
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> Bagrr- máma mele Emu: Mel jsem BXo a na to ze jsem to auto miloval tak jsem mel to samy ale s Hydrou:D Neexistoval den kdy bych nenasel louzicku pod autem a nesypal jsem do ni penize.Pak sem se nas... auto se prodalo behem 1dne ja si koupil favorita a byl klid

-> Nwkt: Njn... ale momentálně nejni na jiný..
-> Bagrr- máma mele Emu: Já bych se toho co nejrychlejš zbavil
-> VeTeV: Fakt mě to auto už začíná mrdat... A doufám že bude klid kua až to udělám...
-> Bagrr- máma mele Emu: no jo ty 405/306 v atmo jsou povestny - kamos s tim postavil celej barak a dal to pryc nebot uz to vypadalo jako po vybuchu sopky a ta zadni naprava uz odesla uplne... ale motor stale bezel i po prekoroceni 600tis a nepamatuju si, ze by se o to staral :-)) nakonec to vzali ukrajinci na stavbu a svete divse - stale to jezdi - jen se opravovala na zadku naprava :-))
Ted ma VW prassata 1,9TDi a nejak brbla :-)
a vzdy to ve me vyvola vzpominku na kluka v ulici, co svoji taxikarskou 405 popustil tatikovi a s koncici zivnosti taxikare si koupil octu - zatimco 405ka ma sice menenou napravu na zadku, je po par tukancich, ale stale to jezdi a nehnije, tka Octa zacina vzkvetat a vsemu okoli ukazuje, jaka je to paradnice :-))
takze ono je to proste o stesti na vyvoleny kus no - a ty mas asi mimoradne smolny
Ted ma VW prassata 1,9TDi a nejak brbla :-)
a vzdy to ve me vyvola vzpominku na kluka v ulici, co svoji taxikarskou 405 popustil tatikovi a s koncici zivnosti taxikare si koupil octu - zatimco 405ka ma sice menenou napravu na zadku, je po par tukancich, ale stale to jezdi a nehnije, tka Octa zacina vzkvetat a vsemu okoli ukazuje, jaka je to paradnice :-))
takze ono je to proste o stesti na vyvoleny kus no - a ty mas asi mimoradne smolny
-> VeTeV: -> Kaprof: A nejskvělejší je že puget atmo nafta, kterej byl jako spotřebák před xantií měl údržbu krutě zanedbanou a jezdil ez problém do tý doby než jsem ho odstavil z důvodu shnilý střechy, prasklýho okna a propadlý etchnický... a jezdí i teď... Akorát teda má už totálně v háji přední nápravu ale jezdí furt:-D Krám eden.. A xantie je fakt co týden to nějaký bonbonek... Už mě to přestává bavit.. Takhle často jsem neležel ani pod Elisou (moje první auto na papírech, 105..):-D
-> U-Geen: jo Fiat to je taky taková záhada - bratr mladý měl Cromu a to jezdilo dokud to neshnilo, jeden kluk z obce měl to samý a ten s tím nenajezdil týden aby se něco neposra.o...
je to prostě štěstí na kus
-> Bagrr- máma mele Emu: kurník to snad není možný už :-))
je to prostě štěstí na kus
-> Bagrr- máma mele Emu: kurník to snad není možný už :-))
-> Bagrr- máma mele Emu: některá auta jsou prostě zakletá:-) značku nehledě:-)
Tak svíce vyměněna.. V zápalu nasrání jsem do zbytku svíce dneska natloukl hvězdičku a vytočil to ráčnou.... Mno tak jsem nastartoval a jel to projet... Motor běží krásně na všechny 4 válce... Tak jsem zaparkoval u mladý a koukám zpod haupny stoupá šedý kouř... Otevřu tedy haupnu a cítím spálený olej... Mno a zatím mám podezření že nětěsní ventildekl nebo mi vystřelila zátka oleje po původní měrce a olej stříká na vejfukový svody... Takže musím dneska na rampu a zjistit kde kua je zase problém...
Fakt to auto je samá smůle... Jen jsem zvědavej co si vymyslí za problém až opravím únik oleje...
Fakt to auto je samá smůle... Jen jsem zvědavej co si vymyslí za problém až opravím únik oleje...
-> VeTeV: nekdy se zadari... kamos ma takle vesely uz druhy auto ( prvni Punto Sporting, ted Stilo Abarth )
kdo? já mám taky citruse a spíš je mě bagra líto - neboť takovéto smolné auto míti to snad ani není možný :-( a celkem ho i obdivuju¨, že to ještě nezapálil 

