
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> Bobesh: odvážné tvrzení

-> Targa: Dospěls z nerozvážného jinocha v muže

kuci... letos asi pořídím nový vůz.... nakonec jsem naočkován na citrona i když byl v uvahu brán passat,oktávka,toledo a jiné nakonec vyhrála xantie pohodlí/cena/spolehlivost
strávil jsem den projižděním ruzných diskuzí pro a proti....
nakonec vybrána xantie rok 2000 kombi
jednu mám vyhlídlou..aktualně zjištuji více info
jine auto volím z duvodu že aktualní vuz SEAT IBIZA se začal srat kde jen muže a ND výjdou stejně draho jako na citrona... ted když se začal srát i motor tak bylo rozhodnuto..letos pude z baráku a pořídí se větší,komfortnější vůz na naftu...
akorat nevim kde to auto budu pak parkovat :D ibiza se vešla všude
strávil jsem den projižděním ruzných diskuzí pro a proti....
nakonec vybrána xantie rok 2000 kombi
jednu mám vyhlídlou..aktualně zjištuji více info
jine auto volím z duvodu že aktualní vuz SEAT IBIZA se začal srat kde jen muže a ND výjdou stejně draho jako na citrona... ted když se začal srát i motor tak bylo rozhodnuto..letos pude z baráku a pořídí se větší,komfortnější vůz na naftu...
akorat nevim kde to auto budu pak parkovat :D ibiza se vešla všude

-> gim: Kukal jsem
. Hamba jest, že jsem v tom ještě nedřepákoval svojí ouzkou prdelkou
.


-> VeTeV: Budu vás vozit za pětikilo kolem baráku, abych si mohl střádat na opravy, až mi to někdo vojebe u Tesca nákupním košíkem. 

K tomu srovnání škoda x citron, bych dost vahal, asi mam divnej vkus, ale libi se mi oboje...
Na C6 jsou zajimavy detaily nejen to okno, ale trebas i kdyz se podivas na kolo, to samo o sobe nic extra, ale cekal bys tam poklicku pres srouby s nalepenym logem, v lepsim pripade plastickym, C6 ma poklicku ve stredu prohloubenou a pres prohluben vede znak > citronu, zajimavy a kdyz si toho vsimnes tak i efektni...
Na C6 jsou zajimavy detaily nejen to okno, ale trebas i kdyz se podivas na kolo, to samo o sobe nic extra, ale cekal bys tam poklicku pres srouby s nalepenym logem, v lepsim pripade plastickym, C6 ma poklicku ve stredu prohloubenou a pres prohluben vede znak > citronu, zajimavy a kdyz si toho vsimnes tak i efektni...
-> Jirik_Tuňák: krasny videa zejmena to druhy - tam aspon vim o cem je rec.. u toho prvniho by si mohl vyplachovat zuby az po ukonceni predstavovani - kdoma to kloktani poslouchat?
Jiziku az si ho koupis svezes me?
Jiziku az si ho koupis svezes me?
-> Jirik_Tuňák: no pěkná palba - a kdyby jsi s tím dojel tak bych Ti nevěřil, že sis to někde nepůjčil :-)) tady s tím jezdí pravidelně nějakej dědek pro naftu do tesca... dopřává tomu jen co je pravda...
jinak ty kultovní vozítka to je prostě lahoda pohledět...jinak DSo mě jednou předjíždělo když jsme jel ve vembloudovi - už z dálky bylo jasno, že je to frantík, ta žlutá světla byla vidět na 100honů... nakonec to kolem nás prosvištěl, jen na mě bliknula jel dál... holt pradědek našich vozů :-)
jinak ty kultovní vozítka to je prostě lahoda pohledět...jinak DSo mě jednou předjíždělo když jsme jel ve vembloudovi - už z dálky bylo jasno, že je to frantík, ta žlutá světla byla vidět na 100honů... nakonec to kolem nás prosvištěl, jen na mě bliknula jel dál... holt pradědek našich vozů :-)
-> VeTeV: Kdybych s tím přijel za tebou na náfštěvu, tak se posereš, že ?

-> milánci: Jinak se podívejte na autokelly do e-shopu, co na to stojej díle.
Nárazníky 33 000,-, kapota 37440,-, přední světlo BOSCH 16 400,-, originál 25 000,-
zadní světlo 5098,-, blatník 7400,-.
Jinak motorové díly cenově standart, protože tam jsou použity motory 2.2 HDi (4V), 2.7 HDi (6V) a benzín 3.0 (V6) - takže ceny jim odpovídající z PSA.



