skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Syny 27.06.25 15:09:54: Já to měl u krámu z roku 2009 a fungovalo to stejně jako u tebe. Level, pravé nebo čudlík na nule.
-> Sita: Heled ja mam Seat a mam to tam :) A ze by to O4 ve Style nemela, tomu se mi nechce verit.
-> minno 27.06.25 13:04:25: diky, pohledam
jinak tomu, ze Skoda je hur vybavena se ani nedivim, v dobach kdy jsem "zral" Boru, mel bracha O1 a tech veci, kde byla Skodovka jina (vetsinou horsi) bylo dost.
jinak tomu, ze Skoda je hur vybavena se ani nedivim, v dobach kdy jsem "zral" Boru, mel bracha O1 a tech veci, kde byla Skodovka jina (vetsinou horsi) bylo dost.
-> Sita: Každopádne to R zrkadlo musí byť s pamäťovou funkciou.
Či také máš, zistíš napríklad tak, že si v katalógu podľa VIN zistíš výrobné číslo tvojho zrkadla ( aci.sk/default.asp?cls=ca talo... ) a potom napríklad sem: www.oemvwshop.sk/ vyhľadáš ten diel a podľa PR kódov zistíš, či je to zrkadlo s pamäťou, alebo nie (pozri priložený obrázok).
Neviem, ako u Oct. IV, ale napríklad u G7 existuje asi 5-6 typov zrkadiel + ďalšie typy podľa toho, či je to ľavostranné, alebo pravostranné vozidlo a zároveň asi 3-4 typy zrkadlových vložiek
A nezabúdať, že je aj viac typov RJ dverí, podľa výbavy. Čiže potrebuješ mať aj správne zrkadlo s pamäťou a aj správnu RJ dverí, sú to 2 komponenty.
Dával som si do Golfa elektricky sklápateľné zrkadlá aj s lampičkami (zrkadlá vo full-ke) a mal som teda problém vybrať a objednať správne typy, strávil som nad tým dosť času.
Inak sklápanie pravého zrkadla pri spiatočke som už mal z výroby. Čudujem sa, že O4 to nemá.
Či také máš, zistíš napríklad tak, že si v katalógu podľa VIN zistíš výrobné číslo tvojho zrkadla ( aci.sk/default.asp?cls=ca talo... ) a potom napríklad sem: www.oemvwshop.sk/ vyhľadáš ten diel a podľa PR kódov zistíš, či je to zrkadlo s pamäťou, alebo nie (pozri priložený obrázok).
Neviem, ako u Oct. IV, ale napríklad u G7 existuje asi 5-6 typov zrkadiel + ďalšie typy podľa toho, či je to ľavostranné, alebo pravostranné vozidlo a zároveň asi 3-4 typy zrkadlových vložiek

