-> saskyn2:
Když jste u těch plnejch mocích, musí bejt ověřená?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skoda.virt.cz
... Škoda MB, 105, 120, 130, 135, 136, Rapid, Garde i starší a speciály
Nejbližší srazy a akce
datum | nazev | misto |
---|---|---|
19.09. - 21.09.2025 | 44.Škoda sraz Doksy | ATC Klůček |
04.10.2025 | Sraz Garde&Rapid | Poděbrady | Další akce a srazy... |
Nejnovější články
Aktuální galerie
Poslední příspěvky v diskuzích a komentářích
09:32:13
11.09.2025
11.09.2025

palinator
09:25:59
11.09.2025
11.09.2025

palinator
Tu jest ještě takové doplnění, aby to někoho nepřekvapilo.
Staré teslácké Superchargery mají krátké kabely a jsou dělané pro Tesly - ty mají port na levé straně.
Takže člověk musí parkovat na sousedním místě, než jaké je určeno pro daný stojan. V praxi tak člověk zabírá 2 místa. A ještě to byl oser, protože tam mají udělané "dorazy". A proč jsem tam byl? Nerozlišují výkon superchargeru za cenu 12,90 Kč/kWh. U ČEZu by to bylo mnohem dražší. Auto umí dobíjet přes 160 kW.
Vyšlo to jen takto:
Staré teslácké Superchargery mají krátké kabely a jsou dělané pro Tesly - ty mají port na levé straně.
Takže člověk musí parkovat na sousedním místě, než jaké je určeno pro daný stojan. V praxi tak člověk zabírá 2 místa. A ještě to byl oser, protože tam mají udělané "dorazy". A proč jsem tam byl? Nerozlišují výkon superchargeru za cenu 12,90 Kč/kWh. U ČEZu by to bylo mnohem dražší. Auto umí dobíjet přes 160 kW.
Vyšlo to jen takto:
09:24:03
11.09.2025
11.09.2025

Sita
[p#4131541] mozna ze by to fungovalo, ale i tak potrebuju ta zmocneni dve, protoze oni si ho u kazdyho ukonu musi nechat. Prodavam jak jsem koupil...
09:22:54
11.09.2025
11.09.2025

