skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
asi tak nějak, prostě Xanta je ještě tak trošku stará škola a C5 to je již mnohem sofi¨stikovanější, ale také mnohem průserovější autíko... znám maníka co měl xantu leta v kombálu a podlehl vidině C5ky - dodnes nadává a C5 se u něj ohřála jen dva roky... v podstatě ho zabila přeelektrizovanost tohoto vozítka
-> Labros: Sám jsi řekl,byla to C5ka,ne Xantie. Stejně jako se to snažím vysvětlit(marně) T2,tak i pro tebe:Xantie a auta s hydropneumatickým pérováním vůbec jsou káry jako každý jiný:maj kola,volant,sedadla,motor atd. Spolu s přibývajícími ujetými km začnou odcházet nebo se srát stejné věci jako na jiných vozech. Ovšem to svezení,pohodlí,prostor a komfort,kterej(troufám si tvrdit) za stejný peníze ve stejný třídě vozů nepořídíš,je nesrovnatelnej. Pak už je to jenom o tom,zda onen vůz (bez rozdílu z druhé či další ruky) měl v rukou člověk,který mu dopřál náležitou útržbu,či hovado,který sere na cokoliv,dokud to auto jezdí,nic na něm neudělá a s příchodem technických problémů ho vystřelí z baráku (zpoloviny můj případ). Nechválím to do nebe,nevzývám ji jako bohyni. Jen s věkem se změnily nároky a priority,kterým naše obě stodvácy prostě už nemohou dostát. Je to prostě stará generace.Tím je nechci pomlouvat či hanět,všichni jak tu jsme víme proč tu jsme:prostě nás to furt drží a baví. Kdyby ne,tak tu teď s nikým nežvaním a škodovky mi nestojej v garáži. Ono i Xantie chce svoji specifickou údržbu,jako škodovka a jakýkoliv jiný stroj. Když ho budeš opečovávat,bude ti dobře sloužit. Když na něj budeš srát,za chvíli se rozesere a opravy jsou někdy tak nákladný,že koketuješ s myšlenkou darovat domácím králíkům novej luxusní plechovej bejvák



Vcera jsem poprve videl nazivo C6ku a oproti dnesnim autum je to uplne balzam na dusi, designove se podle me povedla

Určitě mi zase někdo řekne, že jako majitel učmouděnýho krokuse nemám právo sem ani psát
ale mně to prostě nedá. Já si už léta všímám, jaký auta stojí u silnic na krajnici s otevřenou kapotou nebo s blikačkama a suverénně nejvíc jsem viděl peugeotů, pak renaultů a vůbec francouzských aut. Dneska záběry z průmyslových kamer v televizi - na jižní spojce prej odstavený vůz - a samozřejmě přímo před kamerou, uprostřed silnice mezi těma šňůrama aut - co čert nechtěl, nějaká blikající C5ka. Tak teď majitelé Xantií do mě, já se zase za tejden podívám, kdo mě nemá rád 


-> VeTeV: -> Jirik_Tuňák: Ja ty 15ky prave v TP taky nemam... Mam ofiko mit 175/70 R13 a nebo 185/60 R14. Ty 195/50 R15 tam nemam, ac jsou to teda primo seatacky kola. Premejslel sem, ze si to necham zapsat (precijen v pripade nehody by to byl protiargument vuci me), ale jste uvidim no. Platit to a obihat to se mi moc nechce. Ale mozna to spojim i s prepsanim airbagu v TP (nekdo to spletl a napsal mi tam, ze v aute nemam airbagy a mam ABS a ono je to presne naopak. Abs uz bylo opraveny, ale pytle ne).
-> Syny: Neměl by být problém, ale nejsou lidi něco obíhat. Jel bych s tím v klidu i na STK, tu jsem měl ale ještě na zimákách, tuším únor / březen. Mám tady dokonce někde doma doklad ve francouzském jazyce, kde jsou schválené tuším i 18" a 19" ráfky s rozpisem co a s jakejma pneu pro jaký motorizace. Při dovozu většinou zapisují jen jeden rozměr.
-> VeTeV: A to mám manuál,ne elektřtinu. Tak za březen to bylo to nejmenší z položek,pak ještě povinko 4500,- pak 1000,-STK+ME + 2000,-za nový zadní kotouče s deskama a silenty LP rámě
-> Bobesh: kurva to je peněz, mám ho taky nakřachlý, ale není to pro mě priorita numero uno...
-> VeTeV: Počkej,fakt nám ho ukopli a dával jsem nový
šestkrát dvě čenta


