-> Syny: To jako Volvo (nákladní) má teda oproti VW ty budíky jako "mrdu".
A aspon že máš tu přístrojovou kapličku, ne jako některý auta prostě vystrčenej tablet
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2985 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 01.11.2011 do 21.07.2025, založil/a mark - zrušená registrace
-> kpt.Budha: ja to myslel tak, ze pri zrychlovani do cca 120kmh tam nejsou takovy zuby jako u 5q, zrychluje to pekne plynule... maximalku jsem nezkousel ale 7 je tam na rovine klidbe v 70 

-> David29: Tak tohle je taky tmavy, to jen ta fotka to blbe zkresluje. Ale stve mi, ze tam nejde uzivatelsky nic moc volit. Treba ve stredu leveho budiku se meni teploty, spotreby atd., ale v tom pravem jde bud pripojeni telefonu nebo nazev skladby co hraje - nic vic. Proc i vpravo nejde dat treba spotreba a vlevo nechat teploty, to netusim. Cejchovani tachometru jsem tady uz zminoval driv. Mrnavej palivomer taky nevim proc nejde dat treba vetsi nebo jiny design a tak dale... A proc nejde mapa navigace pres androidauto dat mezi budiky taky nepobiram... :/ Dle me dost zabitej velkej potencial...
-> Sita: Není o s tím 7 kvaltem trochu jinak? Nechce se mi to teda teď hledat, ale já mám u sedmikvaltu maximálku na šestku, ta sedmička mi tam přijde spíš jako dálniční spořič...
-> Syny: Já mám možnosti dvě. Grafika stejná, jen jedno je "analog" a druhý digital a maj trochu jiný info okolo
Ale ta grafika je prostě povedená. A hlavně tmavá, ne do očí bijící
Ale ta grafika je prostě povedená. A hlavně tmavá, ne do očí bijící
-> David29: No, uvital bych mnohem vic moznosti uzivatelskeho nastaveni. Jdou tam prepnout ruzny rezimy, ale vesmes jsou vsecky na hovno 

-> Syny: Tyjo, digitální přístrojovka, téměř neomezený možnosti jak informace zobrazovat. A oni to udělaj nejhnusněji, jak to jen jde? 

-> Sita: Sport na DSG, aby to řadilo trochu lidsky 

-> Jirik_Tuňák1983 21.07.25 19:24:54: jako legracni to je, ale zaroven to diky tomu 7q neni zadna mrtvola, me ta dynamika v provozu bohate staci a rychlosti nekde nad 150 me vlastne nezajimaj... jinak dneska Vaculik ve videu vysvetlil, ze ta volnejsi jizda je u o4 a spol diky sbihavosti nula, kvuli spotrebe, emisim atd...
-> Nwkt 21.07.25 19:33:40: Nefunguje
Jel jsem do Augsburgu a i v DE mi to halovalo a jednou i posilalo do betonovych bloku 


-> Syny: Jel jsi přes Německo? Tam to funguje skvěle
-> Jirik_Tuňák1983:
Ale třeba to má i nějakej vliv. U stodvacítky se v režimu sport (když se otevřela druhá klapka) beztak akorát jen změnil zvuk.
Ale třeba to má i nějakej vliv. U stodvacítky se v režimu sport (když se otevřela druhá klapka) beztak akorát jen změnil zvuk.

Ale jako lane asistent v opravovanych usecich dalnice, to je lahoda... Zmatenej jak lesni vcela ve meste. Furt to taha za volant, chyta se to vsech bilych i zlutych car a pinka, ze mam jet ve svem pruhu 

-> Sita 21.07.25 19:20:40: To je stejně legrační. Sport režim u 1.0. Kam jsme to s tím motorismem dopracovali. 

-> Syny: ja prohnal novej vozik jen k Jachymovu, az do Plzne s trojkovou spotrebou, asi km pred cilem to vylezlo na 4.0 a uz jsem musel na sport rezim
. Taky ve dvou a s kolama (vevnitr). Ale stejne mi radost zkazil svagr co si koupil Teslu 3 a jezdi za 14kwh/km... Dalsi auto uz bude BEV, ten spalovaci motor a dsg prevodovku v o4 uz vnimam jako jasnou zastaralost...

-> Syny:




-> Sita: Prehral jsem leda tak gumicky steracu, protoze sterace jely celych tech 725 km. Dokonce prestaly skripat, tak snad to tak zustane 

-> Syny: cajk... a musel jsi cestou resit prehrivani nebo misfire?

