
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazda Mx-5 a jiný rejžožrouti:d
prohledat
2456 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 18.08.2015 do 08.03.2025, založil/a Mantrabeach
-> moucan: a kontakty jsou v pořádku ? mazda mi dělala to samé a pak koukám, že kontakt na uhel 

-> charon: Nepravděpodobný. Světlo je přidělaný dle stavu šroubů ještě z továrny. Vše drží, žádný případný vůle nebo tak.
-> moucan: Vibrace svetla? Ze je jaksi spatne primontovane a furt se klepe?
Dneska mi nebožka zas oznámila že jí nesvítí světlo u jejího kostitřasu. (Rozuměje Nissan Note první generace). Je to už 3 tí žárovka za půl roku a s tim autem se skoro nejezdí takže frekvence praskaní je dost neúnosná. Na značce žárovky nezáleží, praskne čína i značková. Všechno ostatní osvětlení funkční. Dobíjení v pohodě. Praská vždy jen pravá přední. Nějaký nápady na co se zaměřit?
-> T 21.02.22 14:20:12: Spojkovej váleček začal téct. A spíš ne hned na náměstí, ale až po první etapě, po tom co jsme dojížděli 100km úplně bez spojky
Sněhu bylo málo, ale hřeby byly nezbytné. Občas tam bylo plno ledu.

-> vhml: parádní, co jsi opravoval hned na náměstí ?
a kde je sníh, když jsi měl hřebíky ? 


Nějaké víkendové povožení po Rakouských kopečkách, 800km na hřebíkách.
www.facebook.com/vhmlCZ/. ../10220147106020592?notif _id=1...
www.facebook.com/vhmlCZ/. ../10220147106020592?notif _id=1...
-> Jumbo 08.12.21 14:03:32: Mám zkušenost se úplně stejně silným motorem v podstatně těžším autě a i tam jsem měl pocit, že mě chce zabít
MPS musí být dost peklo na kolečkách. Ale mám pocit, že tam stejně jako v Saabech ty motory ne úplně vzácně zakukaly...

-> Jumbo 08.12.21 14:03:32: Bývalý kolega ji měl. Jelo to hezky, spotřeba nic moc, počínající koroze a 2x to naboural. Bylo to asi moc splašený. 
Ale osobně bych si to klidně koupil. Přijde mi to jako fajn auto.
Ještě jsi mohl mít stejný motor v Mazdě 6.

