-> Luky: -> Petr98 11.01.18 19:28:38:
Jasné. Kromě busu razítka mám.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tahání podvalu
-> Petr98: tak si vytiskni informace co tu proběhly a pak dej vědět jak se to tvářili
PS: řidičák B+E předpokládám máš?

PS: řidičák B+E předpokládám máš?
V sobotu jedu s prázdým podvalem, tahaným za thalií z Ostravy do Budějovic. Jsem zvědavý, zda projedu bez kontroly 

To není vozidlo, to je soubor ND

-> vhml: 

-> Matsoft 16.02.18 12:15:33: proč bych se s nima bavil?
Žádný papíry od toho nemám, jestli máte pochybnost, tak si to zvažte...

-> Matsoft: co jim vysvětlovat? V zákoně je to jasně napsaný...
-> Luky: no.. ale vysvetluj to organum... ze papirove to ma sice 2t, ale realne 800kg, takze se do nosnosti atd vejdu...
-> Matsoft: proč by ne? Na spojitelnost souprav se počítá aktuální hmotnost
-> Matsoft: Když budeš mit Ecko, tak pretahnes...
-> Matsoft 16.02.18 11:41:04: skoro bych to hrál na to, že pokud na tom nejsou SPZ, tak to není auto a žádná jeho celková hmotnost tak neexistuje. Nebo kdo a na základě čeho řekne, kolik můj náklad váží, bez toho aby ho zvážil?
-> Nepér: otazkou je zda ten prives opravdu o tolik pretizil... beztak to scitani max hmotnosti je chujovina... tazny mam na 2t.... prives ma 500 (a to prehanim) hola kastle 300 ... tj 800... no.. ale realita je takova, ze ikdyt to ma 800kg, tak za octu, co ma tazny na 1500 (1350) to nepriprahnu, protoze vlek ma v papirech 2t.
-> darklord: Tamto téma nesleduju 

Dneska po bouřlivé diskuzi někdo dal odkaz. Tak kopíruju zde...
www.agados.cz/poradna/jak y-prives-muzu-za-auto-zapo jit
www.agados.cz/poradna/jak y-prives-muzu-za-auto-zapo jit
-> MVM: S prázdným jezdím 100-110kmph a snažím se držet vpravo. S naloženým se držím kamionu, případně maličko rychleji. 80kmph je spis nebezpečné vzhledem k provozu na autobahnu.
-> haso: Samozřejmě jsem párkrát taková zvěrstva zažil když jsme se s kolegou střidali a jeli jsme v noci a vzbudil mě divnej pocit, rozespalej jsem kounul na tacho a říkám mu "jestli se nepo*ral" Ale o tom to není. Nějak se má podle zákona jezdit a nějaký tempo je dobrý dodržovat. Celej život jezdím s vlekem tachometrovejch 100-(110max při předjíždění) /kamion jel kilo max z kopce/ ale tam jsem to neriskoval.. Ale 80 se nedá jet s dnešníma převodovkama ani na D1
-> MVM: jj v nemecku sme dostali pokutu za 120 s vlekom nad 3,5t...ale ist do londyna 80kmh by bolo drbnute, radsej sme zaplatili a valili dalej 

-> StepaNoFUN 23.12.17 23:06:29: Slováci mají eznamku na vleky www.eznamka.sk/selfcare/p
urchase?sessionexp... -> m8rinek: Zkoušel jsi jet reálně třeba přes celý německo po A6,A61 nebo kopcovité A3 těch 80km/h ? Snažim se držet na tacho 100km/h (byt vlek má 80) a tak tak stačím tempu kamionů tj 90+- podle toho jak to kdo drtí,jakej má motor,jak je naloženej, ale v kopcích to nedám,,, /Ale samozřejmě výklad tamních předpisů je jasný
/

-> m8rinek: Děkuji za upřesnění.
Kdysi jsem to někde četl, ale už si to moc nepamatuju. Myslím, že tam byla ještě podmínka, že by to mělo snad umět poznat připojení vleku a podle toho ovládat ESP (nevím, jestli to ESP nebylo dokonce podmínkou), ale už fakt nevím a znova se mi to hledat nechce.
Kdysi jsem to někde četl, ale už si to moc nepamatuju. Myslím, že tam byla ještě podmínka, že by to mělo snad umět poznat připojení vleku a podle toho ovládat ESP (nevím, jestli to ESP nebylo dokonce podmínkou), ale už fakt nevím a znova se mi to hledat nechce.
-> StepaNoFUN: special STK, tahoun s ABS, gumy na vleku tuším mladší 4let
-> MB_CML: Děkuji za info. V zahraničí jsem se o to zatím nezajímal. Alespoň vím, že i karavanem můžu případně kousek za hranice (je to nad 750kg).
Akorát tedy ještě doplnim, že vleky tady maj povolenejch 100 (případně 130)km/hod, tak minimálně v Rakousku je to max. 80 a v německu taky. Případně v německu je max. 100, ale tam jen za splnění jejich podmínek (co vím, tak nějaká speciální STK) a s jejich nálepkou "TEMPO 100". ;-)
Akorát tedy ještě doplnim, že vleky tady maj povolenejch 100 (případně 130)km/hod, tak minimálně v Rakousku je to max. 80 a v německu taky. Případně v německu je max. 100, ale tam jen za splnění jejich podmínek (co vím, tak nějaká speciální STK) a s jejich nálepkou "TEMPO 100". ;-)
-> StepaNoFUN: Je to stejné po celé EU, nedávno jsem to řešil při cestě do Španělska pro auto... I zahraniční státy uznávají známku jen na tažné vozidlo do 3,5t
Pokud souprava překročí 3,5t opět stejné jako tady. Pouze známka na tažné vozidlo a B+E

