-> Targa: tak tady ti ve zkratce dávám povídání od Jiříka - přeber si to něco se týká vyloženě toho benálu...
-> Jirik_Tuňák: našel :-)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> Targa: Bílá je taky pěkná.
Projeď se na kostkách, jestli neklepe kloub volantové tyče (stojí nová cca 3600,-).
Topení, zda je suché (u nohou spolujezdce). Kdyby tekl radiátor, bude se dělat mlíko na výdechách u čelního okna.
Pak klasika u motoru, chladící kapalinu, zda v ní není olej, olej, zda v něm není voda.
Zkontroluj hydraulické čerpadlo, jestli těsní. Jediné přípustné je, orosení kolem hadic na přípojkách u čerpadla u spon. Ale já to mám suché.
Po studeném startu budou pár sekund slyšet hydroštosy, než si natáhnout olej, pak by měl motor běžet bez hlučného cvakání od hlavy.
Když si zvednete auto do servisní polohy, tak pod to i vlezeš a máš možnost zkontrolovat zadní hydrokorektor u stabilizátoru a prostřední zadní koule, zda neprotíká.
Ještě jeden hydrokorektor je vpředu.
Pozor, může být namazaný s ovládacím mechanismem ručního ovládání, což není totéž jako prolínání hydr. kapaliny. Je to ale rozlišitelné a viditelné.
Ano, výměna hydraulické kapaliny se dělá současně s dofukem koulí. Za cenu 59 000,- kč máš ale možnost si vzít nějakou tu kačku navíc třeba na úvěru a tím pokreješ možné opravy a servis.
Nic na to nestojí raketu J.
Zadní náprava by neměla mít áčka jako prase. Ale pozor, trochu áčka tam jsou už z výroby stejně jako na dnešních novejch autech a třeba Peugeotu 406 apod.
Repas zadní nápravy se provádí sadou spojovacího šroubu, 2x ložisko a takové futro, čímž je upevněno rameno do pomocné nápravnice. Jedna strana stojí cca 1200,- kč.
Identifikace je možná, třeba tak, že při zvedání z nejnižší polohy se třeba vozidlo při stoupání přidírá vzadu, nebo uslyšíš na dírách cvakání a zmíněná extrémní áčka.
Já, protože jsem taky paranoidní mám obě uložení zadních ramen vyměněná. J
Hydraulické vedení trubičkama (servo, brzdy, pérování) nerezne, je v poplastovaných trubičkách.
Z nejnižší polohy by se měla zvednout do 25 – 30 sec. Z nejvyšší nebo terénní do provozní se může stát, že vrznou silentbloky ramen když se auto spouští zpět, protože uvidíš, že je trochu jinej odklol kol při maximální výšce a při provozní. Při zatížení auta v provozní poloze by mělo auto reagovat s nějakým kulturním zpožděním na dorovnání výšky (tj. sednout si na hranu kufru a pak třeba motoru). Lepší testovat při zahřátém motoru. Hydropneumatika má prodlevu, není to vzduchové odpružení.
Jinak takhle vypadá ta zátka vzadu jak jsem říkal :
picasaweb.google.sk/andre j.spevar/Xantia188V
picasaweb.google.sk/andre j.spevar/Xantia188V
Jinak netrpí na nic co se týká koroze. Na pravé straně je víčko chráněné vedením k nádrži. Lepší je tedy kolem zátky očistit a zatáhnout silikonem okolo, nebo tím polyurethanem.
Nechal jsem preventivně stříkat dutiny, což se provádí hadičkou po vyšroubování jednoho šroubu západky zámky vždy na sloupku.
Zadní vrátka jsou plastová J
Topení, zda je suché (u nohou spolujezdce). Kdyby tekl radiátor, bude se dělat mlíko na výdechách u čelního okna.
Pak klasika u motoru, chladící kapalinu, zda v ní není olej, olej, zda v něm není voda.
Zkontroluj hydraulické čerpadlo, jestli těsní. Jediné přípustné je, orosení kolem hadic na přípojkách u čerpadla u spon. Ale já to mám suché.
Po studeném startu budou pár sekund slyšet hydroštosy, než si natáhnout olej, pak by měl motor běžet bez hlučného cvakání od hlavy.
Když si zvednete auto do servisní polohy, tak pod to i vlezeš a máš možnost zkontrolovat zadní hydrokorektor u stabilizátoru a prostřední zadní koule, zda neprotíká.
Ještě jeden hydrokorektor je vpředu.
Pozor, může být namazaný s ovládacím mechanismem ručního ovládání, což není totéž jako prolínání hydr. kapaliny. Je to ale rozlišitelné a viditelné.
Ano, výměna hydraulické kapaliny se dělá současně s dofukem koulí. Za cenu 59 000,- kč máš ale možnost si vzít nějakou tu kačku navíc třeba na úvěru a tím pokreješ možné opravy a servis.
Nic na to nestojí raketu J.
Zadní náprava by neměla mít áčka jako prase. Ale pozor, trochu áčka tam jsou už z výroby stejně jako na dnešních novejch autech a třeba Peugeotu 406 apod.
Repas zadní nápravy se provádí sadou spojovacího šroubu, 2x ložisko a takové futro, čímž je upevněno rameno do pomocné nápravnice. Jedna strana stojí cca 1200,- kč.
Identifikace je možná, třeba tak, že při zvedání z nejnižší polohy se třeba vozidlo při stoupání přidírá vzadu, nebo uslyšíš na dírách cvakání a zmíněná extrémní áčka.
Já, protože jsem taky paranoidní mám obě uložení zadních ramen vyměněná. J
Hydraulické vedení trubičkama (servo, brzdy, pérování) nerezne, je v poplastovaných trubičkách.
Z nejnižší polohy by se měla zvednout do 25 – 30 sec. Z nejvyšší nebo terénní do provozní se může stát, že vrznou silentbloky ramen když se auto spouští zpět, protože uvidíš, že je trochu jinej odklol kol při maximální výšce a při provozní. Při zatížení auta v provozní poloze by mělo auto reagovat s nějakým kulturním zpožděním na dorovnání výšky (tj. sednout si na hranu kufru a pak třeba motoru). Lepší testovat při zahřátém motoru. Hydropneumatika má prodlevu, není to vzduchové odpružení.
Jinak takhle vypadá ta zátka vzadu jak jsem říkal :
picasaweb.google.sk/andre j.spevar/Xantia188V
picasaweb.google.sk/andre j.spevar/Xantia188V
Jinak netrpí na nic co se týká koroze. Na pravé straně je víčko chráněné vedením k nádrži. Lepší je tedy kolem zátky očistit a zatáhnout silikonem okolo, nebo tím polyurethanem.
Nechal jsem preventivně stříkat dutiny, což se provádí hadičkou po vyšroubování jednoho šroubu západky zámky vždy na sloupku.
Zadní vrátka jsou plastová J
-> JoseA: Víš o tom, že tyhle světla svítí líp, dál a s větším rozptylovým světlem na krajnici, značky a silniční návěstí než ty čirý na Peugeotu 406 ?
Odzkoušeno, testováno.

