Lpg pro lpgisty

prohledat
2691 příspěvků (zobrazeno 601 až 650) od 09.05.2007 do 22.07.2025, založil/a spartra
řadit dle data
10:04:56
14.03.2019
vhml
Kde vlastně kupujete LPG filtry a jak se mění? Na tom je hovno a nemusím to vézt do servisu, nebo?
09:57:18
14.03.2019
Borderer
-> Jarda: Podle mne, už z principu funkce je to jedno, co je to za LPG. Umístit to kamkoliv za reduktor.
09:50:20
14.03.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 14.03.19 07:30:27: zajimave, takze ho dam pred filtr plynne faze, diky www.lpgprofi.cz/filtr-lpg -ultra-360



p.s. jde to i na podtlak nebo jen na sekvenci?
upraveno 1x, naposled 14.03.2019 09:51:02
07:30:27
14.03.2019
Borderer
-> bouchy: No, když to vezmu kolem a kolem, jediný co sem se tam dočetl bylo, že plynař byl idiot a on si nechal přestavět na LPG auto, který k tomu není vhodný. Což ale není ani jedna chyba daného systému LPG, takže z toho plyne akorát to, co v reálným životě - ověřit si informace a ne jen slepě věřit někomu, kdo z toho má zisk. :)



A z pohledu LPG kolenovrta by veškerýmu zasírání zabránil odstředivej filtr. 3 viz: www.daciaclub.cz/graphics /.../6383_img-20170328-190 546.jpg
14:53:53
13.03.2019
Jarda - zrušená registrace
-> bouchy 13.03.19 11:46:15: prave by me zajimaly nejaky reference
13:10:24
13.03.2019
bouchy
-> King: Myslel jsem "fabrickou" úpravu - což znamená i znatelně menší nádrž (ta tam přesto je). Stanice jsou trochu problém, ale zatím vídám častěji CNG než elektriku (reálně je to opačně, plus el. nebývá na totemu). Vodík dle posledního hledání zatím nula - ten bych ve spalovacím motoru preferoval víc 3 https://www.youtube.com/w atch?v=ydEkV-E0mP8 (cca od 2:50 5 ) CNG mám v dosahu a na trasách bývá. Odrazuje mě víc způsobů platby, někde pouze na "jejich" kartu, pak přijde darda ve faktuře i s domácím plynem, někde i za prachy.

media.novinky.cz/316/4331 69-original1-iwgst.jpg

V dodávce (celkem vyjebat s daní) je asi vyšší podlaha, dojezd pak slušný..
12:53:28
13.03.2019
King
-> bouchy: Myslím, že "směs dvou alkanů" jsem použil já, ale už nevím, čeho se to týkalo. Ale pořád je to odpad při zpracování ropy a tak tam vždycky bude nějaká kontaminace. Když jsem byl ještě praktikující lpg kolenovrt, tak byla třeba nějakej čas "hitem" kontaminace lpg nějakým sirným svinstvem, který rozežíralo gumový komponenty reduktorů - klasicky po po natankování na nějaký obskurní, ale laciný čerpačce. To "lepidlo" v sání či reduktoru bejval svýho času docela problém, ale poslední léta s plynem (na feldě) jsem to nijak neřešil. On podtlak na monomotroniku byl vůbec bez problémů. Ale na stoprdu i ve feldě jsem ctil zásadu, že ten benzín prostě do motoru aspoň občas patří, takže sice starty na lpg, ale někde po cestě jsem jel chvíli na předražený zdaněný benál, aby se benzínová nádrž vyjela v nějakým rozumným čase a ne za dva roky :-) S tím CNGčkem.... nevím, nevím, ale už i lpg auto je kompromis kvůli omezení místa v kufru a vozit s sebou obří nádrž natlakovanou plynem (bohužel ne zkapalněným), aby to mělo rozumnej dojezd + pump jako šafránu...
11:46:15
13.03.2019
bouchy
-> Jarda: To stihne ten průtok v kilech za minutu? To se asi dost rychle zanese...
09:15:57
13.03.2019
Jarda - zrušená registrace
-> bouchy 13.03.19 07:18:09: Ja premyslim o tankovacim filtru, protoze kvalita je ruzna a clovek nikdy nevi, co natankuje... Na co dokazala jet niva po asii je az neuveritelne

