jaky olej

prohledat
331 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 08.11.2008 do 24.05.2025, založil/a Majk
řadit dle data
23:32:50
29.08.2018
MVM
-> Tuner#2: Klidně si to vybírej podle API. Já na to mám jinej názor.
23:22:25
29.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 29.08.18 22:55:40: Ano u nás je třeba řešit API stejně jako všude jinde...



"Ekologické aspekty vyžadují změnu složení motorových olejů ve smyslu snižování kritických prvků, tj. sulfátového popela, fosforu a síry. Existuje nebezpečí, že snížení koncentrace těchto prvků může vést k omezení některých výkonových vlastností motorových olejů a to se neslučuje s většími nároky na motorový olej popsanými výše."



www.google.com/url?sa=t&a mp;r...

upraveno 1x, naposled 29.08.2018 23:22:50
22:55:40
29.08.2018
MVM
-> Tuner#2: Řešit u nás v Evropě API?. To stejně máš udaný minimální požadavek. Takže pokud je vyšší ( a že komerčně to i líp prodává- protože vyšší=lepší) spousta lidí si myslí že je to lepší. Určitě je vhodnější se řídit firemním a normama než API.. to je jen takový vodítko.
22:44:40
29.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 29.08.18 21:28:46: No zrovna tohle je dost zásadní a "skrytý" problém současných olejů...
upraveno 1x, naposled 29.08.2018 22:44:52
22:41:32
29.08.2018
palinator
-> k.jarek:

I konkurenční firmy nechávaj často obchodní označení stejný, někdy se rozlišujou mírně odlišný oleje jedný obchodní značky (např. právě Mogul Extreme nebo třeba Castrol Edge) znaky napovídající např. o specifikaci ACEA C3, o firemních normách Fordu, Volkswagenu, Renaultu apod., ale v rámci "pokroku" se většinou složení a potažmo technický listy měněj tak nějak "tajně".
22:14:30
29.08.2018
k.jarek
-> palinator: To mne nenapadlo, díky za upozornění4 Ale tak nějak bych při vylepšení čekal v rámci marketingu, buď novou řadu nebo aspoň nějaký přívlastek. Aspoň vím, co si eventuálně pohlídat6
21:52:13
29.08.2018
palinator
-> k.jarek:

Nemusej tam mít překlep pokud je to starej sud. Extreme 10W40 určitě nějakej rok zpátky měla SL.
upraveno 1x, naposled 29.08.2018 21:52:28
21:31:35
29.08.2018
k.jarek
-> Jarda: Mají tam překlep. Jezdím tenhle olej a jak říkáš, je to norma SN. Koneckonců to potvrzuje aj technický list eshop.paramo.cz/data/.../ ti_10w40_extreme_z7.pdf
21:28:46
29.08.2018
MVM
-> Jarda: Ty a že se ti chce kvůli tomu rozčilovat. 3
21:24:08
29.08.2018
Jarda - zrušená registrace
to jsem z toho blazen, tady pisi na ME 10W40 API SL euroautodily.cz/nahradni- dily/mogul-extreme-10w-40- 58-litru-50-kg-223815 a mam kanystrik tohoto oleje a tam je API SN, SL je na mogul super 10W40 a taky na ME 15W40
23:24:41
17.07.2018
Milan 136
-> Tuner#2 - zrušená registrace 17.07.18 21:49:38: nevím, leží na ponku v pixle 3 Snad příští týden se na to dostanu
21:49:38
17.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 24.05.18 10:44:23: Jak jsi spokojen?



Já tak nějak přemýšlím co je lepší?