-> VeTeV: vubec ne, spis obava o Bagrra, aby mu neco neprovedli :)
-> VeTeV: spíš tradiční ubohost:o))
-> U-Geen: skodoliba radost?
-> Bagrr- máma mele Emu: blby je ze za to to auto nemuze - tam je problem ve svici 

-> Bagrr- máma mele Emu: tu posledni vetu by si sem psat nemel :)
Mně z toho auta fakt už jebne... z banální výměny svíce zapaování se stal opět porod jak svině... ta mrcha nekvalitní krám jedna svíčka zatracená stará...
Mno příběh začal výměnou motoru... První radost z toho že jsem to zvládl mi začal kazit občasně nepravidetlý chod motoru... Mno řekĺ jsem si že to budou kabely, protože ty jsou původní a už značně probíjeli.. Mno tak jsem vyměnil kabely (použil jsem prozatím kabely který byly po ruce a věděl jsem že neprobíjí... Mno malinko se to zlepšilo.. Tak jsem usoudil že to teda bude svícema, ketrý jsem kupoval ještě u původního motoru nový a měli pouhých cca 3t na hrbu... Mno tak jsem v noci kouknul jestli neuvidím jestli to u některé náhodou neprobíjíé skrz izolant.. inu anoi, jedna probíjela... Tak sem koupil novou svíci s tím že dneska to vyměním... Inu zajel jsem tedy do dílny a vzal do ruky svíčák a ráčnu... S tím že za dvě minuty maximálně bude svíce vyměněna a budu mít zase relativně pravidelný běh motoru... Jenže chyba lávky... Od té doby mám na jednom válci dekompresor... Ta svině při povolování rupla tak debilně že část se závitem pod šestihranem zůstala v hlavě a zbytek byl ve svíčáku.. Takže to znamená s největší pravděpodobností minimálně sání dolu, abych se tam alespoň malinko dostal a zkusil na zbytek svíce navařit šroub a zkusit jestli to takhle vytočím... Jestli tohle nepomůže musí hlava dolu, což se mi vůbec ale vůbec nechce...
Začínám to auto zase nenávidět....
Mno příběh začal výměnou motoru... První radost z toho že jsem to zvládl mi začal kazit občasně nepravidetlý chod motoru... Mno řekĺ jsem si že to budou kabely, protože ty jsou původní a už značně probíjeli.. Mno tak jsem vyměnil kabely (použil jsem prozatím kabely který byly po ruce a věděl jsem že neprobíjí... Mno malinko se to zlepšilo.. Tak jsem usoudil že to teda bude svícema, ketrý jsem kupoval ještě u původního motoru nový a měli pouhých cca 3t na hrbu... Mno tak jsem v noci kouknul jestli neuvidím jestli to u některé náhodou neprobíjíé skrz izolant.. inu anoi, jedna probíjela... Tak sem koupil novou svíci s tím že dneska to vyměním... Inu zajel jsem tedy do dílny a vzal do ruky svíčák a ráčnu... S tím že za dvě minuty maximálně bude svíce vyměněna a budu mít zase relativně pravidelný běh motoru... Jenže chyba lávky... Od té doby mám na jednom válci dekompresor... Ta svině při povolování rupla tak debilně že část se závitem pod šestihranem zůstala v hlavě a zbytek byl ve svíčáku.. Takže to znamená s největší pravděpodobností minimálně sání dolu, abych se tam alespoň malinko dostal a zkusil na zbytek svíce navařit šroub a zkusit jestli to takhle vytočím... Jestli tohle nepomůže musí hlava dolu, což se mi vůbec ale vůbec nechce...
Začínám to auto zase nenávidět....
pěkný kolečko od trakářku 

-> VeTeV: Ono kdyby se člověk zbavil votuzidla a měl jako votuzidlo Xantypu, tak by to bylo taky zajímací. 
Tady ráfek kolegy z Xantiaclubu.
Má konbyho jako ty, ale světle modrou metlu.

