-> isti: Sedačky jsou čistá mechanika. Prostě vyměníš kus za kus.
Ta "harmonika" je právě ta deformovatelná tyč řízení. Kvůli bagu. Záměnnost si už nepamatuju. Ty woe to je let, co jsem páchal feldu...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
20:30:23
05.01.2023
05.01.2023

isti
Ludia,ďakujem za rady,názory,,nápady.zreka
pitulujme to
(Bol som pri aute pred týždňom a nepamätám na všetko tak budem pýtať blbosti)
Pyropásy nie sú na škodu a nevedie k nim žiadná elektronika.
Drží to jedna skrutka k prahu,to som videl,po odmontovaní sa to dá vyvliecť celé?
Ovládanie zrkadiel,kryt volantu,fungovanie airbagu a centrál v zadných dverách je jasné.
-> Borderer:
Ano ten kabel čo som opisoval vedie v tlstej ˝˝bužírke˝˝.Čo je to orig. laserline,alarm?Moja felda je 1.3-ka a to v ktorom sa vrtám je 1.6 ,predpokladám že kabeláž z motorového priestoru nepasuje.
Ešte niečo.Ako fungujú výškovo nastaviitelné sedačky?Je to na elektriku?Žiadné kable som tam nevidel.
A v posledný odstavec venujme volantovej tyče horný/spodný diel.V tej 1.6-ke spodný diel vyzerá ako harmonika alebo manžeta na hrebeňovom riadení.To je kvôli tomu že je to 1.6 ,kvôli servu alebo kvôli airbagu?Táto tyč by pasoval do 1.3
1 bez serva a bez bagu
2 so servom a bez bagu
Vlastne či je to rozumné zobrať.
(Bol som pri aute pred týždňom a nepamätám na všetko tak budem pýtať blbosti)
Pyropásy nie sú na škodu a nevedie k nim žiadná elektronika.
Drží to jedna skrutka k prahu,to som videl,po odmontovaní sa to dá vyvliecť celé?
Ovládanie zrkadiel,kryt volantu,fungovanie airbagu a centrál v zadných dverách je jasné.
-> Borderer:


Ano ten kabel čo som opisoval vedie v tlstej ˝˝bužírke˝˝.Čo je to orig. laserline,alarm?Moja felda je 1.3-ka a to v ktorom sa vrtám je 1.6 ,predpokladám že kabeláž z motorového priestoru nepasuje.
Ešte niečo.Ako fungujú výškovo nastaviitelné sedačky?Je to na elektriku?Žiadné kable som tam nevidel.
A v posledný odstavec venujme volantovej tyče horný/spodný diel.V tej 1.6-ke spodný diel vyzerá ako harmonika alebo manžeta na hrebeňovom riadení.To je kvôli tomu že je to 1.6 ,kvôli servu alebo kvôli airbagu?Táto tyč by pasoval do 1.3
1 bez serva a bez bagu
2 so servom a bez bagu
Vlastne či je to rozumné zobrať.
15:02:56
05.01.2023
05.01.2023

charon
-> Borderer: Ja si na boky zech utrhanejch hlav vypiloval plosky a povolil jsem to desitkou klicem (tusim - uz je to davno, vic jak 15 let). A pak jsem to tim zase utahnul
14:51:02
05.01.2023
05.01.2023

saskyn2
-> Borderer: dulčíkem to jde krásně.
14:46:21
05.01.2023
05.01.2023

StepaNoFUN
-> Borderer: www.eva.cz/zbozi/.../vyta
hovaky-zalomenych-sroubu-e
xtol-premium-8801842?gclid
=CjwK...
Pak naříznout flexou a dotáhnout šroubovákem.
Pak naříznout flexou a dotáhnout šroubovákem.
14:25:35
05.01.2023
05.01.2023

Borderer
A když už se tu tohle řeší. Nemá někdo tip, jak sundat z volantovky spínačku? Potřeboval bych mezi auty prohodit tyče řízení (posilovač/bezposilovač) a jsou tam ty trhací šrouby. Nerad bych kvůli tomu přehazoval i zámky. 