www.lpgprofi.cz/category/ .../153
upraveno 1x, naposled 13.03.2019 09:37:23
07:18:09
13.03.2019
bouchy
celku zajímavý náhled na věc: dfens-cz.com/proc-uz-nikd y-nechci-lpg?show=comme... Možná trochu zkalený takovým tím "pechem", že ostatní tolik problémů nemají. Já tomuhle nehovím, ale když počtu v diskusi, tak (jak mimo virt někdo dokola opakuje, koupim si ameriku, dám do ní plyn a je to bájo a kdybych dal sekvenční, pak teprv!) - tak ta sekvence dokáže nadělat snad víc potíží. Taky mi v hlavě zní (patrně) Kingovo "směs dvou alkanů" (už nevím, jestli přímo ohledně úsad) - pak nechápu, co přesně dokázalo autorovi zajebat/zalepit snad všechny pohyblivý součástky v systému...todle by mě asi nebavilo, furt to rozdělávat a čistit. Jak jsem pochopil, asi má extra vstřikovače pro LPG(?). U moderního motoru bych asi trval na přímazu, i když tady ani projetí celý nádrže na benzín by moc vstřikovačům nepomohlo. Hlavně by to nepomohlo těm částem před. No asi dost fušerská zástavba, viz vodní okruh. O něčem, jako gumová hadice přímo vyrobená s T asi plynař neslyšel. Já osobně bych asi víc fandil CNG - krom jiných nádrží a tím i poplatků to má dle mě jen výhody - stálost složení plynu, možnost parkovat všude, čerpat i doma (což je další nemalá investice....) apod. Ale není to tolik rozšířený, i když to není tak distribučně náročný jako např. (super)chargery.
15:13:09
04.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 04.01.19 14:32:26: nz, ja se s rapidem dostal max na 9l lpg, dennim jezdenim do prace jsem mel 8,5, dalky lehce pod 8, nejnizsi spotrebu jsem zaznamenal po rumunsku 7,3 a to jsem jezdil i v horach, ja jezdim svizne a i brzda plyn, ale dalky jak se unavim, tak jedu prevazne usporne a obcas je chvile, kdy se chci projet :) Nejnizsi spotrebu dosahl kolega kolenovrt, ktery s tim autem jel z Melnika (s naftovou 66kw rotackou jezdil pod 3l) sem, nejakejch 200km se spotrebou 5,8l lpg - nemohl jsem uverit, ted ma scouta a nadava jak spacek :) a to jezdi pod 5, jednou jsem myslel, ze zastavuje a on jel, myslim ze pres 70kmh s tim ani nejezdi :)



S tim vickem v chobotu pujdes se spotrebou niz, potom jeste vyssi predstih tak spotrebu snizi, ja mam rozdelovac teda favo 880 a predstih zakladni davam na 10 strobacem diodovym vlastni vyroby, s temato dvema upravama to je i zivejsi a jde vic od spodu, proste todle normalni jizdou musi jezdit za 8. Ale Ty mas vlastne 130, tak tam to muze byt asi o trosicku vic.



Jeste to chcipnuti vcera, to bylo takove nenasilne, jako kdyz clovek vypne klicek a od te doby to nejde...
upraveno 2x, naposled 05.01.2019 00:04:17
14:32:26
04.01.2019
Bukaj
-> Jarda: Díky :)

Tak to máš tedy úplně stejný mix, jako ten, který jezdím já :)

Jakou tak máš spotřebu a jaký jízdní styl?



Zpočátku, když jsem měl auto na plyn nově a rozkoukával jsem se, spotřebu na plyn jsem měl cca 8,5l/100km, později se můj jízdní styl změnil (možná kvůli novým pneumatikám) - jezdím svižněji a spotřeba cca 10l/100km. Zatížení auta na to moc vliv nemá, respektive při prázdném autě i při maximálním zatížení (tunový vlek a plný kufr) se spotřeba stále pohybuje kolem 10 litrů plusmínus půl litru, ale spíš, než zatížení vozu na to má vliv profil trasy (méně řazení a stálé otáčky - nižší spotřeba)...
19:15:05
03.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: 26,5
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 03.01.2019 19:15:05
upraveno 1x, naposled 03.01.2019 19:15:21
19:12:47
03.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: 28
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 03.01.2019 19:12:47
upraveno 1x, naposled 03.01.2019 19:13:02
19:12:01
03.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: taky ulomenej, ale ja to neulomil, to uz bylo...
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 03.01.2019 19:12:01
19:11:22
03.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: chobot - vicko
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 03.01.2019 19:11:22
21:33:30
02.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 02.01.19 19:43:47: jj, tak super, diky, ale jak jsme se bavili kdysi (ja uz to zapomenul :( ) favoritacka by tam nesla? novotnej jsem se dival a ten uz ji nema :(