-> milánci: Jinak se podívejte na autokelly do e-shopu, co na to stojej díle.
Nárazníky 33 000,-, kapota 37440,-, přední světlo BOSCH 16 400,-, originál 25 000,-
zadní světlo 5098,-, blatník 7400,-.
Jinak motorové díly cenově standart, protože tam jsou použity motory 2.2 HDi (4V), 2.7 HDi (6V) a benzín 3.0 (V6) - takže ceny jim odpovídající z PSA.
-> JoseA: Kdepak, vleče si to něco z obou těchto modelů. 

21.03.10 20:07:03
mně to trochu připomíná 613tku

-> havlik: priznávám:o))
-> Bobesh: -> AZmotor:
-> Bobesh: -> AZmotor:


Žádná tuctová škatule z rajchu

-> Jirik_Tuňák: Jirino krása - moc hezké ...
-> havlik: C6 je opravdu zajímací a neotřelé auto - občas když ho někde zahlédnu tak stále koukám japato kucí vymysleli... mě se to líbí a už jen pro to, že to je naprosto jedinečné auto.. to s druhým nezaměníš...
-> Jirik_Tuňák: Z bláta do louže 

Žel bohu, dnes už není perspektivní to pořizovat. Po pár letech to vypadlo z výrobního programu a bůh ví, jak to bude výhledově s díly...
mě se líbí, aspoň se snaží udělat něco jinak a ne pořád jako ty nevkusné krabice z toho německého koncernu

Nová C5 v obojím (combi / sedan) určitě ano.
Jinak C6, to je paráda. To je jak opakování historie. Fantomasové, komisařové Juveové.
To zadní okno...mmmm
Jinak C6, to je paráda. To je jak opakování historie. Fantomasové, komisařové Juveové.

To zadní okno...mmmm
-> MATTESS: já myslel z těch zarytejch citroenářů.
-> havlik: se přiznávám
a ted se přiznejte komu se libí C6?

stejne jako Nwkt ani jedno... ale asi se mi vic libi Skodovky nez ty zvlastni francouzsky veci
-> Kaprof:
Já jsem právě kápnul na tu rozpůlenou kouli a průřez pístnicí, mno a tak jsem k temu něco napsal. 


-> Jirik_Tuňák: Krásnej referát



Pomocný rám přední a zadní nápravy XM, je téměř stejný s XA I a II.
Venku chčije
a to jsme chtěli jít s psíkem na procházku..... Počasí skurvený....

Už mě to neba, ale...

Přední i zadní náprava je uložená v pomocném rámu, který je upevněn v karoserii přes čtveřici silentbloků. Zadní náprava je elastokinematická. Obě nápravy mají samostatné hydrokorektory pro udržování konstantní výšky bez ohledu na zatížení. S hydrokorektory je propojeno i ruční ovládání výšky z kabiny.
Díky bohu funguje udržování výšky u běžných modelů bez hydractive bez zásahu elektroniky (Activa, C5 apod.), ale mechanicky.
Na zadní nápravě přes toto táhlo, tam je jednoduchá mechanika nejvíce patrná.
Táhlo je nacvaknuto na kuličku (něco jako u škodovky táhla ve dveřích, ale větší) a zajištěno perkem. Jedna část na hydrokorektoru a druhá na objímce, která je připevněna na jednom ze stabilizátorů. Táhýlko tedy funguje tak, že při zatížení tlačí na páčku hydrokorektoru a tím ho nutí připustit kapalinu / tlak a dorovnat na původní výšku. Při odlehčení táhýlko za hydrokorektor tahá a funguje to opačně. Povolením objímky na stabilizátoru a jejím pootáčením se docílí změny světlé výšky vozu v provozní poloze.
Doporučuji přenechat buď servisu, popř. se seřizuje vždy s přední a zadní částí jako celek. Táhýlko je plastové, čili může se vymačkat a pak spadává z jedné nebo druhé kuličky. Lze ho normálně koupit v Citroenu za pár kč. Takže, pokud někdy vylezete, zadek se odlehčí a nesjede dolů, bývá to téměř vždy tato 5 cm dlouhá srandička.


