jaky olej

prohledat
331 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 08.11.2008 do 24.05.2025, založil/a Majk
řadit dle data
11:01:34
19.04.2020
MOLSO
-> Shader: a čím by to akože malo škodiť ?
10:48:47
19.04.2020
Shader
-> MVM: Díky. Ještě bych se zeptal, škodí obecně motoru, když se přechází řekněme z 10W40 na 10W60?
10:34:53
19.04.2020
MVM
10:27:54
19.04.2020
Shader
Zdravím. Pročetl jsem si tady příspěvky, ale já jsem z těch veškerých specifikací a nespecifikací jelen 3 . Zeptám se tedy jednoduše, je tento olej SAE 10W-40; ACEA A3/B3, A3/B4; API SL/CF vhodný pro motor 742.136? Díky.
21:01:12
18.03.2019
k.jarek
-> MVM: Však já to tak nějak beru4 A aj kdyby, jak su psal, je tam uvedeno zvláště, nikoli výlučně 4

Zatím to vypadá, že vezmu ten Super s dle okolností příště tu MoS2. Uvidíme, zkusím ešče sehnat nějaké info, ale už to vypadá na konečné rozhodnutí. Každopádně díky moc za tvé zkušenosti 6
22:23:06
17.03.2019
Jarda - zrušená registrace
-> MVM 17.03.19 21:10:12: jj, mas pravdu, to jako valvoline maxlife, cekal jsem, ze je fakt do motoru, ktery ma neco za sebou a on je tam lepsi mogul ?)
21:10:12
17.03.2019
MVM
-> k.jarek 17.03.19 13:04:17: Na to se uplně vykašli že je ten olej doporučen pro auta nad 100tis km. To je takový marketingový tah obsáhnout všechny skupiny spotřebitelů. Tomu autu je to fuk, Samozřejmě přesný složení nevim, ale má to třeba vic aditiv na čištění úsad,možná se líp snáší s těsněním, určitě nelze čekat že to udělá GO.
13:04:17
17.03.2019
k.jarek
-> Jarda - zrušená registrace 16.03.19 17:57:58: Tak měl by být použitelný zvláště do motorů s vysokým nájezdem, avšak nikoli výlučně, takže v tom nevidím problém. Ale pokud tam nějaký aspekt je, budu rád za ozřejmění.6
19:30:30
16.03.2019
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 16.03.19 19:26:33: Zrovna o tomhle jsem četl a viděl docela dost věcí, ale ani to nebudu komentovat, protože na nadsázku nemáš asi úplně přepnuto a na žádný konkrétní rok jsem nenarážel. To, že čím více se vzdalovala výroba jejímu začátku, tím byla kvalita katastrofálnější, to je všeobecně známý fakt.
upraveno 1x, naposled 16.03.2019 19:33:02
19:26:33
16.03.2019
palinator
-> Jirik_Tuňák1983 15.03.19 16:34:21:

Vzhledem k tomu, že na Žigula stavěli Italové fungl novou fabriku a nějakou dobu na tom dělali kontrolu kvality, tak ty rozdíly asi nebudou aspoň z počátku výroby takový. Nebo jsi měl možnost porovnat motory FIAT a VAZ z podobného roku?
17:57:58
16.03.2019
Jarda - zrušená registrace
-> k.jarek 16.03.19 09:26:13: pockej? super do toho s 50tis.km? to psal -> MVM 15.03.19 15:52:41: , ze je pro vic jety motory 4 ja mel jen ten sedej...
09:26:13
16.03.2019
k.jarek
-> MVM: Díky moc za info6 Tak na barvu to nejezdí, takže to neřeším, ale pro většinu lidí to asi odrazující bude, to je fakt. Každopádně, pokud to nedělalo nikde neplechu, tak ho vyškrtávat nebudu. Letos zkusím dát ten Super a při příští výměně to zhodnotím a když tak tam dám tu MoS2 příští sezónu. Díky4
19:13:03
15.03.2019
MVM
-> k.jarek 15.03.19 18:32:39: Jestli chceš zkoušet olej s tou MOS2 tak se toho u OHV a obecně bát nemusíš. Ale já dával lidem do běžných aut spíš tento www.oleje.cz/p/liqui-moly -super-leichtlauf-10w-40- 5 -l--17457 Lidi nemají důvěru v šedý olej, Můj kolega ten olej s molybdenem jezdil ve 20W/50 ve VW Brouk vzduchem chlazený,chválil si to. Ani ve feldě ve verzi 10/40 s tim problém nebyl (ani být nemohl) ale lidi odradí ta barva.. 4
19:09:43
15.03.2019
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983 15.03.19 17:30:51: Když se ti nešprajcne ve výfuku, pak to dělá meluzínu a ty chodíš po ladaforech a ptáš se jestli to tvoje avto náhodou nemůže mít turbo3 3
18:53:55
15.03.2019
bouchy
-> saskyn2: a -> Chali: Francouzi...
18:32:39
15.03.2019
k.jarek
-> Jarda - zrušená registrace 15.03.19 15:32:04: Já mám právě podobný stav (najeto ~45000km) a napadlo mňa to kvůli startům, než sa olej dostane všude. Otázkou ale je, jak by to fungovalo na staré bloky, kde je interval GO podstatně kratší.