Nevis, co muzu mit s tim karbem u BAZe jeste, funguje dobre, jen kdyz je teplo, jak byly tricitky, tak volnobeh OK, ted to jde jen na sytic a jak ho trochu stahnu pri prohratem motoru, tak to hned chcipe9 7
19:43:47
02.01.2019
Bukaj
-> Jarda: Jinak tedy karbec je připraven k vyzvednutí, dal jsem i novou membránku akceleračky (se starou s tím na benzín nešlo moc jezdit) - doufám, že jí někde seženeš 4
18:51:21
02.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 02.01.19 18:40:16: tam ja nic nezaslepoval,ale muj jsi videl..., jestli se tam zitra dostanu, tak zmerim a nafotim... no na benzin si prave taky rikam, co to bude delat :) ale sundavat to vicko neni zas takovy problem

Muzu to vzit s sebou, asi prijedu nivou (octu si tou M napravnici nechci nicit), jen jsem si zacal jeste napodzim narezavat uchyceni vlecnyho ramena, ze to provarim do Ucka, ktere jsem tam vevaril pri vymene prahu, no a dosel mi drat CO, tak doufam, ze jsem to nenarizl moc a cestu do prahy a z5 to vydrzi :).

Jinak podle me jsou nejlepsi 2 hadice pro kazdou komoru zvlast a 2 nebo dokonce 3 stelovaky, ale serizovat bych to nechtel :).
18:40:16
02.01.2019
Bukaj
-> Jarda: Přívodní vzduch neškrtím, mám jen vyhozený termoregulátor předehřevu a díru pro trubku zaslepenou, ale násos banja nikterak uškrcen není.

Myslíš tedy, že bych měl zaslepit všechny vrtané díry v mixu, aby to sálo bohatší směs? A jak se to projeví při jízdě na benzín? A nebude to potom žrát víc? I když nevím, jestli to ještě jde, aby to žralo víc... 3

A jaká světlost otvoru ve víčku od spreje se Ti osvědčila?
18:34:44
02.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: a skrtis privodni vzduch? ano ty mensi, tam to i priskrti privodni vzduch a je lepsi zatah odspodu a i kroutak, protoze si to nasava vic podtlakem

Podle me je lepsi ten s vetsima a skrtit privodni vzduch, osvedcilo se mi vicko od spraye a vyriznout ten stred, toto osvedcene reseni jsem vyuzival i u feldy 1.3 mpi (zrusen naporovej privod pod svetlem, zrusen teplej vzduch a privod priveden priskrcenej tim vickem za svetlem do puvodniho privodu teplyho vzduchu do air boxu) ted nevim, jestli jsem to napsal uplne srozumitelne, ale u rapida taky mam zrusen teplej vzduch a na konci chobotu to vicko, kdysi jsem tu daval fotku, ted asi nenajdu7
18:21:21
02.01.2019
Bukaj
...dříve (od montáže LPG v roce 2006) v autě byl jiný typ mixu, který se vsadil do oválného otvoru víka karburátoru a měl jen jeden velký kulatý (míchací) otvor uprostřed, ale byly s ním problémy - jednak musel být kvůli tomu provrtaný (zmršený) filtrbox a víko karburátoru, dlouhá silná trubka, našroubovaná v mixu se vlivem vibrací uvolňovala, uvolňovaly se i šroubové spoje mix vs víko (a při vyklepání tohoto spoje pojistné M5 matičky skončily v sání)...7

Takže jsem přešel na tento typ mixu6
18:17:08
02.01.2019
11mAjA11
-> palinator: 1 1 1



FASTER - Audi w LPG (el pe dżi) - (2016 Official Video)
18:12:20
02.01.2019
Bukaj
...rád bych věděl, jak to vlastně má ideálně být? Předpokládám, že větší "míchací otvory" budou lepší. Jsou potřeba díry nad vzdušníky? Nevadí díry nad sytičem? Nebylo by lepší díry nad sytičem u toho mixu s většími míchacími otvory zaslepit?

