
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1679 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 04.09.2021 do 20.07.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 20.07.25 20:11:18: už jenom se tahnout na Sicilii autem je špatně 

-> Milan 136: taky jsem se musel smát
A to není mysleno nic proti dacii, vysrat se muze vsechno a takhle na dovolený je to pro ty místní jak vánoce, zvlášť nekde na ostrově. Jednomu zákazníkovi kleklo na starým pd tandemový čerpadlo na dovolený v hr. Jsem koukal že mu tam dali Pierburga v nákupu asi za 3000. Jestli je ta výměna na hodinu nějaký těsnění, bych mu to udělal za 5000. Chorvat mu to udělal za 1000 ale ecek
22000 na hodinu je slušný škoda že tu nemáme moře a víc turistu

A to není mysleno nic proti dacii, vysrat se muze vsechno a takhle na dovolený je to pro ty místní jak vánoce, zvlášť nekde na ostrově. Jednomu zákazníkovi kleklo na starým pd tandemový čerpadlo na dovolený v hr. Jsem koukal že mu tam dali Pierburga v nákupu asi za 3000. Jestli je ta výměna na hodinu nějaký těsnění, bych mu to udělal za 5000. Chorvat mu to udělal za 1000 ale ecek


Já tyhle auta teda nedělám ale z doslechu jsou prý ty motory docela peklo. Ale nevím fakt s tím nemám zkušenosti. Jinak mi to pripomnelo teď kolega od manželky z práce jel nějakým asi nejspíš lodgy na Sicílii a kleklo mu to tam a nějaký strašný nesmysl za opravu, odtah s trajektem mu řekli snad 150, tak to poslal na vrakac, rozdali věci co měli sebou a letěli zpátky letadlem. Teď resi že ho tady s italským papírem o ekolikvidaci vyfakovali že chtějí úřední preklad

A on je to stejne renolt, takže je to úplně fuck. Čím míň mám picovin, které se nazaseknou při aktualizaci SW tím míň starosti mám. MPi , klima, kamera, tempomat, víc k životu opravdu nepotřebuju. V naftě sem jezdil 20let, na postrky 12km do práce žena naftu nepotřebuje, LPG ji vyhovuje. Jednou za rok na dovolenou to dojede úplně stejně jako auto 2-3x dražší. Kdo ví co bude až bude..elektro je fajn na postrky s levným nabíjením..a každé zboží má svého kupce.. snad těch kupců bude brzo více, ať nám naestagnuje výroba a můžem konečně pořádně začít vydělávat..
-> saskyn2 20.07.25 09:53:00: ona ta Dacia v plynu stoji stejne jak benzinovy. Znamy to maj na duchod. Je to vlaste stejna jebka jak jejich jednickova fabie, ale je to novy, zadna starost o servis a stejne důchodci nevi za co ty penize utracet.
-> Jarda/felda 20.07.25 10:52:23: jo ale vstupní investice která se mi při mém nájezdu nikdy nevrátí. Leda bych šel dělat taxikáře, ale to bych šel s platem tak na polovinu. Takže taky nevyplati, jak říkám lepší vydělat 2kc než 1kc ušetřit...
-> saskyn2 20.07.25 09:53:00: když budeš nabíjet doma v noc tak máš kilowattu za 4kč ? při letní spotřebě okolo 12kwh jsi tam s elektrem dost nízko, navíc servis u nich je prakticky žádnej 

-> vhml 20.07.25 08:46:58: jenže zpracováním a všim pujdeš u tý mový dacie možná že i pod úroven toho starýho sharana 