-> MVM: Díky za info6 Jestli sa můžu zeptat, máš nějaké zkušenosti s tím MoS2 na starých škodovákých motorech? Do nového bych sa to asi nebál dát, ale do těch starých nevím7 O tom druhý vím. Je doporučován nad 100000km a celkem sa mi zamlouvá, aj normu má stejnou jako nynější Mogul Extreme, ale radši sa chcu zeptat. Přeci jen mnozí máte větší zkušenosti ať jiz z běžného použití nebo závodu4 Mňa to napadlo zejména kvůli startům, kde je samozřejmě prodleva, než je olej dostupný.



Je fakt, že s tím dost jezdím po dálnici, ale neočekávám, že by sa ten olej nějak přehříval, takže 10W-50 nebo dokonce 10W-60 asi nemá smysl moc řešit.
18:08:25
15.03.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 15.03.19 16:23:57: no ja srovnaval spis ten ME 15W40 a maxlife 15W40, to je jasny, ze 10W60 s tim srovnavat nemohu, ale proc to tlacilo mnohem min s tim 20W50 i oproti 15W40 to nechapu7

Jinak v druhym lada motoru mam mogul super 10W40 a naprosto no problem. Nechapu, kde se mi ten tlak ztraci, salky nove (teda asi 7tis.km), nikde vule nemam, novy origo cerpadlo s dlouhym kosem, predtim tam bylo kratky cerpadlo, ale to bylo jen o hladine, takhle mizerne mi mazal 136 motor s olejem 15W40, kdyz uz mlatila klika i ojnice. Nikdo nevi, kde by to mohlo utikat... podezreni pada pouze na hridel jednoho rozvodovyho kola, ale moc se mi nechce verit, ze bych tam prichazel o tolik9
17:30:51
15.03.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 15.03.19 17:04:45: Ty se směješ, ale u Žigula je výhoda, že když ti spadne nalejvacím víčkem pro olej do motoru šroubovák, tak vyjde nepoškozený zadem a motor přes provozní vůle ani neškytne. 3
17:25:20
15.03.2019
Chali
-> saskyn2: V dnešní době už na tom Fiat není tak špatně. Už ho v testech srovnávají na úroveň nových žigulíků 3
17:17:29
15.03.2019
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983 15.03.19 16:34:21: A proč má ten fiat nápis QUUICK EASY a ten žiguík SAMSUNG, z toho bych vyvozoval že toho žigulika dělají nějaký korejci3
17:04:45
15.03.2019
Milan 136
16:34:21
15.03.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda - zrušená registrace 15.03.19 16:04:52: Motor Vaz je Fiat. 3 Možná tak na rýsovacím prkně, ale co se týká výrobních postupů a zpracování, tam bych to viděl asi nějak takhle. 3
zvětšit jaky olej - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 15.03.2019 16:34:21
upraveno 1x, naposled 15.03.2019 16:34:37
16:23:57
15.03.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jarda - zrušená registrace 15.03.19 16:04:52: Jardo jak Tě Valvoline mohl zklamat? Srovnavas to s úplně jinou viskozitou. Logicky to s 10w60 bude tlačit více, otázka je co na to dlouhodobé opotřebení.
upraveno 1x, naposled 15.03.2019 16:24:27
16:04:52
15.03.2019
Jarda - zrušená registrace
-> MVM 15.03.19 15:52:41: me v lada motoru velice zklamal pro hodne jety motory valvoline maxlife 15w40, mazalo to s nim hur, nez s mogulem extreme 15W40, zato s valvoline VR1 racing 10W60 to maze, tak jak ma, hlavne i pri vysoke zatezi