A nebo je to úplně šumák a zbytečně plýtvám místem na disku Virtu? 3

Zaznamenal jsem u mixu s menšími míchacími otvory nižší maximálně dosažené rychlosti vozidla, ale na druhou stranu v nižších otáčkách (kolem 2500) vyšší ochotu zrychlovat.

Jo, a aby toho nebylo málo, tak jsem ty mixy vždy měl vstupní trubkou dozadu (tedy opačně, než mají být) a jelo to3 (vlevo "správně", vpravo "špatně" - tak, jak jsem doteď jezdil):
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Bukaj vložen 02.01.2019 18:12:20
18:04:04
02.01.2019
Bukaj
Foto mixů z rubové strany: ten levý má možná lépe tvarované vybrání nad sytičem, ale řekl bych, že tento detail nebude mít na funkci absolutně žádný vliv...

Nevýhoda toho levého je, že nedosedne až na doraz víka karburátoru (SEDR má vyšší víko, některé EDSR měly víko nižší, tam by dosedl) a musí pod ním být tlustá podložka (těsnění). Ve výsledku je pak i filtrbox o 5-8 mm výše, než s tím druhým mixem, který má hlubší vybrání (vysoké jsou oba stejně)...
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Bukaj vložen 02.01.2019 18:04:04
17:55:22
02.01.2019
Bukaj
Tak zase koumám nad optimalizací...

Skládal a testoval jsem teď jeden karbec a na testování jsem použil druhý (náhradní) směšovač a zjistil jsem, že se dost podstatně liší:

Kromě velikosti "míchacích otvorů" i dalšími detaily, jako jsou různě (ne)vyvrtané díry a tvarrubové strany směšovače...

Vpravo můj původní mix (míchací otvory 27/29 mm), se kterým jezdím poslední cca 2 roky - upravoval jsem na něm tvar odlitku (sražení hran otvorů, ubrání materiálu hranatého nálitku na gumu filtrboxu). Je na něm ulomený nálitek se závitem na přichycení filtrboxu originálním šroubem, navíc dvě díry vedle sebe (měl jsem jej namontovaný tak, že díry byly nad vzdušníky karburátoru, ale má být namontován opačně - přívodní trubkou dopředu po směru jízdy vozidla - tedy díry jsou nad sytičem - jedna je opodstatněná, ale ta druhá??? ).

Vlevo mix, který se mi kdovíodkud dostal do spárů - směšovací otvory 24/26 mm, díra pro přichycení filtrboxu je průchozí (pro použití původního závitu ve víku karburátoru a delšího šroubu nebo závitové redukce) dvě malé dírky nad vzdušníky a jedna větší díra nad sytičem...



...aby toho nebylo málo, tak jsem koukal na další typ tohoto směšovače, který má jen dva "míchací otvory" a průchozí díru pro šroub filtrboxu má tak velkou, že zasahuje až do prostoru přívodu plynu, tedy plyn je přisáván i touto dírou. Nemá ovšem žádné další otvory (nebo jen nejsou na foto vidět?)...

img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../8_578_191072__20 18-03-30_16-42-00_23.jpg
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Bukaj vložen 02.01.2019 17:55:22
08:50:57
19.12.2018
Evž@
-> palinator: to je celkem úlet 3 ... hymna pro LPGéčkáře
23:13:04
18.12.2018
palinator
LETNI - "LEJ LPG" gośc. Kasia Antosz (OFICJALNY KLIP)
19:14:28
30.11.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 30.11.18 18:58:26: zlutej rapid couracky 8,5 a dalky okolo 7,5 vacka Mpi 50kw k.p. cca 10,4:1, hanart 880, zakladni predstih 10, zuzeny ochobot, odstranen teply vzduch i vyhrev sani - tam jen vzduch, zadna voda, vymenik voda/olej, jo a lpg origo lovato, tendle system mi prijde uspornejsi nez BRC. No uz dlouho uvazuju o sekv. Lpg lovato do nivy, v octe i felde 1.6 mam BRC, v 1.3 mpi nebylo spatny to polsky bingo lambda, tam jsem taky couracky jezdil kolem 84 BRC v 1.3 mpi, jednotka just bralo taky min. o litr vic, do octy slo to BRC jen proto, ze jsem ten system sehnal za 3500,-kc a s montazi me to vyslo 10700, puvodni cena 33 tis.kc
upraveno 1x, naposled 30.11.2018 19:16:02
18:58:26
30.11.2018
Tomaso435
-> Jarda: nápor jsem naopak u svojeho zase vrátil stejně tak výhřev sání vzduchu... a jezdil sem do 8l. :-D

