Tahání podvalu

prohledat
652 příspěvků (zobrazeno 451 až 500) od 14.03.2014 do 27.06.2025, založil/a Petr98
řadit dle data
20:57:03
09.07.2016
m8rinek
-> StepaNoFUN: JJ, stav snad zvládnu posoudit, nicméně VAPP je takovej nejběžnější, v čechách asi nejrozšířenější, tak ho třeba už někdo tahal. Já sám jsem ho párkrát táhl, mohl by být o něco lehčí, raděj bych kola bokem, ale sehnat u nás něco rozumného je prostě trabl....
20:42:03
09.07.2016
StepaNoFUN
-> m8rinek: Asi jako u každýho podvalu - popraskaný nápravy (hrany jockelu u kol), vymlácenost závěsu, stav lan a bubnů... Celkovou zkroucenost a dobitost asi požnáš na první pohled...
upraveno 1x, naposled 09.07.2016 20:43:43
20:38:52
09.07.2016
m8rinek
Máte někdo zkušenost s podválem VAPP? 2T, kola pod korbou. Na co si dát při koupi pozor atp.

Díky
11:33:47
05.07.2016
saskyn2
-> bouchy: Tak třeba když máš auto které bude mít 3t tak za něj už kvůli řidičáku 750kg nedáš ne??? Nebo pak když s tím jedeš do zahraničí, tam pak umělé snížení max hmotnosti přívěsu dává smysl.Tady ti Štěpán dával citace ze zákona a ty si stejně jedeš tu svojí zákon nezákon. Ale dělej jak chceš mě je to šumák.
06:52:58
05.07.2016
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Rozumné termity bych viděl "konstrukční" a "okamžitá".4
00:54:19
05.07.2016
dragon_cb_cz
-> Bukaj: No to je právě ten debilní termín "celková hmotnost" na kterej si při čtení musíš dávat pozor - v tomhle kontextu to znamená "celkovou hmotnost" uvedenou v TP (pohotovostní + užitková), ne hmotnost celku tak jak ho spojíš do soupravy - to je právě okamžitá (== v daném okamžiku).



Ten termín je hrozně debilní a matoucí, "maximální užitečná" je sice taky debilní, ale alespoň by nebyl tak matoucí 3
20:45:24
04.07.2016
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: M1G a N1G by měly být terénní vozy.
20:42:59
04.07.2016
Bukaj
-> StepaNoFUN 04.07.16 16:11:35: Tento výklad je aktuální?

Pokud ano, tak s "B" mohu tedy řídit i firemního Jumpera (max. povolená 3500) s mým vlekem (max. povolená 750).

Jen tedy netuším, zda pojem "celková hmotnost soupravy" je maximální povolená (konstrukční), nebo okamžitá hmotnost. Nebo ještě něco úplně jiného? 3

Pokud bych vycházel pouze z tučně psaného textu, mohl bych řídit s "B" soupravu o okamžité hmotnosti 4250 Kg, je to tak?

A ještě co jsou ty kategorie M1G a N1G?

Edit: Už jsem si to "G" dohledal - terénní vozidla...
upraveno 1x, naposled 04.07.2016 20:45:33
18:00:32
04.07.2016
vhml
-> StepaNoFUN 04.07.16 16:11:35: díky za odkaz, tady je to vypsáno celkem jednoznačně :



b) okamžitá hmotnost přívěsu kategorie 02 nesmí být větší než největší povolená hmotnost

brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a

osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného

vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a

1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G.“



A co to zahraničí?
16:05:43
04.07.2016
vhml
Hele já se v tom zase nějak ztratil.



Takže: Můžu táhnout s řidičákem B+E káru, která má celkovou váhu dle TP vyšší než dovoluje TP auta, ale okamžitou nižší?



V Čechách ANO / NE ?



V Rakousku ANO / NE ?