Dávat tam Millers za dvojnásobek a mít ho tam celou sezónu tak jako jsem to dělal doteď s Q8 10W50 a nebo kupovat něco jako ten Divinol levného a spíše ho třeba v půlce sezóny vyměnit?
20:34:01
26.05.2018
suri
-> Milan 136: nejak ma tie autá už nebavia , dnes som riešil hrdzavý prah na octavii pre zmenu , všetko dosekané od kamienkov a kvitne , skurvená soľ všade a tie autá vyzerajú ako vyzerajú
20:23:41
26.05.2018
Milan 136
-> suri: aha. On je ten cistic dost svine. V nepristupnych mistech se vubec neodparuje. Odpoledne ho striknes do hlavy na sedla vstriku, rano tam das vstriky a pri startu to detonuje na benzin....
12:48:27
26.05.2018
suri
-> Milan 136: bude to moja chyba , predsa len tá montáž v motore v aute kde nie je celkom čisto nie je ideálna , mazal som to , štartoval kým nezhasla kontrolka ale myslím si že ostal v kanáli natečený čistič brzd ako sa čistila dosadačka hlavy, ten kanál dole ide rovno cez ložisko vačky a zrejme to šlo na sucho ... keby sa nezníčí blok pri vyberaní zátky vačky tak by ho stačilo zalapovať , nič mu inak nebolo





ale hryzlo ju poriadne , kľúčom sa nedala otočiť vôbec , len vytlcť zozadu
12:23:07
26.05.2018
Milan 136
-> suri: a prislo se na pricinu?
10:59:01
26.05.2018
suri
-> Milan 136: s vačkou ? druhý spodok , nové piestne krúžky, nové šálky , moja hlava , vačka prežila iba sa zaleštila ... prežil by aj môj blok keby sa podarilo vybrať zátku za vačkou bez poškodenia bloku
21:16:36
25.05.2018
Milan 136
-> suri: ¨jak to vůbec dopadlo, jak jsi psal s tím karambolem vlastně?
20:48:29
25.05.2018
suri
-> Milan 136: len od tej excel vačky som čakal viac , ale mám podozrenie na tlak paliva lebo to niekedy nezrýchluje plynule
20:46:52
25.05.2018
Milan 136
-> suri: peknej moturek
20:21:59
25.05.2018
suri
-> Milan 136: aj ja som vymenil Mobil 15w40 a nastavil za tepla ventily
zvětšit jaky olej - obrázek od suri vložen 25.05.2018 20:21:59
17:53:01
25.05.2018
Milan 136
17:52:45
25.05.2018
Milan 136
19:44:51
24.05.2018
MVM
-> Jarda: Tak ono nezáleží "jenom" na SAE viskozitě,ale na daným motoru,konstrukci,jeho využití. Motorsport viskozita klasických dřívějších motorů bývala typicky 10W/60. Ale v takovým motoru se počítá s intervalem výměny cca 500 ostrých km. A taky je v tomto rozsahu ta kinematická viskozita ještě v limitu SAE60, potom zvlášť u syntetiky při přehřátí a vlivem naředění dojde ke snížení na cca 40-50. Takže prakticky tem olej v normálním motoru sice použitelnej bez potíží je,ale víc namáhá pohon olejovýho čerpadla. Ono je vždy důležitý dodržet poměr mezi viskozitou a otáčkama. Čím vyšší otáčky tím nižší viskozita a zase čím vyšší zatížení tím vyšší viskozita. Takže když se běžněj motor bude udržovat ve středním pásmu /a nepodtáčet/ stačí mu např 40ka. Je to daný taky jak výkonný je olejový čerpado a sjakým objemovým přebytkem ten olej motorem cirkuluje,,,
19:28:02
24.05.2018
Milan 136
-> vhml: neco pres 900.

-> minno: do cervenyho auta cervenej

-> Jarda: do 1000MB
14:54:11
24.05.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Milan 136 24.05.18 10:44:23: do 136? ja dal neco podobneho od valvoline do nivy a zatim se zda dobry, uvidim az dam tak 1000km v kuse
upraveno 1x, naposled 24.05.2018 14:54:24
11:53:48
24.05.2018
minno
-> Milan 136: Nemá to moc pekný obal, to nebude OK1
11:01:41
24.05.2018
vhml
10:44:35
24.05.2018
Milan 136
Tak uvidime 6
10:44:23
24.05.2018
Milan 136
Tak uvidím
zvětšit jaky olej - obrázek od Milan 136 vložen 24.05.2018 10:44:23
21:45:04
22.05.2018
Jarda - zrušená registrace
-> MVM 22.05.18 21:32:09: tak kdyz ho ohrejes, tak budes mit mozna o par miliku vic, takze to musis odlit :) a tim padem bude vazit min4 jasne ze to je naprosto zanedbatelne, treba voda ma mit nejvetsi hustotu pri 4°C (1g/cm3) jestli si to dobre pamatuju, hustota vody, kdyz se blizis bodu varu je cca 0,96g/cm3
21:32:09
22.05.2018
MVM
-> Jarda: Tak vem 4litry oleje,ohřej ho na 80 a zvaž kolik váží ...
18:19:59
22.05.2018
Jarda - zrušená registrace
-> MVM 22.05.18 17:20:35: trosicku se taky bude hustota pri ruznych teplotach lisit :) souvisi to i s teplotni roztaznosti, ale urcite se nejedna o nic vyrazneho ani pro nas v tomto pripade vyznamneho
17:20:35
22.05.2018
MVM
-> tomvm 22.05.18 16:42:36: Hustota je v překladu asi tolik kolik váží hmotnostně litr oleje. Co se může u olejů lišit je sklon křivek viskozity např v rozmezí 40°a 100°C přičemž hustota bude pořád stejná,tj. nižžší než hustota vody kdy (1litr=1kg cca.)