...
18:56:51
30.11.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 30.11.18 16:03:31: Jakto? Zakladni predstih 10, kolbabkova metoda, odstranit napor... Ikdyz jsem to bral sebevic u krku, tak se mi nikdy nepovedlo pres 10/100km1
16:03:31
30.11.2018
Tomaso435
kolega řeší zvýšenou spotřebu LPG na favoritu. do nedávna jezdil za korunu kilák... ted jezdí za tři... a není to tím že by plyn zdražil jo 3 auto bylo na revizi a servisák jej seřídil. od tej doby si neví rady co s tim ... a já taky ne :D
21:03:34
20.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> vhml 20.08.18 15:50:23: nj, v madarsku je ted jeste drazsi - 240 forintu, ja tankuju na sk v zlatych klasech a taky zdrazuji, ted uz 0,53e8 kdyz jsem jel z albanie, tak tam byl za 0,48e

V NMnM ma LPG za 13,69kc, ale zjistil jsem, ze kdyz mam prazdnou, tak u neho tam dam 60,5l a vsude jinde vetsinou 58,5l9, takze se to asi nevyplati u neho tankovat, spotrebu, pak mam tak nejak vyssi, do madarska jsem pres noc dojel za 8,5l, silnice prazdne, tak jsem mohl aplikovat eco rallye :), cesta po madarsku a domu uz byla za necelych deset, no

-> Bukaj 20.08.18 16:00:20: jak jsem Ti rikal, v nemecku staci zajet 5km od dalnice a cena je hned v prepoctu az o 5kc min... ale zas tam nemaji moc redukce, no - proto jsem si ji poridil4
upraveno 1x, naposled 20.08.2018 21:05:17
16:51:25
20.08.2018
vhml
-> Bukaj 20.08.18 16:00:20: praveze na jih po nemecku bylo stejně jako u nas 0.55-0.62
16:00:20
20.08.2018
Bukaj
-> vhml 20.08.18 15:50:23:

K té ceně LPG - v Německu jsem teď tankoval LPG od 0,62 do 0,799 E za litr...7

A tady v ČR už je taky často přes 15 Kč/litr, nejlevnější jsem teď tankoval za 14,20...
15:50:23
20.08.2018
vhml
Nemáte někdo zkušenost jakej koupit kabel pro nastavování Magicu od HL Propan?





-> Jarda - zrušená registrace 03.08.18 09:36:06: benzínka tam byla, kufřík s redukcema taky, jen cena 0,78E byla dost drsná. 4
upraveno 1x, naposled 20.08.2018 15:50:34
09:42:12
17.08.2018
Bukaj
-> Klubko_ 16.08.18 15:01:56: Pravdu díš 4



-> Jarda - zrušená registrace 16.08.18 16:53:19: Jo, už jsem doma. Na internetu jsem nehledal (ani jsem s sebou nebral počítač), jenom na co jsem narazil cestou - nehodlám přizpůsobovat trasu a zajíždět kvůli čerpání plynu do kdejaké díry... 3



Jinak co se spotřeby LPG týče, tak v tom Švédsku na to jedno natankování jsem měl 8,01 l/100 km, na německých dálnicích se spotřeba plynu blížila ke klasickým deseti litrům, jak jsem zvyklý z ČR. Ono je to hodně o rychlosti - zatímco ve Skandinávii se obvykle jezdí dlouhé úseky devadesátkou až stodesítkou, tak v Německu jsem buď jel kolem 150, nebo byla dálnice v opravě (mnoho úseků mezi Hamburgem a Berlínem) a jelo se tam v koloně 60, nebo 80.



