Oproti tomu BMW 520d z roku 2006 s aktualne 366tkm si za poslednich 100tkm rek jenom o kulaky, mechy zadni napravy, zhavicky a termostat. Zbytek je spotrebak.
            
                skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   
      skoda.virt.cz
   
   ... Škoda MB, 105, 120, 130, 135, 136, Rapid, Garde i starší a speciály
Nejbližší srazy a akce
| datum | nazev | misto | Další akce a srazy... | 
|---|
Nejnovější články
Aktuální galerie
Poslední příspěvky v diskuzích a komentářích
08:54:57
04.11.2025
04.11.2025

King
			
				
			
		
		
[p#4135252] To je jak muj pribeh se 105kou, kdy pri 270tkm sla do huti a puvodni byl snad uz jenom radiator topeni
 Oproti tomu BMW 520d z roku 2006 s aktualne 366tkm si za poslednich 100tkm rek jenom o kulaky, mechy zadni napravy, zhavicky a termostat. Zbytek je spotrebak.
	
 Oproti tomu BMW 520d z roku 2006 s aktualne 366tkm si za poslednich 100tkm rek jenom o kulaky, mechy zadni napravy, zhavicky a termostat. Zbytek je spotrebak.08:38:18
04.11.2025
04.11.2025

Bukaj
			
				
			
		
		
[p#4135169] Přesně tak.
Ten vývoj "světlo" - "silnější světlo" - "ještě silnější světlo"... je krásně vidět při jezdění "veteránem".
Například v létě jsem se účastnil jedné noční akce "pionýrů" - já jel na své 555 z roku 1958 a při normální jízdě po okreskách jsem neměl problém s viditelností a orientací při sériovém osvětlení.
Tedy alespoň do doby, než jsem potkal protijedoucí auto s modernějším osvětlením, než je halogenová žárovka. To jsem pak chvilku neviděl nic, než jasnou záři a po minutí protijedoucího auta jsem několik vteřin jel po tmě, než si oči zase začaly postupně zvykat na "tmu"
Se škodovkou jsem donedávna (ještě tak 10 let zpět) neměl s viditelností v noci prakticky žádný problém, pokud jsem nebyl oslněn dálkovými světly protijedoucího či za mnou jedoucího vozu.
Ale v posledních letech, kdy se v provozu čím dál častěji pohybují vozy s výbojkami nebo LED hlavními světly a z přirozeného teplého světla halogenů či asymetrických žárovek je najednou chladné světlo, navíc s ještě větší intenzitou, jsem v provozu oslepen světlem prakticky při každé jízdě za snížené viditelnosti.
Úplně nejhorší je to za deště, kdy může mít protijedoucí vůz perfektně seřízená světla, která neoslňují, ale brutálním způsobem oslňuje jejich zrcadlení na mokré vozovce
Také jsou naprd ty moderní "automaty", které sice samy přepnou z dálkových na tlumené, ale než stihnou zareagovat, tak člověka oslní plnou dávkou dálek. Další nehezkou vlastností různých automatů je, že mají nějaké samonivelační zařízení na principu gravitace a na nerovných vozovkách jim světla kmitají nahoru a dolů a střídavě oslňují (jako kdyby protijedoucí auto blikalo dálkovými, ale ne vždy oběma světly naráz)...
	Ten vývoj "světlo" - "silnější světlo" - "ještě silnější světlo"... je krásně vidět při jezdění "veteránem".
Například v létě jsem se účastnil jedné noční akce "pionýrů" - já jel na své 555 z roku 1958 a při normální jízdě po okreskách jsem neměl problém s viditelností a orientací při sériovém osvětlení.
Tedy alespoň do doby, než jsem potkal protijedoucí auto s modernějším osvětlením, než je halogenová žárovka. To jsem pak chvilku neviděl nic, než jasnou záři a po minutí protijedoucího auta jsem několik vteřin jel po tmě, než si oči zase začaly postupně zvykat na "tmu"

Se škodovkou jsem donedávna (ještě tak 10 let zpět) neměl s viditelností v noci prakticky žádný problém, pokud jsem nebyl oslněn dálkovými světly protijedoucího či za mnou jedoucího vozu.
Ale v posledních letech, kdy se v provozu čím dál častěji pohybují vozy s výbojkami nebo LED hlavními světly a z přirozeného teplého světla halogenů či asymetrických žárovek je najednou chladné světlo, navíc s ještě větší intenzitou, jsem v provozu oslepen světlem prakticky při každé jízdě za snížené viditelnosti.
Úplně nejhorší je to za deště, kdy může mít protijedoucí vůz perfektně seřízená světla, která neoslňují, ale brutálním způsobem oslňuje jejich zrcadlení na mokré vozovce

Také jsou naprd ty moderní "automaty", které sice samy přepnou z dálkových na tlumené, ale než stihnou zareagovat, tak člověka oslní plnou dávkou dálek. Další nehezkou vlastností různých automatů je, že mají nějaké samonivelační zařízení na principu gravitace a na nerovných vozovkách jim světla kmitají nahoru a dolů a střídavě oslňují (jako kdyby protijedoucí auto blikalo dálkovými, ale ne vždy oběma světly naráz)...

08:19:50
04.11.2025
04.11.2025

Borderer
			
				
			
		
		
-> minno:  Ještě by stálo za to zmínit, že kastle je tak utahaná, že se kroutí jak hadice. 
 Jenže 99% věcí sem si udělal doma a od tý doby, co mám v garážodílně podlahový topení mne to baví ještě víc. 
 Je to pro mne takovej brainwash, když děti spí a manželka může aspoň sjíždět na voju ty svoje píčoviny. 
Protipólem je Volvo, co má v téměř stejném stáří při 300 tisících 99% věcí původních a nevypadá, žeby bylo nutné výhledově něco měnit z důvodu opotřebení. V době, kdy sem na Feldě poskládal podvozek z nových origo dílů tohle auto má vyměněno - přední tlumiče, 1 kulák v rameni, ložisko v PP kole, jinak podvozek fabrický. SB nezpuchřelé a vše funguje bez vůlí.
Mimo podvozek sem dělal zámek v PZ dveřích, ventilátor topení, škrtící klapku a VVT kolo.
	
 Jenže 99% věcí sem si udělal doma a od tý doby, co mám v garážodílně podlahový topení mne to baví ještě víc. 
 Je to pro mne takovej brainwash, když děti spí a manželka může aspoň sjíždět na voju ty svoje píčoviny. 
Protipólem je Volvo, co má v téměř stejném stáří při 300 tisících 99% věcí původních a nevypadá, žeby bylo nutné výhledově něco měnit z důvodu opotřebení. V době, kdy sem na Feldě poskládal podvozek z nových origo dílů tohle auto má vyměněno - přední tlumiče, 1 kulák v rameni, ložisko v PP kole, jinak podvozek fabrický. SB nezpuchřelé a vše funguje bez vůlí.
Mimo podvozek sem dělal zámek v PZ dveřích, ventilátor topení, škrtící klapku a VVT kolo.
      
























