-> vhml:
Karoq ne...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2944 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 01.11.2011 do 07.07.2025, založil/a mark - zrušená registrace
-> Syny 06.07.25 17:52:17: hele a umi si to sklopit svetla samo podle zateze? Oni na to jsou taky nejaky zakonny limity jak moc to muze svitit kdyz si to umi sklapet svetla a kdyz ne. A muj passat to umi sam, kdezto venniho facelift ne a musi jit do menu a sklopit to pri nalozenym aute.
-> Syny:
Porovnávám Karoqa a Rapida...
Porovnávám Karoqa a Rapida...
-> palinator 06.07.25 16:07:27: Nevim no, ja mel H7 s lepsima zarovkama a ted projektorovy ledky a fakt tak zasadni rozdil nepozoruju. Matrix verim, ze je lepsi, kdyz to sviti furt na dalky vsude kolem, ale holt ten Golf svitil vazne dobre :) Samozrejme pokud to porovnavas s H4 za brousenym sklem, tak tam sviti lip asi vse od zapalovace vys 

-> Syny:
No, služební Karoq má LED a oproti halogenům mi přijde že je to jinej svět. Ale Matrixy jsou jinej vesmír.
No, služební Karoq má LED a oproti halogenům mi přijde že je to jinej svět. Ale Matrixy jsou jinej vesmír.

-> Syny 03.07.25 17:57:37: Rozdiel v komforte cestovania bude znateľný asi až pri porovnaní väčšieho generačného skoku a zároveň triedy vozidla.
Vidím to u seba. Fiat Punto 2 z roku 2007 a teraz Golf 7 z 2018.
A síce sú to autá tvarom karosérie a vonkajším vzhľadom dosť podobné, komfortom je to úplne iná liga. A nemyslím len výkon motora (44 kW vs. 92 kW) a výbavu. Rozdiel v hlučnosti je brutálny, až sa tomu čudujem (ale to bude tým, že Punto nemá zospodu žiadne kryty a je aj vyšší). Po prvých jazdách s Golfom (a prvotný wau efekt) a presadnutí do Punta mi prišlo, že s tým ani nejde jazdiť
Ale wau efekt opadol, jazdím obidvoma na striedačku a už mi príde úplne normálne aj Punto. Do mesta a na krátke trasy je dokonca lepší (menšie rozmery, lepšia obratnosť, krátka prevodovka, rýchlo ohriaty motor, jednoduchosť ovládania, blbuvzdornosť a pod.). Ale zas na dlhé trasy sa mi s Golfom jazdí úžasne.
Veľa je hlavne o zvyku a aké má auto využitie.
Vidím to u seba. Fiat Punto 2 z roku 2007 a teraz Golf 7 z 2018.
A síce sú to autá tvarom karosérie a vonkajším vzhľadom dosť podobné, komfortom je to úplne iná liga. A nemyslím len výkon motora (44 kW vs. 92 kW) a výbavu. Rozdiel v hlučnosti je brutálny, až sa tomu čudujem (ale to bude tým, že Punto nemá zospodu žiadne kryty a je aj vyšší). Po prvých jazdách s Golfom (a prvotný wau efekt) a presadnutí do Punta mi prišlo, že s tým ani nejde jazdiť

Veľa je hlavne o zvyku a aké má auto využitie.
-> Sita 03.07.25 14:23:02: Jo, ovladani vseho na displeji jsem se pred koupi bal - a uplne zbytecne. Vlastne mi to vyhovuje mozna i vic. Ale predstavoval bych si vetsi moznost uzivatelskyho nastaveni jak virtual kokpitu, tak klidne i toho infotainmentu. Ale ze bych zas mohl rict, ze je "brutalni rozdil v cestovani" mezi G6 co jsem mel a ted tim Leonem co mam, to zas vubec. Tedy kom toho, ze ted je to liny jako prase
Jo, mam ted autohold, lane asistenta a podobny veci, ale co se tyce komfortu, hlucnosti uvnitr atd. bych to videl uplne nastejno. Dokonce i ty ledkovy svetla mi neprijdou az tak zazracny oproti halogenum co jsem mel na Golfu (a to tam mam priplatkovy svetla) - na to, ze mi i tady kazdej tvrdil, jak ledky jsou jinej svet, kdyz jsem ty halogeny hajil :) Nevim tedy jestli O4 je nejak zasadne lepsi - moc si nemyslim, ale treba se pletu :) Urctie verim ze na bezny jezdeni to hodne vylepsi to tvoje DSGcko, ale to zas neni o aute jako takovym.