-> Jirik_Tuňák: čekám na více info od majitele ...ale prej ma zajemce a auto je do patku blokovany ..když ho neveme tak mi info pošle...takže km zatim nevím..jinač jel jsem v bobeshovim ...
dalsi v zaloze mam tohle : www.annonce.cz/detail/Cit roen-Xantia-2-0-HDi-EXCLUS IVE-8169819-W2QPC1.html
dalsi v zaloze mam tohle : www.annonce.cz/detail/Cit roen-Xantia-2-0-HDi-EXCLUS IVE-8169819-W2QPC1.html
-> VeTeV: To už je popsané níže i s fotkou :-) u popisu koule a pístnice.
Koukal jsi na to ? Vědíl jsi, že kulka vypadá uvnitř takto ? Takhle aspoň víte, jak to aj funguje. :-)
Koukal jsi na to ? Vědíl jsi, že kulka vypadá uvnitř takto ? Takhle aspoň víte, jak to aj funguje. :-)
Ten kombik od targy, pěkná barva, pěkný zadek, pěkné z boku, ale ten předek se mi pořád nelíbí. Že neudělali trochu zásadnější facelift, zepředu bych tomu nevěřil, že je to z roku 2000 už jen proto, když to srovnám s konkurentem 406, která dostala tuším už o rok dříve čirou optiku a hlavně od počátku výroby nedělená světla s blinkry, 306 je dostala po faceliftu v 1997. To jen tak můj nepodstatný názor na vzhled 