Tomu odpovídá i spotřeba benzínu - na severu Skandinávie jsem měl spotřebu mezi 5,8 a 6,3 l/100 km (počítáno při tankování - vždy po hrdlo), na jihu Skandinávie, kde bylo víc úseků s povolenou 120 a víc se spěchalo, tak se spotřeba pohybovala mezi 6,5 až 7 l/100 km...
16:53:19
16.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 16.08.18 14:48:50: pekne, to uz jsi z5? 9

pred lety bylo v celem Spanelsku asi 15 cerpacek LPG, tak jsme si cestu planovali podle nich4 (no a ne na vsech se nam podarilo natankonat a 90km od Barcelony me z toho zacal tyct benzin a LPG uz doslo), ale Ty mas vyhodu, ze Ti to dobre funguje i na benzin narozdil odeme, ja mam benzin jako nouzovku do max.50km. Na internetu jsi tam cerpacky nehledal? Co jsem koukal, tak by celkem ve Skandinavii melo LPG byt mimo Finska.
15:01:56
16.08.2018
Klubko_
-> Bukaj 16.08.18 14:48:50: je to tak. V angličtině se redukce překládá jako adaptor [əˈdaptər]. Jestli jsi chtěl použít slovo reduction, tak to je snížení (ceny, váhy, množství, ...).
14:48:50
16.08.2018
Bukaj
Tak několik poznatků k dostupnosti LPG cestou za polární kruh a zpět:



Německo (cesta Dresden-Berlin-Hamburg-Fl ensburg) - prakticky na všech benzinkách na dálnici mají LPG, na první, kde jsem tankoval, měli stojan jak s německou (šroubovací), tak s italskou (ta, co je u nás) koncovkou, na ostatních pumpách na dálnici měli německou koncovku a na kase k zapůjčení na zálohu (buď chtěli 50E, nebo bankovní kartu) kufřík s asi deseti redukcemi (říkali tomu adaptér, slovo redukce asi v angličtině neznají) - ty redukce měly dost ohoblované závity od častého šroubování, ale fungovaly. Jen na jedné benzínce v nějakém zapadákově, kam jsem odbočil po defektu hledat pneuservis, měli LPG, ale redukci nikoli.



Dánsko - za celou cestu z Flensburgu přes Kolding, Kodaň do Malmö ani jedna čerpačka LPG (na dálnicích), možná nějaké jsou ve městech či na venkově?



Švédsko, Norsko (trasa cca Malmö, Göteborg, Vänersborg, Karlstad, Östersund, Storuman, Tärnaby, Mo I Rana, Bognes, Lodingen, Svolvaer, Å, Svolvaer, Narvik, Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Luleå, Skellefteå, Umeå, Sundsvall, Söderhamn, Uppsala, Stockholm (celé město křížem krážem), Norrköping, Linköping, Jönköping, Helsingborg, Malmö atd) - v Praze jsem za cca 450 Kč zakoupil redukci typu "dutch bayonet", která by dle mapky používaných standardů měla být potřeba prakticky po celé Skandinávii, nicméně první čerpačka LPG, na kterou jsem narazil někde ve středním Švédsku, měla koncovku italskou, natankoval jsem tedy bez potřeby redukce. Další dvě čerpačky LPG jsem míjel v rozmezí asi 150 km od té první, takže jsem nezastavoval na tankování a po celý zbytek cesty jsem nenarazil ani na jednu čerpačku LPG. Prakticky na všech benzinkách měli Diesel, 95 a E85, přibližně na třetině benzínek bylo k dispozici CNG, výjimečně 98 (většinou na hlavních tazích), v jižní a střední Skandinávii bylo i dost přípojek pro dobíjení elektromobilů, ale LPG nevím, kde bych tam hledal. Co jsem se ptal v některých městech, tak tam "elpídží" ani neznali (spíš je tam rozšířenější pojem "autogas"), ale rozhodně to tam není běžné palivo. Tak kdyby někdo měl zájem, měl bych na prodej nepoužitou redukci "dutch bayonet" na M10 závit... 3
16:03:13
05.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Venca. 03.08.18 19:12:08: Jo nejaka nemka jednou chtela zalohu na pujceni 200e 9
19:12:08
03.08.2018
Venca.
-> vhml: Já když jsem jel na nordschleife tak jsem si nemeckou redukci kupoval, stala asi 400. Moc bych nespolehal, ze ji budou mit k zapujceni...
09:36:06
03.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> vhml 03.08.18 09:08:02: nepouzival jsem..., jo to je ta sroubovaci, ale mela tam kufrik redukci4, ja mam redukci nemeckou a holandskej bayonet