Ve dvou lidech. Cca 60% dalnice, 30% mimo mesto a 10% mesto + hustej provoz a dest jak hovado. Uz jsem na tyhle najezdy asi starej 

-> Borderer: to by ma zaujimalo ci takyto setup vobec vojde do povolenej vahy podla TP. Lebo to je uz z dialky jasny kandidat na prevazenie specialne v AT
-> vhml: Já na to šel naopak...loni na dovolenou sme frčeli našlapaným autem, kola na tažným, rakev na střeše se stejnou spotřebou jako normálně, jen sem na tempomatu klapnul 120kmh a ne typických 135. 

-> darklord 18.07.25 17:43:56: nejsem takovej masochista abych vozil kola na strese

-> vhml 18.07.25 13:32:45: tak si ho daj na strechu
ja mam na letiacej chladnicke nosic na guli, a rozdiel je nebadatelny

Aerodynamiku a jeji druhou mocninu jsem si ted ozkousel na druhem cyklovylete za mesic. Držak kol na kouli do Alp, coz od nas neni po dalnici, je +0,5litru oproti obvykle spotrebe. Kdezto na Pálavu jenom dálnici je minimálně +1litr oproti obvykle dalnicni spotrebe.
-> Bukaj: -> Jakub05: -> Borderer:
Já jsem zase nedávno zjistil, že i přes nedávný (docela drahý) upgrade kola na poměrně aerodynamicky model jsem pořád proti kolegovi v nevýhodě, protože nemám aerodynamické ponožky
Zní to jako blbý vtip, ale regulérně to má měřitelný (při rychlostech okolo 40km/h až 10W) aerodynamický přínos. Tak kdybys -> Bukaj: náhodou začal nosit boty, tak víš jak optimalizovat 

Já jsem zase nedávno zjistil, že i přes nedávný (docela drahý) upgrade kola na poměrně aerodynamicky model jsem pořád proti kolegovi v nevýhodě, protože nemám aerodynamické ponožky


-> Bukaj: To mi připomíná moje začátky na ČZ 125/476, tam bylo v případě protivětru zalehnutí jedinou možností, jak si udržet cestovní rychlost s tehdy pomalejšími kamiony na státovce (80kmh). Jinak podřadit na trojku, plnej plyn a tradá odstavným pruhem 70 pořád pryč. 

-> Bukaj: Jojo, poslední naděje pionýristy před řazením 3-2 do kopce. Znám
A revmaplechy taky dělají dost.

-> dragon_cb_cz: Já zase z Pionýra - ta moje Jawa 555 jede po rovině sotva 50 a když je jen mírný kopeček, začne zpomalovat, ale když v tu chvíli zalehnu na řidítka, tak zase začne (sic neochotně) zrychlovat...

-> Sita: U aut zkušenost nemám, ale u kol dělá aerodynamika fakt strašně moc. Valivý odpory jsou proti tomu úplný prd.
Včera pospíchací cesta s oktávkou 1,9 tdi 77kw kolín olbramovice přes sázavu a asi rekord - 7,7 průměrná...ale projel jsem se krásně - až smrděly ty nový kotouče:-)
vyměním jí olej aspoň za odměnu, babička má 300 000 na hrbu
vyměním jí olej aspoň za odměnu, babička má 300 000 na hrbu
-> Tomaso435 11.07.25 12:48:03: ok, ok, asi soucet vsech faktoru... 

-> Sita: no a pak váha. Lehčí zpomaluje :D těžší válí:D
Pravdou je,. když naši koupili formana, vím že to bylo široko daleko jediný auto, se kterým stačilo u baráku jen vyhodit kvalt, samo se rozjelo a dojelo až do vsi na hlavní na křižovatku. S favem sem tohoto nikdy nedocilil ani do 2/3.
Pravdou je,. když naši koupili formana, vím že to bylo široko daleko jediný auto, se kterým stačilo u baráku jen vyhodit kvalt, samo se rozjelo a dojelo až do vsi na hlavní na křižovatku. S favem sem tohoto nikdy nedocilil ani do 2/3.
-> Tomaso435 11.07.25 12:29:49: faktem je, ze u Bory kryt neni, zkusim zjistit jestli se na to neco delalo pripadne neco vyrobim. JInak O4 je oproti tomu offroad. Tam kde s Borou skrtam, ma O4 jeste nekolik centimetru rezervu. Jako presedat z O4 do Bory mi nevadi, manual, nejede to, mlati to, to vsechno je normalni. Ale tohle zpomalovani mi vadi 

