, že to na zimu nemůžeš osadit karburátorem ze žigulíka ( nejspíš teda ) 

-> King: Šak na to je člověk už zvyklej z promrzlýho OHV se SEDRem, ne? 

-> Jarda: Mne na bawu fungovala jenom jedna zhavicka a prvnich par vterin v mrazu to subjektivne bezelo na 2-3 valce - budes mit dobrodruznou zimu :-)
-> Jarda:
Předpokládám že tam bude jebnutá 44 Ah baterka z poslední Felicie, kterou když dávali do šrotu tak z ní zánovní baterku vyškubli aby ušetřili, takže to v zimě nenastartuje ani se 4 žhavkama.
Předpokládám že tam bude jebnutá 44 Ah baterka z poslední Felicie, kterou když dávali do šrotu tak z ní zánovní baterku vyškubli aby ušetřili, takže to v zimě nenastartuje ani se 4 žhavkama.

Tak jsem si ted protuknul zhavicky a dobre jsou jen 2, chytne to v mrazech na 2 valce? Moc ted nechci drazdit hochy z dopravy. Stejne uz delam seznam, co na tom bude potreba opravit :)
Stve me, ze jsem nekoupil 3 spraye a nenastrikal tu o2, ta uz byla vychytana...
Stve me, ze jsem nekoupil 3 spraye a nenastrikal tu o2, ta uz byla vychytana...
-> Syny 12.11.20 21:39:49: mam nastesti v mailu od sefa dopravy, at dolivam vodu :) a jezdim, ze se to da na servis, az na to budou vycleneny prachy... ale uz mi bylo receno, ze tu o1 tak rychle snad neznicim, ale prijde mi, ze to pd je nejake hlucnejsi, ma najeto taky 260 jako ta o3, kdyz tady se sere i na vymenu oleju a vsechen servis, to v minule firme nebylo, proste tady se setrit musi, at to stoji, co to stoji
-> Jarda/felda: Ale jo, může, jen se potom nejspíš ukáže, že to byl nějaký pokoutně získaný kus, co při přepravě z fabriky na autosalon stihli vykoupat v rybníce nebo tak něco 

-> palinator 12.11.20 22:39:00: to se ve firmách které si vybírá přeci nestane 

-> Syny:
Největší peklo nastane až jednou Jarda dostane služebák fungl novej
Že ten novej vrak nemá tlačítka a dělá si co chce 
Největší peklo nastane až jednou Jarda dostane služebák fungl novej


-> Syny 12.11.20 21:39:49: pěkné shrnutí situace , mě se to nechtělo vypisovat 

-> Jarda: Takze jsi s tim jezdil i pres to, ze jsi vedel, ze tam je nejakej problem. Ten prvotni problem (pumpa) se vysrala uplne a jelikoz jsi s tim jezdil i tak dal, tak jsi to uvaril uplne a propalil (konecne) to tesneni pod hlavou. A ted muzes rikat, ze jsi to vedel od zacatku a ze to je hroznej srac
Gratulace 


-> Jarda - zrušená registrace 12.11.20 19:59:54: O emulzi píšeš až teď. Ale ani to nemusí znamenat těsnění pod hlavou.
-> palinator 12.11.20 19:26:45: tak kvuli pumpe by to varit mohlo, ale emulze?