13:16:39
05.01.2023
05.01.2023

Borderer
-> isti:
1. Pyropásy jsou opravdu mechanická záležitost. A hlavně nutnost k zástavbě airbagů. Stejně jako deformovatelná tyč řízení - jinak tě v obou případech airbag spíš zabije, než pomůže.
Pokud budeš vyndavat pásy s pyropatronami. Je to easy, sedadlo pryč, odhrnout koberec. Nutně si vem všechen spojovací materiál. Hlavně oboustranný šrouby nejdou sehnat. Do holoty je potřeba pouze nanýtovat matici, která drží patronu a je to ní zašroubován ten oboustranný šroub.
2. Viz. výše. Pyropatrona ti při běžným zacházení nevyletí.
3. Odpověděli ostatní. Ovládání je pouze na jedné straně.
4. Ze spodní strany volantu jsou dva imbus šrouby. Ty povolíš a airbag odpojíš. Předtím je vhodné odpojit autobaterii.
5. Potřebuješ airbagy s příslušenstvím (kusy palubky, konzoli,...), jednotku, kabeláž, pásy s pyropatronama a volantovou tyč. Kabeláž jako taková je jednoduchá. Felicie nemá žádný snímače mimo jednotku. Takže kabeláž jde akorát od volantu k pojistkový skříni, kde se setkává s kabeláží od airbagu spolujezdce. Dále pokračuje na 4pinový konektor připravený v rámci hlavního svazku, který najdeš schovaný u hlavního svazku v úrovni pojistkovky. Je krásně vidět, když vytáhneš kastlík. A dál je žíla ke středovému tunelu, kde je pod vedením vzduchu na podlahu zadních cestujících schovaná jednotka připevněná třemi šrouby.
6. Sou ty kabely tlustý, černý, schovaný v plastovým nesmyslu? Za mne zadní čidla ABS.
7. víc než popis si stáhni dílenskou příručku z uložta. Máš tam šipky, kde všude jsou šrouby. Popsat to neumím, ale s tím papírem je to za 20 minut venku.
8. Do motorového prostoru zasahuje orig. laserline. Má tam čidla. Jinak z tebou výše zmíněných asi nic. Nicméně bych to nestříhal, pokud budeš kuchat palubku ven, je to snažší zlamovákem rozkuchat na místě.
9. Držáky centrálu jsou přinýtovaný k zámku. Pokud je tvé auto nemá, nutnost vyměnit zámky jako komplet. A je to i mnohem snažší, než blbnout s nýtováním - dva/tři šrouby a není nutné nic nýtovat, seřizovat atd. Stejně to musíš vyndat, aby ses dostal k motoru.
Jinak držím palce, soustavu dvou airbagů sem pitval dva dny zpátky a je to pohoda. ABS už je horší.
Tam sem v tom už druhej večer a ještě to nemám.
-> saskyn2: Z letošního odstřelování máme skóre, že vybouchli všechny. Jen některé se nafoukli tak nějak ležérněji. Aktuální přínos může být trochu nejistý, ale velkým plus jsou minimálně deformovatelná volantovka a ty pásy. S tím, že zastavět to do auta trvá asi tak hodinu...tak pročby ne.
1. Pyropásy jsou opravdu mechanická záležitost. A hlavně nutnost k zástavbě airbagů. Stejně jako deformovatelná tyč řízení - jinak tě v obou případech airbag spíš zabije, než pomůže.
Pokud budeš vyndavat pásy s pyropatronami. Je to easy, sedadlo pryč, odhrnout koberec. Nutně si vem všechen spojovací materiál. Hlavně oboustranný šrouby nejdou sehnat. Do holoty je potřeba pouze nanýtovat matici, která drží patronu a je to ní zašroubován ten oboustranný šroub.
2. Viz. výše. Pyropatrona ti při běžným zacházení nevyletí.
3. Odpověděli ostatní. Ovládání je pouze na jedné straně.
4. Ze spodní strany volantu jsou dva imbus šrouby. Ty povolíš a airbag odpojíš. Předtím je vhodné odpojit autobaterii.
5. Potřebuješ airbagy s příslušenstvím (kusy palubky, konzoli,...), jednotku, kabeláž, pásy s pyropatronama a volantovou tyč. Kabeláž jako taková je jednoduchá. Felicie nemá žádný snímače mimo jednotku. Takže kabeláž jde akorát od volantu k pojistkový skříni, kde se setkává s kabeláží od airbagu spolujezdce. Dále pokračuje na 4pinový konektor připravený v rámci hlavního svazku, který najdeš schovaný u hlavního svazku v úrovni pojistkovky. Je krásně vidět, když vytáhneš kastlík. A dál je žíla ke středovému tunelu, kde je pod vedením vzduchu na podlahu zadních cestujících schovaná jednotka připevněná třemi šrouby.
6. Sou ty kabely tlustý, černý, schovaný v plastovým nesmyslu? Za mne zadní čidla ABS.
7. víc než popis si stáhni dílenskou příručku z uložta. Máš tam šipky, kde všude jsou šrouby. Popsat to neumím, ale s tím papírem je to za 20 minut venku.
8. Do motorového prostoru zasahuje orig. laserline. Má tam čidla. Jinak z tebou výše zmíněných asi nic. Nicméně bych to nestříhal, pokud budeš kuchat palubku ven, je to snažší zlamovákem rozkuchat na místě.
9. Držáky centrálu jsou přinýtovaný k zámku. Pokud je tvé auto nemá, nutnost vyměnit zámky jako komplet. A je to i mnohem snažší, než blbnout s nýtováním - dva/tři šrouby a není nutné nic nýtovat, seřizovat atd. Stejně to musíš vyndat, aby ses dostal k motoru.
Jinak držím palce, soustavu dvou airbagů sem pitval dva dny zpátky a je to pohoda. ABS už je horší.