-> 11mAjA11: pak můžeš jezdit úsporně stejně tak s naftou. Cenový výsledek bude stejný, sraní okolo menší. Ale na tohle si každý musí přijít sám že čas jsou peníze a lepší 2kč vydělat než 1kč ušetřit.
-> vhml: Jo pokud má velký nájezdy a chce to co píšeš tak to asi smysl dává. Otázka je jestli velký nájezdy chceš jezdit zrovna v dačce a není lepší si koupit teda něco staršího normálního a cenově ti pak ještě zbyde.
Ale ono tohle má každý nastavený jinak, nějak předevčírem tady byl UA co jezdí nějakýho anděla nebo co a ten chce Teslu kterou si jeho kolega koupil-v noci(kdy je prázdno) obsadí nějakou nabíječku(zdarma) a jezdí taxikařinu úplně zadarmo. To mi dává smysl. Druhá věc je jak dlouho to bude trvat než tohle začne dělat víc lidí a ty fronty budou i v noci, nebo tu nabíječku prostě zpoplatní. Ale za mě super, chytil se příležitosti která se nabízí a nákladama strčí do kapsy LPG za nebo cokoliv jinýho. Jen taková práce by asi můj sen nebyla, to se raději budu válet pod autama jezdit naftou ale ve finále na tom budu líp jak on...
-> vhml: Jo pokud má velký nájezdy a chce to co píšeš tak to asi smysl dává. Otázka je jestli velký nájezdy chceš jezdit zrovna v dačce a není lepší si koupit teda něco staršího normálního a cenově ti pak ještě zbyde.
Ale ono tohle má každý nastavený jinak, nějak předevčírem tady byl UA co jezdí nějakýho anděla nebo co a ten chce Teslu kterou si jeho kolega koupil-v noci(kdy je prázdno) obsadí nějakou nabíječku(zdarma) a jezdí taxikařinu úplně zadarmo. To mi dává smysl. Druhá věc je jak dlouho to bude trvat než tohle začne dělat víc lidí a ty fronty budou i v noci, nebo tu nabíječku prostě zpoplatní. Ale za mě super, chytil se příležitosti která se nabízí a nákladama strčí do kapsy LPG za nebo cokoliv jinýho. Jen taková práce by asi můj sen nebyla, to se raději budu válet pod autama jezdit naftou ale ve finále na tom budu líp jak on...
-> saskyn2 19.07.25 09:38:43: prestavby ne. Kdezto novy Dacii v plynu bych rozuměl. Pro nekoho kdo nepotrebuje automat a vybavu a chce novy auto a jezdit za hovno neni co resit.
No dlouhodobá na Golfu byla 1,- / 1km když s tím jezdila žena , já s tím jezdi za 7-8..ale úsporně se s tím jezdit dalo , ze supem se nedá jezdit úsporně. Jogger úsporně jezdit umí.
-> 11mAjA11: pokud bys jezdil za 1kč tak by to auto muselo žrát 6L...
-> saskyn2: pokud budu jezdit za 1kc na 1km tak mi to LPG pořád smysl dává, já s tím za skoro 10let neměl jedinej větší problém ve smyslu upálených ventilů, mrtvých lambda sond, svítící kontrolce motoru atp., natankoval sem vždy minimálně přes 50litru LPG (aktuálně Jogger má menší nádrž bohužel) i benzínu, dojezd tím pádem dostačující, jediné co je nekomfortní je placatá rezerva v kufru (byt sem ji nikdy nikde nepotřeboval, stejně ji vozime)..elektro je na postrky dobrý, když je kde levně nabíjet..a nevadí nákupní cena..pro spousty lidí to ale pořád není ten správný směr, což je vidět v optimistických plánováních výroby a následných reálných výsledcích na konci roku..ale kdo ví co bude a jak bude..
-> saskyn2: eGolf se dá už kolem 200 sehnat 

-> vhml: právě dneska to už moc smysl nemá no.
-> palinator: Jako já už jsem i o tom jako druhém autě docela přemýšlel, ale zatím mi to pořád ještě ekonomicky nedává smysl při mém jízdním profilu. Jako na postrky tady v okolí by to asi bylo fajn, ale na to jsem si koupil skůtra a ten jeho nájezd je menší než jsem očekával
a bylo by fajn teda něco malýho, jenže třeba na chalupu zase potřebuju velkej kufr a tažný. Ale uvidíme jak se to vyvrbí.

-> saskyn2 16.07.25 11:57:08: na LPG mi nesahej
Sharan díky tomu jezdí za cenu naftaku, akorat že pred dieselgate byla nafta takova modla, že to auto by stálo 2x tolik a v polovični vybave, která byla pro nafty tehdy obvykla. Dneska už to fakt smysl ale asi nedava

