
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
16:36:05
21.11.2022
21.11.2022

Bukaj
-> minno: Vysvětlit to neumím, samotnému mi přesný důvod není jasný. Ale čerpadlo, které u Favorita bezproblémově funguje, při použití v zadohrabu bez obtoku velmi rychle přestane těsnit - možná je to vlivem horšího chlazení (čerpadlo u Favorita se neustále chladí protékajícím palivem, zatímco u zadohrabu palivo přes čerpadlo moc neproudí a vlivem přehřívání se též uvolňují ty nátrubky) nebo víc trpí výtlačný ventilek, když je za ním tlak a membrána se jej snaží přetlačit, možná je to i záležitostí jiného umístění a uložení motoru (vibrace, opět chlazení), další věcí je, že LEKR není tak háklivý na nízkou hladinu paliva při startu studeného motoru (lépe řešený sytič), takže i bez načerpání páčkou nedojde v plovákovce palivo tak rychle, jako u SEDR/EDSR, navíc Fa čerpadlo má vyšší dodávku paliva (vyšší zdvih membrány), než zadohraby - přesto i při použití Fa čerpadla toto nefunguje tak dobře, jako na LEKRu. Třeba se jednou dostanu k tomu, abych na Å konečně nainstaloval tu sadu na obtok jehlového ventilu a pak zjistím, že to a) vůbec nepomohlo, nebo b) to konečně funguje...

14:43:22
21.11.2022
21.11.2022

minno
-> Bukaj 21.11.22 09:09:58: Prosím vysvetliť: Čo má spoločné vratka do nádrže s tým, či čerpadlo tesní, alebo nie?
10:33:01
21.11.2022
21.11.2022

Bukaj
-> Borderer: Já ho měnil jen jednou a to proto, že jsem ho náhodou měl, ale pokud je OK, tak bych ho jen lehce potřel tukem a vrátil. U Volva se mi rozpadlo, tak jsem použil tmel (hlavně ne silikon
)...

10:25:54
21.11.2022
21.11.2022

Borderer
Těsnění pod škrtící klapku na fel 1.3 - vyměnit pokaždé nebo jen při poškození? Sehnat se už nedá a žeby se mi ho (při mý preciznosti) chtělo vyřezávat se taky říct nedá.
Případně z jakého materiálu to je? Obyč papír s nějakou tepelnou odolností?

09:09:58
21.11.2022
21.11.2022

Bukaj
-> palinator: -> palinator: No vidíš, možná máš pravdu s tím, že víka s nátrubky v jedné ose měla ventilky nevyměnitelné. Nicméně ty vyměnitelné ventilky existují i ve verzi s gumovým těsněním místo pertinaxu.
Ale netěsnění a propouštění je bohužel vlastnost jakéhokoli čerpadla na autě, kde není vratka do nádrže (jako to měl vymyšlené Pierburg/LEKR u Fáčka) - i když dáš nové čerpadlo nebo ventilky, tak záhy stejně padá benzín a je nutné čerpat ručně nebo dlouho točit startérem...
Ale netěsnění a propouštění je bohužel vlastnost jakéhokoli čerpadla na autě, kde není vratka do nádrže (jako to měl vymyšlené Pierburg/LEKR u Fáčka) - i když dáš nové čerpadlo nebo ventilky, tak záhy stejně padá benzín a je nutné čerpat ručně nebo dlouho točit startérem...

22:31:32
20.11.2022
20.11.2022

palinator
-> Bukaj:
Já myslel že všechny víka čerpadla měla od rovných nátrubků ventilky nevyměnitelné. Když jsem rozebíral svoje původní čerpadlo, tak na ústní zkoušku produkovaly. Nějak jsem to vyčistil a rozhýbal, že těsnily, leč původní problém to nevyřešilo (nutnost častého čerpání ruční pumpičkou a její malý účinný zdvih).. Porovnával jsem s dědovou 88"
Já myslel že všechny víka čerpadla měla od rovných nátrubků ventilky nevyměnitelné. Když jsem rozebíral svoje původní čerpadlo, tak na ústní zkoušku produkovaly. Nějak jsem to vyčistil a rozhýbal, že těsnily, leč původní problém to nevyřešilo (nutnost častého čerpání ruční pumpičkou a její malý účinný zdvih).. Porovnával jsem s dědovou 88"
21:18:21
20.11.2022
20.11.2022