Přední i zadní náprava je uložená v pomocném rámu, který je upevněn v karoserii přes čtveřici silentbloků. Zadní náprava je elastokinematická. Obě nápravy mají samostatné hydrokorektory pro udržování konstantní výšky bez ohledu na zatížení. S hydrokorektory je propojeno i ruční ovládání výšky z kabiny.
Díky bohu funguje udržování výšky u běžných modelů bez hydractive bez zásahu elektroniky (Activa, C5 apod.), ale mechanicky.
Na zadní nápravě přes toto táhlo, tam je jednoduchá mechanika nejvíce patrná.
Táhlo je nacvaknuto na kuličku (něco jako u škodovky táhla ve dveřích, ale větší) a zajištěno perkem. Jedna část na hydrokorektoru a druhá na objímce, která je připevněna na jednom ze stabilizátorů. Táhýlko tedy funguje tak, že při zatížení tlačí na páčku hydrokorektoru a tím ho nutí připustit kapalinu / tlak a dorovnat na původní výšku. Při odlehčení táhýlko za hydrokorektor tahá a funguje to opačně. Povolením objímky na stabilizátoru a jejím pootáčením se docílí změny světlé výšky vozu v provozní poloze.
Doporučuji přenechat buď servisu, popř. se seřizuje vždy s přední a zadní částí jako celek. Táhýlko je plastové, čili může se vymačkat a pak spadává z jedné nebo druhé kuličky. Lze ho normálně koupit v Citroenu za pár kč. Takže, pokud někdy vylezete, zadek se odlehčí a nesjede dolů, bývá to téměř vždy tato 5 cm dlouhá srandička.
Funkce vysokotlakého čerpadla :
http://www.youtube.com/wa tch?v=QrjFyehcfDU
Řemenice pohání vnitřní excentrickou vačku, které zavírá a otvírá přepouštěcí ventily, tím je čerpadlo schopné udržovat tlak v systému řízení, brzd a pružení. Ono je to složitější, samotné čerpadlo není schopné udržovat konstantní tlak při různých otáčkách, ale pro představu. Snad ještě najdu něco, na čem popsat, jak funguje regulace tlaku.
Jinak není pravda, že při závadě některého z hydr. okruhů auto přestane brzdit apod., resp. že přestane jít úplně všechno. Každý z okruhů je vybaven zámkem.
Ještě k brzdám. Brzdy jsou vysokotlaké hydraulické bez posilovače. Ten supluje již zmíněné čerpadlo. Pedálem se ovládá pouze vysokotlaký ventil.
Posilovač řízení je s degresivním účinkem. S narůstající rychlostí klesá jeho účinnost.
http://www.youtube.com/wa tch?v=QrjFyehcfDU
Řemenice pohání vnitřní excentrickou vačku, které zavírá a otvírá přepouštěcí ventily, tím je čerpadlo schopné udržovat tlak v systému řízení, brzd a pružení. Ono je to složitější, samotné čerpadlo není schopné udržovat konstantní tlak při různých otáčkách, ale pro představu. Snad ještě najdu něco, na čem popsat, jak funguje regulace tlaku.
Jinak není pravda, že při závadě některého z hydr. okruhů auto přestane brzdit apod., resp. že přestane jít úplně všechno. Každý z okruhů je vybaven zámkem.
Ještě k brzdám. Brzdy jsou vysokotlaké hydraulické bez posilovače. Ten supluje již zmíněné čerpadlo. Pedálem se ovládá pouze vysokotlaký ventil.
Posilovač řízení je s degresivním účinkem. S narůstající rychlostí klesá jeho účinnost.
Ještě k té pístnici, při vytáčení kol se dost výrazně mění jejich záklon. Otevřete si kapotu a vytočte si kola nejdříve tam a zpět. Uvidíte na koulepéru, jak se celé uložení překlápí dle vytočení kol dopředu a dozadu během točení volantem. 

Schéma pístnice s koulí.
Pístnice má ve spodní části podobné uchycení v těhlici jako běžný tlumič. Pružení probíhá za pomoci tlaku hydr. kapaliny a dusíku v kouli - pokud dusík uteče, auto přestává pružit. Většinou dochází k poklesu tlaku postupně provozem, popř. kolem těsnícího kroužku plnicího šroubu, proto je dobré dodržovat termíny údržby - tj. dofuk koulí, popř. po jejich životnosti výměnu. Samozřejmě i výměna LHM kapaliny, ta má vliv na životnost koulí také. Tyto koule jdou ještě plnit, na C5 oficiálně už ne, ale i tak se už přišlo na to, kam c5 kouli navrtat pro možnost plnění. Do značkového servisu na to ale nechoďte.
Ke schématu. Tlak v hydraulickém systému udržuje vysokotlaké čerpadlo (ke kouli je přívod od čerpadla hadicemi a trubičkami - viz šipečka). Tlak v kouli udržuje dusík. LHM je vedena do pístnice skrze vrchní uložení pístnice - tzv. koulepéro držák. Kapalina pak tlačí na dno pístu. Více dle schématu.
Pístnice má ve spodní části podobné uchycení v těhlici jako běžný tlumič. Pružení probíhá za pomoci tlaku hydr. kapaliny a dusíku v kouli - pokud dusík uteče, auto přestává pružit. Většinou dochází k poklesu tlaku postupně provozem, popř. kolem těsnícího kroužku plnicího šroubu, proto je dobré dodržovat termíny údržby - tj. dofuk koulí, popř. po jejich životnosti výměnu. Samozřejmě i výměna LHM kapaliny, ta má vliv na životnost koulí také. Tyto koule jdou ještě plnit, na C5 oficiálně už ne, ale i tak se už přišlo na to, kam c5 kouli navrtat pro možnost plnění. Do značkového servisu na to ale nechoďte.