-> saskyn2:
Zrovna ty bys s tim měl problém nejmenší, odpojit nebo připojit kabel u baráku je otázka méně než 30 vteřin a nemusíš řešit prostocviky u nabíječky nebo pumpy.
Zrovna ty bys s tim měl problém nejmenší, odpojit nebo připojit kabel u baráku je otázka méně než 30 vteřin a nemusíš řešit prostocviky u nabíječky nebo pumpy.
-> Jirik_Tuňák1983: Ten hybrid dává smysl pokud bydlíš někde na předměstí. Se zeptej Luboše, ten teďko kupoval Pašíka GTE
-> Nwkt 16.07.25 22:04:34: Tohle mne tak nějak obchází.
-> Jirik_Tuňák1983: buď hybrid www.vw-uzitkove.cz/multiv
an
nebo čistě EV www.vw-uzitkove.cz/id-buz z/id.-buzz
nebo čistě EV www.vw-uzitkove.cz/id-buz z/id.-buzz
-> Jirik_Tuňák1983 16.07.25 21:51:37: myslim, ze ID buzz je elektra. A v nakladnim jsem to asi jeste nevidel. Ale pravda - nelibi se mi to, tak po tom moc nekoukam.
-> pavucina 16.07.25 21:40:40: Vyrábí vůbec nějaká evropská automobilka elektrické MPV nebo minivan? Nemyslím dodávku přestavěnou na dobytčák na lidi, ale čistě osobní vůz. Nějak to nesleduji, tak se ptám.
-> Nwkt: Tohle je spis sever, ale to neni podstatny... Vím ja proc stoji vsichni na SCH, kdyz o 13km (Mora) je dalsich 40 stojanu rychlonabijecek ? Ja vas fakt nechci konvertovat, jen nehledejte senzace, tam kde nejsou...
A stále rikam, cim min EV na ceskych cestach, tim vic vyhod pro ty stávající
. A ver mi, fakt v tom netrpim.
A stále rikam, cim min EV na ceskych cestach, tim vic vyhod pro ty stávající

-> Nwkt: to je celosvětovej sjezd tesel ne 

-> pavucina: Však David správně napsal že to je životní styl
Jako jsem asi starej protože chci natankovat bez fronty a pak jezdit týden aniž bych musel někde něco řešit. To je jak LPGčkaři, pro korunu si nechaji vrtat koleno, ale kdyby to sraní okolo využili alespon trochu smysluplně tak vydělají 3x tolik co takhle ušetřej. Na druhou stranu proč to někomu brát, každého boj a pokud mi to nikdo nenutí tak fakt nemám potřebu řešit a počítat kdo kde jak dlouho stojí když chce.

-> David29 14.07.25 09:46:43: Je to smutný, ale tohle je problém naší zeme, teda nasi legislativy. Celkove nabijecky obecne a Tesla nabiječky extra jsou od Prahy na Východ tragedie (krome Brna, tam se to docela povedlo). SCH v Čestlicích se otvíral nedávno, je tam 8x250kW, jenze jim nikdo nedovolil větší príkon, ale snad o nej maji zazádáno jenze všechno trvá.
A ted jedes na dovolenou přes naší zemi, s tím, že u Tesly ti to rekne, kde zastavit a tady narazis, ptz si nakej ouřada řekl, necháme je vycukat... Naopak když já jedu do západních zemí ( v tomto svete to jinak nejde nazvat), tak nemáš absolutne nikde problém nabít a dost casto tam nekoho vůbec potkat, ptz jsou nabíjecky na kazdým rohu...
Takze ano dělám kousek od SCH Vestec a mohl bych kazdý den fotit frontu(protože transitní auta a taxici s nabíjením zdarma). Kdyz jedu do Krakova, tak nenabíjím na Tesla SCH v Olomouci, ptž to je stejne smutný příbeh jako Vestec a nabiju na PRE rychleji, jen o pár Kč dráž...
A ted ti rovnou vemu vitr z plachet, ano je to pořád divočina, kde jakej chip a jaká cena, ale to me po 5 letech uz opravdu nerozhazuje.
Tesla nabíječky jsou vyrazne levné, a přesto, že to srovnání nemám rád, tak je to uplne stejný jako je fronta na ONO, a stejne se to tem lidem vyplatí tam čekat místo zajet za roh na dražší stojan, který je volný... A bohuzel EVčkáři a teslaři extra jsou ultra korunky...
A ted jedes na dovolenou přes naší zemi, s tím, že u Tesly ti to rekne, kde zastavit a tady narazis, ptz si nakej ouřada řekl, necháme je vycukat... Naopak když já jedu do západních zemí ( v tomto svete to jinak nejde nazvat), tak nemáš absolutne nikde problém nabít a dost casto tam nekoho vůbec potkat, ptz jsou nabíjecky na kazdým rohu...
Takze ano dělám kousek od SCH Vestec a mohl bych kazdý den fotit frontu(protože transitní auta a taxici s nabíjením zdarma). Kdyz jedu do Krakova, tak nenabíjím na Tesla SCH v Olomouci, ptž to je stejne smutný příbeh jako Vestec a nabiju na PRE rychleji, jen o pár Kč dráž...
A ted ti rovnou vemu vitr z plachet, ano je to pořád divočina, kde jakej chip a jaká cena, ale to me po 5 letech uz opravdu nerozhazuje.
Tesla nabíječky jsou vyrazne levné, a přesto, že to srovnání nemám rád, tak je to uplne stejný jako je fronta na ONO, a stejne se to tem lidem vyplatí tam čekat místo zajet za roh na dražší stojan, který je volný... A bohuzel EVčkáři a teslaři extra jsou ultra korunky...
-> michael:
MEB s předním náhonem? Napadá mě jedině kvůli hlubšímu kufru, jinak si myslím že jde o horší řešení než RWD.
MEB s předním náhonem? Napadá mě jedině kvůli hlubšímu kufru, jinak si myslím že jde o horší řešení než RWD.
-> David29: To je easy, platí se poplatky za to, že stojíš a nenabíjíš
-> Borderer 14.07.25 13:07:35: no ja bych to rozhodne udelal, jednak je to stani zpoplatneny a druhak nestojim o to aby se mi nejakej "nedebil" na aute pomstil. Podivej na Davida kterej to tam chodi co 20 minut pozorovat, nikdy nevis kdy mu rupne v kouli a zacne tam neco hasit 