Ale osobně bych si to klidně koupil. Přijde mi to jako fajn auto.
Ještě jsi mohl mít stejný motor v Mazdě 6.
Pánové, má někdo nějakou zkušenost s Mazdou 3 MPS? Jen tak čistě ze zvědavosti...
Kdyby jste někdo zatoužil po projektu v top specifikaci :))) auto.bazos.cz/inzerat/...
/mazda-mx5-na-miata-16-85k
w.php
-> dragon_cb_cz: ta 1.6 je v SX4 takova... zdechlá, v podstatě jsem nechápal, jak může "stejnej" motor v SSS fungovat tak diametrálně jinak
-> palinator 03.10.21 21:27:54: Třeba u SX4 mi ta odezva na plyn rozhodně tupá nepřišla - a to už možná bylo EURO5 (2010 rok). Hodně lidí to vidí podobně jako ty, že se to kouzlo vytratilo s ústupem mechanických klapek - ale tam zase mám protipříklad v podobě toho mého JTS.... ale možná jen nemám správné srovnání a spokojím se s málem.
-> Jirik_Tuňák1983 03.10.21 09:29:26: S atmo Hondou srovnání nemám, ale třeba v tom Suzuki ten motor v nízkých otáčkách prostě sílu neměl. Na poprc po městě možná dobrý, ale jakákoliv dynamika za cedulí konec obce vyžadovala kickdown na dvojku a točit to za hranici, kde zasahuje VVT (tuším 4500 otáček). Jako pocitově dobrý, ten motor běží hezky lehce a cítíš z něj chuť se vytáčet, ale dynamika z toho vypadne jen ve spojení s kratičkou převodovkou a nad 100km/h už nepomůže ani ta.
Asi jako když jsem teď o víkendu po delší době větral 110L. Pocitově vlastně docela živý a fajn - a pak se koukneš na tachometr a zjistíš, že to je fakt hlavně o pocitu...
-> Jirik_Tuňák1983 03.10.21 09:29:26: S atmo Hondou srovnání nemám, ale třeba v tom Suzuki ten motor v nízkých otáčkách prostě sílu neměl. Na poprc po městě možná dobrý, ale jakákoliv dynamika za cedulí konec obce vyžadovala kickdown na dvojku a točit to za hranici, kde zasahuje VVT (tuším 4500 otáček). Jako pocitově dobrý, ten motor běží hezky lehce a cítíš z něj chuť se vytáčet, ale dynamika z toho vypadne jen ve spojení s kratičkou převodovkou a nad 100km/h už nepomůže ani ta.
Asi jako když jsem teď o víkendu po delší době větral 110L. Pocitově vlastně docela živý a fajn - a pak se koukneš na tachometr a zjistíš, že to je fakt hlavně o pocitu...
Mimochodem tupá odezva atmosferickýho benzínu na plyn přišla někdy v době kolem roku 2003 s normou EURO 4, možná ještě dříve. Ale dřív byly kraťoučký převodovky.
Mimochodem je to krásně vidět u dieselů. Auta EURO5 jsou mrtvý kvůli DPF aby v přechodech nezahulily, stará velkoobjemová elektronicky řízená plečka se jakš takš rozjede i bez turba díky objemu, ale maličkej lag má pořád.
Pak je docela sranda když člověk přesedne do něčeho čistě mechanickýho, ať už je to karbec nebo diesel s řadovým čerpadlem. Jak to reaguje okamžitě (je jedno jestli více či méně letargicky)
Mimochodem je to krásně vidět u dieselů. Auta EURO5 jsou mrtvý kvůli DPF aby v přechodech nezahulily, stará velkoobjemová elektronicky řízená plečka se jakš takš rozjede i bez turba díky objemu, ale maličkej lag má pořád.
Pak je docela sranda když člověk přesedne do něčeho čistě mechanickýho, ať už je to karbec nebo diesel s řadovým čerpadlem. Jak to reaguje okamžitě (je jedno jestli více či méně letargicky)
-> Venca. 03.10.21 20:34:08: Ale já vím, že jsem "I". 

-> Jirik_Tuňák1983 03.10.21 20:28:50: Vždyť říkám, neber si to osobně

-> Venca. 03.10.21 20:17:35: Tak potom jsi asi možná to slovo od "I", protože já mluvím celou dobu o maloobjemových motorech a jejich projevu a ty sem motáš dvoulitrové Type R. 
Honda byla pouze historická odbočka mezi mnou a Dragonem.

Honda byla pouze historická odbočka mezi mnou a Dragonem.
-> Jirik_Tuňák1983 03.10.21 11:00:00: Doporučuju srovnavat srovnatelné, treba tedy tříválec s atmosférickou 1.6 8v.
Pokud jsi u te Hondy, pokud srovnam treba treba 2.0 z type r 147 kw, nahore jede jak pila, dole nic moc. Novejsi type r, 2.0 turbo, dole jede jak kráva, nahore ještě víc. Pokud ale samozrejmě někdo srovnává s 1.0 třívalcem, tak je trošku idiot
Ale to vůbec neber osobně
Pokud jsi u te Hondy, pokud srovnam treba treba 2.0 z type r 147 kw, nahore jede jak pila, dole nic moc. Novejsi type r, 2.0 turbo, dole jede jak kráva, nahore ještě víc. Pokud ale samozrejmě někdo srovnává s 1.0 třívalcem, tak je trošku idiot

Ale to vůbec neber osobně

-> radekp 03.10.21 13:44:39: Vidíš to. Hanba, fuj. Jdu si pustit plin. 
To jsou ty moje píčoviny. Paní píšu SMS převážně s pravopisnými chybami a pak se mi to takhle vrací.

To jsou ty moje píčoviny. Paní píšu SMS převážně s pravopisnými chybami a pak se mi to takhle vrací.

-> Jirik_Tuňák1983: hele, když opravuješ pravopis, tak správně je "vyplývá" 

-> Venca. 03.10.21 10:46:26: Já nikoho svádět nepotřebuji, jsem ženatej.
Srovnávám samozřejmě s obyčejnými auty a o těch se taky celou dobu bavíme. Přišlo mi, že to z diskuze vyplývá - tříválce a maloobjemové čtyřválce. Ty takový projev prostě mají. Logicky tedy neřešíme nic "pořádného" z dnešní produkce.
A jak sis možná neráčil všimnout, ten názor nemám jenom já, ale i další lidi níže.