Zimní číslo udává startovatelnost motoru za nizkých teplot. Tzn že je vztažena na určitou konstrukci motorů- a tudíž se musí brát reference vůči jiné viskoztě W na stejným motoru. Je to dáno tím že třeba i s 15W v OHV Škoda motoru není za studena na malém motru téměř co mazat. nejvzdálenější čep vahadel od čerpadla a vlastní vahadla nejsou na mazání tak konstrukčně citlivé jako u nových motorů kde je v hlavě komlpikované téměř vše.včetně hydroštelů. Tam je potřeba min.5W Proto píšu že ve starým autě je to kontraproduktivní,musí být zmenšená vůle mezi pístem a válcem,vhodný pístní kroužky,vodítka ventilů s gufery atd - jinak prostě motory 70ých let 0W/5W nedají nebo se zváýší hlučnost a spotřeba oleje. Byť papírově je viskozita za tepla skoro stejná.
17:08:42
22.05.2018
palinator
-> tomvm:

Plát železa s 7,86 g/cm³ (při 20°C asi) taky asi proteče otvorem ve vaně snáze, než plátek olova s hustotou 11,34 g/cm³. Nebo ne?
16:51:32
22.05.2018
Eidy
-> tomvm: Ale chápeš, že hustota nemá s "hustostí" vůbec nic společného? Naopak tvoje příspěvky jsou husté celkem dost. 1
16:42:36
22.05.2018
tomvm
Ze napisu olej neni vhodny, to nebude poplach a mezi viskozitou a hustotou ... verim ze maji jiny definice, ale porad obe dve budou urcovat jak je ten olej tekutej. Olej 0w40 sem uvedl proto ze sem chtel ukazat ze za provozni teploty je stejne hustej jako 15w40. Ne ze bych ho primo doporucil. Navic jak uz jsem psal andrt doporucuje i mezi ostatnina olejema i olej 10w30 kterej uz ridsi je, takze nevidim prolem s olejema 5w40, 10w40 do tehle motoru. A vyber oleje je o provoznich teplotach a i jak pises o konstrukci. Primo u kazdyho sae, je jako prvni pouzitelnost v urcitejch teplotach.



Vsak ten olej 5w40 oproti 15w40 ma hlavne vetsi rozsah, nejakou odchylku pri ohrivani v hustote ma, ale to neni az zas takovy rozdil.
16:39:33
21.05.2018
MVM
-> tomvm: Píšeš tu trochu poplašný a ne uplně vhodný polopravdy. Protože viskozita a hustota je naprosto diametrálně něco rozdílnýho. Jinak to používání viskožit 0W/5W ve starších motorech i po GO bych byl opatrnější. Ten opodstatněný duvod je používat a to,proč byly "vymyšlený" není ani tak o startování v antarktických podmínkách,ale v konstrukci motorů.. Ve starým motoru to způsobí mimimálně vyšší hlučnost a vyšší spotřebu oleje.
01:36:33
21.05.2018
palinator
-> tomvm:

Achjo.