-> saskyn2: Z letošního odstřelování máme skóre, že vybouchli všechny. Jen některé se nafoukli tak nějak ležérněji. Aktuální přínos může být trochu nejistý, ale velkým plus jsou minimálně deformovatelná volantovka a ty pásy. S tím, že zastavět to do auta trvá asi tak hodinu...tak pročby ne.
12:22:34
05.01.2023
05.01.2023

Jarda/felda
-> Bukaj 05.01.23 10:29:03: k pásu je bovdenem přivedenej takovej válec (montován na prahu) a všechno je v něm
na konci je plastová čepička a ta když nárazem uletí tak se odpálí
my je odpalovali "šermováním"


my je odpalovali "šermováním"
12:20:00
05.01.2023
05.01.2023

Jarda/felda
-> Bukaj 05.01.23 10:19:49: jo v těch letech to byla mechanika 

10:53:24
05.01.2023
05.01.2023

saskyn2
-> Bukaj: Má to v sobě něco co se uvolní při nárazu a zaktivuje patronu. Ma to třeba i B5, jednou jsem v šrotáku shodil předek kastle z vozíku a borec co tam sedí na tom drapáku si musel jít vyměnit prádlo



10:29:03
05.01.2023
05.01.2023

Bukaj
-> saskyn2: A to funguje jak? Respektive kde mají "čidlo" (spouštěč)?
ve Volvu mám boční airbagy v sedačkách a ty mají "detonátor" přímo na rámu sedačky - když dojde k deformaci, že se bok dveří, prahu či sloupku dotkne boku sedadla, tak se "zmáčkne spoušť", ale u pásu si to nedovedu představit - ten přece musí zareagovat ještě dřív, než se cokoli u něj začne deformovat. Tak je tam nějaké vedení k předku auta, nebo nějaký "otřesový detonátor", nebo jak to je řešené?
ve Volvu mám boční airbagy v sedačkách a ty mají "detonátor" přímo na rámu sedačky - když dojde k deformaci, že se bok dveří, prahu či sloupku dotkne boku sedadla, tak se "zmáčkne spoušť", ale u pásu si to nedovedu představit - ten přece musí zareagovat ještě dřív, než se cokoli u něj začne deformovat. Tak je tam nějaké vedení k předku auta, nebo nějaký "otřesový detonátor", nebo jak to je řešené?
10:21:31
05.01.2023
05.01.2023

saskyn2
-> Bukaj 05.01.23 10:17:16: ve feldě budou ještě mechanicky odpalovaný pásy, ty nemají elektriku
10:19:49
05.01.2023
05.01.2023