-> minno 03.07.25 14:32:55: já jsem to zaznamenal, nějaký zhoupnutí kvůli starší generaci zákazníků ještě asi přijde, ale myslím, že další generace zákazníků jasně řekne že haptiku nepotřebuje.
Čímž se mimochodem dostáváme k asi největší chybě O4 a to je "Laura". Ta je fakt tupá, ničemu nerozumí, to se používat nedá. Naštěstí je AppleCar, Siri už je o dost použitelnější, škoda že si neumí sáhnout na ovládání auta... Každopádně naše děti už jsou teď zvyklý všechno řešit přes GPT, takže tlačítka prostě nemaji šanci. Tajhle to aspoň vidim já
Čímž se mimochodem dostáváme k asi největší chybě O4 a to je "Laura". Ta je fakt tupá, ničemu nerozumí, to se používat nedá. Naštěstí je AppleCar, Siri už je o dost použitelnější, škoda že si neumí sáhnout na ovládání auta... Každopádně naše děti už jsou teď zvyklý všechno řešit přes GPT, takže tlačítka prostě nemaji šanci. Tajhle to aspoň vidim já

-> Sita 03.07.25 14:23:02: Zmineny G5 United mladymu minulej tejden naborili a hned koupil G7 R-Line. Byl jsem mu s nakupem pomahat, trochu se s tim svezl a musim rict, ze i kdyz to ma masakr vybavu, tak uz jen tim ovladanim to pusobi zastarale, asi jsem holt tabletovej typNo len počkaj, VW sa vracia nazad k tlačítkam, takže onedlho bude zastaralé ovládanie to v O4

-> Syny 03.07.25 13:23:32: jako jo, mouchy to ma, mozna to jeste nemam uplne dobre nastaveny, a spostu veci jeste ani nastavit a ovladat neumim, ale i tak proste vidim jasnej pokrok. Kdyby mi do toho nekecala manzelka, tak by to slo tak na 3.7, ale min uz ne...
Zmineny G5 United mladymu minulej tejden naborili a hned koupil G7 R-Line. Byl jsem mu s nakupem pomahat, trochu se s tim svezl a musim rict, ze i kdyz to ma masakr vybavu, tak uz jen tim ovladanim to pusobi zastarale, asi jsem holt tabletovej typ
Zmineny G5 United mladymu minulej tejden naborili a hned koupil G7 R-Line. Byl jsem mu s nakupem pomahat, trochu se s tim svezl a musim rict, ze i kdyz to ma masakr vybavu, tak uz jen tim ovladanim to pusobi zastarale, asi jsem holt tabletovej typ

Vcera jsem v tech vederch s O4 otocil Viden (asi 460km celkem) se spotrebou 3.9, coz me potesilo, ale hlavne me nadchlo jak se mi s tim autem brutalne lip cestuje. Posledni dva roky tam vozim rodinu na letiste asi i casteji nez bych chtel, 4x to bylo Borou, 2x mladyho G5 (kterej ma dokonce sportovni podvozek a vzadu viceprvek) a musim rict, ze O4 posunula uroven cestovani o kus zase dal. Hlavne teda diky tomu jak je to vsechno paradne vyladeny.
-> Syny 17.06.25 11:05:13: me to nevadi, jsem naopak rad, ze je to zhasnuty, treba kdyz doplachtim k prvnimu semaforu ve meste a motor se nahodi az kdyz se dotknu plynu nebo dokonce automaticky kdyz se predemnou pohne auto. Ani jednou jsem start/stop jeste nevypnul, naopak obcas mi prijde ze SW nechava motor bezet zbytecne (asi kvuli dobijeni) 

