
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To až po cestě do Prahy.
Ale ono když jedeš třeba 160, tak to stejně moc netočí.

-> Jirik_Tuňák: Ale obcas byses mel podivat na cervene pole a vyhnat pavouky.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale hovno. Samozřejmě vytáčím k 3 - 3500 rpm., ale při pojížďkách to bere krásně i 1200 - 1500 otáček a z těchto otáček to na tu dvojku trojku parádně zrychluje bez zakolísání. Ideálně si to hoví kolem 2500. Ale spíš, že cejtíš konstantní zátah od těch 1500 na dvojáka nahoru a nemá to hluchej spodek. Je to cejtit i na trojce a neznamená to, že na to jezdím. Kolega co jsem s ním jel (on řídil moju), tak jezdí naftu a zapomněl v obci při 60ti podřadit na čtyřku bo trojku, projel na pětku šedesát obec a za ní začal plynule zrychlovat a auto ani nemuklo. Takže, asi tak.
-> Jirik_Tuňák: tak dá se s tím naučit žít, kor když šáde je to samý :-))
-> Jirik_Tuňák: Budeme ti rikat lamac klikovych hrideli 

-> VeTeV: To furt eště ide, mě hodně vyhovuje ten zátah od volnoběhu. Nemůžu se toho nabažit, že v podstatě nenuceně sedíš a něco tam strkáš.
Takže jsem zvědav, jak se jednou srovnám s motorem, kterej bude běhat spíš vejš.
I když, ty CVVT a VVTi už asi jedou vocpodu až do vysokejch s tím, že vrchol mají hodně vysoko, nebo ?

I když, ty CVVT a VVTi už asi jedou vocpodu až do vysokejch s tím, že vrchol mají hodně vysoko, nebo ?
-> Jirik_Tuňák: v nízkejch? do 2tis je to letargický, od 2,5tis se to zvedá a od 3 tis to ožije :-))
-> VeTeV: Zasraný metro.
A jak to teda jede v nízkejch ? Já ten 16V ještě pod pravou nohou neměl.

-> Jirik_Tuňák: to je to co jsme ti říkal, že si to libuje v otáčkách :-))
-> Bagrr- máma mele Emu: Jj, mohl jsem míti, město se obtížně jezdí pod 12 litrů, většinou 12 - 14. 

-> Syny / Bagrrovice: Koukal jsem v Globusu na telefonu.
Heleďte, jak může mít 8V větší krouťák, byť jinde posazenej, než silnější 16V ? Každopádně příjemné pozjištění.
Jsem koukal u Ceeda, tak tam taky snížili u 1.4ky výkon na 66 kW z původních 82 kW, ale krouťák zůstal stejnej. Dokonce testující říkali, že tato úprava není znát a auto jede skoro stále stejně, jen míň žere a má méně exhalací.

Jsem koukal u Ceeda, tak tam taky snížili u 1.4ky výkon na 66 kW z původních 82 kW, ale krouťák zůstal stejnej. Dokonce testující říkali, že tato úprava není znát a auto jede skoro stále stejně, jen míň žere a má méně exhalací.
-> Jirik_Tuňák: Jo jo 2.0 8V CT se mi velice moc zamlouvá

-> Jirik_Tuňák: Tak se taky podivej
en.wikipedia.org/wiki/SEA
T_Cordoba

-> Syny: Jinak ten 2.0 8V CT (turbo), má sice relativně malej výkon, ale kroutidlo parádní, to musí tlačit jako kráva do sedaček. 