A nezabúdať, že je aj viac typov RJ dverí, podľa výbavy. Čiže potrebuješ mať aj správne zrkadlo s pamäťou a aj správnu RJ dverí, sú to 2 komponenty.
Dával som si do Golfa elektricky sklápateľné zrkadlá aj s lampičkami (zrkadlá vo full-ke) a mal som teda problém vybrať a objednať správne typy, strávil som nad tým dosť času.
Inak sklápanie pravého zrkadla pri spiatočke som už mal z výroby. Čudujem sa, že O4 to nemá.
-> Sita: jj jak píše Syny. Při zařazené zpátečce snad i ručce nastavit, kam to má směrovat. Když přepneš na jakoukoliv jinou, mělo by vyjet do výchozí pozice. Aby se ta funkce aktivovala, musíš mít ovladač zrcátka otočený na pravé zrcátko. Po zařazení zpátečky se pak spustí. Když bude ovladač na jiné pozici, zůstává zrcátko pořád ve výchozí pozici. Ta funkce není potřeba při každém couvání, tak abys měl možnost to vypnout.
-> Sita: No ja po zarazeni R a nastaveni R na zrcatku jsem si knoflikem nastavil to zrcatko kam chci aby bylo nasmerovany. Pak jsem cudlik zrcatek dal na 0 a zrcatko se vratilo do puvodni pozice.
-> gim: -> Syny: v infotainmentu to povoleny mam, polohu R na ovladaci zrcatek jsem zkousel. Prijde mi, ze tomu jakoby neumim rict, do jaky polohy se ma pri couvani naklopit. Primo v obd11 je napsany tohle, asi to proste nepujde...
-> Sita 26.06.25 16:05:51: A mas ovladac zrcatek cvaklej na pravy zrcatko? Me to fungovalo u Golfa (rv 2010) a ted i u Leona. A ani jedno auto el. sedacky nema a nemelo. Jen musis mit preplej knoflik zrcatek na R a zaradit zpatecku.
-> Sita: nemá to koncern automaticky? Akorát musí být určité nastavení - něco se povoluje v infotaimentu, nastavit zrcátko při zařazené zpátečce a aby se to aktivovalo, tak snad i ovladač zrcátka v určité poloze.
V G7 to fungovalo i s normálními seslemi. U S III taky, ale tam mám elektriku. Ale funguje to jen za určitých podmínek viz výše.
V G7 to fungovalo i s normálními seslemi. U S III taky, ale tam mám elektriku. Ale funguje to jen za určitých podmínek viz výše.
Asi by to mělo jít poznat podle počtu vodičů do špigla dovedených..ale jaký je pro danou aplikaci netuším..asi jedině podle ETM..
Pomocí OBD11 jsem si povolil "Mirror dip" - automatické sklopení R zrcadla při zařazeném režimu R. Nicméně to nefunguje, nic to nedělá. Nejsem asi jediný, řeší se to na fórech s tím, že aby to fungovalo musí být zrcátka s pamětí, což se údajně dává jen k elektrickejm sedačkám (ty nemám). So far so good, ale kámoš v G8 elektrický sedačky taky nemá a Mirror dip mu funguje, je to třeba tím, že VW zrcátka s pamětí dává i bez el. sedaček?
Dotazy:
1) jak zjistím, jestli mám zrcadla s pamětí?
2) v případě, že je nemám, dá se to nějak rozumně dodělat (představuju si to jako nějakou jinou ŘJ zrcátek
)
3) existuje u těchhle aut něco jako API s dokumentací, ze kterého se dá číst a případně něco ovládat, psát appky instalovat je do nějakýho "user space"? Jinými slovy, existuje nějaká cesta k psaní vlastních rutin? Pokud bych takový API měl, měl event o zařazené rychlosti, měl info o rychlosti vozidla, měl možnost ovládat zrcátka, dokázal bych si amatérsky mirror dip naprogramovat sám
.
Na ten poslední dotaz odpověď asi tuším, ale proč se nezeptat
Dotazy:
1) jak zjistím, jestli mám zrcadla s pamětí?
2) v případě, že je nemám, dá se to nějak rozumně dodělat (představuju si to jako nějakou jinou ŘJ zrcátek

3) existuje u těchhle aut něco jako API s dokumentací, ze kterého se dá číst a případně něco ovládat, psát appky instalovat je do nějakýho "user space"? Jinými slovy, existuje nějaká cesta k psaní vlastních rutin? Pokud bych takový API měl, měl event o zařazené rychlosti, měl info o rychlosti vozidla, měl možnost ovládat zrcátka, dokázal bych si amatérsky mirror dip naprogramovat sám

Na ten poslední dotaz odpověď asi tuším, ale proč se nezeptat

-> ajok 15.06.25 02:13:11: Žádný vrtání. Vyndáš ten pojistnej kroužek a vytáhneš ho. Teda pokud není zarezlej.
www.skoda-dily.cz/nahradn
i-dil/eea400001001-nahradn
i-zamek-tazneho-zarizeni-s
koda-14010.html?gad_source
... nekuchali jste to nekdo? kdyz nemam ani klic, pujde to nejak rozumne odvrtat? dekuji
-> Sita 13.06.25 10:54:30: A prasenie nového auta začalo, už to bude len horšie a horšie 

-> saskyn2 12.06.25 22:00:14: jasny no, neni to uplne vrazda, ale nechce se mi do toho proto, ze jsem ty polamany a popraskany dily opravil, auto funguje, takze mam chut to nechat bejt 

-> Milan 136 12.06.25 21:00:56: hezky, ale kdyz tam neni skodovka, tak se to nepocita 

-> Sita: Hele 4500 dohromady mi nepřijde zase taková rána. To občas jsou jiný prapodivnosti, třeba že někdo cigárem vezme stropnici nebo potah sedačky a jestli by to šlo dát nový...jasně že šlo, jenže díl za 15 bez práce