Bukaj
-> Jarda/felda 05.01.23 10:07:59: Jsi si jist, že pyropásy jsou mechanické? Předpokládám, že by to nemohlo fungovat a musí být elektronicky ovládané spolu s airbagy...
10:18:10
05.01.2023
05.01.2023

saskyn2
Jenom k těm airbagum, já bych u nich nebyl moc optimista, když jsme je kdysi práskali, tak takhle starý fungovaly tak každej druhej, a to je už tak 10 let.
10:17:16
05.01.2023
05.01.2023

Bukaj
-> isti:
Ujasněme si pojmy:
holobit - holografická jednotka datové kapacity
piropásy - velmi dlouhé nekynuté knedlíky
...
ad. 1) Pokud se bavíme o přitahovačích bezpečnostních pásů, tak je to dobré k tomu, že při nárazu vozidla "pyropatrony" předepnou bezpečnostní pás řidiče či spolujezdce (případně spolujezdců) ještě před tím, než dojde ke zpomalení vozidla nárazem a pokračování pohybu osob setrvačností a zaseknutí bezpečnostního pásu, tedy hrozí menší riziko poranění pásem (zlomeniny kostí, zhmožděniny apod.).
Funguje to na stejném principu, jako airbag, jen pyropatrona nevystřelí pytel z krabice, ale přitáhne bezpečnostní pás.
ad. 2) Stejně, jako airbag - normálně odpojit konektor z pásu (předpokládám, že na vrakovišti už v autě není akumulátor).
ad. 3) Ano, ve dveřích řidiče. Vozy s pravostranným řízením mají v pravých dveřích, levostranné v levých.
ad. 4) Zezadu na středu volantu budou někde šrouby. Pravděpodobně budou přístupné až po sundání krytů sloupku volantu (nevím přesně, jak to má felda). Po odšroubování střed sundáš a odpojíš konektor airbagu od kroužku pod volantem...
ad. 5) Airbagy (většinou) fungují na principu elektronickém: Čidla nárazu - řídící jednotka - jednotlivé airbagy. Existují i airbagy mechanické (většinou boční v sedadlech), kde není jednotka, ale mechanická spoušť (rozbuška) v rámu sedadla, fungují tedy i bez připojené baterie, ale to nebude případ Felicie. Takže budeš potřebovat komplet elektroinstalaci airbagů, řídící jednotku a všechny airbagy, které v tom autě jsou (včetně pásů, pokud mají přitahovače). Pokud budeš předělávat "holátko" na lepší výbavu, demontoval bych kompletní svazek elektroinstalace z dárce. Bude to jednodušší, než tahat jen části svazku, nehledě na to, že by ti jistě něco chybělo...
ad. 6-9) Odpovědi nechám na někom, kdo má Feldu...
...jen centrál v zadních dveřích je stejný, jako v předních - motorky jsou přišroubované a snadno demontovatelné (pokud je to origo centrál)...

Ujasněme si pojmy:
holobit - holografická jednotka datové kapacity
piropásy - velmi dlouhé nekynuté knedlíky
...
ad. 1) Pokud se bavíme o přitahovačích bezpečnostních pásů, tak je to dobré k tomu, že při nárazu vozidla "pyropatrony" předepnou bezpečnostní pás řidiče či spolujezdce (případně spolujezdců) ještě před tím, než dojde ke zpomalení vozidla nárazem a pokračování pohybu osob setrvačností a zaseknutí bezpečnostního pásu, tedy hrozí menší riziko poranění pásem (zlomeniny kostí, zhmožděniny apod.).
Funguje to na stejném principu, jako airbag, jen pyropatrona nevystřelí pytel z krabice, ale přitáhne bezpečnostní pás.
ad. 2) Stejně, jako airbag - normálně odpojit konektor z pásu (předpokládám, že na vrakovišti už v autě není akumulátor).
ad. 3) Ano, ve dveřích řidiče. Vozy s pravostranným řízením mají v pravých dveřích, levostranné v levých.
ad. 4) Zezadu na středu volantu budou někde šrouby. Pravděpodobně budou přístupné až po sundání krytů sloupku volantu (nevím přesně, jak to má felda). Po odšroubování střed sundáš a odpojíš konektor airbagu od kroužku pod volantem...
ad. 5) Airbagy (většinou) fungují na principu elektronickém: Čidla nárazu - řídící jednotka - jednotlivé airbagy. Existují i airbagy mechanické (většinou boční v sedadlech), kde není jednotka, ale mechanická spoušť (rozbuška) v rámu sedadla, fungují tedy i bez připojené baterie, ale to nebude případ Felicie. Takže budeš potřebovat komplet elektroinstalaci airbagů, řídící jednotku a všechny airbagy, které v tom autě jsou (včetně pásů, pokud mají přitahovače). Pokud budeš předělávat "holátko" na lepší výbavu, demontoval bych kompletní svazek elektroinstalace z dárce. Bude to jednodušší, než tahat jen části svazku, nehledě na to, že by ti jistě něco chybělo...
ad. 6-9) Odpovědi nechám na někom, kdo má Feldu...
...jen centrál v zadních dveřích je stejný, jako v předních - motorky jsou přišroubované a snadno demontovatelné (pokud je to origo centrál)...