ja uz dlouho v italii nebyl, ale v sobotu odpoledne a v nedeli tam lpg vpodstate nenatankujes a nekde na kazdem rohu jo, ja porad cekal na nizsi cenu, lpg kazdych 5km a potom jsem jel asi 200km na benzin, protoze jsem uz na nic nenarazil
upraveno 1x, naposled 03.08.2018 09:40:29
09:08:02
03.08.2018
vhml
-> Jarda - zrušená registrace 03.08.18 08:05:03: u Kitzbuhlu je prave ten St.Johann , asi 10km. Používáš nějakou aplikaci kde lze čerpačky hledat? Mám v telefonu MyLPG.eu , ale nevím zda-li jsou tam všechny.



Německá koncovka znamená co? Že potřebuju redukci?



Soukromým autem jedu mimo ČR vlastně teprve podruhý. 3 Jednou jsme jeli do Itálie , v Salzburku u dálnice měly na výčepu dvě hadice, jedna koncovka naše a druhá nějaká jiná. A v Itálii se LPG kupuje jak rohlíky na každým rohu.
upraveno 2x, naposled 03.08.2018 09:09:21
08:05:03
03.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> vhml 03.08.18 08:00:42: jestli si dobre vzpominam, tak nemecka, tankoval jsem nekde u Kitzbühelu
08:00:42
03.08.2018
vhml
Nevíte jak je to s dostupností LPG v Rakousku v okolí Zell am see , Krimmlu atd. V Rakousku je to vždycky problém a našel jsem, že snad je jediná čerpačka široko daleko v St. Johann?



Jakej je v Rakousku standart koncovky? Stejnej jako u nás?
14:28:46
06.07.2018
Borderer
Technická a teoretická.

Sekvenční LPG (řj Magic 4) vs MPi, felda 1.6.

Jednotlivé LPG vstřiky se kalibrují podle benzínových, ale benzínová řj dokáže korigovat bohatost pro jednotlivé válce zvlášť?

Jde mi o to, že jsem vyměnil jeden benzínovej vstřik - ten špatnej dával víc než by měl. Ujel sem s tím kolem tisíce kilometrů a auto začalo jít na LPG na tři válce - hlavně na volnoběh. Doma jsem koukal na zapalovací soustavu - je ok, ale jeden válec byl evidentně chudší - svíce čistě bílá. Ujel sem na benzín asi 400km a auto šlo na LPG zase na čtyři, v podstatě bylo vše OK. Teďka se mi v hlavě honí myšlenky o podpálených ventilech.



Je tedy možné: Vstřik na LPG, který suploval špatný vstřik na benzín je nakalibrovaný na nižší hodnotu, aby auto plnilo emise a nyní, po výměně KO vstřiku jede podle špatné mapy, dává málo a válec je chudej?
22:32:53
02.06.2018
Bukaj
-> miguelias 02.06.18 22:05:27: No, jak se to vezme - on částečně žije dál, měnil jsem jen ojnice, písty a vložky1

235 tisíc a nějaké drobné...

...a nebýt té nešťastné kazové nové svíčky, tak se akce nekonala 3

-> Jarda - zrušená registrace 02.06.18 22:20:54: Já jsem tak dlouho laboroval s Fávo ETZ, až jsem se ze zoufalství vrátil zase ke kontaktnímu rozdělovači. Ale jelo to furt stejně, ať tam byl jakejkoli rozdělovač...6
22:20:54
02.06.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 02.06.18 22:01:06: s favo bezkontaktem a rozdelovacem 880 mam odzkouseno ze nejlepsi zakladni predstih je 10° a i s 860 jsem to mel na 104
22:05:27
02.06.2018
miguelias
-> Bukaj 02.06.18 22:01:06: Tak kolika km se nakonec dožil původní motor ? :)
Extreme Tyres