Tak znova, nechci si hrát na nějakýho děda vševěda, ale:

cs.wikipedia.org/wiki/Hus tota



To znamená, že kolik kilogramů oleje se nám vejde do kubíku, nás ale opravdu, ale opravdu nezajímá. Tvoje tvrzení by skoro chtělo klasifikovat za "šíření poplašné zprávy", protože takovej nesmysl snad člověk který "se zajímá o oleje" nemůže z huby vypustit. Jako sorry, možná jsem se napil moc, ale radši ty voloviny smaž. Pokud si chceš porovnat VISKOZITY, tak tady máš 2 technický listy, kde jsou tyto veličiny uvedený (platí pro 40°C)



www.lubstar.cz/upload/... /mobil-1-new-life-0w-40-20 13.pdf

www.lubstar.cz/upload/... /mobil-super-1000-x1-15w-4 0-10w-40-cz.pdf



E: neznám nikoho ani ze svých nejstarších známých, kdo by do motorů používal M6A, i M6AD do traktorů je dnes dost výjimkou, začíná se u traktorů někde na M7ADSIII, u jetejch lokomotiv na M9ADV.
upraveno 1x, naposled 21.05.2018 01:39:47
22:01:42
20.05.2018
tomvm
Stejne tak jako doporucenej olej do prevodovky pp80 taky nebude to pravy. Za mrazu se blbe radi a za tepla uz je na tuhle prevodovku az dost ridkej. Nalejes 75w90 a ejhle, nejen ze to radi celkove lip, ale taky radis dobre za mrazu i za horka. Akorat cena je u takovych oleju horsi.
21:50:33
20.05.2018
tomvm
Shell helix hx5 15w40 hustota pri 15°C je 0,865

Valvoline synpower 5w40 pri 15°C je 0,855

Tot priklad 2 oleju s ruznym SAE, ten malej rozdil urcite neudela to ze by to vsude zaclo tyct jak pises, navic v prirucce jsou povoleny i oleje 10w30, ktery uz za tepla ridsi jsou. Takze ja v pouziti 5w40 ve stare skode problem nevidim.

Ale znova pisu, ja jsem odpovidal tazateli na otazku, nikomu to nutit nechcu. Zalezi na kazdym, at si nekdo dava m6a a pak se bude desne divit proc motor po 100tkm je na generalku.

Pokud nekdo jezdi jen pres sezonu a delsi trate tak 15w40 je super, pokud nekdo jezdi jak ja celej rok i za mrazu a kratky trate pak je vhodnej zase jinej olej. Tot muj nazor.
18:40:12
20.05.2018
palinator
-> tomvm:

Já si totiž nejsem jistej, jestli taky bereš v úvahu fakt, že se velkou část jízdy teplota oleje nachází třeba kolem 50°C, kde už ta 0W bude výrazně řidší, než 15W, ale velký (větší než u novějších motorů, dělanejch na 0W) vůle vlažného motoru nebude schopný ten olej dotěsnit a bude tak zvýšená spotřeba oleje. K tomu bych tipoval, že motor začne houfně týct přes simerinky a těsnění.



Domnívám se, že pokud by měl řídkej olej ve starejch škodovkách nějakej pozitivní přínos, tak ho lidi jezděj, včetně mě.
upraveno 1x, naposled 20.05.2018 18:40:55
11:27:39
18.05.2018
tomvm
Palinator : koukam ze te moje prispevky nejak vzali 3 ... myslel sem to presne obracene ..SL uz je vykony dost, ne ze by bylo malo, at si jezdi kazdej na co chce, ona ta 15w40 skudce staci. Ja chtel napsat jen to ze 0w40 je pri provozni teplote stejne ... nebo hodne podobne husta jako 15w40 a pokud auto jezdi kratke trate 15w40 neni ideal. A ja jezdim 10w40 v motoru a pri dalsi budu davat 5w40, protoze vetsina mych jizd je do 5km.
06:06:59
18.05.2018
bouchy
-> palinator: To bylo asi myšleno obráceně, jezdit s nízkým API, ne víc než SL (souhlas, v 15w40 asi o moc víc nebude). Ovšem v API SL nemůže bejt ani deko úsad (pokud se vše dodržovalo), tvrdím já. Na úsady a karbon se hrálo možná u M6A/D, ale od API SG (což by byla asi moje volba +-) tam snad úsady nemůžou vzniknout, leda by někdo jel až na krev, nebo mu tam valil fridex atd. Nebo max na místech "bez proudění oleje" (zákoutí).