10:07:59
05.01.2023
05.01.2023

Jarda/felda
-> isti 05.01.23 09:44:02: Pyropásy jsou "mechanická" záležitost při nárazu se odpálí a zatáhnou
ovládání je u řidiče, to ke spolujezdci byli anglický verze
bag sundáš snadno zezadu jsou šrouby
pro zprovoznění bagů potřebuješ dotahat kabeláž a jednotku - je na tunelu pod topením
šrouby na palubovku jsou od motoru pod izolací- v té jsou vyřízlý takový okýnka který odklopíš a jsi u matek
kabeláž k motoru potřebovat nebudeš
ovládání je u řidiče, to ke spolujezdci byli anglický verze
bag sundáš snadno zezadu jsou šrouby
pro zprovoznění bagů potřebuješ dotahat kabeláž a jednotku - je na tunelu pod topením
šrouby na palubovku jsou od motoru pod izolací- v té jsou vyřízlý takový okýnka který odklopíš a jsi u matek
kabeláž k motoru potřebovat nebudeš
10:01:36
05.01.2023
05.01.2023

dragon_cb_cz
-> isti: Detaily ti neporadím, jen k těm pyropásům - potřebuješ je právě pokud bys chtěl i airbagy. Pokud vím, tak se oboje aktivuje současně. Na aktivaci bude asi nějaké čidlo příčného zrychlení a nějaké další blbiny? To už nevím. Každopádně bez předpínače by ten airbag mohl nadělat víc škody než užitku.
09:44:02
05.01.2023
05.01.2023

isti
Dočítal som sa že na virte človek vždy dostane rýchlí a adekvátný odpoveď tak to skúsím
Mám doma feliciu vo výbave holobit (1.3ka)a na vrakovisku je jedna 1.6-ka s klimou servom a v elektrike.obe predné dvere v elekrike už mám doma.
1Piropásy sú na niečo dobré alebo je to zbytočnosť a na akom princípe fungujú?
2Ako odmontovať piropás aby mi tam nerozletel?Totiž šoférový by som musel vybrať kvôli kábeláži ku prepínačom elektrických okien.
3Ovládanie elektr zrkadiel je vždy len na šoférvých dverách?Akoby som videl na predaj aj na pravé dvere.
4Zo štvorramenného volantu ako dám dole stred s airbagom?
5Na akom pricipe funguje airbag a čo je k tomu potrebné do auta v ktorej to nebolo z výboby?
6V tej 1.6ke vedú dve káble do plastovej ˝˝krabičke˝˝ u protikusov zadných pásov na podlahe,to je na čo?
7Stručný návod ako vymontovať palubovku?Na lavej strane som to už skúsil s menším úspechom ale na pravej nenachádzám skrutky.
8Kábeláž z motorového priestoru môžem odstrihnúť alebo z toho môžem niečo potrebovať k elektr oknám,zrkadlám k centrálu a alarmu?
9Centrál v zadných dverách.Ako to vybrať von?Sa mi zdá že plech ku ktorému je to prišrobovaný je prinitovaný k zámku.
10Asi je to všetko