A jak sis možná neráčil všimnout, ten názor nemám jenom já, ale i další lidi níže.
-> Jirik_Tuňák1983 03.10.21 09:29:26: Musiš se taky obcas svést s něčím pořádným z dnešní produkce. Přijde mi to, že tady děláš srovnání na základě ježdění s kdejakym služebním střepem ci autem od důchodce

-> dragon_cb_cz 03.10.21 08:26:39: Akorát, že třeba ta Honda jela dobře jak dole, tak nad 6000, což mi nepřijde jako vzpomínka na dobré časy. Nevím, jestli zrovna můj motor, který zmiňuješ, je dobrý příklad k porovnání, protože ten má kromě spotřeby průběh dnešních silnějších aut. Variabilní časování ventilů, konstantní krouťák od tuším 1500 do 4500, ale stejně jede dobře v 6000. ERko ano, to mělo už velké turbo, takže tam se parametry posouvaly nahoru, ale to neznamená, že se s tím nedalo na křižovatce rozjet a nebo normálně jezdit do 2000 rpm.
Nic to nemění na tom, že dnešní auta mají odezvu leklé ryby, převodovku jak z náklaďáku a vystřídal jsem jich několik. Na prcání se po městě dobrý, na výlet taky, ale nic zvláštního se od toho čekat nedá a nepomůže tomu ani turbo s variabilní geometrií.
To je tam beztak jenom kvůli tomu, aby se s tím dalo při tom nastavení nebo objemu normálně jezdit.
Nic to nemění na tom, že dnešní auta mají odezvu leklé ryby, převodovku jak z náklaďáku a vystřídal jsem jich několik. Na prcání se po městě dobrý, na výlet taky, ale nic zvláštního se od toho čekat nedá a nepomůže tomu ani turbo s variabilní geometrií.
To je tam beztak jenom kvůli tomu, aby se s tím dalo při tom nastavení nebo objemu normálně jezdit.
-> Jirik_Tuňák1983 02.10.21 21:07:37: Ono se zase vzpomíná na to hezké, ale zapomíná na to méně hezké... Ani ty starý turbomotory nebyly vždycky takové terno, ono s jedním turbem s pevnou geometrií lopatek nedokážeš zázraky. Buď to mělo lag a chvíle se to sbíralo dole, nebo už ta turbína prostě nestačila nahoře - viz Saab motory. Na běžný ježdění jsou s malým Garettem kolikrát příjemnější než Aera s Mitsubishi, protože se to prostě v nižších otáčkách daleko rychlejí sbírá a do těch 4.5-5t to táhne hezky. Ostatně sám jsi tu psal, že mezi Volvistama je kolikrát ta tvoje T5 preferovaná proti T5-R ze stejného důvodu.
A to samý nejspíš bude moje Alfa - to JTS žádnou zásadní gradaci výkonu ve vyšších otáčkách nemá, pocitově tomu prý oproti TwinSparku ta špička chybí, ale reálně to prostě jede líp - a v "běžnch otáčkách" dvojnásob...
A to samý nejspíš bude moje Alfa - to JTS žádnou zásadní gradaci výkonu ve vyšších otáčkách nemá, pocitově tomu prý oproti TwinSparku ta špička chybí, ale reálně to prostě jede líp - a v "běžnch otáčkách" dvojnásob...
-> Jirik_Tuňák1983: souhlas. Bohuzel dnes rozhoduji emise. Nizsi otacky=nizsi emise. Prijde mi silene, ze te palubak nuti preradit jeste pred 1500ot.
-> Milan 136 02.10.21 20:10:57: -> dragon_cb_cz 02.10.21 20:11:07: Zvuk to v otáčkách nemá špatný. Problém je akorát v tom, že dnes ty běžný tříválce a vlastně i maloobjemové čtyřválce, končí s otáčkami hrozně brzy. Od 4500 už to nejede a od 5500 je to už často červený.
Nemá to vůbec žádný charakter. Dříve atmosférické motory chytaly po 5000 druhý dech a táhly jak nezřízené. Viz třeba Hondy apod. Turbomotory, pokud to nebyla vyloženě nějaká historie s turbodírou jak Mariánský příkop, táhly vodspodu až do omezovače, ale ten začínal někde až v 6500, mnohdy i později.
Ty dnešní EURObenzíny jedou prostě jalově jak z prdele. Na začátku ze sebe vysypou všechno co mají a pak už toho moc nepředvedou. Převodovky hlavně u pětikvaltů těžký jak olověný boty, takže i ty chcíplotiny pak zachraňují 6, 7, 8-kvalty v automatu. Ale na normální ježdění cajk.
Nemá to vůbec žádný charakter. Dříve atmosférické motory chytaly po 5000 druhý dech a táhly jak nezřízené. Viz třeba Hondy apod. Turbomotory, pokud to nebyla vyloženě nějaká historie s turbodírou jak Mariánský příkop, táhly vodspodu až do omezovače, ale ten začínal někde až v 6500, mnohdy i později.
Ty dnešní EURObenzíny jedou prostě jalově jak z prdele. Na začátku ze sebe vysypou všechno co mají a pak už toho moc nepředvedou. Převodovky hlavně u pětikvaltů těžký jak olověný boty, takže i ty chcíplotiny pak zachraňují 6, 7, 8-kvalty v automatu. Ale na normální ježdění cajk.
-> Jirik_Tuňák1983 02.10.21 19:59:32: Naopak, ve vyšších otáčkách ten tříválec má takový hezky nasraný zvuk... resp. k vyloženě sporťáku nevím, ale do svižného městského prcka je to v pohodě.
-> Jirik_Tuňák1983 02.10.21 19:59:32: Také jsem tomu nepřišel na chuť. Zkus se někdy podívat na nějaké videa z rallye a kategorie R4. Strašný ty tříválce
Ale pořád lepší zvuk tříválce, než trolejbusu...

