Náš 1,6 16v ECOTEC se proslavil akorát spotřebou 1l oleje na 1000 km, variabilní vačka se asi na východ nedodávala.







akurat obcas vymenis motor ked zhoria piesty ci ventily. Ale to je faborit, tych je vsade hodne a nemusis menit olej.





to je uplne ina pesnicka, lenze sa musime bavit o turbach spred doby downsizingu. To boli skvosty, vobec nepopieram. Lenze v poslednej dobe mam pocit ze vsetko je obratene dolu hlavou a svet smeruje do prdele. EU propaguje tabulkovy laboratorny downsizing ktory znamena len jedine, auta s priblizne podobnym vykonom maju priblizne rovnaku spotrebu. Ovsem len v ciastocnom zatazeni. Ked si dame na jednu stranu naturbeny vysavac ~140kW verzus tu moju predpotopnu haraburdu ~140kW, tak v momente ked sa zacne tlacit na pilu, tak si moderny turbomotor vypyta tolko paliva, ktore predpotopna atmosfera nie je schopna pri rovnakom jazdnom rezime nikdy zozrat. Hlavne ze to malo zere 





Kdyz benzin, tak turbobenzin. A ne uzranou atmosferu, kterou musim tocit, aby se neco delo....














Ked to porovnam s obycajnou F20 118i aftomatik, tak tam sa nadychne turbo a tlaci to az do konca tachometra bez ziadnych stresovych situacii, zavahani, pauz, a ja neviem co este tie nafty (a specialne VW) robia...


Já se u podobných debat pouze bavím jak každý vychvaluje to svoje.Hele já jezdil vždycky benzín,jenže potom jsem začal jezdit pořád víc a víc,tak jsem vyzkoušel naftu.Teď už mám druhého nafťáka a jsem spokojený,pořád pro moje ježdění vychází nafta prostě líp.Momentálně mám k dispozici rovných 100 kW výkonu se spotřebou cca 6l/100km.Ale už je mi to málo,chtělo by to pár koní na víc.
Až nebudu potřebovat tolik jezdit,tak se zase možná vrátím k benzínu.















ale do moderního auta je to nesmysl





















