Směšovače na SEDR/EDSR, které mám k dispozici:
(lihovkou je na nich napsána velikost "difuzorů" v mm)
1) Vlevo nahoře - původní ze systému BRC, který mám ve 130LPG. Má dvě velké nevýhody - za prvé systém uchycení k víku karburátoru (zboku provrtat víko na protilelých stanách a našroubovat šrouby se zápustnou hlavou - provozem se šrouby uvolňují, otvory ve víku i v mixu se zvětšují a vibracemi se dále ničí jak víko, tak mix (je namáhán mimojiné i velkou pákou hadice na přívodní trubku plynu) a druhou nevýhodou je nutnost zničení filtrboxu (provrtat do něj otvor pro vývod přívodní trubky plynu). Výhodami je především to, že filtrbox není vyvýšen a nekoliduje tak banjo s karoserií a také nízká váha. Také nemá přílišný vliv na turbulence mezi mixem a difuzory karburátoru, takže se neprojevuje zvýšenou hlučností.
2) Vpravo nahoře - vypadá dost "samodomo", vymontován z Rapida 136, ale zatím neotestován na 130LPG... (nevýhoda bude nutná úprava víka karburátoru a uchycení/utěsnění filtrboxu, výhody by mohly být velké otvory, které by tolik nebránily průtoku vzduchu karburátorem - nemuselo by se projevovat "dírou v plynu" a nepříjemným aerodynamickým hlukem při otevření klapky II. stupně, jako se tomu děje u typů ve spodní řadě).
3), 4) - víceméně dvě různé variace na stejné téma, v autě mám něco podobného (s otvory většími - asi těch 26/28 mm jako ten vlevo dole, ale jen s jednou vyvrtanou dírkou 10 mm jako ten vpravo dole (ale bez těch dvou malých direk). Nevýhody tohoto typu jsou popsány výše (hluk, díra v plynu, výše umístěný filtrbox koliduje s karoserií) a především to, že s nimi špatně funguje auto při provozu na benzín (škubání, díra v plynu), ale zase jsou dobře tvarovány pro uchycení k víku karburátoru a utěsnění filtrboxu...
Tak babo, raď!