Eidy
-> mishom: Z mé zkušenosti jsou závitový lepidla odolný benzinu i brzdovce.
14:19:32
20.11.2022
20.11.2022

mishom
-> Bukaj:
konope je nasucho, bez fermeze, na karburatore to uz mam dlhsie, tesni a ani sa nepovoluje. Ale dobre vediet, na dalsie veci dam Loctite ked je benzinovdorny, bude s tym ovela menej roboty.
Ventilok zo strany od nadrze tesni gumickou priamo o odliatok, tam ten dierovany mosadzny drziak je len drziak na strunku, nemusi tesnit o odliatok.
Ventilok zo strany karburatoru uz musi tesnit. Z vyroby je nalisovany (rovnako ako natrubok karburatoru) a tesnil. Ked sa veko poriadne zahreje tak z miesta sam vypadne jemnym tuknutim, takze dosadacia plocha ktora ma tesnit sa nijako neposkodi. Naspat ide tiez zalisovat, s mierne nahriatym vekom (tak aby sa neposkodila guma). Tento druhy mosadzny ventilok je "plny kus", nie vyohybany pliesok, nedeformuje sa.
Problem bol prave s gumickami, boli uplne stvrdnute, pred vymenou prepustali, po vymene neprepustaju, teda aspon ked sa snazim fuknut ustami
, mozem to neskorej skusit s kompresorom alebo nadobkou bezinu - aky bude ubytok tlaku/hladiny za nejaky cas, ale vyzera ze to funguje :)
konope je nasucho, bez fermeze, na karburatore to uz mam dlhsie, tesni a ani sa nepovoluje. Ale dobre vediet, na dalsie veci dam Loctite ked je benzinovdorny, bude s tym ovela menej roboty.
Ventilok zo strany od nadrze tesni gumickou priamo o odliatok, tam ten dierovany mosadzny drziak je len drziak na strunku, nemusi tesnit o odliatok.
Ventilok zo strany karburatoru uz musi tesnit. Z vyroby je nalisovany (rovnako ako natrubok karburatoru) a tesnil. Ked sa veko poriadne zahreje tak z miesta sam vypadne jemnym tuknutim, takze dosadacia plocha ktora ma tesnit sa nijako neposkodi. Naspat ide tiez zalisovat, s mierne nahriatym vekom (tak aby sa neposkodila guma). Tento druhy mosadzny ventilok je "plny kus", nie vyohybany pliesok, nedeformuje sa.
Problem bol prave s gumickami, boli uplne stvrdnute, pred vymenou prepustali, po vymene neprepustaju, teda aspon ked sa snazim fuknut ustami

13:45:08
20.11.2022
20.11.2022

Bukaj
-> mishom 20.11.22 11:20:45: Ale konopí se benzínem nezatáhne - leda vodou! a jestli jsi to dal na fermež, tak ta zase neodolá benzinu...
Snad všechna lepidla na závity jsou po zaschnutí odolná benzinu - zkoušel jsem několik různých výrobců a vše je to zřejmě stejná báze, i když to má jinou barvu. Aktuálně mám načaté Loctite 2701 a něco vysokopevnostního Noname od Poláků, předtím jsem používal jiný Loctite a něco origo VW, co jsem dostal od kamaráda a vše to fungovalo stejně. Zatím jsem neměl reklamace předělaných nátrubků
-> mishom 20.11.22 11:29:45: Tato novodobá víka s nevyměnitelnými ventilky jsem nikdy nerozebíral - ony ty novější ventilky s gumovou těsnicí plochou neodcházejí. Zaráží mne, že v tom víku ty ventilky nejsou ničím utěsněné - tam spíš předpokládám, že než by propouštěl samotný ventil, bude propouštět spárou mezi tělesem ventilku a stěnou vývrtu v odlitku víka...
Tomuto víku bych po výměně nevěřil. Originály Jikov mají mezi ventilkem a dosedací plochou ve víku papírové těsnění - tady není ani to...
Jinak mezityp ventilku z přelomu 80. a 90. let, který byl stejné konstrukce, jako původní provedení s pertinaxovou těsnicí ploškou, jen ten pertinax byl pogumovaný je nejlepší varianta i do starších čerpadel. Problém ovšem je jej sehnat nepoškozený. Vlivem pnutí je u 90% těchto ventilků prasklý kroužek vnějšího mosazného zálisu jeho těla (a ventil pak nezatěsníš do vývrtu tělesa víka)...
Předchozí verze ventilku s pertinaxem na to netrpěla...