Ten maxlife jsem pak jeste naredil nejakym 20W50 (na etikete bylo psano vhodny pro vozidla vaz a uaz, coz jsou podle me docela odlisne motory vaz je fiat a uaz nevim), protoze jaksi dosel a pridrel jsem lehce salku7 kdybych dal celou napln te 20W50, tak bych z ukrajiny asi ani nedojel
15:52:41
15.03.2019
MVM
-> k.jarek 15.03.19 15:15:33: Oba jsou v pohodě. Hodně jsem bral ten v modrým kanystru. Je to pro motory s více najetých kilometrů.4
15:32:04
15.03.2019
Jarda - zrušená registrace
-> k.jarek 15.03.19 15:15:33: no mel jsem ho ve felde 1.3mpi a rozdil oproti mogul extreme 10W40 jsem nepoznal, felda mela tenkrat najeto asi 50tis.km a jen to ten motor zaspinilo, ale jo MoS2 brani zadirani
15:15:33
15.03.2019
k.jarek
Borci, nemáte někdo prosím zkušenosti s tímhle Liqui Moly MoS2 Leichtlauf ( www.oleje.cz/p/liqui-moly -mos2-leichtlauf-10w-40-5- l--17534 )? Čeká mňa výměna oleje a zvažuju tento, ale nevím, co na ty částečky řekne škodovácký motor? Motor je čistý, v pořádku a nemá moc najeto, takže bych ho tím nerad odrovnal.

Ešče zvažuju Liqui Moly Super Leichtlauf ( www.oleje.cz/p/liqui-moly -super-leichtlauf-10w-40-5 -l--17457 ). Nemáte někdo s některým z nich zkušenost?
11:07:15
03.09.2018
Bukaj
Vetřu se sem s dotazem:

Jaký současný tlumičový olej použít do tlumičů škodovky, případně Pionýra?

Předpokládám, že tehdy se v PAL n. p. do všeho, co se u nás vyrábělo lil stejný olej...

...tak co pořídit, aby to mělo stejnou specifikaci, jako originál?

(bohužel jsem nikde nedohledal specifikaci původního tlumičového oleje)



Něco od Parama, Mogul? Ale co?6
09:41:08
03.09.2018
bouchy
-> minno: Obě, ale "worse case scenario" - SN se vším všudy. SM je taková ta "setrvačnost", co vyplynula z mých předchozích postů - one oil rules them all, vyplašenost v servisech, společenská poptávka.
upraveno 1x, naposled 03.09.2018 09:42:56
09:29:20
03.09.2018
Kocvin
-> minno: Asi obě ne ?
09:07:36
03.09.2018
minno
A ako sa dá vysvetliť toto?



API SM, SN/CF



Tak SM či SN? :)
zvětšit jaky olej - obrázek od minno vložen 03.09.2018 09:07:36
upraveno 1x, naposled 03.09.2018 09:08:23
08:48:03
03.09.2018
bouchy
-> palinator: Myslím, že si to neodporuje. API vyšší než SL už spočívá v přidávání kurvítek (za účelem vylepšení jiných vlastností, udržení viskozity, střih,..) - jenže to vede k přetaženým LL intervalům, takže to "dobré" je zabito jinými aspekty - přehřívání, ztráta vlastností. A viskozita 0/5W30 k tomu přispěje. Což nic nemění na faktu, že na řadě olejů je už teď jen VW507 (aniž by tam byly jmenované ty starší) a do budoucna jich bude ještě víc, krom teda těch, kde složení použití dle 507 vylučuje (většina 5W40 - i když i tam občas čtu "vhodné pro prodloužené servisní intervaly" atd.). O low-saps toho mnoho nevím, snad jen že motory s DPF/GPF je musí mít, i za cenu snížené alkalické rezervy. Nehledě na to, že ono VW schválení něco stojí, pro velké značky je to výhoda, v servisech se věší lidem na nos, že to musí plnit normu VW... a všichni jsou podělaní (včetně mě, ovšem s mírou někde na 501.01)...
14:45:30
31.08.2018
palinator
-> bouchy:

Podle toho grafu by ale platilo třeba to, že 5W40 API SL, ACEA A3/B4, VW 505.00, má horší ochranu proti opotřebení, než 5W30 API SN, ACEA C3, VW 507.00. A přitom se tvrdí, že ACEA C3 (nebo vyšší API než SL, SJ) je pro motory horší, než zmiňované normy pro highSAPS oleje. Tak kde je pravda?
12:49:59
31.08.2018
Paja120l
Co rikate na Motul 8100 x-power 10W60? Pouziva nekdo dele? Cenove taky nevychazi spatne.



www.autodily-pema.cz/moto rovy-olej-motul-8100-x-pow er-10w-60-5l?gclid=EAIa...
10:02:51
31.08.2018
minno
-> Tuner#2 - zrušená registrace 30.08.18 21:58:44: To som uviedol len ako príklad, že to nie je len o normách.