palinator
A tady je ta rozšířená:
Účelem zápůjčky bylo ověření, jaká je realita jízdy na dovolenou v celkové vzdálenosti vyšších stovek kilometrů, s plně loženým autem a malým dítětem na palubě. Nevyhnu se proto tradiční EVčkařské omáčce, aneb tzv. "zastávka na vychcání a protažení". Nutno si přiznat, že s EV je vhodné provést určitou předletovou přípravu a naplánovat si cestu. Pro trasu z Polabí do polských Beskyd to znamenalo zhruba desetiminutovou přípravu a dohadování, kde asi zhruba bude potřebovat synek servis s tím, že si člověk rovnou našel i záložní řešení. Dlužno dodat, že žádná dobíjecí zastávka na cestu tam potřeba nebyla, ale přišlo mi výhodné dobu na nakrmení a přebalení míma ještě nějak smysluplně využít. Ve skutečnosti jsem musel auto z nabíječky v Olomouci odpojovat ještě dřív, než se všechno stihlo.
Cestou zpět pak byl naplánován oběd v Ostravě. Nu, protože zde plánování nebylo úplně dokonalé, stal se z toho horor. U místního OC byla opět nabíječka a McDonald - no takovou gastrohrůzu s obrovským návalem lidí jsem nikdy neviděl. Příště radši najít nějaký jiný stánek. A auto? Musel jsem ho jít odpojit dřív, než nám vůbec přinesli objednávku - a to se auto nabíjelo z tuším 16 % do 80. Tato relace stála 666 Kč, což teda není málo a dá se říci, že při využívání rychlonabíječek je cena za kilometr v palivu podobná, jako u dieselu. Samozřejmě s dieselem bych to celé dal na jednu nádrž a mohl bych v mekáči klidně sedět dál u prázdnýho stolu, ale pořád nemám pocit, že je to tak bohovská výhoda, která vykompenzuje tu radost z jízdy. Koneckonců, několik týdnů předtím jsem jel podobně dlouhou trasu se svou Ovcí, vč. dálnic a jako.. Vždycky jsem se těšil do cíle už po 50 km
A teď k samotnému autu - budu to asi často porovnávat s e-Golfem.
Vadilo mi pár drobností
neumí to úplně plachtit
neumí to jezdit bez e-soundu
reakce na první milimetry sešlápnutí plynu je naprosto zbytečně ostrá, člověk má tendenci vyrazit prudčeji kupředu, i když to nemá v úmyslu. Dá se na to nastavit noha, ale musí si člověk dát záležet, aby se rozjel fakt ladně.. A nebo přepnout do módu Eco, kterej to má namapované jinak.
spotřeba ve městě a nízkých rychlostech je vyšší, než jsem čekal, i spotřeba klimatizace mi přišla vyšší, než v Golfu, ale je to dost možná dané větším vnitřním prostorem
nejdou s tím dělat žádné kraviny, ESP to strašně ukope a samotné mapování motoru je do cca 50 km/h hodně rozvolněné, že to tam nepustí plnej knedlík. Proto ve zrychlení 0-50 je Golf s Elroqem srovnatelný, přestože chudák Golf musí vztekle hrabat kvůli FWD.. Rozdíl ale nastává v tom, že Elroq za stejný čas jako 0-50 udělá i 50-100
A úžasně pokračuje i dál. Jízda po dálnici, resp. přejetí do levého funguje tak, že ve 100 km/h člověk dupne na plyn a během necelých 3 vteřin má 130 km/h a prostě je tam. Předjíždění kamionu na okresce znamená, že z 85 km/h za kamionem má člověk při předjíždění v místě kabiny už 130. Nesmírně návykové.
Pokud by člověk měl TDI, tak s manuálem by musel mít nakopáno a vyčkávát s motorem ve vysokých otáčkách, což působí hrozně nervózně a efektivita jízdy jde do prdele a nebo by se musel trápit s kickdownem u DSG, který v kombinaci s turboefektem je tak pomalý, že se člověk na předjíždění radši vysere.
Co je naprostá pecka, na kterou jsem nebyl vůbec zvyklej, je rejd. Tam, kdy by člověk čekal, že se zasekne volant na dorazu, tam je ještě snad víc než půl otáčky rezervy a auto se otočí na mnohem menším prostoru, než by čekal. Až se tak jakoby divně nahrbí, asi jak se už všemožně kroutí McPherson na těch 235/40 R21
Co je na jednu stranu super, na druhou stranu znepokojující... To auto je oživené už tím, když se do něj vleze. Samo se to zapne a jediný, co člověk musí udělat je zvolit směr jízdy při sešlápnuté brzdě. Prostě o jeden úkol méně. Zároveň se v podstatě nijak nemusí řešit, jestli jde klimatizace. Ta se pustí hned jak tam člověk vleze - pokud by člověk nechtěl, musí to naopak ručně nechat umřít.
Nelíbí se mi v interiéru ta "polička na šampóny", čili přístrojová deska. Je mrňavá, font je pro slepý lidi dost malej a moc dat neumí ukázat. Člověk pak některé věci musí mít zobrazené na té velké televizi, pokud chce sledovat např. okamžitou spotřebu. S čistě digi tachometrem se mi nejezdí dobře, lépe se mi periferním viděním pozoruje poloha ručičky.
Líbí se mi, že Škodovka ponechala svůj styl a některé prvky interiéru osadila po svém a nepřevzala debility z VW ID.x - týká se to tlačítek na volantu, ovládání oken a shortcut tlačítek pro vyvolání požadovaného menu v infotainmentu. Ovládání klimatizace na displeji se mi spíš nelíbí, ale může to být dané tím, že to prostě nemám dobře osahané jako klasické Climatroniky.