-> Sita: A nemas z toho blbej pocit, kdyt to furt vypina motor a ruzne dobrzduje zhasnuty apod.? :) Me auto (kdyz nevypnu start-stop) sem tam zhasne motor taky jeste pred zastavenim, kdyz dobrzduju a vzdy se toho leknu. Zasadne start-stop vypinam hned jak nastartuju, sem tam jsem ale zapomnel. Nicmene dalky po dalnici 5,7 , bezna jizda 6 +/- 1. Kdyz se fakt hodne moc snazim a provoz dovoli, jde to i lehce pod 5, ale to uz se fakt musim snazit a neni mi to prijemny 

-> Syny 16.06.25 19:06:56: s litrovym mildem asi snadno. S F4 bez mildu jezdím dálky pod 5,5 běžně. Obecně to žere míň než Passat
-> ajok 17.06.25 01:29:17: g-tec vim, ze by jezdil jeste za min, ale nejblizsi stanice je 20km, kam by se extra muselo zajizdet, bidnej dojezd, vecne by se jezdilo na benzin (nejezdim s tim jenom ja), revize, slozitejsi system. Na 10tkm/rok proste plyn ekonomicky nevychazi, to uz bych radsi sel do BEV, at muzu aspon dobijet doma...
-> Syny 16.06.25 19:06:56: to dela ten mhev+automat, pri predvidavy jizde je vlastne skoro porad zhasnutej motor...
-> Syny 16.06.25 19:06:56: to dela ten mhev+automat, pri predvidavy jizde je vlastne skoro porad zhasnutej motor...
-> Sita 16.06.25 17:48:40: docela dost, sosed mi rikal, ze se naucil jezdit s octou za 3 CNG, proto jsem chvilku chtel citigo, ze s tim jsem myslel, ze by takova spotreba byla realna, ale s tezkou octou, to cumim... ja jsem spokojen se svojima 9,5l lpg a jeste se svezu, tak, ze to ted nevydrzela ani poloosa :)
-> Sita 16.06.25 17:48:40: Nechapu 

po druhym tankovani setrilek bere zlatou a to cca pulku najezdila manzelka 

-> Cumper 08.06.25 23:04:33: jo, tohle je "meziměsto" když cukám po městě tak je tam víc, dlouhodobě je to okolo 6.5
ten druhý jev pozoruju u Navary tam když jedu na klid tak 10.5 když to prasim tak 11


ten druhý jev pozoruju u Navary tam když jedu na klid tak 10.5 když to prasim tak 11



-> Jarda/felda: B 5,5? 96kw? Mám Boru 1.9 TDI PD 85kw a přijde mi že je dost malej rozdíl v tom jestli jedu na spotřebu nebo jako prase
Třeba oproti rotačce...o benzínu ani nemluvím.
Když jedu fakt v klidu tak okolo 5,3 běžná jízda 5,6 a když lítám jak hovado tak se to většinou ustálí tak na 6,5
S rotačkou se dalo dostat níž ale když jsem na to šlapal tak to žralo taky 6,5 a jelo o něco míň

Když jedu fakt v klidu tak okolo 5,3 běžná jízda 5,6 a když lítám jak hovado tak se to většinou ustálí tak na 6,5

S rotačkou se dalo dostat níž ale když jsem na to šlapal tak to žralo taky 6,5 a jelo o něco míň
Předpisová jízda, já jsem s tim spokojen, když budu "chvátat" sežere to víc a stejně nikam výrazně rychleji nedojedu
-> Borderer 03.06.25 14:38:41: nikde, to je pro zmenu na displeji uprostred. Cely to je ergonomicky peklo.
-> vhml: Kde na tý televizi vidíš stav baterek? Nějak se v tom ztrácím. 