V Německu ANO / NE ?
upraveno 2x, naposled 04.07.2016 16:06:14
16:03:33
04.07.2016
vhml
-> StepaNoFUN 04.07.16 15:57:37: no jo, jenže tohle by se dělat mělo, ale kdo to dodržuje v autoškolách? Já šel jen na zkoušky a když už jsem tam byl, tak jsem se doptal, jestli si nemůžu udělat i rovnou velký A. Jo, není problém, zaškrtni si to taky a pojedeš teda pak ještě na motorce... 3
16:02:03
04.07.2016
bouchy
-> StepaNoFUN: Tož já se řídím tím, podle čeho jsem dostal řidičák na B, to pro mě platí. B96, B+E (za "mně" se tomu říkalo E1 = 750kg -12 tun s brzděním), hm. celková až do 4250kg a mnoho dalšího neřeším. A to je ještě bordel v tom přívěsku AM, v pravěku to bylo B a automaticky M (AM do 50ccm, bez ohledu na max rychlost), za "mně" to bylo AM do 45km/h, nyní je to AM do 125ccm, s automatem bez omezení rychlosti...ale prostě vím, že když mám fabii na nebrždenec max do 500kg, tak papírově(!!) musí být TP vleku do 500kg celkové. Ono to má celkem svoji logiku, to bych pak za autem mohl tahat prázdný bzrděný vlek takřka "traktorový", který má vlastní (pohotovostní) hmotnost 749kg, celkovou 5 tun, což uznáš, že je kravina...navíc vše by mělo jít jen na s.ř.p. B...kravina^2... no 5 tun je asi blbost, vzhledem k tomu poměru 1,5x nebo kolik, ale když bych auto řádně naložil... Čili ode mě vše s tím, že první věc je mít ř.p. B,E, druhá vědět svislou sílu na čep ISO50 (a namáhání, zpravidla víc, než umožní výrobce auta), třetí mít vlek na tolik a tolik kg celkově...

-> saskyn2: A proč jako?? V Béčku je 750kg stejně jako 500kg...bavím se o nebrzděnejch vozíkách o jedný nápravě...
15:57:37
04.07.2016
StepaNoFUN
-> Dušan: To je ale jen to rozšíření na 4250kg. ;-) To je jen jízda s vlekem před komisařem. Na Ečko (k Bčku) máš asi 10hodin jízd s velkým vlekem v autoškole, pak testy a jízdy před komisařem. A měl bys v tý autoškole bejt poučenej jak vázat náklad, jak to naložit atd... Ale to záleží už jen na autoškole. Nikdo se Tě pak na to neptá. Ale základy typu "čím do kopce, tím z kopce" a podobný věci by Ti měl říct snad každej autoškolák v autě...
upraveno 1x, naposled 04.07.2016 15:59:15
15:38:28
04.07.2016
Dušan
-> dragon_cb_cz: ridicak na E je klasicky B + tahas vlek pri zkouzkas
13:55:03
04.07.2016
dragon_cb_cz
-> Sejki: Osobně jsem si Ečko ještě nedělal, ale co jsem tak zjišťoval, tak náročnost jeho získání by podobný případy neodfiltrovala...
13:51:20
04.07.2016
Sejki - zrušená registrace
-> StepaNoFUN: ja bych to i uvital, kdo nema E nema mit za sebou nic, protoze kdyz to pak vidis na silnici... :(
13:35:10
04.07.2016
dragon_cb_cz
-> Sejki: -> StepaNoFUN: Já si myslím, že primární příčiny toho zmatku jsou dvě - jednak zoufale nepřehledná legislativa a druhak zoufale matoucí terminologie. Vždycky když to čtu tak pomalu abych si kreslil obrázky abych se v tom neztratil.



Ono totiž takový slovní spojení "celková hmotnost soupravy" může mít významů až běda. A člověk si musí sakra dávat bacha, aby přečetl ten správný.... Za zavední termínu "celková hmotnost" bych někoho přitlouk na vrata...
upraveno 1x, naposled 04.07.2016 13:35:36
09:23:39
04.07.2016
StepaNoFUN
-> bouchy 03.07.16 20:58:13: Ještě mě tak napadá - nesebrali mu ty papíry tak odhadem před 2-3ma rokama? To by bylo celkem možný a netýká se to vůbec spojitelnosti soupravy, ale řidičáků. Protože pokud nemá Ečko, tak jednu chvíli (asi rok - po nějaký novele novely) platilo, že bez E nesmíš táhnout nic, co má nad 750kg celkovou.

