
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> ajok 08.07.25 09:52:33: nejni to žádný "ala fabia" ale kompletně elektrický, žádný olej 

-> Nwkt 07.07.25 18:55:37: tak u klimakompressoru mam taky spojku, servo ala fabia neni poruchovejsi? CR uz ma DPF? a je euro5? ve Francii je starsi E5 zluta, novejsi fialova - coz tam plni LPG, jen na rapida mi ji odmitli vydat...
-> ajok 07.07.25 05:36:04: Kdybys měl O2, tak servo není na řemen a klima kompresor střihne řemenici a točí se dál 

-> StepaNoFUN: Já tě do toho zapletl jen ze solidarity, aby ses necítil upozaděný za Jardou

-> StepaNoFUN 07.07.25 06:49:02: ESP mám naštěstí vypínač z výroby :)
-> saskyn2 06.07.25 22:10:27: To si pletes. Mne do toho netahej. Vypinac navic mam jen na parkovaky, protoze mam tazny bez jednotky. Jinak ja tam nemam co vypinat, bo ESP nevedu.
-> saskyn2 06.07.25 22:10:27: jako mám řešení, když by se zadřel klimakompressor nebo servo čerpadlo - krátký řemen klika-altik, ale bez serva se s octou jede fakt blbě a na volantovce už vůli taky mám :/
-> ajok: Tak já ne žejo, ale vy se Štěpánem jste chtěli vypínat půl auta, úplně jsem si představil jak máš tohle někde na palubce přidělaný
www.gms.cz/fekalni-soupe-
s-pakou-ig-ms



-> saskyn2 06.07.25 22:01:01:
proč bys chtěl vypínat servo? to si prekoduju, resp. podle už GTI/RS by melo


-> StepaNoFUN 06.07.25 21:51:32: ale hus, ji nic nedodelavam, na to nemám čas
Jako jo CR bude lepší, než PD, jízdní vlastnosti taky velmi dobře. Ale nafta, teď mě zrovna kontrolovali v I a už mě chtěli sejmout za euro3, že tu nemám co dělat, tak jim říkám, že mám LPG a on OK, pak jsem zjistil, že s je povolen benzín euro 4 a nafta dokonce euro 6 musí být, s LPG může být euro3, ve Francii stačilo euro 1 s LPG, přitom tady vídám tolik coudicich aut :/
Jako jo CR bude lepší, než PD, jízdní vlastnosti taky velmi dobře. Ale nafta, teď mě zrovna kontrolovali v I a už mě chtěli sejmout za euro3, že tu nemám co dělat, tak jim říkám, že mám LPG a on OK, pak jsem zjistil, že s je povolen benzín euro 4 a nafta dokonce euro 6 musí být, s LPG může být euro3, ve Francii stačilo euro 1 s LPG, přitom tady vídám tolik coudicich aut :/
-> StepaNoFUN 06.07.25 21:51:32: Hele asi jak na co, určit třeba na servo bude ten vypínač jednodušší než šoupě na jedničce




-> Nwkt 06.07.25 21:47:04: To uz je dvojkovka. Tam nejdou (jednoduse) dodelat vypinace na pul auta...
-> ajok: Kup radši RSo s CEGA 

-> palinator 06.07.25 16:01:57: no abychom se právě stihli ubytovat, jinak do Chorvatska jsme vždy přespávali kousek za SLO/HR hranici
-> krtik 06.07.25 18:33:08: díky, třeba využijeme, v Banátu jsem se jednou ubytoval, ale jinak v Rumunsku v autě nebo vedle auta ve spacáku spod.
-> Tomaso435 06.07.25 16:39:47: jako přítelkyně PD je držák, ale zrovna levné to nejezdí, uvažuji pro mi zkusit dvoulitr v plynu, ale kde dnes sehnat slušnou, nebo ji nechám tudle svoji, ale nevím jestli budu dávat ten úpadek stavu :)
-> krtik 06.07.25 18:33:08: díky, třeba využijeme, v Banátu jsem se jednou ubytoval, ale jinak v Rumunsku v autě nebo vedle auta ve spacáku spod.
-> Tomaso435 06.07.25 16:39:47: jako přítelkyně PD je držák, ale zrovna levné to nejezdí, uvažuji pro mi zkusit dvoulitr v plynu, ale kde dnes sehnat slušnou, nebo ji nechám tudle svoji, ale nevím jestli budu dávat ten úpadek stavu :)
-> krtik 06.07.25 18:33:08: Ty ještě žiješ .....
-> ajok 06.07.25 15:38:11: Kdybyste porebovali ubytko, tak si dovolim malou reklamu : )
visitbigr.com/
visitbigr.com/
-> ajok 06.07.25 15:38:11: copak ja vím co tam máš , Nic smysluplnějšího než klasické TDI me v Octavii nenapadá...
-> Tomaso435 06.07.25 15:04:48: copak to je nafta?
Jinak teda včera ještě skoro 300km nivou, byla to honička připravovat 2 auta, prijedeme z Itálie a rovnou nivou do Rumunska.