Ke zpracování nemám asi zásadní připomínku, dveře se dobře zavírají na první dobrou, navzdory chýrám v autě nic nevrzalo. Jo, jen když jsem přerovnával kufr, tak mě to málem zavřelo pátejma dveřma, protože jsem jaksi netušil, že auto má virtuální pedál
Brzdy mají dlouhej krok, což nepovažuju za závadu, protože to člověka aspoň víc nutí využívat rekuperaci. Účinnost je asi dostatečná, ale pro místní brakefily s kotouči jak od návěsu bláta to nic moc nebude. Já mechanický brzdy za těch několik set km mockrát nepoužil. Výbava Sportline a výše má pod volantem pádla, kterými se dá nastavovat síla rekuperace. Dá se tak relativně plynule nabrzďovat bez použití nohou. Ale používal jsem to méně, než bych čekal. Spíše jsem přepínal téměř nulovou a maximální míru rekuperace tím malým voličem směru. V reálu pak stejně člověk optimální míru rekuperace najde přidáním plynu.
Interiér není navzdory tomu, jak auto zvenku působí, moc velkej. Sice ve všech směrech je to tak nějak "v pohodě", ale třeba překvapí relativně nízká výška v interiéru. Jak to má baterky pod celou podlahou (což jde krásně vidět na tom, jak masivní jsou prahy a stejně je to skoro bez schodu), tak v tom autě sedí člověk spíš jako v kombíku, než v SUV. Dobře to jde poznat v porovnání s Karoqem, kde člověk sedí jako na záchodě a ještě má spoustu místa nad hlavou. Samozřejmě autu chybí klasickej středovej tunel. Vzadu proto nic nepřekáží, je rovná podlaha, vpředu je pak mnoho místa pod středovým tunelem, kam se vejde třeba i pakl plechovek - nebo kabelka.
Když mluvíme o Karoqu - auto přibližně podobných rozměrů, ale všechno jinak. S Karoqem se sice jezdí dobře, co se týče podvozku, ale má úplně jiný styl. Karoq je plavný, je super naladěný na nerovné okresky, kde se i ve vyšších rychlostech tlumeně zhoupne a a plave si dál. Elroq je tužší auto, čili také sportovnější. V žádném případě ale nejde říct, že by byl nekomfortní, jen je potřeba brát v úvahu, že má prostě 21" kola a ne 17" jako zmiňovaný Karoq. Takže krátký příčný nerovnosti do kabiny přenese. Ale 235 vpředu a 255 vzadu (v základu verze 85), to jsou prostě lepidla.
Z čeho jsem měl rozporuplný pocity bylo to, jak je to auto oplastovaný kolem dokola. Oplastovaný dveře, ale i prahy (jako na starým Toledu, takže začínám tušit, jak to časem dopadne) a lemy blatníků jak na shnilý Felicii... no nevim. Naopak pečlivě udělanej undertray se mi líbil - i to asi může pomoct na dálnici k nižší spotřebě.
Matrix světla bych řekl že svítí intenzivněji a jsou propracovanější, než u Golfa, nicméně čekal bych větší posun v rychlosti reakcí. Někdy to bylo jen tak tak nebo i pozdě. Ale v noci jsem jel jen krátkou testovací jízdu, takže k tomu moc nemám...
Účelem zápůjčky bylo ověření, jaká je realita jízdy na dovolenou v celkové vzdálenosti vyšších stovek kilometrů, s plně loženým autem a malým dítětem na palubě. Nevyhnu se proto tradiční EVčkařské omáčce, aneb tzv. "zastávka na vychcání a protažení". Nutno si přiznat, že s EV je vhodné provést určitou předletovou přípravu a naplánovat si cestu. Pro trasu z Polabí do polských Beskyd to znamenalo zhruba desetiminutovou přípravu a dohadování, kde asi zhruba bude potřebovat synek servis s tím, že si člověk rovnou našel i záložní řešení. Dlužno dodat, že žádná dobíjecí zastávka na cestu tam potřeba nebyla, ale přišlo mi výhodné dobu na nakrmení a přebalení míma ještě nějak smysluplně využít. Ve skutečnosti jsem musel auto z nabíječky v Olomouci odpojovat ještě dřív, než se všechno stihlo.
Cestou zpět pak byl naplánován oběd v Ostravě. Nu, protože zde plánování nebylo úplně dokonalé, stal se z toho horor. U místního OC byla opět nabíječka a McDonald - no takovou gastrohrůzu s obrovským návalem lidí jsem nikdy neviděl. Příště radši najít nějaký jiný stánek. A auto? Musel jsem ho jít odpojit dřív, než nám vůbec přinesli objednávku - a to se auto nabíjelo z tuším 16 % do 80. Tato relace stála 666 Kč, což teda není málo a dá se říci, že při využívání rychlonabíječek je cena za kilometr v palivu podobná, jako u dieselu. Samozřejmě s dieselem bych to celé dal na jednu nádrž a mohl bych v mekáči klidně sedět dál u prázdnýho stolu, ale pořád nemám pocit, že je to tak bohovská výhoda, která vykompenzuje tu radost z jízdy. Koneckonců, několik týdnů předtím jsem jel podobně dlouhou trasu se svou Ovcí, vč. dálnic a jako.. Vždycky jsem se těšil do cíle už po 50 km