Ke schématu. Tlak v hydraulickém systému udržuje vysokotlaké čerpadlo (ke kouli je přívod od čerpadla hadicemi a trubičkami - viz šipečka). Tlak v kouli udržuje dusík. LHM je vedena do pístnice skrze vrchní uložení pístnice - tzv. koulepéro držák. Kapalina pak tlačí na dno pístu. Více dle schématu.
-> Jirik_Tuňák: 21.03.10 13:39:14 humus obe..
21.03.10 13:39:36 Citron jednoznačne..



Kdyby vás to zajímalo.
Průřez koulí. Vršek od spodku oddělen membránou. Ve vrchní části šroub pro plnění dusíkem, ve spodní části je LHM kapalina. Dusík je plněn podle typu pod různým tlakem, pružicí koule přibližně kolem 55 atm.
Průřez koulí. Vršek od spodku oddělen membránou. Ve vrchní části šroub pro plnění dusíkem, ve spodní části je LHM kapalina. Dusík je plněn podle typu pod různým tlakem, pružicí koule přibližně kolem 55 atm.
-> Bobesh: jo jo, řidičovo zrcátko jsem už taky měnil nohu... Sice z jinýho důvodu, ale šlo to... Sehnal jsem manuální zrcátko a z něj použil nohu na svoje elktriše:-)
-> VeTeV: Jo to mě taky baví... Blbouni s HTP který chtěj ukázat jak strašně moc svižný auta maj a pak se divý když jim zlehka ukážu prdel:-D
Jinak xantik už krásně basuje:-) Dva dexoni v kufříku pěkně tvrdí muziku:-) Ještě přehodit do předu ty kompa z peginy (infinity 165) a budu absolutně spokojen s muzikou:-)
-> VeTeV: Jo to mě taky baví... Blbouni s HTP který chtěj ukázat jak strašně moc svižný auta maj a pak se divý když jim zlehka ukážu prdel:-D
Jinak xantik už krásně basuje:-) Dva dexoni v kufříku pěkně tvrdí muziku:-) Ještě přehodit do předu ty kompa z peginy (infinity 165) a budu absolutně spokojen s muzikou:-)
-> Jirik_Tuňák: Ani jedno
-> Jirik_Tuňák: V obou případech sitroen jasný vinr:-D
-> Jirik_Tuňák: máš pravdu, je krásná ta fábie...



-> Bobesh: tak to nepotěší.. lidi sou píče...
-> Jirik_Tuňák: není škoda wágen krasavec?
mě jen stále udivují ty HTPčkaři na dálnici - že jím to za to stojí mě předjet s odřenejma ušima když si jedu 120 a posléze ubrání plynu nebo´t se spottřeba blíží hranici amerického bouráku :-)) dneska mě jeden i trestal a když mě při druhém podobném manévru již nebavil, tka jsem přišlápl pedál a čekal .... nedočkal opět :-))
-> Jirik_Tuňák: není škoda wágen krasavec?

Och och, tady je to jednoznačný. Taky hlasujte.
-> VeTeV: Kdyby to byla jen kryt nebo vložka ale odsrala to noha ze dveří

-> Bobesh: mlátit bouchat třískat - já mám taky zrcátko u řidiče nalomené - ten černý plast - pozůstatek po nákupech 

-> Borin - Král tuzerů: Ještě furt? Vyhrožovals,že změníš značku...
Ale odo za dobrej kočár se těžko hledá náhrada


-> Labros: Já taky, já taky




Tak dneska jsem vyměnil krokáč... Chování motoru se drobet zlepšilo... Ale stejně budu muset raději zajet na diagnostiku... A nechat si vyjet chyby... A dneska si ještě vytvořím bassbednu:-)
vy jste banda - všichni jste černý ovce 

Fakt dobrý ráno,jelikož je na dvoře bláto,máme xantii před vratama a do rána nám nějaká zasraná vymatlaná entita ukopla levé zpětné koukací





-> Jirik_Tuňák: až budu prachy a Jižík nakoupí v práci :-)) momentálně nechámn zimáky dojeti 