A takhle zpatky s vymrdanou baterkou. Firemní parkoviste plny wallboxu bez kabelu. A v aute jen nabijecka z 220v zasuvky ktera zas nebyla nikde na parkovisti 

-> palinator 03.06.25 10:34:53: u mildhybridu je v pořádku, že ta elektrika nedělá vlastně nic :-)
-> vhml:
Když běží spalovák, tak normálně ukazuje otáčkoměr + běží sloupeček podle toho co zrovna dělá elektrika?
U mildhybridu Hyundai vůbec nejde poznat, co ta elektrika dělá nebo nedělá. A otec s tim jezdí za 7,5
Když běží spalovák, tak normálně ukazuje otáčkoměr + běží sloupeček podle toho co zrovna dělá elektrika?
U mildhybridu Hyundai vůbec nejde poznat, co ta elektrika dělá nebo nedělá. A otec s tim jezdí za 7,5

-> Syny 03.06.25 08:27:12: ono taky záleží, kde jezdíš, na Vysočině nikdy nebudu mít spotřebu, jakou bych měl někde u Kolina

Ještě to samé s hybridní caddynou čistě na elektriku. Ta energetická spotřeba je proti spalováku defakto poloviční
-> Syny 03.06.25 08:27:12: hele jak jezdim porad stejnou trasu, tak poznas treba i rozdil zimni a letni nafty. Třeba na zimní naftu + zimní gumy to nejde udělat pod 5,5
-> vhml 03.06.25 08:05:06: Stejne nechapu jak tyhle spotreby bezne delate. S Golfem se mi pod 5 povedlo jet jen vyjimecne parkrat a to jeste cesty prevazne z kopce. Spis jsem mel problem se dostat i pod 5,5. Ted s Leonem se pod 5 dostanu jen kdyz se fakt hodne snazim a jedu jak po lobotomii
Jasne, ted mam benzin, ale ani s naftou mi to neslo
Takze jak to tady ty, Sita a spol. bezne delate, to nechapu 



Zrovna rano jsem si na Davida vzpomnel kdyz jsem predjel každého, jakmile nejelo neco proti. Tudíž asi 2 auta za hodinu cesty v pul sesty ráno.
-> Syny 02.06.25 20:35:37: likvidatori jsou kurvy, kdyz nam nabourali boru tak taky prvni meril gumy. Mel jsem z toho trochu nervy, protoze mistama tam uz 4mm nebyly. Ale on do protokolu napsal 6. Pak mi doslo, ze tim zvysoval zbytkovou hodnotu vraku (totalka)...
-> Syny 02.06.25 20:35:37: me u rapida taky, ikdyz jsem to nezavinil... nastesti tam 2mm byly, kdyby nebyly (resp. pod 1,6), tak nevim, co by se delo
ja uz stal a debil do me tenkrat dost agresivne nacouval, pak jsem se az dozvedel, ze je drogar, znal ho sef nakupu z prace

-> Syny:
S timhle jsem pár desítek km taky musel ujet, než jsem to moh vyřešit... Ale to je hodně fuj. Péče předchozí majitelky.
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_608_181127__20 25-04-01_16-40-05_27.webp
S timhle jsem pár desítek km taky musel ujet, než jsem to moh vyřešit... Ale to je hodně fuj. Péče předchozí majitelky.
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_608_181127__20 25-04-01_16-40-05_27.webp
-> Syny:
Musíš vědět s čím máš tu čest a jet podle toho
Ale v současnosti je do toho stavu u všech mejch vozidel tak daleko, že mi z toho až dobře neni.
E: no, s bouračkou by to pak bylo horší... ale to pak platí i o zimě. A v našich podmínkách, kdy je sníh 4 dny v roce a z těch dní to auto jede přinejlepším den, na 4 mm fakt seru.
Musíš vědět s čím máš tu čest a jet podle toho