A teď k samotnému autu - budu to asi často porovnávat s e-Golfem.
Vadilo mi pár drobností
neumí to úplně plachtit
neumí to jezdit bez e-soundu
reakce na první milimetry sešlápnutí plynu je naprosto zbytečně ostrá, člověk má tendenci vyrazit prudčeji kupředu, i když to nemá v úmyslu. Dá se na to nastavit noha, ale musí si člověk dát záležet, aby se rozjel fakt ladně.. A nebo přepnout do módu Eco, kterej to má namapované jinak.
spotřeba ve městě a nízkých rychlostech je vyšší, než jsem čekal, i spotřeba klimatizace mi přišla vyšší, než v Golfu, ale je to dost možná dané větším vnitřním prostorem
nejdou s tím dělat žádné kraviny, ESP to strašně ukope a samotné mapování motoru je do cca 50 km/h hodně rozvolněné, že to tam nepustí plnej knedlík. Proto ve zrychlení 0-50 je Golf s Elroqem srovnatelný, přestože chudák Golf musí vztekle hrabat kvůli FWD.. Rozdíl ale nastává v tom, že Elroq za stejný čas jako 0-50 udělá i 50-100

Pokud by člověk měl TDI, tak s manuálem by musel mít nakopáno a vyčkávát s motorem ve vysokých otáčkách, což působí hrozně nervózně a efektivita jízdy jde do prdele a nebo by se musel trápit s kickdownem u DSG, který v kombinaci s turboefektem je tak pomalý, že se člověk na předjíždění radši vysere.
Co je naprostá pecka, na kterou jsem nebyl vůbec zvyklej, je rejd. Tam, kdy by člověk čekal, že se zasekne volant na dorazu, tam je ještě snad víc než půl otáčky rezervy a auto se otočí na mnohem menším prostoru, než by čekal. Až se tak jakoby divně nahrbí, asi jak se už všemožně kroutí McPherson na těch 235/40 R21

Co je na jednu stranu super, na druhou stranu znepokojující... To auto je oživené už tím, když se do něj vleze. Samo se to zapne a jediný, co člověk musí udělat je zvolit směr jízdy při sešlápnuté brzdě. Prostě o jeden úkol méně. Zároveň se v podstatě nijak nemusí řešit, jestli jde klimatizace. Ta se pustí hned jak tam člověk vleze - pokud by člověk nechtěl, musí to naopak ručně nechat umřít.
Nelíbí se mi v interiéru ta "polička na šampóny", čili přístrojová deska. Je mrňavá, font je pro slepý lidi dost malej a moc dat neumí ukázat. Člověk pak některé věci musí mít zobrazené na té velké televizi, pokud chce sledovat např. okamžitou spotřebu. S čistě digi tachometrem se mi nejezdí dobře, lépe se mi periferním viděním pozoruje poloha ručičky.
Líbí se mi, že Škodovka ponechala svůj styl a některé prvky interiéru osadila po svém a nepřevzala debility z VW ID.x - týká se to tlačítek na volantu, ovládání oken a shortcut tlačítek pro vyvolání požadovaného menu v infotainmentu. Ovládání klimatizace na displeji se mi spíš nelíbí, ale může to být dané tím, že to prostě nemám dobře osahané jako klasické Climatroniky.
Ke zpracování nemám asi zásadní připomínku, dveře se dobře zavírají na první dobrou, navzdory chýrám v autě nic nevrzalo. Jo, jen když jsem přerovnával kufr, tak mě to málem zavřelo pátejma dveřma, protože jsem jaksi netušil, že auto má virtuální pedál