Však vieme, že ani dva oleje s tými istými parametrami a normami "na papieri" nie sú (nemusia byť) rovnaké. Číselný údaj o viskozite je tiež len akési zakategorizovanie oleja do tabuľky a nie je to presný údaj, ale len "od - do".



Dobré je držať sa osvedčeného oleja a výrobcu, keď už s tým olejom máme odjazdené xy km, asi to bude OK a nemusíme špekulovať.



Osobne do škodovky aj do Punta lejem Valvoline SynPower 10W40 API myslím aktuálne SM (či SN?, predtým to bolo SL, ale už nie je v predaji) a dlhodobo je to OK a motory sú čisté.
06:00:16
31.08.2018
bouchy
-> minno: Zrovna na vyšší než SL bych si dal (kór u předmětných starších motorů) velký pozor. To by pak celá tahle diskuse byla zbytečná, když by motory konstrukčně ~1960-1995 mohly jezdit na SN 5W40/5W30 - což je ta "soudobá produkce".

-> palinator: Přesně to tvrdím. Zvláště u sjednocujích současných 504 a 507: www.oleje-pema.cz/cs/fire mni-normy.html - zdrojů je víc, jde o to, kdo opisuje, ale v zásadě i ne-LL normy jsou nyní pod (LL) 504/7. O zpětné kompatibilitě jsem nepsal, pouze o dopředné. Ke krytí norem třeba: www.millers-oils.cz/wp-co ntent/.../millers-vw.jpg (je to kopie nějaké angl. psané aplikace či webu, kde se dá naklikat srovnání různých norem - alespoň podle těch pár parametrů). VW508 je trochu jiná kapitola, přesto jde o evoluci olejů a norem předchozích.
22:02:39
30.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 30.08.18 21:53:05: Já byl včera na vyjížďce s kamarádem co má RSo a už mu opět stačím = už tomu nakládám jako dřív a zatím se to tváří dobře. Tlak oleje pořád o cca. 0,5 - 1 bar vyšší naž s tou 10W50 a olej nepřelezl 108°C i včera v tom teplu. Zdá se že ten 80°C termostat to drží celkově dole, jen teda když se zastaví, tak to letí neskutečně nahoru až k 90°C, ale to přisuzuju čidlu v hlavě, který se při stání rychle nahřeje. Nicméně sahara to jistí a udrží to lehce nad 80ti.
21:58:44
30.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 29.08.18 23:32:50: Ale já to nevybírám jen dle API, špatně to chápeš...



-> palinator 30.08.18 07:30:41: Ano je to provázané, ale k čemu ACEA u staré škodovky?



-> minno 30.08.18 14:58:07: A Ty víš čím to bylo? Ty víš, že kdyby tam byla o těch cca. 6mm vyšší hladina, že by se to neodlilo? Nevíme to nikdo co byla 100% příčina a mohla to být souhra všeho co tam zaznělo včetně toho, že Q8 10W50 v tichosti přešla z API SL na SN před dvěma roky.
21:53:05
30.08.2018
Milan 136
-> Tuner#2 - zrušená registrace 17.07.18 21:49:38: nalil jsem ho tam a vrci to :-)

Uvidim, jak bude ubyvat atd.

OCT jsem jeste nenamontoval, hrozny s casem.

Ale mam jeho montaz vse potrebne pohromade
21:35:40
30.08.2018
suri
-> Jarda: teraz som dal mobil a uvidíme
15:57:12
30.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> minno 30.08.18 15:19:47: byl 20w50 a byl jak voda9

-> palinator 30.08.18 15:23:16: psali na nem, ze je urceny pro vozy vaz a uaz :) no mel jsem tam nejakej 20w50 kupovanej v kazachstanu a mel API taky SL a do toho jsem to nalil

-> suri 30.08.18 15:24:55: v rapidu jsem na tomdle oleji najezdil pres 300tis. km a motor nadherne cistej, ale LPG

Cekal jsem, ze bude dobrej do lady valvoline maxlife 15w40, ale nic moc, tak jsem dal valvoline vr1 racing 10w60 a az s tim jsem spokojen, zvedl se tlak mazani v celem rozsahu asi o 1 bar a pri velkem prohrati pri extremnim zatizeni a velkych naklonech to maze porad, je teda fakt, ze jsem tam konecne dal saci kos, ktery tam ma byt a ne ten melky ze zigula.