-> StepaNoFUN: Jedná se o ČR, takže ok. Dík za info
-> Venca.: Do 3,5t tažný vozidlo = známka, přívěs se neřeší. 5eší se to až nad 3,5t - pak je to podle náprav. Ale pozor - v ČR. Jinde to může bejt jinak. I u nás se jeden čas musely lepit dálničky na přívěsy (myslím že 2, nebo 3 roky, dneska je to zrušený).
-> Venca.: ta je pro vozidla do 3,5, na přívěsu nezáleží?!
Jak je to s dálniční známkou při tažení podvalu, pokud je souprava přes 3,5 t(papírově), reálně to asi těžší nebude. Stačí na osobák?
-> Pavel P@nkáč 19.12.17 21:43:13: ja ale nova auta tahat nechci, spis si obcas neco zajimaveho privezt

Psal jsem o domoroboplatu 1600. ;-) Dodnes si ho půjčuju, takže vím... ;-) A jak bylo psáno - na řidičák me to netrápí dokud v tom nebude sedět víc jak 9 lidí i se mnou...
Aneb - i když mi to bylo nabízeno (prakticky za ty samý peníze), tak autobus jsem nechtěl se slovy - radši za sebou budu mít 30tun, než 30 lidí...
Aneb - i když mi to bylo nabízeno (prakticky za ty samý peníze), tak autobus jsem nechtěl se slovy - radši za sebou budu mít 30tun, než 30 lidí...
-> Jarda: jestli chceš něco levného na tahání tak tady u nás je hodně oblíbené u takovejch skromějších (sociálních
) dovozců (dříve i poláci co bloudily po DE) měli sharana, galaxy nebo alhambru v předface to bude za pár kaček :)

-> Jarda: nj ja vím ale myslím že na blbou jedničkovou fabku to nedá a 120 se na platu už zrovna často nevozej...
-> Pavel P@nkáč 19.12.17 21:05:32: no myslim, ze jsme se tenkrat bavili o 1500, na auto mas pres tunu a to uz par aut uveze, treba skodovky s motorem vzadu... www.plzenak.cz/inzerce/de
tail-2937
-> Jarda: ale stejne tazný na 1500kg prostě na plato není tj. tak na tahání trabanta

-> Jarda: tam piše o přivěsu 1600kg
-> Pavel P@nkáč 19.12.17 20:05:36: no prave tady Stepan kdysi psal, ze to na B o par kg nevychazi, ale nevim, jakou ma motorizaci, jestli to nebude tim
edit:
tady to Stepan pise: -> StepaNoFUN 17.05.17 07:12:10:

edit:
tady to Stepan pise: -> StepaNoFUN 17.05.17 07:12:10:
-> Jarda: stepan to asi bude vědět kdyz ma O1 4x4 ale jeho řidičák jen na B asi nezajimá...
-> StepaNoFUN: tak si predstav, ze u tedle O1 4x4 to vychazi 1500kg prives na Bcko, auto 1950kg a prives 1500kg je 3450kg
, jen teda nema tazny no, ale diky tomu aspon je min zhuntovana...

-> Jumbo: Díky 

-> Antony: -> Jumbo 04.07.17 15:32:33:
Nemáte někdo link na příslušnou vyhlášku zabivající se tímto problemem?
-> rsvancara: Myslím že ne, Time.
Kdo ví jak jsem na tom, je rád, že se během týdne dovolá.
Kdo ví jak jsem na tom, je rád, že se během týdne dovolá.