Ale v současnosti je do toho stavu u všech mejch vozidel tak daleko, že mi z toho až dobře neni.
E: no, s bouračkou by to pak bylo horší... ale to pak platí i o zimě. A v našich podmínkách, kdy je sníh 4 dny v roce a z těch dní to auto jede přinejlepším den, na 4 mm fakt seru.
-> palinator: No jestli sjíždíš pod zákonej limit i letňáky, tak to seš odvážnej. Když jsem na gumách u Golfa měl 2mm, tak už jsem párkrát při větším dešti chytil nepěknej aquaplaning.
E: Jinak hloubka dezenu byla jedna z prvních věcí, co po bouračce zajímalo likvidátora. Vůbec neřešil rozměr pneu, ani jestli je to v TP, ale hned měřil vzorek.
E: Jinak hloubka dezenu byla jedna z prvních věcí, co po bouračce zajímalo likvidátora. Vůbec neřešil rozměr pneu, ani jestli je to v TP, ale hned měřil vzorek.
-> David29:
Je to asi jako když si koupíš 10 rohlíků a (ne)řešíš jestli jsi vyhodil 3 a nebo žádnej.
Plejtvání není žádná machrovina, co si některý myslej a dokonce na tom dělaj politickou kariéru. A nazývat demencí lidi, co neplejtvaj, mi přijde... dementní.
E: a pokud vezmeme do úvahy ty gumy, tak ty samozřejmě při mojí efektivní jízdě trpěj víc, právě kvůli těm zatáčkám
Taky jsou Nexeny i při tlaku 3,0 bar vpředu vzadu docela smetený na bocích. Ale já to zase vykompenzuju tim, že je sjedu i pod zákonnej limit 
Je to asi jako když si koupíš 10 rohlíků a (ne)řešíš jestli jsi vyhodil 3 a nebo žádnej.
Plejtvání není žádná machrovina, co si některý myslej a dokonce na tom dělaj politickou kariéru. A nazývat demencí lidi, co neplejtvaj, mi přijde... dementní.
E: a pokud vezmeme do úvahy ty gumy, tak ty samozřejmě při mojí efektivní jízdě trpěj víc, právě kvůli těm zatáčkám


-> palinator: Nikdo nemluví o jízdě brzda-plyn - ale fakt nevidím požitek a důvod sledovat a řešit, jestli mi to nežere o 0,5l víc.
To je jako řešit průjezd zatáčkou s ohledem na gumy
To je jako řešit průjezd zatáčkou s ohledem na gumy
Okamzita u octavky nevim, ale prumer to dokaze napsat 99.9, kdyz to nechas stat na volnobeh.
-> palinator: Můžu potvrdit že nebydlet ani nepracovat ve městě přináší mnohé blahodárné účinky, jako snižení krevniho tlaku z důvodu neúčasti na dopravní kongesci, a možnosti vyčistit si každé ráno i odpoledne po cestě hlavu a trošku se odreagovat.
-> Bukaj: Fabie 2.0 uměla najvíc ukázat 63/100

-> Bukaj: Fabie 2.0 uměla najvíc ukázat 63/100

-> palinator 02.06.25 13:48:49: a jeste bych doplnil, ze ten foukanej trivalec tezko muze mit komickej zvukovej projev, protoze vubec slyset neni 