-> ajok: ty tu naftu fasuješ ne?

Čerpadlo haldexu, uhlíky KO, komutátor bohužel před smrtí, ale ještě to chvilku poběží, to už mám druhé čerpadlo v tomto stavu :/
-> vhml 06.07.25 13:15:09: když jsem před 70 tis.km dělal spojku, tak jsem v něm cítil vůli, ale nijak to nechroupalo, možná vulicka při rozjezdu byla citit
-> ajok 06.07.25 13:13:59: solidne loupnuty 

Řešil jsem napred pohon předků i zadku... Stačilo v cca 90kmh za aprxem šlápnout plyn na podlahu, hráblo si to a chytil jsem díru, pak jsem zjistil, že mi nejde ani zadek :). Jinak děkuji pánovi s válečné zbarvenou Felicii, za rychlou diagnostiku problémů, už jsemel strach, že jsem zničil spojku nebo převodovku...
-> Syny: Nemusí mít. To zrcátko se třeba pak přiklopí, ale neumí se vrátit do původní polohy. Na tohle je MQB platforma lehce tupá
-> Syny 27.06.25 15:09:54: Já to měl u krámu z roku 2009 a fungovalo to stejně jako u tebe. Level, pravé nebo čudlík na nule.
-> Sita: Heled ja mam Seat a mam to tam :) A ze by to O4 ve Style nemela, tomu se mi nechce verit.
-> minno 27.06.25 13:04:25: diky, pohledam
jinak tomu, ze Skoda je hur vybavena se ani nedivim, v dobach kdy jsem "zral" Boru, mel bracha O1 a tech veci, kde byla Skodovka jina (vetsinou horsi) bylo dost.
jinak tomu, ze Skoda je hur vybavena se ani nedivim, v dobach kdy jsem "zral" Boru, mel bracha O1 a tech veci, kde byla Skodovka jina (vetsinou horsi) bylo dost.
-> Sita: Každopádne to R zrkadlo musí byť s pamäťovou funkciou.
Či také máš, zistíš napríklad tak, že si v katalógu podľa VIN zistíš výrobné číslo tvojho zrkadla ( aci.sk/default.asp?cls=ca talo... ) a potom napríklad sem: www.oemvwshop.sk/ vyhľadáš ten diel a podľa PR kódov zistíš, či je to zrkadlo s pamäťou, alebo nie (pozri priložený obrázok).
Neviem, ako u Oct. IV, ale napríklad u G7 existuje asi 5-6 typov zrkadiel + ďalšie typy podľa toho, či je to ľavostranné, alebo pravostranné vozidlo a zároveň asi 3-4 typy zrkadlových vložiek
A nezabúdať, že je aj viac typov RJ dverí, podľa výbavy. Čiže potrebuješ mať aj správne zrkadlo s pamäťou a aj správnu RJ dverí, sú to 2 komponenty.
Dával som si do Golfa elektricky sklápateľné zrkadlá aj s lampičkami (zrkadlá vo full-ke) a mal som teda problém vybrať a objednať správne typy, strávil som nad tým dosť času.
Inak sklápanie pravého zrkadla pri spiatočke som už mal z výroby. Čudujem sa, že O4 to nemá.
Či také máš, zistíš napríklad tak, že si v katalógu podľa VIN zistíš výrobné číslo tvojho zrkadla ( aci.sk/default.asp?cls=ca talo... ) a potom napríklad sem: www.oemvwshop.sk/ vyhľadáš ten diel a podľa PR kódov zistíš, či je to zrkadlo s pamäťou, alebo nie (pozri priložený obrázok).
Neviem, ako u Oct. IV, ale napríklad u G7 existuje asi 5-6 typov zrkadiel + ďalšie typy podľa toho, či je to ľavostranné, alebo pravostranné vozidlo a zároveň asi 3-4 typy zrkadlových vložiek