-> Bobesh: zabalit a poslat k větévkovi :-))
-> Syny: to tam nedostanes - mam dojem ze Jirik bud emit jako ja 185/65 na R15... naftaci maj nejaky 205ky tusim... je to risk, ale on ot nikdo neresi krom stk
-> Jirik_Tuňák: BTW: Mas ty kola v TP?
-> Jirik_Tuňák: Tak to jsem mysle,že máš tak 185 nebo co,fakt to vypadalo hubený. Já mám 205/60/15
-> Syny: Tak to neumím vyfotit, protože 205/55/16, když vedle mě stojí kolegyně proti tomu vypadá jak galuzka. 

-> Jirik_Tuňák: Dyt te to rikam, ze se mi zadj nejak uzky na to ze to sou 225ky... 

-> Syny: Jaktože ze zadu vypadají skoro stejně široký, dyk je tama tři centimetři rozdíl ? 

-> Syny: To víš, vůči těm vašim Maluchům je 195ka balon. 

-> Jirik_Tuňák 30.03.10 21:45:43: Cece taky se mi to zda uzky... Tohle jsou 195/50 R15 - pro porovnani...
-> Bobesh: Nicméně teď bych zvolil už asi 205/50/17 nebo něco takovýho a už ne šípovej vzorek. Nebo stejnou šíři, ale jinej vzorek. Příště půjdu do tohoto, jsou tišší. Nokian Z G2, popř. V, H.
-> Bobesh:
Koukni na přední.



-> Bobesh: To asi ne.
Ono se to nedá skoro vyfotit, ale když to vidíš ve skutečnosti, tak je to docela síla. 225/45 R17 


-> Jirik_Tuňák: Čéče,kolikátky to máš? Připadnou mi drobet hubený.
Ono se to dle fotky nezdá, ale jsou to strašný salámky. 

-> Jirik_Tuňák: Ja sa nehadam..... je dost mozne, ze to bolo sposobene aj obutim.... ale aj ked mozno ten kus co som mal sa nespraval standardne, urcite uznas, ze Xsara je aj tak pohodlnejsie auto ako fabia
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Mňo já jsem byl se zážitkem spokojený. Při mých prasojazdách, kdy na kruháčích hořela guma a zatáčky se jezdily dveřma napřed, popř. se slalomovalo mezi travnatejma ostrůvkama, různý otočky, si nebylo na co stěžovat.
A to lidi, které jsem vezl byli zkušení řidiči a stejně se jim chtělo vystupovat.
Určitě je lepší a jistější než Pugét 207, kterej mi při ostřejším rozjezdu do kopce na vlnkách na asfaltu, skoro vyškubl volant z ruky, kdybych ho pevně nedržel.


-> Juraj_Tuňák: Ale no tak, to si trochu prehnal s tym abrexom..... toto bolo cisto subjektivne porovnanie mojich dojmov z jazdy na tej istej ceste dvoma roznymi autami
-> Labros: Taky mám pocit, že alchšťup nějspíš tahal modýlek od Abrexu po pohovce.
S Fabkou jsem si prasojízdu vždycky užíval a ne nadarmo byl hodnocen podvozek FI jako jeden z nejlepších ve třídě, i když třeba Fiesta je taky dobrý sedítko.

-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): já jezdíval půjčenou fábkou, je pravda, že jsem ji nikdy nehnal na limit na nějaký okresce, takže tohohle chování jsem si nevšimnul, ale jestli je tohle obecná vlastnost fábek, tak je to něco, o čem se moc nemluví, protože většinou jsou lidi s podvozkem fábky spokojeni. Tchán má dvojkovýho kombíka 77kW a párkrát jsme s ním lítali po krušnohorských silničkách docela ostře, a zdálo se mi, že mu to drží dost dobře.
Pavel P.. 26.03.10 13:56:22 napsal: Jirik_Tuňák 26.03.10 13:42:00 napsal:
Jinak víte, jaké je moje nejoblíbenější ovoce ?
tak si ho oloupej a strč do pr..... hned tě ta radost přejde