Brzdy mají dlouhej krok, což nepovažuju za závadu, protože to člověka aspoň víc nutí využívat rekuperaci. Účinnost je asi dostatečná, ale pro místní brakefily s kotouči jak od návěsu bláta to nic moc nebude. Já mechanický brzdy za těch několik set km mockrát nepoužil. Výbava Sportline a výše má pod volantem pádla, kterými se dá nastavovat síla rekuperace. Dá se tak relativně plynule nabrzďovat bez použití nohou. Ale používal jsem to méně, než bych čekal. Spíše jsem přepínal téměř nulovou a maximální míru rekuperace tím malým voličem směru. V reálu pak stejně člověk optimální míru rekuperace najde přidáním plynu.
Interiér není navzdory tomu, jak auto zvenku působí, moc velkej. Sice ve všech směrech je to tak nějak "v pohodě", ale třeba překvapí relativně nízká výška v interiéru. Jak to má baterky pod celou podlahou (což jde krásně vidět na tom, jak masivní jsou prahy a stejně je to skoro bez schodu), tak v tom autě sedí člověk spíš jako v kombíku, než v SUV. Dobře to jde poznat v porovnání s Karoqem, kde člověk sedí jako na záchodě a ještě má spoustu místa nad hlavou. Samozřejmě autu chybí klasickej středovej tunel. Vzadu proto nic nepřekáží, je rovná podlaha, vpředu je pak mnoho místa pod středovým tunelem, kam se vejde třeba i pakl plechovek - nebo kabelka.
Když mluvíme o Karoqu - auto přibližně podobných rozměrů, ale všechno jinak. S Karoqem se sice jezdí dobře, co se týče podvozku, ale má úplně jiný styl. Karoq je plavný, je super naladěný na nerovné okresky, kde se i ve vyšších rychlostech tlumeně zhoupne a a plave si dál. Elroq je tužší auto, čili také sportovnější. V žádném případě ale nejde říct, že by byl nekomfortní, jen je potřeba brát v úvahu, že má prostě 21" kola a ne 17" jako zmiňovaný Karoq. Takže krátký příčný nerovnosti do kabiny přenese. Ale 235 vpředu a 255 vzadu (v základu verze 85), to jsou prostě lepidla.
Z čeho jsem měl rozporuplný pocity bylo to, jak je to auto oplastovaný kolem dokola. Oplastovaný dveře, ale i prahy (jako na starým Toledu, takže začínám tušit, jak to časem dopadne) a lemy blatníků jak na shnilý Felicii... no nevim. Naopak pečlivě udělanej undertray se mi líbil - i to asi může pomoct na dálnici k nižší spotřebě.
Matrix světla bych řekl že svítí intenzivněji a jsou propracovanější, než u Golfa, nicméně čekal bych větší posun v rychlosti reakcí. Někdy to bylo jen tak tak nebo i pozdě. Ale v noci jsem jel jen krátkou testovací jízdu, takže k tomu moc nemám...
09:20:14
11.09.2025
11.09.2025

palinator
Protože si zejtra jdu pro Enyaqa v naprosto stejné specifikaci i barvě
, dokopal jsem se napsat krátkou i rozšířenou recenzi:
S autem jsme během 4 dní ujeli celkem 884 km, vzalo to v průměru něco kolem 18 kWh/100 km a je to v běžném provozu zatraceně rychlý. Z Ostravy na Olomouc po D1 mě první auto předjelo někde u Lipníku a v jednom nejmenovaném vyhlášeném kopci (samozřejmě na německé dálnici, kam jsem se teleportoval) jsme se rozlítali s nějakým Passatem tak, že na tachu bylo 170 a 180 by to ještě v klidu udělalo, kdybych nevyměk
, takže toliko k jízdnímu stylu. Při tomto jízdním stylu dojezd někde kolem 400-420 km. Pokus o jízdu na spotřebu nebyl realizován, protože to prostě nešlo 
Na fotce drobná provokace, ale radši jsme hned zase jeli, abychom nedostali do držky

S autem jsme během 4 dní ujeli celkem 884 km, vzalo to v průměru něco kolem 18 kWh/100 km a je to v běžném provozu zatraceně rychlý. Z Ostravy na Olomouc po D1 mě první auto předjelo někde u Lipníku a v jednom nejmenovaném vyhlášeném kopci (samozřejmě na německé dálnici, kam jsem se teleportoval) jsme se rozlítali s nějakým Passatem tak, že na tachu bylo 170 a 180 by to ještě v klidu udělalo, kdybych nevyměk


Na fotce drobná provokace, ale radši jsme hned zase jeli, abychom nedostali do držky