-> saskyn2 12.06.25 12:27:36: diky, hezky jsem si zavaril :D
-> Sita: 18 3431, 19 1060Kč
-> Milan 136: mas moznost rict kolik to u vas stoji? 18 a 19...
-> Sita 12.06.25 06:27:47: Díl 18 je jen komplet celý.
-> Sita 11.06.25 09:59:21: jinak problem asi vyresenej. Byla napraskla hadicka od EVAP ventilu k nadrzce s aktivnim uhlim (?) co je na podbehu... pretahl jsem pres prasklinu smrstovacku, zatavil a od ty doby je klid... Takze shanim asi i dil 18. nebo proste jen ty hadicky, ale to je asi unreal koupit samostatne...
-> Jirik_Tuňák1983 11.06.25 19:27:37: jednak je malej a druhak je mi sympatickej, neco jako kdyz misto žena rikas ženuška
-> Jirik_Tuňák1983 11.06.25 19:27:37: jednak je malej a druhak je mi sympatickej, neco jako kdyz misto žena rikas ženuška

-> Jirik_Tuňák1983: Páč je menší jak převodovka 

-> Sita 11.06.25 13:41:45: Proč tomu říkáš motůrek?
-> Sita 11.06.25 16:11:28: Jeste to tak
Staci ze to ma odezvu na plyn jak kdyz mas drevenou nohu...

-> Syny 11.06.25 15:44:00: asi horka spanelska krev, mne to zjebe uz jen kdyz na volnobeh pridam plyn 

-> Sita 11.06.25 15:14:50: Kontrolku ECO tam nastesti nikde nemam
Tedy mam, ale ta jen ukazuje dvouvalcovy rezim.

-> Syny: to ti musi kontrolka ECO zhnout tak silne cervene, ze ti to vypaluje oci ne? 

-> Sita 11.06.25 13:41:45: To ja to pres 5000 rpm posilam rad. Od nejakych 3000 to alespon trochu tahne, tak chci mit obcas pocit, ze to neni uplna lemra 

-> Jakub M.: diky, zatim jsem s tim moturkem spokojenej, nikdy jsem neholdoval tezkejm agregatum, jezdim spis na spotrebu... 5000 otacek si na tom ani nedokazu predstavit, je to automat a je skoro zazrak kdyz to pusti nad 2000 :D
Ted jsem to testoval s odpojenym tim ventilem a ten zvuk uz nikdy nenastane. Nevim presne co s tim, jestli je pricina vadnej ten ventil nebo nejaky cidlo, nebo vic cidel, ktery ridici jednotka pouziva k ovladani toho ventilu... Ten ventil jsem nasel ze by mel stat cca 1000Kc, tak to asi zkusim a kdyz to nepomuze, tak holt to budu resit dal...
Ted jsem to testoval s odpojenym tim ventilem a ten zvuk uz nikdy nenastane. Nevim presne co s tim, jestli je pricina vadnej ten ventil nebo nejaky cidlo, nebo vic cidel, ktery ridici jednotka pouziva k ovladani toho ventilu... Ten ventil jsem nasel ze by mel stat cca 1000Kc, tak to asi zkusim a kdyz to nepomuze, tak holt to budu resit dal...
-> Sita:
Dost možná se ten evap snaží jet zejména na volnoběh .. kdy se předpokládám snadněji řídí chod motoru s přidanými parami benzínu = jiný poměr směsi ..
Taky se to bude chovat rozdílně podle množství paliva v nádrži.
Jen odhady.. nevím jak si skodovaci napsali SW.
AKF - to bude aktiv kohle filter ... Němci by to asi napsali dohromady.. :D
Zvuk pumpy na sracky je to každopádně .. chybí tomu asi tak 3 válce ... Ale zas když to vezmeš u huby tak od 5000 (jestli to tam teda ještě jede .. poslední dobou jsou ty nový TSI spíš jak dyzl) tak tj vrci jak 911 lehce nad volnobehem ne ?
Dost možná se ten evap snaží jet zejména na volnoběh .. kdy se předpokládám snadněji řídí chod motoru s přidanými parami benzínu = jiný poměr směsi ..
Taky se to bude chovat rozdílně podle množství paliva v nádrži.
Jen odhady.. nevím jak si skodovaci napsali SW.
AKF - to bude aktiv kohle filter ... Němci by to asi napsali dohromady.. :D
Zvuk pumpy na sracky je to každopádně .. chybí tomu asi tak 3 válce ... Ale zas když to vezmeš u huby tak od 5000 (jestli to tam teda ještě jede .. poslední dobou jsou ty nový TSI spíš jak dyzl) tak tj vrci jak 911 lehce nad volnobehem ne ?
V "ETKA je to ve skupine system sani zarizeni filtru s aktiv. uhlim":
mimochodem kdyz jsem se v tom hrabal, tak se mi podarilo poskodit tohleto Tecko, ktery jsem v ETKA nenasel ze ma specialni kod. Sice jsem to opravil a asi to nicemu nevadi, ale rad bych koupil novy. Umite to nekdo najit v eshopu nebo musim do VW servisu? A sezenu to vubec samostatne?
-> Bukaj: jn, ten motor je trosku jak strojek z hodinek, asi si spolu neco uzijem... cekam na saskyna jestli rekne ze je to ten zvuk "pumpy na sracky" -> saskyn2 09.06.25 21:59:43: :D
-> Sita: Vypadá to, že někde otevírá nějakej ventil, kterej na volnoběh přepouští něco někam (třeba benzinové výpary do sání) - něco takového měla už Felda...
Bral bych to jako vlastnost, ne závadu. Tedy pokud není někde děravá hadice - že by to po otevření ventilu nasávalo z atmosféry...