Jinak víte, jaké je moje nejoblíbenější ovoce ?

tak si ho oloupej a strč do pr..... hned tě ta radost přejde



-> Labros 26.03.10 13:00:04: este doplnim, ze ta fabia mala vtedy najazdenych asi 25 000 km.... takze ak boli zle tlmice..... tak dakujem pekne....
Z aut který jsem řídil mi nejvíc vyhovuje xantie...
Xantie 1) Pohodlí na rozdávání
2) Jízdní vlastnosti - když člověk překoná obavy z větších náklonů a houpání zjistí že
to auto je velice předvídatelný a výborně drží stopu... Když je
těsně před limitem naznačí...
3) když nenatrefí člověk jako já na smolný auto tak je to dle mého soudu velmi
spolehlivé auto... Hydry se člověk při troše snahy nemusí vůbec bát...
405 1) klasicky francouzsky pohodlná
2) v atmo naftě nesmrtelný auto (aneb měnímě jen oleje a nápravy:-D)
3) Jízdní vlastnosti - První pocity nejistoty muséí člověk překonat aby jistli, že drží stopu
krásně, mírně míň předvídatelná, koleje jí drobet rozhází... Před
kritickou hranicí naznačí..
Toledo 95r.v. 1) Moje požadavky na pohodlí vůbec nesplňuje... Teda krom vnitřního
prostoru, ten je dostatečnej....
2) Spolehlivý auto, dřív shnije než by něco umřelo....
3) Jízdní vlastnosti - Velmi jisté auto, drží stopu, mírně rozhodí vyjeté koleje...
Skoro nenaznačí a urve se...
Všemi opěvovaný G3 1) vše ad toledo až na to že nenaznačí a urve se...
Jen moje soukromé poznaty:-D Takže tak:-) A teď do mně že to tady zase vyvolávám:-)
Osobně jsem udělal chybu že jsem koupil xantuši v benzínu... Ideální by bylo kdyby to byl 2.1TD break x1....
Xantie 1) Pohodlí na rozdávání
2) Jízdní vlastnosti - když člověk překoná obavy z větších náklonů a houpání zjistí že
to auto je velice předvídatelný a výborně drží stopu... Když je
těsně před limitem naznačí...
3) když nenatrefí člověk jako já na smolný auto tak je to dle mého soudu velmi
spolehlivé auto... Hydry se člověk při troše snahy nemusí vůbec bát...
405 1) klasicky francouzsky pohodlná
2) v atmo naftě nesmrtelný auto (aneb měnímě jen oleje a nápravy:-D)
3) Jízdní vlastnosti - První pocity nejistoty muséí člověk překonat aby jistli, že drží stopu
krásně, mírně míň předvídatelná, koleje jí drobet rozhází... Před
kritickou hranicí naznačí..
Toledo 95r.v. 1) Moje požadavky na pohodlí vůbec nesplňuje... Teda krom vnitřního
prostoru, ten je dostatečnej....
2) Spolehlivý auto, dřív shnije než by něco umřelo....
3) Jízdní vlastnosti - Velmi jisté auto, drží stopu, mírně rozhodí vyjeté koleje...
Skoro nenaznačí a urve se...
Všemi opěvovaný G3 1) vše ad toledo až na to že nenaznačí a urve se...
Jen moje soukromé poznaty:-D Takže tak:-) A teď do mně že to tady zase vyvolávám:-)
Osobně jsem udělal chybu že jsem koupil xantuši v benzínu... Ideální by bylo kdyby to byl 2.1TD break x1....

-> Jirik_Tuňák: buď tam včas

-> Pavel P..: Přijímám tvou "nabýtku", tak dnes v pět za vepřínem ? 

-> Jirik_Tuňák: to víš... a rovnou tě i nakopnu do prdele zpředu..

-> Pavel P..: Já si tam nevidím, pomůžeš mi ? 

Jirik_Tuňák 26.03.10 13:42:00 napsal:
Jinak víte, jaké je moje nejoblíbenější ovoce ?
tak si ho oloupej a strč do pr..... hned tě ta radost přejde
Jinak víte, jaké je moje nejoblíbenější ovoce ?

tak si ho oloupej a strč do pr..... hned tě ta radost přejde

Jinak víte, jaké je moje nejoblíbenější ovoce ? 