Jiříkovo rady do života:
1, eště jsem vzpomněl na jednu věc.
Věkem se ojebe na zadním hydrokorektoru takové asi 5 cm dlouhé silonové táhýlko zajištěné drátěnou závlačkou.
Je na jedné i druhé straně nacvaknuté na kuličce na hydrokorektoru a na druhé na stabíku. Pohybem jednotlivých částí zadku se tak hlídá světlá výška. Plast se ale může věkem vymačkat a na jedné nebo druhé straně vypadne. Zadek pak zůstane v určité poloze a tu pak nemění.
V Citroënu jsem to táhýlko kupoval za pár korun. Koupil jsem dvě, jedno tam dal a druhé si nechal v šupleti doma.
Jen tak pro info, kdyby náhodou.
Takhle vypadá : img513.imageshack.us/i/ta hlo.jpg
1, eště jsem vzpomněl na jednu věc.
Věkem se ojebe na zadním hydrokorektoru takové asi 5 cm dlouhé silonové táhýlko zajištěné drátěnou závlačkou.
Je na jedné i druhé straně nacvaknuté na kuličce na hydrokorektoru a na druhé na stabíku. Pohybem jednotlivých částí zadku se tak hlídá světlá výška. Plast se ale může věkem vymačkat a na jedné nebo druhé straně vypadne. Zadek pak zůstane v určité poloze a tu pak nemění.
V Citroënu jsem to táhýlko kupoval za pár korun. Koupil jsem dvě, jedno tam dal a druhé si nechal v šupleti doma.
Jen tak pro info, kdyby náhodou.
Takhle vypadá : img513.imageshack.us/i/ta hlo.jpg
-> VeTeV: Až se ozve, tak mu dáme info, teď to nech být. Dal bych mu společně s tebou kompletní informace třeba sem. Ty už máš taky praxi co kde a jak. :-)
-> Jirik_Tuňák: mrknu se - někde něco mám pane... i když se musím rozmyslet, zda-li by nebylo lépe jít někam do ilegality - tady s tím hnusem francouzským překážíme 

-> Jirik_Tuňák: Tak ja nic moc neprosazuju. Treba ty nakupni tasky se mi nelibi ani fobie ani to od citronu
Hlavni je nebrat pOPELnici, fijat, renolt. Pak uz se da vybirat ze vseho vicemene.

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nehroť to tak s tím prosazováním, tady se toho pak každej chytá jak hovno košile. Přece si nenecháme zkazit radost v naší práci reklamní agentury. 

-> Nwkt 22.03.10 18:53:43: Blazne, znam tedy starou omegu co ma kamarad 2,5TD ukradeny od BMW... Jediny opel je tam karoserie a to je taky to nejhorsi na tom aute. Sype se pred ocima. sOPEL nikdy. Zlatej francouz
-> Nwkt: Buď tak laskav a nevyjadřuj se k něčemu čemu nerozumíš "inteligentníma"
; příprdama, ju ? Natahuješ zbytečně téma.
Běž se učit, šup.

Jirik_Tuňák 22.03.10 21:41:05 napsal: → Nwkt: Nech toho, už jsi jak nemocnej.že to píšeš zrovna ty
-> Targa: Kolik má najeto ? Aby neměla vyloženě moc, vstřiky na HDi jsou docela drahý. Už jsi v tom jel ?
-> Targa: Pěkná. Až to bude aktuální, dej vědět, načepuju tě informacema co a jak, než to koupíš. Větvík to kupoval s vidinou možných investic do servisu a údržby i po mojí průpravě, základní servis a nějaký ty díly skutečně dělal jak on, tak já.
-> VeTeV: Nenašel bys nějaký ty poučky, co a jak překontrolovat, odzkoušet a prohlédnout před koupí, jak jsem ti tehdy psal ? Abych to nemusel Targoušovi psát pro sichr znova.
Bylo to ale hlavně asi telefonicky a nebo rozkouskovaný do více zpráv. Nebo to nech bejt, když bude chtít, ozve se. 
-> Nwkt: Nech toho, už jsi jak nemocnej.
-> VeTeV: Nenašel bys nějaký ty poučky, co a jak překontrolovat, odzkoušet a prohlédnout před koupí, jak jsem ti tehdy psal ? Abych to nemusel Targoušovi psát pro sichr znova.