Ale pořád lepší zvuk tříválce, než trolejbusu...
-> dragon_cb_cz 02.10.21 19:41:32: Tak naši mají taky 1.2 PureTech s 81 kW a kromě trochu hrubšího volnoběhu kvůli absenci jednoho válce to jede velmi dobře a krom toho je to velmi tiché za jízdy i na ten volnoběh překvapivě taky. Ale tříválec a sportovní auto je prostě divný.
-> Jirik_Tuňák1983 02.10.21 11:26:05: 1.5 Ecoboost je taky tříhrnek, máti má v Mini taky 1.5 tříhrnec... a ten teda jede moc hezky, nedávno jsem měl konečně možnost s tím jet víc než jen po městě a vůbec mě to neuráželo, naopak. To spíš zbytek toho auta...
-> Jirik_Tuňák1983: Tak ono nahnat objem na zdvihu se dalo. Ale čtvrtý válec už se halt nevešel. Vždyť i baterku museli narvat do kufru.
Anebo v rámci ekologie. Nevím, jen hádám.
Anebo v rámci ekologie. Nevím, jen hádám.
-> Pavel P@nkáč 02.10.21 10:43:03: To jo, ale ten objem 1.6 a tři válce je fakt divný. Člověk spíše čeká max. objem 1.2.
Ten forďáckej ekobuřt 1.5 je kolikaválec?
Ten forďáckej ekobuřt 1.5 je kolikaválec?
-> Jirik_Tuňák1983: zvláštní to je ale když stím jedeš tak nechápeš, je to bomba mohl sem se svést, 3 válce stačí když japonské turbo tlačí