-> palinator 02.06.25 13:48:49: taky nevím kde bych v provozu měl aplikovat nějakou dynamickou jízdu a naopak ecorally je jediná zábava co se aspoň dá cestou dělat.
-> David29: -> Borderer:
Evidentně ani jeden z vás nechápe, že úsporná jízda neznamená, že tě na světlech předjíždí autobus nebo že se člověk nesveze, když přijde nálada. Teorie naopak říká, že rozjezd má bejt přimeřeně svižnej, ať tam člověk nakope co nejrychleji nejvyšší stupeň, motor má jet v oblasti nejvyššího krouťáku a nejvyšší účinnost má v téměř plném zatížení.
Pokud pojedu škodovkou, bude podíl jízdy pro zábavu mnohem větší, než když jedu do práce (ať už soukromým nebo služebním, ať elektrikou nebo TDI).
Ale nějak si nedovedu představit, při úrovni dnešního provozu, zábavu z nějaký dynamický jízdy. Já se naopak v takové situaci zabavim mentálním cvičením, kterak jet co nejefektivněji. Ale vy si klidně jezděte na gumovým laně plyn-brzda a pěstujte teorie o plazivcích na křižovatkách.
Skoro bych se mínil vsadit, že bych s váma jel stejnou trasu o stejný průměrný rychlosti, ale se spotřebou o půl litru nižší.
Když mám na Ovci dlouhodobou spotřebu kolem 4,3 litru, tak to fakt neznamená, že to auto neprojelo půl dálnice rychlostí 200 nebo že nedala okresky že se pomalu z brzd hulilo.
E: a to co vidim dnes a denně, jak se na 150 m auta rozjíždí na 60 aby to na dávno svítící červený zase hned spálili, v tom žádnej účel ani zábavu fakt nespatřuju
E2: A zvuk mě baví možná tak na Tatře nebo na LIAZce, jinak už kravál a smrad nijak moc nevyhledávám. Asi stárnu.
Evidentně ani jeden z vás nechápe, že úsporná jízda neznamená, že tě na světlech předjíždí autobus nebo že se člověk nesveze, když přijde nálada. Teorie naopak říká, že rozjezd má bejt přimeřeně svižnej, ať tam člověk nakope co nejrychleji nejvyšší stupeň, motor má jet v oblasti nejvyššího krouťáku a nejvyšší účinnost má v téměř plném zatížení.
Pokud pojedu škodovkou, bude podíl jízdy pro zábavu mnohem větší, než když jedu do práce (ať už soukromým nebo služebním, ať elektrikou nebo TDI).
Ale nějak si nedovedu představit, při úrovni dnešního provozu, zábavu z nějaký dynamický jízdy. Já se naopak v takové situaci zabavim mentálním cvičením, kterak jet co nejefektivněji. Ale vy si klidně jezděte na gumovým laně plyn-brzda a pěstujte teorie o plazivcích na křižovatkách.
Skoro bych se mínil vsadit, že bych s váma jel stejnou trasu o stejný průměrný rychlosti, ale se spotřebou o půl litru nižší.
Když mám na Ovci dlouhodobou spotřebu kolem 4,3 litru, tak to fakt neznamená, že to auto neprojelo půl dálnice rychlostí 200 nebo že nedala okresky že se pomalu z brzd hulilo.
E: a to co vidim dnes a denně, jak se na 150 m auta rozjíždí na 60 aby to na dávno svítící červený zase hned spálili, v tom žádnej účel ani zábavu fakt nespatřuju
E2: A zvuk mě baví možná tak na Tatře nebo na LIAZce, jinak už kravál a smrad nijak moc nevyhledávám. Asi stárnu.
-> Bukaj 02.06.25 09:39:42: Určitě jo.. čím si nejsem jistej je, kterej z těch Fordů to byl (60/100 km okamžitejch byl jeho standardní rozjezd i na rovině, ten chlap měl v osobácích najetý miliony a jezdil jako drak).
-> Borderer: Jenže vidět po natankování dojezd 1200km, to je super, když jsi čtyřkař
Pro nás ostatní je těch 400km taky dobré 


-> Sita: No to spojení s SPD mi taky štve. Koho budu tím pádem volit moc nevím
-> Bukaj: Já aktuální spotřebu nemám
-> Bukaj: Já aktuální spotřebu nemám

-> palinator: Proč by měl být? Já taky nevidím důvod si honit pipíška nad tím, že dokážu jezdit "za štyry". Jen sem ještě nerezignoval na řízení unifikovaný sračky a chci se vozit v něčem, co se mi líbí a baví mne řídit. Chci slyšel reálný ryk pětiválce, když na to šlápnu a ne reprobedny, protože ten foukanej tříválec* je svým projevem spíš k smíchu.
Jen nekouřím, do bordelu nechodím a po městě sem auto nahradil MHD nebo nohama, protože mne nebaví poskakovat v kolonách.
*tím nepopírám jízdní vlastnosti moderních turbomotorů, jen mi jízda s nimi připadá sterilní až jako sex s gumou. Taky si užiješ, ale něco tomu prostě chybí.
-> Bukaj: To schválně někdy zkusím. Zatím vím jen, že Felda s přetíženým vlekem umí do kopce okamžitou 85 na 100.
Jen nekouřím, do bordelu nechodím a po městě sem auto nahradil MHD nebo nohama, protože mne nebaví poskakovat v kolonách.
*tím nepopírám jízdní vlastnosti moderních turbomotorů, jen mi jízda s nimi připadá sterilní až jako sex s gumou. Taky si užiješ, ale něco tomu prostě chybí.
-> Bukaj: To schválně někdy zkusím. Zatím vím jen, že Felda s přetíženým vlekem umí do kopce okamžitou 85 na 100.