A nezabúdať, že je aj viac typov RJ dverí, podľa výbavy. Čiže potrebuješ mať aj správne zrkadlo s pamäťou a aj správnu RJ dverí, sú to 2 komponenty.
Dával som si do Golfa elektricky sklápateľné zrkadlá aj s lampičkami (zrkadlá vo full-ke) a mal som teda problém vybrať a objednať správne typy, strávil som nad tým dosť času.
Inak sklápanie pravého zrkadla pri spiatočke som už mal z výroby. Čudujem sa, že O4 to nemá.
-> Sita: jj jak píše Syny. Při zařazené zpátečce snad i ručce nastavit, kam to má směrovat. Když přepneš na jakoukoliv jinou, mělo by vyjet do výchozí pozice. Aby se ta funkce aktivovala, musíš mít ovladač zrcátka otočený na pravé zrcátko. Po zařazení zpátečky se pak spustí. Když bude ovladač na jiné pozici, zůstává zrcátko pořád ve výchozí pozici. Ta funkce není potřeba při každém couvání, tak abys měl možnost to vypnout.
-> Sita: No ja po zarazeni R a nastaveni R na zrcatku jsem si knoflikem nastavil to zrcatko kam chci aby bylo nasmerovany. Pak jsem cudlik zrcatek dal na 0 a zrcatko se vratilo do puvodni pozice.
-> gim: -> Syny: v infotainmentu to povoleny mam, polohu R na ovladaci zrcatek jsem zkousel. Prijde mi, ze tomu jakoby neumim rict, do jaky polohy se ma pri couvani naklopit. Primo v obd11 je napsany tohle, asi to proste nepujde...
-> Sita 26.06.25 16:05:51: A mas ovladac zrcatek cvaklej na pravy zrcatko? Me to fungovalo u Golfa (rv 2010) a ted i u Leona. A ani jedno auto el. sedacky nema a nemelo. Jen musis mit preplej knoflik zrcatek na R a zaradit zpatecku.
-> Sita: nemá to koncern automaticky? Akorát musí být určité nastavení - něco se povoluje v infotaimentu, nastavit zrcátko při zařazené zpátečce a aby se to aktivovalo, tak snad i ovladač zrcátka v určité poloze.
V G7 to fungovalo i s normálními seslemi. U S III taky, ale tam mám elektriku. Ale funguje to jen za určitých podmínek viz výše.
V G7 to fungovalo i s normálními seslemi. U S III taky, ale tam mám elektriku. Ale funguje to jen za určitých podmínek viz výše.
Asi by to mělo jít poznat podle počtu vodičů do špigla dovedených..ale jaký je pro danou aplikaci netuším..asi jedině podle ETM..
Pomocí OBD11 jsem si povolil "Mirror dip" - automatické sklopení R zrcadla při zařazeném režimu R. Nicméně to nefunguje, nic to nedělá. Nejsem asi jediný, řeší se to na fórech s tím, že aby to fungovalo musí být zrcátka s pamětí, což se údajně dává jen k elektrickejm sedačkám (ty nemám). So far so good, ale kámoš v G8 elektrický sedačky taky nemá a Mirror dip mu funguje, je to třeba tím, že VW zrcátka s pamětí dává i bez el. sedaček?
Dotazy:
1) jak zjistím, jestli mám zrcadla s pamětí?
2) v případě, že je nemám, dá se to nějak rozumně dodělat (představuju si to jako nějakou jinou ŘJ zrcátek
)
3) existuje u těchhle aut něco jako API s dokumentací, ze kterého se dá číst a případně něco ovládat, psát appky instalovat je do nějakýho "user space"? Jinými slovy, existuje nějaká cesta k psaní vlastních rutin? Pokud bych takový API měl, měl event o zařazené rychlosti, měl info o rychlosti vozidla, měl možnost ovládat zrcátka, dokázal bych si amatérsky mirror dip naprogramovat sám
.
Na ten poslední dotaz odpověď asi tuším, ale proč se nezeptat
Dotazy:
1) jak zjistím, jestli mám zrcadla s pamětí?
2) v případě, že je nemám, dá se to nějak rozumně dodělat (představuju si to jako nějakou jinou ŘJ zrcátek

3) existuje u těchhle aut něco jako API s dokumentací, ze kterého se dá číst a případně něco ovládat, psát appky instalovat je do nějakýho "user space"? Jinými slovy, existuje nějaká cesta k psaní vlastních rutin? Pokud bych takový API měl, měl event o zařazené rychlosti, měl info o rychlosti vozidla, měl možnost ovládat zrcátka, dokázal bych si amatérsky mirror dip naprogramovat sám

Na ten poslední dotaz odpověď asi tuším, ale proč se nezeptat

-> ajok 15.06.25 02:13:11: Žádný vrtání. Vyndáš ten pojistnej kroužek a vytáhneš ho. Teda pokud není zarezlej.
www.skoda-dily.cz/nahradn
i-dil/eea400001001-nahradn
i-zamek-tazneho-zarizeni-s
koda-14010.html?gad_source
... nekuchali jste to nekdo? kdyz nemam ani klic, pujde to nejak rozumne odvrtat? dekuji
-> Sita 13.06.25 10:54:30: A prasenie nového auta začalo, už to bude len horšie a horšie 

-> saskyn2 12.06.25 22:00:14: jasny no, neni to uplne vrazda, ale nechce se mi do toho proto, ze jsem ty polamany a popraskany dily opravil, auto funguje, takze mam chut to nechat bejt 

-> Milan 136 12.06.25 21:00:56: hezky, ale kdyz tam neni skodovka, tak se to nepocita 

-> Sita: Hele 4500 dohromady mi nepřijde zase taková rána. To občas jsou jiný prapodivnosti, třeba že někdo cigárem vezme stropnici nebo potah sedačky a jestli by to šlo dát nový...jasně že šlo, jenže díl za 15 bez práce

-> saskyn2 12.06.25 12:27:36: diky, hezky jsem si zavaril :D
-> Sita: 18 3431, 19 1060Kč