-> Nwkt: Nech toho, už jsi jak nemocnej.
-> Targa: kuzi bych nechtel, ale jinak vybava koukam dosti nacvakana :-)
no jsem zvědav na pordrobnější info a konečné rozhodnutí - btw pěkná barva
no jsem zvědav na pordrobnější info a konečné rozhodnutí - btw pěkná barva

-> Targa: tak šťastnou ruku - snad tě nevytrestá...
-> VeTeV: 2,0HDI
na parkování se těším..ale asi to nebude nic těžké.. parkoval jsem s většíma
na parkování se těším..ale asi to nebude nic těžké.. parkoval jsem s většíma
-> Targa: no a kurva - tak to je slušný obrat ... a půjdeš do Td nebo HDi chrochta?
jinak připrav se na krušné chvilky s parkováním - je to trošku dlouhé
jinak připrav se na krušné chvilky s parkováním - je to trošku dlouhé

→ Nwkt: To bych snad sáhnul radši po Oplu Omega,jakože ho taky nemusím.Konečně pořádný slovo 

-> Pavel P..: Já mu věřím
-> Nwkt: O co jde,Tome,vždyť vlastně Seat je odnož Wolxe,takže zkušenost má a pokud si já mám osobně vybrat v ropnejch kombajnech mezi Prasákem a X 2,pak nemám o čem přemýšlet,X2ka je vzhlednější a určitě pohodlnější,o cenovým poměru,pramenícího beztak z neznalosti hydry se nemá ani cenu šířit. Prasák má taky svoje přednosti,měl jsem možnost vidět,slyšet i ozkoušet. Nicméně se mi líbil tak v počátcích výroby,teď už ne. To bych snad sáhnul radši po Oplu Omega,jakože ho taky nemusím.

-> Nwkt: O co jde,Tome,vždyť vlastně Seat je odnož Wolxe,takže zkušenost má a pokud si já mám osobně vybrat v ropnejch kombajnech mezi Prasákem a X 2,pak nemám o čem přemýšlet,X2ka je vzhlednější a určitě pohodlnější,o cenovým poměru,pramenícího beztak z neznalosti hydry se nemá ani cenu šířit. Prasák má taky svoje přednosti,měl jsem možnost vidět,slyšet i ozkoušet. Nicméně se mi líbil tak v počátcích výroby,teď už ne. To bych snad sáhnul radši po Oplu Omega,jakože ho taky nemusím.
-> Targa: Upřímnou soustrast 

-> Bobesh: odvážné tvrzení

-> Targa: Dospěls z nerozvážného jinocha v muže

kuci... letos asi pořídím nový vůz.... nakonec jsem naočkován na citrona i když byl v uvahu brán passat,oktávka,toledo a jiné nakonec vyhrála xantie pohodlí/cena/spolehlivost
strávil jsem den projižděním ruzných diskuzí pro a proti....
nakonec vybrána xantie rok 2000 kombi
jednu mám vyhlídlou..aktualně zjištuji více info
jine auto volím z duvodu že aktualní vuz SEAT IBIZA se začal srat kde jen muže a ND výjdou stejně draho jako na citrona... ted když se začal srát i motor tak bylo rozhodnuto..letos pude z baráku a pořídí se větší,komfortnější vůz na naftu...
akorat nevim kde to auto budu pak parkovat :D ibiza se vešla všude
strávil jsem den projižděním ruzných diskuzí pro a proti....
nakonec vybrána xantie rok 2000 kombi
jednu mám vyhlídlou..aktualně zjištuji více info
jine auto volím z duvodu že aktualní vuz SEAT IBIZA se začal srat kde jen muže a ND výjdou stejně draho jako na citrona... ted když se začal srát i motor tak bylo rozhodnuto..letos pude z baráku a pořídí se větší,komfortnější vůz na naftu...
akorat nevim kde to auto budu pak parkovat :D ibiza se vešla všude

-> gim: Kukal jsem
. Hamba jest, že jsem v tom ještě nedřepákoval svojí ouzkou prdelkou
.


-> VeTeV: Budu vás vozit za pětikilo kolem baráku, abych si mohl střádat na opravy, až mi to někdo vojebe u Tesca nákupním košíkem. 