-> Sita 11.07.25 12:09:10: z kopce poznáš rozdíl i na velkým vs malým spodním krytu motoru na f1.
Hodně dělá taky světlá výška.
U vyšší fabky mi to z kopce zpomaluje, u nižší zrychluje.
A to mám paradoxně u vyšší úzký pneu a u nižší širší.
Hodně dělá taky světlá výška.
U vyšší fabky mi to z kopce zpomaluje, u nižší zrychluje.
A to mám paradoxně u vyšší úzký pneu a u nižší širší.
po druhym tankovani www.spritmonitor.de/de/..
./1635404.html
takovej poznatek: kdyz pustim plyn, motor zhasne a plachtim, tak se to v tu chvili uplne rozleti. Kdyz to srovnavam s Borou, tak i kdyz mi brzdy nepribrzdujou (testujou to treba na semaforech s vyjetejma vlnama, kde se samovolne nekolikrat houpe dopredu a dozadu), tak kdyz ve stejnych mistech, stejne rozjetej vyradim, tak zpomaluje daleko vic. Kolega u G8 e-Tsi to rika taky a on tvrdi ze je to tou moderni aerodynamikou, hlavne zakrytim spodku. To se mi moc nezda, spis mam pocit jakoby ty ztraty vznikaly v prevodovce, resp. v diferaku, hustejsi olej a nebo to trosku popozene ten elektromotor ... Zajimalo by me cim to je, dokonce i manzelka to vnima, a to je zenska
takovej poznatek: kdyz pustim plyn, motor zhasne a plachtim, tak se to v tu chvili uplne rozleti. Kdyz to srovnavam s Borou, tak i kdyz mi brzdy nepribrzdujou (testujou to treba na semaforech s vyjetejma vlnama, kde se samovolne nekolikrat houpe dopredu a dozadu), tak kdyz ve stejnych mistech, stejne rozjetej vyradim, tak zpomaluje daleko vic. Kolega u G8 e-Tsi to rika taky a on tvrdi ze je to tou moderni aerodynamikou, hlavne zakrytim spodku. To se mi moc nezda, spis mam pocit jakoby ty ztraty vznikaly v prevodovce, resp. v diferaku, hustejsi olej a nebo to trosku popozene ten elektromotor ... Zajimalo by me cim to je, dokonce i manzelka to vnima, a to je zenska

-> Nwkt 07.07.25 18:57:39: oba mame zakladni ledky bez ostriku. Ale ve faceliftu to nema ani nivelaci.
-> Nwkt 07.07.25 18:57:39: Matrix ma taky sklapeni? Myslel jsem, ze to resi rizeni toho matrixu... ale je pravda, ze v ose y to, treba ve skodovce, moc velky rozliseni nema....
-> Nwkt 07.07.25 18:57:39: Tak ja mam taky full led s nivelaci, ale bez ostriku.
-> vhml 07.07.25 10:02:36: Tak má základní ledky s malým výkonem, stejně tak nebude mít ostřiky. Full led resp. matrix bude mít naklápění i ostřiky
-> vhml 07.07.25 10:02:36: Nivelaci mam.
-> vhml:
Karoq ne...
Karoq ne...
-> Syny 06.07.25 17:52:17: hele a umi si to sklopit svetla samo podle zateze? Oni na to jsou taky nejaky zakonny limity jak moc to muze svitit kdyz si to umi sklapet svetla a kdyz ne. A muj passat to umi sam, kdezto venniho facelift ne a musi jit do menu a sklopit to pri nalozenym aute.
-> Syny:
Porovnávám Karoqa a Rapida...
Porovnávám Karoqa a Rapida...
-> palinator 06.07.25 16:07:27: Nevim no, ja mel H7 s lepsima zarovkama a ted projektorovy ledky a fakt tak zasadni rozdil nepozoruju. Matrix verim, ze je lepsi, kdyz to sviti furt na dalky vsude kolem, ale holt ten Golf svitil vazne dobre :) Samozrejme pokud to porovnavas s H4 za brousenym sklem, tak tam sviti lip asi vse od zapalovace vys 

-> Syny:
No, služební Karoq má LED a oproti halogenům mi přijde že je to jinej svět. Ale Matrixy jsou jinej vesmír.
No, služební Karoq má LED a oproti halogenům mi přijde že je to jinej svět. Ale Matrixy jsou jinej vesmír.