-> Tomaso435:
V tom případě na té pohádce cosi nesedí...
V tom případě na té pohádce cosi nesedí...

-> palinator: malej nissánek

-> Sita: No v jedný dřepěl řidič a čekal.
V druhým jsem viděl děcka jak čumí do tabletů, ve třetím taky dřepěli a nějací lidé stáli venku. Zoufalec z Nizozemí taky čekal v autě
-> Borderer: Tak to je jasný. Jestli si někdo myslí že někdo dobije auto a pak ho půjde přeparkovat (tuplem třeba v centru Prahy, kde ta místa prostě nejsou), tak je to naivní debil
Ale napadlo mě inovovat vtip.
Víte proč se řidiči Tesel zdraví? Znají se z fronty na nabíječku
V druhým jsem viděl děcka jak čumí do tabletů, ve třetím taky dřepěli a nějací lidé stáli venku. Zoufalec z Nizozemí taky čekal v autě
-> Borderer: Tak to je jasný. Jestli si někdo myslí že někdo dobije auto a pak ho půjde přeparkovat (tuplem třeba v centru Prahy, kde ta místa prostě nejsou), tak je to naivní debil
Ale napadlo mě inovovat vtip.
Víte proč se řidiči Tesel zdraví? Znají se z fronty na nabíječku

-> Borderer:
Tak ono když to píchneš na AC konektor, kterej je pomalej, tak ti nikdo nic neflastruje, ale můžeš tam pronabíjet třeba 8 hodin. A když to vyzmrdíš a v autě nastavíš omezení nabíjecího proudu, tak třeba celej den. Ale minimálně ČEZ má nastavené i limity maximální doby nabíjení, po jejímž překročení se platí i časová složka.
A využívání pomalého nabíjení je vcelku motivující, když je rozdíl v ceně třeba 8 vs 13 Kč/kWh.
Na druhou stranu, on je zpravidla jeden stojan (s dvouma slotama) pro 2 parkovací místa, takže pokud člověk to DC nutně nepotřebuje, je asi lepší ho nechat volné pro někoho, kdo spěchá.
Veřejné nabíjení zkrátka pro nějaké masové používají je skutečně stále otravné a poměrně drahé. U flotil je ale řešením wallbox přímo na firmě a lidi s RD jsou v pohodě v podstatě vždycky, resp. je to řešitelné vcelku snadno.
Časem snad bude AC nabíjení takřka na každém parkovacím místě, aby se to nabíjelo přes noc. Auta, co uměj nabíjení 180 kW a podobně, jsou pořád dost drahá a zrovna tak to neumí zrovna moc nabíječek. Tam už je ale komfort vcelku solidní.
Tak ono když to píchneš na AC konektor, kterej je pomalej, tak ti nikdo nic neflastruje, ale můžeš tam pronabíjet třeba 8 hodin. A když to vyzmrdíš a v autě nastavíš omezení nabíjecího proudu, tak třeba celej den. Ale minimálně ČEZ má nastavené i limity maximální doby nabíjení, po jejímž překročení se platí i časová složka.
A využívání pomalého nabíjení je vcelku motivující, když je rozdíl v ceně třeba 8 vs 13 Kč/kWh.
Na druhou stranu, on je zpravidla jeden stojan (s dvouma slotama) pro 2 parkovací místa, takže pokud člověk to DC nutně nepotřebuje, je asi lepší ho nechat volné pro někoho, kdo spěchá.
Veřejné nabíjení zkrátka pro nějaké masové používají je skutečně stále otravné a poměrně drahé. U flotil je ale řešením wallbox přímo na firmě a lidi s RD jsou v pohodě v podstatě vždycky, resp. je to řešitelné vcelku snadno.
Časem snad bude AC nabíjení takřka na každém parkovacím místě, aby se to nabíjelo přes noc. Auta, co uměj nabíjení 180 kW a podobně, jsou pořád dost drahá a zrovna tak to neumí zrovna moc nabíječek. Tam už je ale komfort vcelku solidní.
-> palinator: Zjevně ne dostatečně, protože podobných výjevů sem taky už pár viděl. Buďto fronty na nabíječky nebo naopak nabíječky zcela prázdný.
-> Borderer:
A neplatěj se?
A neplatěj se?