Snad všechna lepidla na závity jsou po zaschnutí odolná benzinu - zkoušel jsem několik různých výrobců a vše je to zřejmě stejná báze, i když to má jinou barvu. Aktuálně mám načaté Loctite 2701 a něco vysokopevnostního Noname od Poláků, předtím jsem používal jiný Loctite a něco origo VW, co jsem dostal od kamaráda a vše to fungovalo stejně. Zatím jsem neměl reklamace předělaných nátrubků

-> mishom 20.11.22 11:29:45: Tato novodobá víka s nevyměnitelnými ventilky jsem nikdy nerozebíral - ony ty novější ventilky s gumovou těsnicí plochou neodcházejí. Zaráží mne, že v tom víku ty ventilky nejsou ničím utěsněné - tam spíš předpokládám, že než by propouštěl samotný ventil, bude propouštět spárou mezi tělesem ventilku a stěnou vývrtu v odlitku víka...

Tomuto víku bych po výměně nevěřil. Originály Jikov mají mezi ventilkem a dosedací plochou ve víku papírové těsnění - tady není ani to...
Jinak mezityp ventilku z přelomu 80. a 90. let, který byl stejné konstrukce, jako původní provedení s pertinaxovou těsnicí ploškou, jen ten pertinax byl pogumovaný je nejlepší varianta i do starších čerpadel. Problém ovšem je jej sehnat nepoškozený. Vlivem pnutí je u 90% těchto ventilků prasklý kroužek vnějšího mosazného zálisu jeho těla (a ventil pak nezatěsníš do vývrtu tělesa víka)...

Předchozí verze ventilku s pertinaxem na to netrpěla...
13:03:56
20.11.2022
20.11.2022

mishom
Sem - gumickami myslim ten gumeny kruzok co ma tesnit
11:32:10
20.11.2022
20.11.2022

isti
-> mishom: Kam si dal gumičky?
11:29:45
20.11.2022
20.11.2022

mishom
okrem toho sa podarilo vymenit "nevymenitelne" ventilky
Postup je- ostrym malym sekacikom ulomit "zapertlovania" , skalpelom zacistit zostavajuce hranky, nahriat, buchnut o stol, jeden ventilok vypadne, druhemu dierkovanemu treba pomoct kliestami. Dat nove gumicky a nalisovat spat 11skou orechom, zaistit jamkarom. Nakoniec zarovnat veko na kuse skla + 120 smirgel. (veka sa velmi jemne prehli, asi kvoli tomu nahriatiu)
Mozno sa to niekomu zijde, tu na fore som sa docital, ze treba jedine vymenit cely horny diel.
Postup je- ostrym malym sekacikom ulomit "zapertlovania" , skalpelom zacistit zostavajuce hranky, nahriat, buchnut o stol, jeden ventilok vypadne, druhemu dierkovanemu treba pomoct kliestami. Dat nove gumicky a nalisovat spat 11skou orechom, zaistit jamkarom. Nakoniec zarovnat veko na kuse skla + 120 smirgel. (veka sa velmi jemne prehli, asi kvoli tomu nahriatiu)
Mozno sa to niekomu zijde, tu na fore som sa docital, ze treba jedine vymenit cely horny diel.
11:20:45
20.11.2022
20.11.2022

mishom
-> Bukaj: Zavit ja na konope + je to "papierovejsi" maksi fiber nez napr. na sitku karburatoru, snad tobude ok. Nebol som si isty ktore lepidla su kompatibilne s benzinom.. Ak mas typ na nejake, urcite to pridam do vybavy dielne
11:09:27
20.11.2022
20.11.2022

Bukaj
-> mishom: Jen místo toho fíbru tam dej nějaké pořádné lepidlo, jinak se to ze závitu vyklepe...