-> Labros: Já mám právě pocit, že mě to bude taky čekat a buď jí nechám udělat (přední nápravu) na podzim a nebo ještě jednu zima a pak na jaře. Větva ji nechal udělat a říkal, že to byla příjemná změna, že auto se zklidnilo a bylo i na nekvalitní silnici jistější jak v zatáčkách, tak v přímém směru. Ono ještě na podzim cajk, ale nečekal jsem, že se na čepech a silentech tak podepíše letošní zima, děr na silnici není zrovna málo.
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): já bych si tu trasu s tebou milerád zkusil, ale asi jsme moc daleko od sebe. Ale když auto nedrží v zatáčce na roletě, tak má jistě v pr... tlumiče, pak prostě kolo odskakuje, ztrácí kontakt a auto se šine ze zatáčky.
-> Jirik_Tuňák: Na Kiwikovi jsem nechával měnit první čep asi při 210 000, ale ten už byl pomalu na urvání. I tak to potom nebylo bez pazvuku. Na krokusu do 200 tisíc dobrý, pak výměna silentbloků ramen a vyčvachtala se jedna poloosa. Prostě starý auto je starý auto.
-> Jirik_Tuňák: no letos to planuju nejak povyměnovat a vic se tomu celkove povenovat... Ted jak se oteplilo tak to mlati min, v mrazech mi prislo, ze je to horsi... nicmene ja tomu nedavam takovou peci jako vy. Jinak mam vsechno puvodni az na z. tlumice, brzdy, vahu vzduchu a vodni pumpicku :) a asi par dalsich veci, ktery byly spis z rozmaru nez nutny + par nezavaznejch oprav (cisteni regulace turba, nejaky pretesneni)
-> U-Geen:

Jinak jsi říkal, že máš původní spojku i nápravy (tj. bez výměny čepů apod. ?)
Jak jsou na tom nápravy, v pohodě, nebo už se sem tam něco ozve. Ptám se kvůli tomu, páč mě zajímá, co taková náprava obecně vydrží a jestli se dá v ČR dostat přes 200 000 km a dalo se s tím pak ještě jezdit, aniž by člověk honil auto sem a tam. U mě zatím dobrý, to spíš v zimě se sem tam něco ozvalo, ale nic hrozného nebo na výměnu. Najeto 154 800 km. Teď na letních to je v pohodě i na těch salámech, ale už poznám, že čepy na řízení už nebudou jako nový a na kostkách apod. se sem tam ozve asi tyčka stabíku. Jen na velkejch dírách. Jinak OK. Na těch našich silnicích je poznat každej rok navíc, zvlášť u původní nápravy, takže jak říkám, jsem zvědav, jak dlouho ještě vydrží do výměny čepů.



Jinak jsi říkal, že máš původní spojku i nápravy (tj. bez výměny čepů apod. ?)
Jak jsou na tom nápravy, v pohodě, nebo už se sem tam něco ozve. Ptám se kvůli tomu, páč mě zajímá, co taková náprava obecně vydrží a jestli se dá v ČR dostat přes 200 000 km a dalo se s tím pak ještě jezdit, aniž by člověk honil auto sem a tam. U mě zatím dobrý, to spíš v zimě se sem tam něco ozvalo, ale nic hrozného nebo na výměnu. Najeto 154 800 km. Teď na letních to je v pohodě i na těch salámech, ale už poznám, že čepy na řízení už nebudou jako nový a na kostkách apod. se sem tam ozve asi tyčka stabíku. Jen na velkejch dírách. Jinak OK. Na těch našich silnicích je poznat každej rok navíc, zvlášť u původní nápravy, takže jak říkám, jsem zvědav, jak dlouho ještě vydrží do výměny čepů.
takzvany kontaktni parkovaci senzor :)
-> Jirik_Tuňák: ja taky, montoval sem na podzim, uz me stvalo jak si odiram naraznik o ostatni auta, ted je to v poho
-> U-Geen: Já ho vzadu mám a na něm krytku se znakem Škoda. 