Předtím to byl součet celkovejch hmotností, ale ještě se do toho míchaly poměry hmotnosti (pohotovostní auta nesměla bejt nižší než celková vleku - aby v žádným případě člověk bez Ečka nemohl táhnout vlek těžší než auto), poslední myslím 2 roky platí už jenom součet celkovejch hmotností dle TP. ;-)
08:56:19
04.07.2016
Sejki - zrušená registrace
-> StepaNoFUN: strucne a vystizne... chtelo by to tu nekde zaramovat :)
08:51:36
04.07.2016
StepaNoFUN
-> Bukaj: Řidičák B - nesmíš součtem celkovejch hmotností dle TP přesáhnout 3500kg.

Souprava - okamžitá hmotnost přívěsu nesmí přesáhnout maximální hmotnost přípojnýho vozidla uvedenou v TP tažnýho vozidla (samozřejmě s přihlédnutím k typu - bržděný/nebržděný).
06:27:17
04.07.2016
Bukaj
-> StepaNoFUN 03.07.16 21:40:27: No, právě. Akurát jsem z toho vždycky zmatenej3 Fakt by mne zajímalo, jestli si celej život hraju s ohněm a dávám papíry všanc, nebo je to tak jak píšeš 4

A řidičák mám jenom AM a B...
21:41:37
03.07.2016
Luky
No přiznám že na Nordschleife předloni jsem taky táhl podvál co má celkovou vyšší než je na kouli. U nás vím že smím ale těžko říct jak je to v zahraničí...
21:40:27
03.07.2016
StepaNoFUN
Stejně by mě zajímalo, kolikrát už tady tahle debata byla... Myslím že tak 10x, spíš víc... Vždycky to dopadne rozdělením virtu na 2 tábory a pokud se do toho zamíchaj i řidičáky, bejvá to na dýl... :-D
21:36:00
03.07.2016
StepaNoFUN
-> Toušík: Jak jsem psal v editu posledního příspěvku - přečti si ten odkaz. Je tam psáno že to platí PŘEDEVŠÍM na území ČR. :-/
21:31:38
03.07.2016
StepaNoFUN
-> bouchy: Nevím jak Ty, ale občas jako "dopravák" ve firmě a zároveň řidič s profesákem chodím na školení. A naštěstí v rámci zachování vlastního duševního zdraví (a získání trochu většího rozhledu v legislativě dopravy) ne pokaždý ke stejnejm lidem. Momentálně se mi volat školitelům jako je CDVZ (konkrétně p. Rokosovi) nebo p. Polenskému (oba dva jezděj jako experti s policajtama na silniční kontroly) nechce, ale stejně bys mi to nakonec nevěřil. ;-)

Každopádně nepřišel ten dotyčnej o ŘP protože celková hmotnost soupravy byla přes 3500kg a neměl Ečko?

Edit: Ještě si přečti vajádření Ministerstva dopravy k týhle problematice: www.mdcr.cz/NR/.../28z.pd f - poslední asi 3 odstavce...

upraveno 1x, naposled 03.07.2016 21:34:38
21:28:35
03.07.2016
saskyn2
-> Toušík 03.07.16 21:24:45: Hele zkus to někde nastudovat, ale co vím tak jsme v tomto vyjímka. V Německu určitě nee, Rakousko fakt nevím.
21:24:45
03.07.2016
Toušík
-> saskyn2: Takže s tím co mám bych tam jezdit neměl jo :/
21:17:38
03.07.2016
saskyn2
-> bouchy 03.07.16 21:14:38: A že by to ty výrobci nabízely třeba kvůli řidičáku????
21:14:38
03.07.2016
bouchy
-> StepaNoFUN: Jak myslíš, jako i na jiných forech, i zde platí, každý svého štěstí strůjcem. No samozřejmě že za felinu, která má tipuju max 500kg na nebrzděnej vlek, nelze pověsit vlek, co má v TP celkovou 750kg, to ani omylem...ani prázdnej 4 Nebo proč myslíš, že výrobci vozejků a pár dalších koumesů nabízí papírový snížení maximální hmotnosti přívěsu?? 4 4
upraveno 1x, naposled 03.07.2016 21:15:16
21:13:56
03.07.2016
saskyn2
-> bouchy 03.07.16 20:58:13: Pak to nebyl občan ale ovčan, když se nechal tak hezky oholit3 3 3 Je to přesně jak psal Štěpán. Jedině že by jel třeba trabantem, ten měl tuším tažné asi na 350kg, za tím pak nejde táhnout ani to prázdné plato3 V zahraničí je to jinak, tam se okamžitá hmotnost neřeší, takže do ciziny s takovou soupravou nee.
21:06:05
03.07.2016
StepaNoFUN
-> bouchy: www.paragan.cz/zakon-o-sp ojovatelnosti-vozidel-1404 041537.html