11:06:46
20.11.2022
20.11.2022

mishom
navzdy (dufam) vyriesil natrubkovy problem
21:21:28
19.11.2022
19.11.2022

Bery
-> Chali: koho a na co?
20:50:14
19.11.2022
19.11.2022

Chali
-> Bery 16.11.22 20:03:33: Já se ho jen zeptal co to chce, 60 mm navrhl on, nikdy sem neříkal že chci takovej průměr
. Chtělo by to rozumnej návrh, já tomu zase tolik nerozumím 


17:42:32
19.11.2022
19.11.2022

StepaNoFUN
-> hans1 19.11.22 14:46:57: Já bych do toho TDI a stavbyvedoucímu v jedný osobě radši nekecal... :-D
17:38:19
19.11.2022
19.11.2022

Bukaj
-> hans1 19.11.22 14:46:57: Až tohle shnije, tak my už tu nebudeme
(tedy pokud to bude tak, jak Hurdis píše, pod střechou a se stěnami). Maximálně tam může vznikat nějaký kondenzát, pokud to bude vytápěné i v zimě a bude se tam něco dělat (nosit vlhkost) a prostor nebude vytápěn podlahou...

15:22:22
19.11.2022
19.11.2022

StepaNoFUN
Jeste delam. Rezu drevo jednomu Prazakovi. :-D
14:46:57
19.11.2022
19.11.2022

hans1
-> Hurdis: pokud to bude tak jak píšeš,tak to nebude brzy ale dřevo pod zem(beton) podle mě určitě nepatří a je uplně jedno jestli tam je izolace nebo ne 

13:57:41
19.11.2022
19.11.2022

Hurdis
-> hans1: Přes izolaci, pod střechou, v temperovanem interiéru? Asi ne.
12:46:41
19.11.2022
19.11.2022

Bery
-> King: asi úplně nevím jak to myslíš, ale nevím důvod...
pár let z5 byl pro všechny ukrajinec levná prac. síla, popř. mafian... dalsi text je prilis prisny...takze radsi mlcim.. ale takovy je ted svet.
pár let z5 byl pro všechny ukrajinec levná prac. síla, popř. mafian... dalsi text je prilis prisny...takze radsi mlcim.. ale takovy je ted svet.
18:08:41
18.11.2022
18.11.2022

hans1
-> Hurdis: takhle ty trámy u země brzy uhnijí 

16:06:25
18.11.2022
18.11.2022

Hurdis
Vždycky když se počasí rozhodne, že už by mohlo sněžit, je nejvyšší čas začít taky dělat něco na domácím hřišti. Přesně po roce od zbourání staré dílny a přípravy na novou alespoň konstrukce, střecha za pár dní. Ať je kam postavit FVE.
15:01:01
18.11.2022
18.11.2022

SO545
-> King 18.11.22 14:48:49: podlatoho ci vidim v US....nenasral nikoho
tam bud pruhy a hviezdy alebo nic


14:53:24
18.11.2022
18.11.2022

King
14:48:49
18.11.2022
18.11.2022

King
-> U-Geen 17.11.22 22:45:26: Jedno se musi strejdovi Volodovi nechat - tu jejich "estebackou " masirku maji zvladnutou na jednicku tak nejak celosvetove. Kdyz nekoho dokaze nasrat zlutomodrej pruh v logu, bylo skoda nevyuzit jeho nasiraci potencial 

14:40:03
18.11.2022
18.11.2022

King
08:14:57
18.11.2022
18.11.2022

minno
23:35:33
17.11.2022
17.11.2022

palinator
-> U-Geen:


22:45:26
17.11.2022
17.11.2022

U-Geen
-> Syny: jo no... bude častěji :-)
22:45:07
17.11.2022
17.11.2022

U-Geen
-> DEKODOVAC: tak to domluv z Vláďou :-)
22:21:22
17.11.2022
17.11.2022

DEKODOVAC
-> Syny 17.11.22 22:03:16: a bolo by fajn keď by po polnoci bolo len logo a nič zbastleného 

22:03:16
17.11.2022
17.11.2022

Syny
-> DEKODOVAC: No ona nova neni - je tam pokazde 17.11. a tak nejak cekam, ze po pulnoci tam opet skoci to co bylo vcera...
21:48:39
17.11.2022
17.11.2022

DEKODOVAC
Rád som privítal novú stužku cez logo trikolóra Česka a Slovenska pozdravujem všetkých Bratov do Česka a prajem príjemný sviatok dúfam že ste ho využili pri svojích autách s okrídleným šípom 

21:22:52
17.11.2022
17.11.2022

U-Geen
-> isti: vpravo dole pod logem mas malinkatou ikonku, tak si na ni klikni :-)
21:22:48
17.11.2022
17.11.2022

Matthes, záškodník z TechWebu
Nj, UK neni UA... Ale taky jsem byl dneska rad, za navrat ke klasice...
20:38:13
17.11.2022
17.11.2022

Syny
Počkejte zejtra 

20:12:58
17.11.2022
17.11.2022

Bery
-> m8rinek: tak mě ta vlajka taky už docela dlouho nasira. tohle je příjemná a opodstatnena změna, kterou jsem oslavil prací
20:09:34
17.11.2022
17.11.2022

m8rinek
-> isti: doufám, že děláš srandu :D
20:09:32
17.11.2022
17.11.2022

Milan 136
-> isti 17.11.22 20:00:27: Tam byla někdy vlajka spojeného království?

20:07:35
17.11.2022
17.11.2022

11mAjA11
Že by 17 listopadu ?
20:00:27
17.11.2022
17.11.2022

isti
Už ma fakt s*ala UK vlajka v logu,táto vlajka má aké opodstatnenie?
23:14:37
16.11.2022
16.11.2022

COL
-> palinator: Úspora plochy, odolnost proti podleptani i lepší šíření signálu s menšími dotazy.
23:12:04
16.11.2022
16.11.2022

palinator
-> Bukaj: -> COL:
OK, já jen když jsem ve škole DPS navrhoval, tak tam bylo doporučení dělat zkosený hrany. Jestli kvůli skin efektu nebo čemu, to už si nepamatuju.
OK, já jen když jsem ve škole DPS navrhoval, tak tam bylo doporučení dělat zkosený hrany. Jestli kvůli skin efektu nebo čemu, to už si nepamatuju.
23:08:34
16.11.2022
16.11.2022

COL
-> palinator: Ne v tomto případě, dřív se to tak dělalo. Patrně důsledek ručního kreslení DPS. Tohle je tektronix 466, paměťový osciloskop z poloviny 70. let. Paměťová je tam tedy jen obrazovka, není to zadny digital.
23:04:23
16.11.2022
16.11.2022

Bukaj
-> palinator: Jestli to spíš nebude dobovým standardem - co si vybavuju, tak "lepší" Tesla tišťáky (Hi-Fi, vojenské a laboratorní přístroje apod.) ze sedmdesátých a osmdesátých let vypadaly dost podobně...

22:32:38
16.11.2022
16.11.2022

palinator
-> COL 15.11.22 23:32:15:
Nikdy jsem otevřenej osciloskop neviděl a zírám na ty kulatý cesty... Záměrně kvůli vf?
Nikdy jsem otevřenej osciloskop neviděl a zírám na ty kulatý cesty... Záměrně kvůli vf?
20:03:33
16.11.2022
16.11.2022

Bery
-> Chali: pokud chce zákazník rouru, dáme rouru. nemám s tím problém.