-> Sita: Kdo si po hodině koupání odskočí sundat auto z nabíječky? Na tohle se tak akorát každej vysere, dokud se nebudou platit horentní sumy za "čekání" na nabíječce.
-> Tomaso435:
To nabíjí autobus?
Já teď spekuloval nad nějakou malou elektrárničkou na kontejner a do 100 litrů by se to vešlo a baterie by se fakt chladit nemusely
To nabíjí autobus?

Já teď spekuloval nad nějakou malou elektrárničkou na kontejner a do 100 litrů by se to vešlo a baterie by se fakt chladit nemusely

-> David29: tady jeden co investoval vyšší miliony do solaru, baterie a nabíječky co dává jen z těch panelů, dal další miliony do chlazení baterií, pac jinak by musel snížit nabíjecí proud a to mu přišlo zbytečný.
Ale tak každej nejak vyhazuje peníze za kraviny zejo :D
Ale tak každej nejak vyhazuje peníze za kraviny zejo :D
-> David29:
No, bylo by fér se zeptat, kolikrát za rok tuhle anabázi absolvovali... My třeba letos ani jednou
No, bylo by fér se zeptat, kolikrát za rok tuhle anabázi absolvovali... My třeba letos ani jednou

-> David29 14.07.25 09:46:43: a neni to treba tim, ze ty lidi pichli auto na nabijecku a sli do aquapalace? Nerikam ze chodit do takovych zarizeni je nejakej uzasnej styl zivota (osobne jsem tam nebyl), ale tipnul bych si, ze na majitelich BEV nestoji. A ze s elektroautem si po hodince koupani odskocis dat auto z nabijecky? No boooooze, ty si zase musis jit ven zahulit, to je stejny 

V neděli jsem byl v Čestlicích, a parkoval jsem vedle nabíječek. Všechny obsazený, samý Tesly a jedna Kona.
V autech a okolí unuděný osazenstvo, čekal tam jeden Nizozemec (dle RZ) na volnou nabíječku.
Když jsem se po 20min vrátil, nic se na stavu nezměnilo.
Tak to by mě bavilo, to je fakt životní styl
V autech a okolí unuděný osazenstvo, čekal tam jeden Nizozemec (dle RZ) na volnou nabíječku.
Když jsem se po 20min vrátil, nic se na stavu nezměnilo.
Tak to by mě bavilo, to je fakt životní styl
-> michael: to jsem potkal cca 2 týdny zpět, kousek za Rozvadovem, když jsem jel do Mnichova. Jeli na podválu za Ivecem, pravděpodobně cestou na Nurburgring
Kdyby měl někdo zájem, jsou v zaměstnanecký aukci 3 kusy e-Golfy, rok 2019, najeto od 35 do 57 tkm. Cena kolem 300, ale aukce končí zítra ve 13 hodin a do té doby to musí být vyřešený (tzn. člověk musí znát i strop, co za to chce dát).
Víc info na vyžádání.
Víc info na vyžádání.
-> StepaNoFUN 02.06.25 09:37:50: Jé, takovou funkci jsem měl kdysi taky..
A jo, dneska je to hlavně o tý výbavě, tady třeba jezdila jedna plzeňská partička, aparát kompaktní, zvukař šikovnej a malý sály nebo i správnej venkovní prostor superzvuk, větší a lehce problematický prostory stavebně (jako náš místní KD) dost katastrofa. Ovšem v dobách, kdy jsme na "generátor bílýho šumu" či jak se tomu nadávalo, koukali jako na sci-fi, to bylo o zvukaři asi víc. S náma jezdil týpek, kterej to hravě zmákl zmáknul technicky (ing. elektro), ale přes uši zoufalec..