Do kratke jsem dal mogul super 10w40 a zda se, ze OK, priste dam asi ME 15w40 nebo 10w40, podle toho kolik bude oleje zrat, ale zatim jsem ji nikde nijak netrapil, az udelam par oprav/uprav tak to odzkousim...
upraveno 2x, naposled 30.08.2018 16:18:55
15:28:51
30.08.2018
šadesa
-> minno: přesně napsano lepší je určitě použít specifikaci ktera tam patří ale taky pravidelné výměny a když k nam do servisu přijede dodávka na olej po 50tis protože výrobce to tak předepisuje tak ten motor zaklepe těsně po zaruce a nějaké normy to nezachrání
15:24:55
30.08.2018
suri
-> palinator: ja som posledné dva roky menil vo felicii 10w40 extreme a motor ostal viditeľne viac zakarbonovaný ako bol keď som ho rozobral , zaujímavé
15:23:16
30.08.2018
palinator
-> Jarda:

A jak na to jezděj Ukrajinci když na to podle tebe nefungujou ani ruský stroje?
15:19:47
30.08.2018
minno
-> Jarda: To musel byť ale nejaký shit ten olej, inak to nie je možné.

Samozrejme kvalitu nepodceňovať, to súhlasím. Ja len píšem, že sa nedá striktne držať toho, čo sa človek niekde dočíta a že niečo iné automaticky znamená rošambo pod kapotou :-) Často sú dôležitejšie iné veci a zásady, aby "se to nepodělalo".
15:10:36
30.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> minno 30.08.18 14:58:07: clovece na UA jsem koupil 1l oleje na doliti, rikal jsem si, ze 1l nic nepodela, dokonce i specifikace byla vyhovujici, no a hned se zhorsilo mazani a za 1000km jsem poskodil posledni ojnicni salku4 Takze bych kvalitu oleju nepodcenoval, kdybych tam dal celou napln toho oleje, tak bych asi nedojel ani domu4
upraveno 1x, naposled 30.08.2018 15:11:05
15:01:34
30.08.2018
palinator
-> bouchy:

Tos vzal kde, že VW normy vyššího čísla obsahujou normy čísla nižšího? Podle tebe by znamenalo, že můžu do starýho TDI který vyžaduje normu 505.00 nebo 505.01 nalejt třeba 506.xx. Což nemůžu, protože starý TDI není dělaný na longlife olej. Zrovna tak mám velkou obavu, že bys moh nahradit olej 504.00/507.00 olejem 508.00/509.00.



A API SG vesele koupíš v podobě klasický M7ADS III od Parama.
14:58:07
30.08.2018
minno
-> Tuner#2 - zrušená registrace 29.08.18 23:22:25: Áno, je to pekné teoretizovať o olejových normách a diskutovať, aké je to nebezpečné používať moderné normy a v praxi potom motor zadrieť defacto pre málo oleja3

Osobne by som to nepreháňal s tým riešením noriem, či API SL alebo SN, nie sme chemici a nik nevie, čo ten či onen olej v skutočnosti obsahuje či neobsahuje, pri používani aj tak nik nepozná žiadny rozdiel. Vývoj aj tak nezastavíme, takže používať to, čo je na trhu a hotovo.
08:07:13
30.08.2018
bouchy
-> MVM: Jenže u norem (asi u většiny) je to dost podobná pohádka. Nová norma VW50x v sobě zahrnuje i staré normy VW. Takže paradox je, že VW 504.00 je Longlife (je i není), ale 501.01 není ani náhodou. Takže mi tvůrce normy, potažmo oleje, říká, že "mohu nahradit olejem 504.00" - což ve většině případů nechci, nebo je to zbytečné z hlediska ceny. Akorát (třeba) ta 504.00 je "one rules them all" pro současné a chápu, že to je populární. To stejné u API - "x lze nahradit vyšším y".

-> Jarda: Jsem na tom podobně, Shell Helix HX3 - kdysi API SG, na eshopy začala pronikat informace o SL - zatím asi 50/50. Tím se to asi dost diskvalifikuje, pokud chci olej 15W40 API < SJ (ideálně SG,H) - že jich moc není, o 10W40 ani nemluvě.
upraveno 1x, naposled 30.08.2018 12:05:16
07:30:41
30.08.2018
palinator
-> Tuner#2:

Tak o tom vypovídá i ACEA ne? Tim spíš, když od nějakýho roku ACEA změnila normy a už nedochází k překryvu specifikací typu ACEA A3/B4 a zároveň C3, právě kvůli změnám v limitech sulfátového popela, čili už nemůže bejt olej označovanej jako high-SAPS a zároveň mid-SAPS.
Extreme Tyres