K tomu srovnání škoda x citron, bych dost vahal, asi mam divnej vkus, ale libi se mi oboje...
Na C6 jsou zajimavy detaily nejen to okno, ale trebas i kdyz se podivas na kolo, to samo o sobe nic extra, ale cekal bys tam poklicku pres srouby s nalepenym logem, v lepsim pripade plastickym, C6 ma poklicku ve stredu prohloubenou a pres prohluben vede znak > citronu, zajimavy a kdyz si toho vsimnes tak i efektni...
Na C6 jsou zajimavy detaily nejen to okno, ale trebas i kdyz se podivas na kolo, to samo o sobe nic extra, ale cekal bys tam poklicku pres srouby s nalepenym logem, v lepsim pripade plastickym, C6 ma poklicku ve stredu prohloubenou a pres prohluben vede znak > citronu, zajimavy a kdyz si toho vsimnes tak i efektni...
-> Jirik_Tuňák: krasny videa zejmena to druhy - tam aspon vim o cem je rec.. u toho prvniho by si mohl vyplachovat zuby az po ukonceni predstavovani - kdoma to kloktani poslouchat?
Jiziku az si ho koupis svezes me?
Jiziku az si ho koupis svezes me?
-> Jirik_Tuňák: no pěkná palba - a kdyby jsi s tím dojel tak bych Ti nevěřil, že sis to někde nepůjčil :-)) tady s tím jezdí pravidelně nějakej dědek pro naftu do tesca... dopřává tomu jen co je pravda...
jinak ty kultovní vozítka to je prostě lahoda pohledět...jinak DSo mě jednou předjíždělo když jsme jel ve vembloudovi - už z dálky bylo jasno, že je to frantík, ta žlutá světla byla vidět na 100honů... nakonec to kolem nás prosvištěl, jen na mě bliknula jel dál... holt pradědek našich vozů :-)
jinak ty kultovní vozítka to je prostě lahoda pohledět...jinak DSo mě jednou předjíždělo když jsme jel ve vembloudovi - už z dálky bylo jasno, že je to frantík, ta žlutá světla byla vidět na 100honů... nakonec to kolem nás prosvištěl, jen na mě bliknula jel dál... holt pradědek našich vozů :-)
-> VeTeV: Kdybych s tím přijel za tebou na náfštěvu, tak se posereš, že ?

-> milánci: Jinak se podívejte na autokelly do e-shopu, co na to stojej díle.
Nárazníky 33 000,-, kapota 37440,-, přední světlo BOSCH 16 400,-, originál 25 000,-
zadní světlo 5098,-, blatník 7400,-.
Jinak motorové díly cenově standart, protože tam jsou použity motory 2.2 HDi (4V), 2.7 HDi (6V) a benzín 3.0 (V6) - takže ceny jim odpovídající z PSA.



-> milánci: Jinak se podívejte na autokelly do e-shopu, co na to stojej díle.
Nárazníky 33 000,-, kapota 37440,-, přední světlo BOSCH 16 400,-, originál 25 000,-
zadní světlo 5098,-, blatník 7400,-.
Jinak motorové díly cenově standart, protože tam jsou použity motory 2.2 HDi (4V), 2.7 HDi (6V) a benzín 3.0 (V6) - takže ceny jim odpovídající z PSA.
-> JoseA: Kdepak, vleče si to něco z obou těchto modelů. 

21.03.10 20:07:03
mně to trochu připomíná 613tku

-> havlik: priznávám:o))
-> Bobesh: -> AZmotor:
-> Bobesh: -> AZmotor:


Žádná tuctová škatule z rajchu

-> Jirik_Tuňák: Jirino krása - moc hezké ...
-> havlik: C6 je opravdu zajímací a neotřelé auto - občas když ho někde zahlédnu tak stále koukám japato kucí vymysleli... mě se to líbí a už jen pro to, že to je naprosto jedinečné auto.. to s druhým nezaměníš...
-> Jirik_Tuňák: Z bláta do louže 

Žel bohu, dnes už není perspektivní to pořizovat. Po pár letech to vypadlo z výrobního programu a bůh ví, jak to bude výhledově s díly...
mě se líbí, aspoň se snaží udělat něco jinak a ne pořád jako ty nevkusné krabice z toho německého koncernu

Nová C5 v obojím (combi / sedan) určitě ano.
Jinak C6, to je paráda. To je jak opakování historie. Fantomasové, komisařové Juveové.
To zadní okno...mmmm
Jinak C6, to je paráda. To je jak opakování historie. Fantomasové, komisařové Juveové.

To zadní okno...mmmm
-> MATTESS: já myslel z těch zarytejch citroenářů.