§7a a §7b - aneb OKAMŽITÁ HMOTNOST nesmí být vyšší než hmotnost stanovená v TP tažného vozidla.

Nepsal jsem o žádnejch výpočtech atd. Psal jsem o tom, že smím za autem táhnout to, co mám napsaný v TP tažnýho vozidla a celková hmotnost (zapsaná v TP) přípojnýho vozidla není důležitá. Důležitý je kolik to ve chvíli zastavení orgánem fyzicky váží. ;-)

Edit: To o těch násobkách je tam ještě po staru. Dneska už je to maličko jinak, ale s tou okamžitou hmotností to platí stále. ;-)

Ale asi takhle - dovedeš si představit, že bys za feldou nemohl táhnout ten nejmenší vlek koupenej v OBI? Má totiž celkovou 750kg a není bržděnej. A felda má myslím 500kg nebržděnejch.
upraveno 1x, naposled 03.07.2016 21:09:58
21:01:35
03.07.2016
vhml
-> Toušík 03.07.16 20:45:51: hlavně ty kurty taky pořeš.
20:58:13
03.07.2016
bouchy
-> StepaNoFUN: Nikoli. Z nejvyšší přípustný, čili je-li v TP auta psáno nebrzděný 500kg a v TP vleku 600kg nelze. Ta to je a jeden občan se o tom přesvědčil - sebrali mu papíry za převoz prázdnýho(!) brzděnýho vleku (jistě pod 750kg) za autem...takový ty výpočty, že vlek může mít maximálně 1,5x hmotnosti tažnýho vozidla, to je nadto, ale cajti berou údaje z TP či ORV a nějaký skutečný hmotnosti je nezajímaj...
20:54:52
03.07.2016
StepaNoFUN
-> Toušík: Není zač... Myslel jsem si že máš E, proto jsem to dál nerozváděl a napsal jako upozornění. I když v poslední době došlo ke značnýmu zjednodušení i v těch řidičákách (co se týče "velkejch" vleků). ;-)
20:45:51
03.07.2016
Toušík
-> StepaNoFUN: Super tak děkuji za objasnění!! Tak teď zjistit jak je to v zahraničí, ale prostě tam asi pojedu :D Jinak řidičák je jedno mám C+E
20:43:15
03.07.2016
StepaNoFUN
-> Toušík: U nás se na spojitelnost soupravy (neboli to co smíš fyzicky za tím autem táhnout) z okamžitý hmotnosti přívěsu.

Takže například za formanem můžu táhnout prázdnej podval, kterej má celkovou 2,3tuny, ale pohotovostní hmotnost (neboli prázdnej váží) 750kg. A nikdo mi na to (pokud na něj nic nenaložím) nemůže říct ani půl slova. Za Octávkou mám povolenejch 1500kg, ale běžně tahám podval s celkovou 1800kg. Jen na něj nesmím naložit nic, co by bylo těžšího než 1150kg, protože prázdnej váží 350kg...