Tady ráfek kolegy z Xantiaclubu.

-> Jirik_Tuňák: :-)) proc ne - vebnitr je prostora kupa, kufr je takovy mensi, ale jinak jo dobre auto - ja stojim vedle i30ky a je to proti xantce diblik 

-> VeTeV: Ale i tak bych sáhl po něčem živějším a sportovnějším. Tzn. momentálně Ceed SW 2.0 CVVT 105 kW. 

-> Jirik_Tuňák: tak ono proč to dráždit - to auto vybízí k plavné jízdě :-)) ideální rodiné auto - ne jak rumstr a fobie II :-))
-> VeTeV: Taky tak :-)
upřímně - od doby co mám vemblouda, pozoruji opět pomalý návrat k dědkostylu .-)) /mám občas období kdy jezdím jak prase, ale to vyprchá a pak se leta táhnu jak smrad/
takže přes postupné počáteční blbnutí, nyní jezdím dle předpisů, zbytečně tpomu nedávám čočku, ba naopak - pustím si rejdiou, uvelebím se do křesílka a nehám se unášet krajinou - semtam mě nějaký nervák pozlobí, tak pozlobím já jeho a opět se v klidu a za ševelení (rámusu) Bosalu sunu dále :-))
takže přes postupné počáteční blbnutí, nyní jezdím dle předpisů, zbytečně tpomu nedávám čočku, ba naopak - pustím si rejdiou, uvelebím se do křesílka a nehám se unášet krajinou - semtam mě nějaký nervák pozlobí, tak pozlobím já jeho a opět se v klidu a za ševelení (rámusu) Bosalu sunu dále :-))
-> VeTeV: Virt, ne?
tady je to samej závodník :-)
-> Jirik_Tuňák: Když jsem měl náladu u nafty tak jsem jezdil město, mimo město furt za 5:-D Takže město za 4 už není až tak rozdílný:-D Kort když vím že během několika málo vteřin po sešlápnutí plynu je tam z 55 rázem 130 jak nic, pak tam lupnem za 5 a držíme si těch 140 plus mínus:-D
-> VeTeV / Bagů: Yo, mě se totiž líbí, jak sedá ten zadek při axeleraci, takže na spotřebě je to kolikráte vidět.
To je pak člověk první na křižovatce a jednu wžůůůů, dva wžůůůů a ono to houpe. 


-> Jirik_Tuňák: to já taky :-)
-> Bagrr- máma mele Emu: No, takže víš o čem mluvím, s tím skoronafťákem. Nepodtáčíš, ale líbí se ti jak je tomu fuk co tam šmrdláš za kvalt a točky. Kolem těch 50ti jezdím trojku, páč čtyřka je na to moc dlouhá....
-> Jirik_Tuňák: hlavně je zajímající že dvě decky objemu motoru přidaj na výkonu 23kW a na krouťáku 19Nm:-D
-> Jirik_Tuňák: Mno do města je ideální šmudlat to za 4 při cca 55km/h a před výjezdem z města tomu naložit hezky za tři:-D Sice ne moc eko na spotřebu, ale klidně by to na tu 4ku zrychlovalo dost dobře:-D Prostě je to skoro jako nafta, táhne nádherně od spoda...
-> Bagrr- máma mele Emu: A taky to táhne vocpoda až za roh ?
Někdy mám pocit, že je tomu jedno narozdíl od šůty, jestli točíš nízký nebo 4000 - 5000.

-> Jirik_Tuňák: jo mně se těch mejch 89kW - 5750ot/min a 176Nm - 2750ot/min líbí víc než moc:-D
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jo a jinak jezdím každej den okraj města a pak rovnou ven, kde pak jedu průjemně 100 - 140 km/h, takže se provětrává běžným způsobem.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To až po cestě do Prahy.
Ale ono když jedeš třeba 160, tak to stejně moc netočí.