Mám doma feliciu vo výbave holobit (1.3ka)a na vrakovisku je jedna 1.6-ka s klimou servom a v elektrike.obe predné dvere v elekrike už mám doma.
1Piropásy sú na niečo dobré alebo je to zbytočnosť a na akom princípe fungujú?
2Ako odmontovať piropás aby mi tam nerozletel?Totiž šoférový by som musel vybrať kvôli kábeláži ku prepínačom elektrických okien.
3Ovládanie elektr zrkadiel je vždy len na šoférvých dverách?Akoby som videl na predaj aj na pravé dvere.
4Zo štvorramenného volantu ako dám dole stred s airbagom?
5Na akom pricipe funguje airbag a čo je k tomu potrebné do auta v ktorej to nebolo z výboby?
6V tej 1.6ke vedú dve káble do plastovej ˝˝krabičke˝˝ u protikusov zadných pásov na podlahe,to je na čo?
7Stručný návod ako vymontovať palubovku?Na lavej strane som to už skúsil s menším úspechom ale na pravej nenachádzám skrutky.
8Kábeláž z motorového priestoru môžem odstrihnúť alebo z toho môžem niečo potrebovať k elektr oknám,zrkadlám k centrálu a alarmu?
9Centrál v zadných dverách.Ako to vybrať von?Sa mi zdá že plech ku ktorému je to prišrobovaný je prinitovaný k zámku.
10Asi je to všetko

20:45:11
04.01.2023
04.01.2023

Bukaj
-> Borderer 04.01.23 13:12:36: To "průhledné tekuté" byl právě ten Breox. Jinak pokud to je z Feldy, tak bych se nebál to zalít brzdovkou, zašpuntovat otvory (nebo našroubovat šrouby) a pokud to budeš skladovat v interiéru za stálé teploty a vlhkosti (zděný dům, ideálně panelák), tak by to mělo vydržet fůru let bez poškození.
Nebo koupit ten Breox - není ho potřeba zase tolik a naposledy jsem ho kupoval za cca 50 Kč lahvičku, která mi vystačila cca na konzervaci páru čtyřpístů a páru zadních prasat na škodovku. (lahviček jsem tedy koupil víc, než jednu)...
Nebo koupit ten Breox - není ho potřeba zase tolik a naposledy jsem ho kupoval za cca 50 Kč lahvičku, která mi vystačila cca na konzervaci páru čtyřpístů a páru zadních prasat na škodovku. (lahviček jsem tedy koupil víc, než jednu)...

18:15:34
04.01.2023
04.01.2023

David29
Možná blbost.. Ale co teflonové mazivo?
17:40:17
04.01.2023
04.01.2023

dragon_cb_cz
-> Borderer: Já bych se zase trochu bál "nějakého" oleje, že těm gumičkám taky úplně neprospěje.
Co zavolat Fiegrovi a poptat se u něj?
Co zavolat Fiegrovi a poptat se u něj?
17:32:37
04.01.2023
04.01.2023

Borderer
Konzervační olej = třeba konkor 101?
Silikonovky bych se bál, jestli to není ta, co po smíchání s normální zlikviduje gumičky?
Silikonovky bych se bál, jestli to není ta, co po smíchání s normální zlikviduje gumičky?
16:29:06
04.01.2023
04.01.2023

dragon_cb_cz
-> Borderer 04.01.23 13:12:36: Tuším vymýt lihem od brzdovky a pak zakonzervovat něčím co je šetrné ke gumičkám atd a zároveň neváže vodu... takže možná ta DOT5.
-> Jarda/felda 04.01.23 15:57:22: Pozor, DOT 5.1 je "normální" brzdovka. Silikonová je DOT 5.
-> Jarda/felda 04.01.23 15:57:22: Pozor, DOT 5.1 je "normální" brzdovka. Silikonová je DOT 5.
15:57:22
04.01.2023
04.01.2023

Jarda/felda
-> Borderer 04.01.23 13:12:36: konzervační olej
nebo můžeš 5.1 brzdovku ta by neměla brát vodu