-> Hurdis: To budeš mít spoustu nových kamarádů :-D
Už se mi to nechtělo nějak moc počítat (stejně to skoro nikdy nevyšlo) a už vůbec ne riskovat.
Zařídil jsem si E (až se časem oholím pro fotku na aktualizovaný zbroják, tak si to nechám dopsat) a na sestřičku je tahač, závěs na 3,5 t, 800Nm, na měchách. Teď koukám u poláků na rozumný ekvivalent Vappáckého plata.
Zařídil jsem si E (až se časem oholím pro fotku na aktualizovaný zbroják, tak si to nechám dopsat) a na sestřičku je tahač, závěs na 3,5 t, 800Nm, na měchách. Teď koukám u poláků na rozumný ekvivalent Vappáckého plata.
-> StepaNoFUN 04.07.17 20:42:51: jo jasný, takhle jo, já nějak automaticky počítal s těžší soupravou
-> StepaNoFUN: Tak jo, presvedcils me, pujdu do neceho vetsiho...
-> Jumbo: Asi takhle - původně jsem chtěl karavan za formana. Jak jsem psal koupil jsem 650/850kg. Nebylo v tom to co je dneska a s formanem jsem s tím jel jednou. A naposled. Pak jsem začal shánět octávku. Ono když je 5ka sprostý slovo, 80 nedosažitelnej sen, v kopcích na vodě to hrabe...
-> StepaNoFUN: Ja vim, ze to tak je, jen me zajimalo jak je to legislativne. Respektive pokud me nebudou vazit, jestli ukecam to, ze karavan ma pohotovostni hmotnost 750 kg a tahnu ho za Formanem, co ma na kuli max 750 kg.
Mam dve auta, co by ho mohla tahat, tak premyslim jakou jit cestou:
Volvo ma maximalku 2000 kg (presne), na kuli 1600 kg, takze muzu legalne s Bckem tahat karavan do vahy 1500 kg. Volvo hi bude tahat vetsinou, takze bych mel nejradsi co nejvetsi, ale mam jeste Formana, ktery ma na kuli 750 kg. Tam by to bylo spis o tom, ze bych jednou dvakrat do roka mohl vyrazit nekam na sraz a mohl vzit za Formana karavan, abych mel kde bydlet... Jenze to jsme zase u karavanu o pulku lehciho, nez co muze Volvo. Koukal jsem na holanske weby a nasel jsem par docela velkych kousku s papirovou pohotovostni vahou 750, ktere pak sly nad tunu s celkovou, tak mi to prislo jako elegantni reseni...
Mam dve auta, co by ho mohla tahat, tak premyslim jakou jit cestou:
Volvo ma maximalku 2000 kg (presne), na kuli 1600 kg, takze muzu legalne s Bckem tahat karavan do vahy 1500 kg. Volvo hi bude tahat vetsinou, takze bych mel nejradsi co nejvetsi, ale mam jeste Formana, ktery ma na kuli 750 kg. Tam by to bylo spis o tom, ze bych jednou dvakrat do roka mohl vyrazit nekam na sraz a mohl vzit za Formana karavan, abych mel kde bydlet... Jenze to jsme zase u karavanu o pulku lehciho, nez co muze Volvo. Koukal jsem na holanske weby a nasel jsem par docela velkych kousku s papirovou pohotovostni vahou 750, ktere pak sly nad tunu s celkovou, tak mi to prislo jako elegantni reseni...
-> Luky: Nemáš pravdu. Pokud se vejdeš součtem celkovejch hmotností celý soupravy do 3500kg, stačí Ti B.
-> Jumbo: Není to tak. I u karavanů je nějaká doložitelnost, ale většinou velmi malá (bojujou s tím i obytný auta). Což v důsledku znamená, že všechny karavany jsou přeložený. Nastěhuješ tam nějaký "zásoby", oblečení do skříně, vodu... A ejhle 2-3 metráky jsou pryč. Když vezmu, že jenom baterka co v tom mám váží přes 30kg, solár taky nemá pár deka... Pohotovostní je 650kg, celková 850kg, předpokládám, že to má běžně kolem tuny (zatím jsem nestihl nikde cestou na dovolenou zvážit)...
BTW - už bych tu blbost se sháněním lehkýho karavanu asi neudělal. Už jsem mockrát přemejšlel, že bych to "vyměnil" za něco většího (a s "koupelnou a záchodem")... Ale to co jsem do toho nacpal, mi nikdo nedá...
-> Jumbo: Není to tak. I u karavanů je nějaká doložitelnost, ale většinou velmi malá (bojujou s tím i obytný auta). Což v důsledku znamená, že všechny karavany jsou přeložený. Nastěhuješ tam nějaký "zásoby", oblečení do skříně, vodu... A ejhle 2-3 metráky jsou pryč. Když vezmu, že jenom baterka co v tom mám váží přes 30kg, solár taky nemá pár deka... Pohotovostní je 650kg, celková 850kg, předpokládám, že to má běžně kolem tuny (zatím jsem nestihl nikde cestou na dovolenou zvážit)...
BTW - už bych tu blbost se sháněním lehkýho karavanu asi neudělal. Už jsem mockrát přemejšlel, že bych to "vyměnil" za něco většího (a s "koupelnou a záchodem")... Ale to co jsem do toho nacpal, mi nikdo nedá...
-> Bukaj: To já taky, než jsem začal hledat na netu karavan...