-> Syny: Tak změna, 66 kW při 5000 rpm a krouťák je 157 Nm při 2600 rpm. Tady je vidět i rozdíl mezi 1.8i 1993 - 1995 a 1.8i 1995 - 2001.
Rozdíl je patrný i opticky po otevření kapoty jak jsem říkal.
1.8 16V má nižší krouťák a ještě posazený do otáček na 4250 rpm, ale vyšší výkon 81 kW.
Viz :
en.wikipedia.org/wiki/Cit ro%C3%ABn_Xantia
Tak proto se mi zdálo, že to jede jak mamut.
Rozdíl je patrný i opticky po otevření kapoty jak jsem říkal.
1.8 16V má nižší krouťák a ještě posazený do otáček na 4250 rpm, ale vyšší výkon 81 kW.
Viz :
en.wikipedia.org/wiki/Cit ro%C3%ABn_Xantia
Tak proto se mi zdálo, že to jede jak mamut.
-> Jirik_Tuňák: zajimavy, ze motory od sebe vzdaleny X let a defakto uplne jiny maj temer stejny hodnoty vykonu a kroutaku :) Jeste by me docela zajimal ten prubeh krouticiho mmentu u tebe a u me :) Sam nevim jak by u me mel vypadat :) Kazdopadne max. vykon mam psanej v 5500ot a max. kroutak v 2500ot.
-> Syny: Celohliník.
-> Jirik_Tuňák: Tak najetejma km urcite :) Ja uz prelez 190 000km :) Ty mas celohlinik nebo litinovej blok?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: nemam čas číst příspěvky pro všechny lidi

-> Jirik_Tuňák: prej poníci :-D každopádně kdybych nenarazil na vylítanou mrchu, tak si nemůžu stěžovat... Jsem docela i spokojenej a to auto mě nadchlo... Jede to jak kráva, sice žere, ale tuhle daň jsem ochotnej přežít za to houpání gaučojdního povozu po cestách kde jsem dřív měl obavy abych nemusel navštívit zubaře, byť jsem měl povoz též pohodlný, francouzi pod vlivem božolé vyrobený... Poté co jsem poznal jízdu s vozem houpavým již bych velice nerad klesal v komfortu...
-> Syny: Jinak stejně jako ty. Jsem raději, když pode mnou dusají pivovarský koně, než nějaký teploušský poníci s mašlema i když jich je tam víc. 

-> Syny: Ono záleží i na průběhu a zpřevodování. Je to spíš tank a motor je krásně pružnej v nízkejch otáčkách, což mi velmi vyhovuje, nerad navštěvuji horní pásma. Charakteristikou budou naše motory rozdílný a najetejma km taky.
Krom toho ty máš vyloženě old school 1.8 od VW, kdežto mezi 1.8 od Vitamína proti roku 1999/2000 a 1993 - 1995 je celkem rozdíl v použitých komponentech. Už po otevření motoru jsou ověšený rozdílnejma serepetičkama (sání, klapka, ŘJ, čerpadlo, + něco mech. dílů). Jinak budou ty 66 kW motory stejně asi skoro všechny podobný od jakéhokoliv výrobce. Spotřeba žádnej zázrak, ale motor mi sedí, jako by ho dělali pro mě. Taky jsem k němu velmi ohleduplný a pečlivý.

-> petr s: jj oleje a náplně používám jen doporučený výrobcem...
-> Bagrr- máma mele Emu: 8 ventily žádnej problém nebyl akorát slušnější olej dávat jinak odcházeli vačky
-> Jirik_Tuňák: 66kW a 147Nm ? :) To mame snad fakt skoro stejny ty motory :) Ja mam 66kW a 145Nm :)
-> Jirik_Tuňák: mno hlavně jsem se dočetl že ty 8v jsou mnohem spolehlivější než 16v... Sice výkon a spotřeba horší, ale nestěžuju si... Když je o to staráno, je to polykač kilometrů...
-> Bagrr- máma mele Emu: Já mám tedy jeden z posledních 1.8 8V co se dával, pak už jen 16V. Není to žádná rakieta, ale jezdí to jak nafta. Má to docela překvapivej zátah od volnoběhu. I po těch letech co s tím jezdím, tak mě to pořád překvapuje. Od křižovatky tam nastrkáš 1, 2, 3 a ono se to sbírá ať je na otáčkoměru cokoliv. Přitom to stále umí předvést slušnou pružnost při pozvolné jízdě kolem 100 km/h, kdy při zařazené 5ce šlápneš na plyn a zrychlíš třeba svižně na 120 - 130. Zajímací a přitom by se zdálo, že 66 kW a 147 Nm je málo.
-> petr s: na co bys doporučil si dávat pozor u 2.0i 8v?
-> Kaprof: 1,4 HDI měl sousedův táta v 206 a pěl jen ódu.
-> MerHanz: jako nejlepší HDi co si pamatuju jsme měli v c3ce sice jen 14ka ale svižny nenaročny a skoro to nežralo neukrast nám ho když měl 180 máme ho dodnes
A to nejsem zrovna príznivec nafty