Jen pozor - na skupiny řidičáku je to jinak... ;-)
19:05:48
03.07.2016
Sejki - zrušená registrace
Jo dejme tomu ze mas na kouli 2000kg, vlek ma 500kg takze muzes tahnout auto co ma 1500kg...v tvem pripade auto vazici 1300kg
upraveno 1x, naposled 03.07.2016 19:06:35
19:03:34
03.07.2016
Toušík
-> StepaNoFUN: TAk u nás se to smí ??? :D :D Tak to už nechápu vůbec teda jak to je :D
18:09:42
03.07.2016
StepaNoFUN
-> Toušík: U nás to táhnout naopak smíš, ale jak je to venku se spojitelností soupravy Ti neporadím...
17:22:17
03.07.2016
Toušík
Ahoj všem! Mám na vás prosbu. Plánuju s autem cestu do Rakouska mám plato 2000kg ale ravka má na kouli jen 1800kg. V čechách vím že to táhnout nesmím, ale jak Rakousko a Německo?? Řídí se podle toho co mám na autě a váží nebo to berou jen podle papírů a neodpovída to tím pádem?? 8
13:53:57
09.02.2016
StepaNoFUN
-> Bery: To víš... Firemní auto... :-/



Jinak u nás už je problém i například s Tatrama. Měly by mít jiný tachografy. Ty starý s "natahovacíma" hodinkama už jaksi nevyhovujou. Tachograf na kolečka s oválnou dírou už prakticky nejde koupit a i kdyby šel, tak už stejně nesmí bejt nově namontovanej. Takže jedině kartový tachografy. Za cca 30 a víc tisíc za kus... Do minimálně 20 let starejch aut... :-/

Ještě že máme mimo jiné i provoz vodovodů a tudíž se to (zatím) dalo uhrát na vyjímku. :-)
10:59:07
09.02.2016
Bery
loni na stk s octávií 4x4 a tažným po mě taky chtěli tachograf...nehrotili to,ale říkal jsem jim,že mě pokaždé dokážou překvapit něčím novým...
10:42:56
09.02.2016
Luky
-> StepaNoFUN: ok, díky
10:40:03
09.02.2016
StepaNoFUN
-> Luky: Teorie je taková, že by to mělo projít. Na místě Ti nic nemůžou. Otázkou je, zdali se v tom někdo nebude dál pitvat, zdali to není fake soukromá jízda (daly by se takhle obcházet např. i profesáky), takže pokud budeš mít půjčený auto od firmy, v níž jsi zaměstnán - vykašlat se na to "obcházení", protože by to mohlo zavánět kontrolou ve firmě. Pokud to bude od kamaráda, kterej má firmu - mělo by to bejt OK. To jsou slova člověka, kterej jezdí dělat kontrolu na silnici jako odborník přes tachografy a 561čku...
10:35:06
09.02.2016
Luky
-> StepaNoFUN: a firemní auto pro zdokladovanou soukromou jízdu?
10:30:25
09.02.2016
StepaNoFUN
-> Luky: Ne. Soukromě nikoli. Ale jak je to firemní auto, tak ano.
10:27:56
09.02.2016
Luky
-> StepaNoFUN: přiznávám, že jakmile to začne zavánět firemní přepravou, tak ztrácím niť... Když budu mít soukromě dodávku a potáhnu za ní třeba plaťák - taky musím mít tachograf?
09:43:27
09.02.2016
StepaNoFUN
-> Bukaj: Dodávka to je, ale celkovou hmotností soupravy přeleze 3500 kg. Pokud pojedeš bez vleku, nemusíš tam mít ani kartu. S vlekem bys tam kartu mít měl. Někdy se stane, že při zastavení chtěj tachograf vidět, ale dál neřešej. Pokud není, většinou jenom upozorněj. Moc se to nehrotí. A neboj. Ve firmě taky nemáme tachograf v jediným transitu. :-D

Nicméně u vás by to asi prošlo na vyjímku.

Celej článek je zde. www.dnoviny.cz/dopravni-p olitika/i-nektera-vozidla- do-3-5-tuny-museji-byt-vyb avena-tachografem
08:01:58
09.02.2016
Bukaj
-> StepaNoFUN 07.02.16 19:09:14: Takže tvrdíš, že už asi tři roky (od doby, kdy šéf nechal namontovat tažné) páchám přestupek, když jezdím firemním Jumperem? Auto do 3,5 t, na kouli nevím kolik, ale asi 2 t - to by mělo mít tachograf? Vždyť je to dodávka...9
Extreme Tyres
    vyhledávání
pá 27. - ne 29.06. Pohofest 2025 | pá 18. - ne 20.07. Felda meet no.6 | další akce...