Bral bych to jako vlastnost, ne závadu. Tedy pokud není někde děravá hadice - že by to po otevření ventilu nasávalo z atmosféry...
Jakub M.: s tim EVAP mas asi pravdu...
zjistil jsem, ze kdyz odpojim "AKF ventil" (nezjistoval jsem co ten nazev znamena, beru to z ETKY), tak to hned a vzdy prestane a pak uz to nezacne (teda necekal jsem nekonecne dlouho). Po dalsim startu to ale zase zacne... Co s tim?
zjistil jsem, ze kdyz odpojim "AKF ventil" (nezjistoval jsem co ten nazev znamena, beru to z ETKY), tak to hned a vzdy prestane a pak uz to nezacne (teda necekal jsem nekonecne dlouho). Po dalsim startu to ale zase zacne... Co s tim?
-> Sita:
To zní že to jde do taktu s ventilem evapu nádrže .. kolem kterýho se myslím motáš s telefonem ... Ale že by se to ozývalo takhle nahlas a jakoby dutě .. to je síla teda ..
To zní že to jde do taktu s ventilem evapu nádrže .. kolem kterýho se myslím motáš s telefonem ... Ale že by se to ozývalo takhle nahlas a jakoby dutě .. to je síla teda ..
v 00:25 to zacne mit divnej zvuk, je to jen na volnobeh, prestane to samo treba az za nekolik minut, po pridani to prestane hned, po spadnuti zpet na volnobeh to po nejaky chvili zase zacne. Rekl bych, ze to zacalo az po vymene oleje, pred vymenou oleje jsem si toho nikdy nevsiml, ale je mozny, ze jsem to jen prehlidnul...
Nejvic je to slyset jakoby u ty trubky co vede z intercooleru k turbu. Zni to jak Komarkovo stabilak na rezani dreva :D V nejakym vlakne vedle jste resili zvuk "jak pumpa na sracky" u nejkayho FSi, je to stejnej zvuk?
-> Jarda/felda 10.06.25 15:57:49: tak on má slabouckou hadičku a někde se líp dostaneš, třeba octa práh k té vyztuze
-> ajok 10.06.25 13:28:32: to nevim spreje nepoužívám 

-> Jarda/felda 10.06.25 09:22:15: jantar a i jinak smrdí, je k tomu jiná hadička, 70N servo to utáhne, ale je teď pomalej a nestačí zacvaknout a to je teplo :( takže rozborka a vypláchnout c benzínu.
.
.
-> Nwkt: Ty prvni uz dokonce bez par mesicu 13 :)
-> ajok 09.06.25 22:43:12: kterej ? bílej nebo ten jantarovej ?
-> ajok: O3 je stará 10 let, to není nový vůz 

kdyz se tu resi ta povrchovka na novejch vozech (ted uz byvaly kolega koupil supervyhodne O3 a chybely ji prahy a pritom kolem klik byla OK, max nejakej puchejrek), tak bych chtel varovat pred boll na dutiny, zmenili recepturu a strasne lepi, u rapida jsem si tim zalepil zamky, ze ted nezabouchnu dvere 

-> Jirik_Tuňák1983 09.06.25 20:26:45: Yeti je jinej extrém. Ale kolem klik to mox nebývá. Spis všude jinde okolo 

-> Milan 136 09.06.25 15:03:16: Já nevím, ale jednoho zaměstnance jety měl kliky ve stejném stavu a opravované to nebylo.
-> Nwkt 09.06.25 19:06:15: A pod tou vodou bylo pár let.