Ale do motoru, kam se byť po GO lil M6AD, bych ho hned nedal. Zkrátil bych to, párkrát dal nějaký Orlen nebo M7ADSxy - jo to je ten konec diskuze z r. 20083
01:12:19
18.05.2018
palinator
-> tomvm:

Když seš takovej znalec olejů, tak mi řekni, kolik olejů třídy 15W40 je podle tebe výkonných, když API SL je podle tebe nízce výkonný olej.

Pak mi řekni, kolik kilometrů jsi se 120 na olej 0W40 nebo 5W40 najel.
19:15:40
17.05.2018
tomvm
Joo tak trochu jo, 0w40 bude mit viskozitu pri 100 stupnich kolem 13 nebo 13,5 a 15w40 bude mit spis kolem 14,5 ...
19:06:23
17.05.2018
Jarda - zrušená registrace
-> bouchy 17.05.18 18:42:05: prave jsem koupil a baleni zkoumal a nezjistil jsem nic, dal jsem ho do prevodovky po GO do kratke nivy a kupodivu pekne radi, necham ho tam max. 500-1000km, nedival jse se teda na datum vyroby, treba valvoline bylo 3 roky stare (a rekl bych temer na 100% origo), myslim, ze to nicemu nevadi, koupil jsem tam i hypoidni, ale z toho mam vic strach, protoze smykove treni, asi ho zkusim jen do serioveho zadniho difu, tech mam vic... jedine, co mi jako origo neprislo z toho obchodu byl ten shell helix ultra, ktery jak jsem psal jsem vzal jen jeden litr

-> tomvm 17.05.18 18:19:55: jj, 15W-40 Sl, to je pro ten motor perfekt, do 120LS to davam taky4 a nic jineho by me ani nenapadlo...
18:42:05
17.05.2018
bouchy
-> Jarda: To asi nemůže, ale tak můžeš to koupit, porovnat dle jednoho z manuálů na odhalování fake a do 14 dnů vrátit... jinak 85W má být viskoznější než 75W ne? I když tam hraje roli mez tekutosti, viskozita při 100°C atd. Kor u převoďáku to chce zkoušet (pokud ne origo).

-> tomvm: Jenže když ten olej bude horký, 15W40 bude mít trochu vyšší viskozitu než 0W (praví zkušenost) a tím se mohou "dotěsnit" vůle, koneckonců i v čerpadle, které by jinak mohlo přestat mít tlak. Motor sice koncipovaný na M6AD (ostatně jsou tací, kdo ho lili i do Favoritu), ale raději nějakou obyčejnou 15W40, kvůli startovatelnosti, aditivaci. 10W40 lze, pokud motor nežere - tam je výběr vzhledem k API dost omezený.
18:19:55
17.05.2018
tomvm
Neee to bylo na tazatele :D ... co se ptal co tam ma nalit ... a psal sem to az nastvane protoze ctu ruzne po forech jak vymenis olej za jinej a zadres to3
16:31:42
17.05.2018
Jarda - zrušená registrace
-> tomvm 17.05.18 15:29:19: jestli to bylo na me, tak ja mam vsechny motory ciste, teda u aut se kterymi jezdim... u octy po vymene - za cinol 5W-40 jsem dal shel helix ultra 5W-40 a obcas na merce v jinak pruzracnem oleji nejake smitko bylo, uz to prestalo, tak to ted asi bude v oil filtru, neco pod vikem ventilu taky bylo, jestli bych nemel radeji udelat vymenu ted po 10tis.km, u feldy 1.6 jsem se rozhodl pro tu plnou syntetiku 10W-50, protoze jsem ji docela daval a tavil jsem to obcas i na dalnici, vymena v breznu 2017, no problem a byl jsem spokojen, dalsi vymena v lete, pak v lednu 2018 prisly trochu mraziky a pri -25°C to prestalo uplne mazat - asi ten vrsek, motor byl krasne cistej, tak tim to urco nebylo

Mam 2 auta s motorem 742.136 jedno ma motor cistej, ikdyz olej nikdo nemenil urcite vic, nez 5 let, ale taky nejezdilo a u druheho to uz je horsi....
Extreme Tyres