-> Jirik_Tuňák: Ale obcas byses mel podivat na cervene pole a vyhnat pavouky.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale hovno. Samozřejmě vytáčím k 3 - 3500 rpm., ale při pojížďkách to bere krásně i 1200 - 1500 otáček a z těchto otáček to na tu dvojku trojku parádně zrychluje bez zakolísání. Ideálně si to hoví kolem 2500. Ale spíš, že cejtíš konstantní zátah od těch 1500 na dvojáka nahoru a nemá to hluchej spodek. Je to cejtit i na trojce a neznamená to, že na to jezdím. Kolega co jsem s ním jel (on řídil moju), tak jezdí naftu a zapomněl v obci při 60ti podřadit na čtyřku bo trojku, projel na pětku šedesát obec a za ní začal plynule zrychlovat a auto ani nemuklo. Takže, asi tak.
-> Jirik_Tuňák: tak dá se s tím naučit žít, kor když šáde je to samý :-))
-> Jirik_Tuňák: Budeme ti rikat lamac klikovych hrideli 

-> VeTeV: To furt eště ide, mě hodně vyhovuje ten zátah od volnoběhu. Nemůžu se toho nabažit, že v podstatě nenuceně sedíš a něco tam strkáš.
Takže jsem zvědav, jak se jednou srovnám s motorem, kterej bude běhat spíš vejš.
I když, ty CVVT a VVTi už asi jedou vocpodu až do vysokejch s tím, že vrchol mají hodně vysoko, nebo ?

I když, ty CVVT a VVTi už asi jedou vocpodu až do vysokejch s tím, že vrchol mají hodně vysoko, nebo ?
-> Jirik_Tuňák: v nízkejch? do 2tis je to letargický, od 2,5tis se to zvedá a od 3 tis to ožije :-))
-> VeTeV: Zasraný metro.
A jak to teda jede v nízkejch ? Já ten 16V ještě pod pravou nohou neměl.

-> Jirik_Tuňák: to je to co jsme ti říkal, že si to libuje v otáčkách :-))
-> Bagrr- máma mele Emu: Jj, mohl jsem míti, město se obtížně jezdí pod 12 litrů, většinou 12 - 14. 

-> Syny / Bagrrovice: Koukal jsem v Globusu na telefonu.
Heleďte, jak může mít 8V větší krouťák, byť jinde posazenej, než silnější 16V ? Každopádně příjemné pozjištění.
Jsem koukal u Ceeda, tak tam taky snížili u 1.4ky výkon na 66 kW z původních 82 kW, ale krouťák zůstal stejnej. Dokonce testující říkali, že tato úprava není znát a auto jede skoro stále stejně, jen míň žere a má méně exhalací.

Jsem koukal u Ceeda, tak tam taky snížili u 1.4ky výkon na 66 kW z původních 82 kW, ale krouťák zůstal stejnej. Dokonce testující říkali, že tato úprava není znát a auto jede skoro stále stejně, jen míň žere a má méně exhalací.
-> Jirik_Tuňák: Jo jo 2.0 8V CT se mi velice moc zamlouvá

-> Jirik_Tuňák: Tak se taky podivej
en.wikipedia.org/wiki/SEA
T_Cordoba

-> Syny: Jinak ten 2.0 8V CT (turbo), má sice relativně malej výkon, ale kroutidlo parádní, to musí tlačit jako kráva do sedaček. 

-> Syny: Tak změna, 66 kW při 5000 rpm a krouťák je 157 Nm při 2600 rpm. Tady je vidět i rozdíl mezi 1.8i 1993 - 1995 a 1.8i 1995 - 2001.
Rozdíl je patrný i opticky po otevření kapoty jak jsem říkal.
1.8 16V má nižší krouťák a ještě posazený do otáček na 4250 rpm, ale vyšší výkon 81 kW.
Viz :
en.wikipedia.org/wiki/Cit ro%C3%ABn_Xantia
Tak proto se mi zdálo, že to jede jak mamut.
Rozdíl je patrný i opticky po otevření kapoty jak jsem říkal.
1.8 16V má nižší krouťák a ještě posazený do otáček na 4250 rpm, ale vyšší výkon 81 kW.
Viz :
en.wikipedia.org/wiki/Cit ro%C3%ABn_Xantia
Tak proto se mi zdálo, že to jede jak mamut.