-> Syny 03.07.25 17:57:37: Rozdiel v komforte cestovania bude znateľný asi až pri porovnaní väčšieho generačného skoku a zároveň triedy vozidla.
Vidím to u seba. Fiat Punto 2 z roku 2007 a teraz Golf 7 z 2018.
A síce sú to autá tvarom karosérie a vonkajším vzhľadom dosť podobné, komfortom je to úplne iná liga. A nemyslím len výkon motora (44 kW vs. 92 kW) a výbavu. Rozdiel v hlučnosti je brutálny, až sa tomu čudujem (ale to bude tým, že Punto nemá zospodu žiadne kryty a je aj vyšší). Po prvých jazdách s Golfom (a prvotný wau efekt) a presadnutí do Punta mi prišlo, že s tým ani nejde jazdiť
Ale wau efekt opadol, jazdím obidvoma na striedačku a už mi príde úplne normálne aj Punto. Do mesta a na krátke trasy je dokonca lepší (menšie rozmery, lepšia obratnosť, krátka prevodovka, rýchlo ohriaty motor, jednoduchosť ovládania, blbuvzdornosť a pod.). Ale zas na dlhé trasy sa mi s Golfom jazdí úžasne.
Veľa je hlavne o zvyku a aké má auto využitie.
Vidím to u seba. Fiat Punto 2 z roku 2007 a teraz Golf 7 z 2018.
A síce sú to autá tvarom karosérie a vonkajším vzhľadom dosť podobné, komfortom je to úplne iná liga. A nemyslím len výkon motora (44 kW vs. 92 kW) a výbavu. Rozdiel v hlučnosti je brutálny, až sa tomu čudujem (ale to bude tým, že Punto nemá zospodu žiadne kryty a je aj vyšší). Po prvých jazdách s Golfom (a prvotný wau efekt) a presadnutí do Punta mi prišlo, že s tým ani nejde jazdiť

Veľa je hlavne o zvyku a aké má auto využitie.
-> Sita 03.07.25 14:23:02: Jo, ovladani vseho na displeji jsem se pred koupi bal - a uplne zbytecne. Vlastne mi to vyhovuje mozna i vic. Ale predstavoval bych si vetsi moznost uzivatelskyho nastaveni jak virtual kokpitu, tak klidne i toho infotainmentu. Ale ze bych zas mohl rict, ze je "brutalni rozdil v cestovani" mezi G6 co jsem mel a ted tim Leonem co mam, to zas vubec. Tedy kom toho, ze ted je to liny jako prase
Jo, mam ted autohold, lane asistenta a podobny veci, ale co se tyce komfortu, hlucnosti uvnitr atd. bych to videl uplne nastejno. Dokonce i ty ledkovy svetla mi neprijdou az tak zazracny oproti halogenum co jsem mel na Golfu (a to tam mam priplatkovy svetla) - na to, ze mi i tady kazdej tvrdil, jak ledky jsou jinej svet, kdyz jsem ty halogeny hajil :) Nevim tedy jestli O4 je nejak zasadne lepsi - moc si nemyslim, ale treba se pletu :) Urctie verim ze na bezny jezdeni to hodne vylepsi to tvoje DSGcko, ale to zas neni o aute jako takovym.

-> minno 03.07.25 14:32:55: já jsem to zaznamenal, nějaký zhoupnutí kvůli starší generaci zákazníků ještě asi přijde, ale myslím, že další generace zákazníků jasně řekne že haptiku nepotřebuje.
Čímž se mimochodem dostáváme k asi největší chybě O4 a to je "Laura". Ta je fakt tupá, ničemu nerozumí, to se používat nedá. Naštěstí je AppleCar, Siri už je o dost použitelnější, škoda že si neumí sáhnout na ovládání auta... Každopádně naše děti už jsou teď zvyklý všechno řešit přes GPT, takže tlačítka prostě nemaji šanci. Tajhle to aspoň vidim já
Čímž se mimochodem dostáváme k asi největší chybě O4 a to je "Laura". Ta je fakt tupá, ničemu nerozumí, to se používat nedá. Naštěstí je AppleCar, Siri už je o dost použitelnější, škoda že si neumí sáhnout na ovládání auta... Každopádně naše děti už jsou teď zvyklý všechno řešit přes GPT, takže tlačítka prostě nemaji šanci. Tajhle to aspoň vidim já

-> Sita 03.07.25 14:23:02: Zmineny G5 United mladymu minulej tejden naborili a hned koupil G7 R-Line. Byl jsem mu s nakupem pomahat, trochu se s tim svezl a musim rict, ze i kdyz to ma masakr vybavu, tak uz jen tim ovladanim to pusobi zastarale, asi jsem holt tabletovej typNo len počkaj, VW sa vracia nazad k tlačítkam, takže onedlho bude zastaralé ovládanie to v O4