13:12:36
04.01.2023
04.01.2023

Borderer
Dotaz do placu, jak ideálně zakonzervovat ABS/EDS jednotku včetně HBV? Dostala se mi do ruky Felda s ABS/EDS a chystám se na kuchání. Nicméně čas na zástavbu se najde bůhví kdy (jestli). Nerad bych to znehodnotil vzhledem k bezproblémové funkci. Mne napadá to jen prolejt Breoxem, ale to bych za něj dal víc, jak za celý auto. 
edit: ještě mne napadá, že sem v jedné mototechně při likvidaci skladu kupoval HBV na užovku zalité jakousi průhlednou tekutinou...Ale žebych tušil co to je... :-/

edit: ještě mne napadá, že sem v jedné mototechně při likvidaci skladu kupoval HBV na užovku zalité jakousi průhlednou tekutinou...Ale žebych tušil co to je... :-/
20:00:32
28.12.2022
28.12.2022

castrol
-> michael 27.12.22 22:21:51: parada az na to cakanie
10:23:10
28.12.2022
28.12.2022

Bukaj
-> michael: Tak to je fajn :)
10:17:16
28.12.2022
28.12.2022

michael
-> Bukaj: Ano 

10:14:31
28.12.2022
28.12.2022

Bukaj
-> michael 28.12.22 09:54:46: I po započtení inflace?

10:12:17
28.12.2022
28.12.2022

michael
-> Syny: Jako fakt hold taková je dnes doba.
10:08:12
28.12.2022
28.12.2022

Syny
-> michael: Jako fakt? 

09:54:46
28.12.2022
28.12.2022

michael
-> Syny: Mě se to vyplatilo vydělal jsem 20 tisíc.
09:49:32
28.12.2022
28.12.2022

Syny
-> michael 27.12.22 21:25:05: A to se vyplati, porad kupovat novy auta a pak je vicemene hned prodavat?
22:21:51
27.12.2022
27.12.2022

michael
-> castrol: No ještě ji nemám zatím je pouze objednaná.
22:14:43
27.12.2022
27.12.2022

castrol
-> michael: mas tu IV monte ?
22:06:12
27.12.2022
27.12.2022

michael
-> castrol: No jo na Fabii se pokusím polepšit a na motorce také 

22:02:52
27.12.2022
27.12.2022

castrol
-> michael: to je este horsie nez ja
ale ja najazdim dost na moto

21:52:30
27.12.2022
27.12.2022

michael
-> castrol: Málo byl jsem tento rok zase hodně v zahraničí, tak necelé tři tisíce.
21:49:42
27.12.2022
27.12.2022

castrol
-> michael: kolko malo nabehane ?
21:25:05
27.12.2022
27.12.2022

michael
Prodáno, tak snad majitel bude spokojený a hned to někde nerozbije.
20:07:19
20.12.2022
20.12.2022

minno
10:39:39
20.12.2022
20.12.2022

palinator
-> saskyn2:
No já to pochopim.

No já to pochopim.


10:35:51
20.12.2022
20.12.2022

saskyn2
-> palinator: to je v pohodě. Já dával potvrzení o ekolikvidaci na nějakou bouračku, borec mi volal po 2 letech že se k tomu dostal a jde na úřad, nepochopíš

09:54:52
20.12.2022
20.12.2022

palinator
Realizoval jsem zánik vozidla po 112 dnech od vystavení dokladu o likvidaci.
Lhůta je 10 dní. 


21:52:02
19.12.2022
19.12.2022

jans
-> minno 19.12.22 13:04:35:
Jinak šéf mi půjčil právě tuhle knihu (Historie motorů 1899-1948), tak ji čtu doma.

Jinak šéf mi půjčil právě tuhle knihu (Historie motorů 1899-1948), tak ji čtu doma.
15:49:16
19.12.2022
19.12.2022

Eidy
-> minno:



13:07:15
19.12.2022
19.12.2022

dragon_cb_cz
13:04:35
19.12.2022
19.12.2022

minno
V práci každý ASAP-uje, tak konečne som zistil, čo to znamená

08:25:55
17.12.2022
17.12.2022

SO545
-> Eidy 16.12.22 09:21:13: V Kosiciach je hangar doplna v neskutocnej hodnote ale veterani.
To som necakal tiez. Od osobakov po aitobus a nakladne... Par aut ktore som poznal z kniziek pod 300...e nejdu. Tam rad nastupim do prace...
To som necakal tiez. Od osobakov po aitobus a nakladne... Par aut ktore som poznal z kniziek pod 300...e nejdu. Tam rad nastupim do prace...