-> Jirik_Tuňák1983: Tak je to auto pro homologaci WRC speciálu, proto ta divná kombinace
-> Skili 01.10.21 22:46:25: Viděl jsem někde ještě 1.8, ale nevím jaké označení to mělo.
Jinak 1.6 tříválec s 260 PS a 4x4 zní docela zvláštně.
Jinak 1.6 tříválec s 260 PS a 4x4 zní docela zvláštně.
-> Jirik_Tuňák1983: Do tady toho prcka se dává jen 1.6 tříválec 200kw 370Nm (nebo tak nějak)
-> růža 01.10.21 21:51:22: Ale to není jediný motory, který v tom prťavci dělají, nebo?
-> Eidy: Bohužel jsem neměl moc prostoru na pořádnej test a hlavně to měl kolega taky zapůjčený, takže jsem neměl ani moc odvahu to dřít na krev.
Nicméně sportovní klasika. Tuhé řízení, krátké řazení, tvrdej podvozek - všechno super. Brzdy dle slov kolegy, "když potřebuješ zastavit, tak zastavíš". Já neměl potřebu razantně brzdit, takže můžu jen říct, že při běžném brždění nejsou nijak ostrý.
Co musím vypíchnout, tak samozřemě akceleraci. Opravdu to letí jak raketa a do 160 (na víc jsem neměl kule) to vůbec neumírá.
Naopak zklamáním je zvuk. Volnoběh úplně zabitý a v nížších otáčkách jasně rozpoznatelný tříválec. Ale od středních otáček už to šlo. A co mě nejvíc iritovalo, tak je výhled vpřed. Zpětné zrcátko zabírá dost prostoru.
Jinak celkově moc poznatků nemám. Byla to taková rychloakce (jsem vůbec netušil, že mi to svěří). Nicméně zážitek perfektní.
Nicméně sportovní klasika. Tuhé řízení, krátké řazení, tvrdej podvozek - všechno super. Brzdy dle slov kolegy, "když potřebuješ zastavit, tak zastavíš". Já neměl potřebu razantně brzdit, takže můžu jen říct, že při běžném brždění nejsou nijak ostrý.
Co musím vypíchnout, tak samozřemě akceleraci. Opravdu to letí jak raketa a do 160 (na víc jsem neměl kule) to vůbec neumírá.
Naopak zklamáním je zvuk. Volnoběh úplně zabitý a v nížších otáčkách jasně rozpoznatelný tříválec. Ale od středních otáček už to šlo. A co mě nejvíc iritovalo, tak je výhled vpřed. Zpětné zrcátko zabírá dost prostoru.
Jinak celkově moc poznatků nemám. Byla to taková rychloakce (jsem vůbec netušil, že mi to svěří). Nicméně zážitek perfektní.
-> růža: Hmmm, TYGR. To by mě zajímalo, jaký je v tom svezení. Všichni jsou z toho auta úplně hotoví.
Jinak běžně zkunděnej den dnes oživil kolega OZ, který mi svěřil tohohle zapůjčeného prcka. Docela mi to vytvořilo rohlík na ksichtě.
-> vhml: být to auto pro mě, tak to nějak vyřeším. Ale kupoval jsem to jako erární firemní benefit, tak tam není moc prostor si s tím nějak zásadněji hrát. Firmu těch pár tisíc navíc nebolelo a je to o kus větší auto, které sedne více lidem.
-> 1560: se stav na MGF mrknout, ho nějak vytáhnu :D.
-> gim 12.08.21 16:04:47: ono tam to místo ve výsledku lze nějak vymyslet. Volantovka jde chytnou maličko vejš, ručka jde chytnout maličko bokem a nakonec se z podlahy vysekají boule na držáky sedaček a je definitivně po problému.
-> gim: Velkej dost, ale už jsem v tom seděl a v pohodě. Ale je fakt, že tam byl jinej volant a jiná nába. Takže jsem si mohl dovolit sedět trochu víc "jako doma".
-> m8rinek: Nj, když ono jich moc není na prodej 

-> 1560: NBčko je super, taky jsem ho chtěl, protože se mi prostě líbí. Nevím jak jsi velkej, ale je dost malý. Loni jsem ho sháněl a po projetí asi 5 aut, jsem vždycky hledal nějaký kompromis jak se posadit. Mám 187cm a bez ohledu na sedačku látka/kůže výhřev/nevýhřev jsem byl zkroucenej jak paragraf. Se staženou střechou jsem lovil výhled nad, nebo pod rámem okna. Volant v kolenech/stehnech a s nataženou střechou, hlava zapíchnutá ve střeše. Pak jsem zkusil NCčko a najednou místa dost a za všech podmínek, i pocit z toho auta je o něco lepší, působí bytelněji. Ta 1.8 jede moc hezky, až se kolikrát divím jak s tím atmosférickej motor cvičí, je to hezky točivé a přitom mi nepřijde, že bych ten motor týral. Jsou o něco dráž, ale dají se sehnat od 140. To byl i můj/náš případ a krom drobností jako brzdy/filtry/olej jsem nic neřešil.
-> 1560: asi nic, je to bastl MGF s předkem z TF.... tomu bych se vyhnul
-> Jirik_Tuňák1983: Vzhledem k mému společenskému postavení ano 

-> m8rinek: Já právě uvažuju, že se pojedu podívat na tohle - auto.bazos.cz/inzerat/...
/mgf-limitovana-edice.php - ale moc nevím, co od toho čekat