-> Kaprof: Tak v podstatě veškerý 2,0 HDI 66 KW jsou ty první HDI, Teda co se týče 306 a 406tek. 307 už tam maj pár věcí jinak, ale nevim kolik a do jaký míry. Jestli se mýlím, tak mě někdo opravte.
-> havlik: Olejový bordel na filtru
-> havlik: Volej, dyk to psal pred chvili 

-> MerHanz: ak ty prvni byly trapení aneb prechod z trysky na common rail:-))ale ty nový kor v kombinaci s preplnovanim se mi zdaj už vychytany:-)
-> petr s: taky si myslim je to vůl
no co kastli to má dobrou a je to kombajn tak až vyletí vemu to motor seženu lehce...
-> petr s: taky si myslim je to vůl

-> petr s: a co tam uvidim?:)
-> Kaprof: Tak to uletí většinou první ojnice
-> havlik: podívej se do vzduchového filtru
-> havlik: podívej se do vzduchového filtru
-> petr s: nj na každým motoru se najde slabý místo. Jen HDI jich mají nějak mnoho



-> havlik: hmm tátovi to jde pěkně a to má 180 plus mínus něco, už sem s tim dlouho nejel.
-> MerHanz: já mam asi 197 a ventily cvakaj jak prase:D
-> petr s: a tlakuje to do vody a kdyz víc na to šlapu tak se to přehřívá tka to vypadá na prasklou hlavu:))
-> petr s: a tlakuje to do vody a kdyz víc na to šlapu tak se to přehřívá tka to vypadá na prasklou hlavu:))
-> petr s:
On tomu ještě nakláda odstudena no prostě ko*ot 




-> MerHanz: Už jsem jich asi 20 měnil
-> Kaprof: To není údržbou jak začne jít olej do vzduchového filtru tak praskla hlava
-> petr s: o tom mi řikali hlavně u 2,1TD u 1,9 to zmínili jen okrajově. Osobně sem se s tím zatím nesetkal ( díky bohu )
-> petr s: jo jo
kámošovi ve 360tis nedávno rupla ale težko mu to vyčítat je prase na údržbu


Bagrr- máma mele Emu 04.03.10 21:11:15 napsal: → MerHanz: v tom mě strašně dostal známej… Vždycky když chtěl koupit auto, tak se s bazarákama domluvil nasledujícně. Nechá jim 5t nevratnou zálohu, auto si na týden půjčí aby ho pořádně projel a pak buď koupí a nebo přijde o 5t… A vyplácí se mu to… Zatím si na žádný auto koupený nemohl stěžovat…
Každopádně teď už vím co to auto má za chyby a co mě ještě čeká vyměnit… Takže alespoň vím, na co pak nebudu muset hrábnout hodně dlouho… Tak to se vyplatí snad jen u auta za 100 a víc. Ale, když nad tim tak přemejšlím, tak je to slušnej tah, jen nevim jak by na to reagovala většina prodejců v bazaru.
Každopádně teď už vím co to auto má za chyby a co mě ještě čeká vyměnit… Takže alespoň vím, na co pak nebudu muset hrábnout hodně dlouho… Tak to se vyplatí snad jen u auta za 100 a víc. Ale, když nad tim tak přemejšlím, tak je to slušnej tah, jen nevim jak by na to reagovala většina prodejců v bazaru.
-> MerHanz: A praskají hlavy
-> havlik: Nj oni to štelujou někde na mašině. To nasere, ale jinak je to povedenj motor. Jen prej kolem 200 tic je třeba udělat vetily a rovnat hlavu. My na tom máme 180 tak uvidím.
-> MerHanz: no tady to prej nejni tak jednoduchý hlavně nejspíš se prej to zase budu muset vyndat ven z auta už asi po 5tý

-> havlik: črpadlo u TD sem nezkoumal, ale u obyč diesela se to dalo na hrubo dost slušně doštělovat aj doma jedním šroubem bohatost a pak jedním volnoběh a druhým max obrátky.
-> Jirik_Tuňák: nejni přidřený tedka už je spíš jen neseřízený ale zablokoval se na něm ten imobilizer a hlavně předtim bylo to aby drželo volnoběh naštelovaný lankem plynu přitaženym aby to bylo furt pootevřený