
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> ajok: musis polopaticky. Na sani su 4 plynove vstrekovacie ventily ci ako sa to vola. Tie keby boli funkcne tak sa do sania ziaden plyn pri zdochnutom motore nemoze dostat. Takze logicky by som hladal chybu tam, co ma s tym nejaka membrana predpokladam v reduktore? 

-> darklord: to co popisujes nize spis nebude vstrik, pres ten by se toho moc do sani nedostalo (je to zavrene membranou) a druhej den bys uz startoval normalne, todle je netesnici/praskla membrana, proste se Ti do sani vyprazni vse az po zavreny ventil na nadrzi 

-> dragon_cb_cz: ten unik netreba hladat, je celkom zjavne ze tam je. Dokonca nemam problem ani s tym ze rozoberem a vycistim vstrekovacie ventily alebo zrepasujem reduktor. Len kazdy kto tymto presiel nakoniec aj tak musel do opla pretoze masina prestala rozumne fungovat...
-> darklord: Kam chodíš?Ja mám dobré skúsenosti so servisom v Abraháme,ale najnovšie auto čo mám je felicia

-> darklord: Prvně bych zkusil jinej LPG servis? A nedokázala by podobný únik najít taková ta čichačka co se s ní dělají revize plynu v domácnostech?
Opel Astra J, 1.4T LPG z fabriky. System je nieco od Landi Renzo, reduktor by mal byt podla internetov LI10 Turbo.
Auto je zdedene, s ziadnym servisom od novoti, zial ale si nevyberes. Problem s LPG je ten, ze ked sa s autom jazdi kazdych par dni, naozaj zle startuje. Uz start po par hodinach je vacsinou na druhy pokus. Mam odpozorovane, ze pokial plyn uplne dojde, auto startuje na supu. To iste plati ked dlhsie stoji (napriklad dva tyzdne) - vtedy to chyta hadam po pol otocke startera.
Takze zavada je podla mna jasna - netesniaci vstrek - a tym padom sanie plne plynu co znemoznuje start na benzin. Na internetoch som objavil ze za to moze moct aj nejaky ventil v reduktore (ale to mi pripada ako blbost, ked su za reduktorom este ventily do sania). V LPG servise ma s tym poslali doriti ze im to nepojde pichnut na diganostiku a po pripadnej oprave nebudu vediet nastavit jednotku. A do opla sa mi uplne nechce, kor s 10 rocnym autom ked na to budu kukat ako pero z gauca, menit komponenty jeden za druhym a pytat za to aj vysokohorsku prirazku s inflaciou.
Otakza nie, co s tym? Nema niekto napad cim by to slo diagnostiovat? Aspon pripadne co mam hladat po internetoch...
Auto je zdedene, s ziadnym servisom od novoti, zial ale si nevyberes. Problem s LPG je ten, ze ked sa s autom jazdi kazdych par dni, naozaj zle startuje. Uz start po par hodinach je vacsinou na druhy pokus. Mam odpozorovane, ze pokial plyn uplne dojde, auto startuje na supu. To iste plati ked dlhsie stoji (napriklad dva tyzdne) - vtedy to chyta hadam po pol otocke startera.
Takze zavada je podla mna jasna - netesniaci vstrek - a tym padom sanie plne plynu co znemoznuje start na benzin. Na internetoch som objavil ze za to moze moct aj nejaky ventil v reduktore (ale to mi pripada ako blbost, ked su za reduktorom este ventily do sania). V LPG servise ma s tym poslali doriti ze im to nepojde pichnut na diganostiku a po pripadnej oprave nebudu vediet nastavit jednotku. A do opla sa mi uplne nechce, kor s 10 rocnym autom ked na to budu kukat ako pero z gauca, menit komponenty jeden za druhym a pytat za to aj vysokohorsku prirazku s inflaciou.
Otakza nie, co s tym? Nema niekto napad cim by to slo diagnostiovat? Aspon pripadne co mam hladat po internetoch...
-> Sita 29.10.23 06:45:48: ja najedu 40-45, pritelkyne 30, ja to mam pulku do prace a zbytek se proste nejak nascita... ja byl poprve na Slovensku, kdyz mi bylo 5 a to tenkrat nebylo zahranici, synovi jsou 4 a ma procestovanejch 7 zemi
OT: -> ajok: kam porad jezdis?
-> Jirik_Tuňák1983 28.10.23 14:45:14: to myslis vazne?
vetsinou se mi to vrati do pul roka
kdysi jsem si vzal uver na plyn do felicie a ten uver to splacelo a jeste jsem neco malo usetril, do te doby, nez to bylo doplaceny :)


kdysi jsem si vzal uver na plyn do felicie a ten uver to splacelo a jeste jsem neco malo usetril, do te doby, nez to bylo doplaceny :)
Mají současný systémy LPG dávkování aditiva do sacího potrubí? Nebo to bývalo jen u některých aut? Otázka obecně..
-> Jirik_Tuňák1983 28.10.23 14:45:14: to záleží na tom kolik najezdíš 

Vyplatí se dnes vůbec ještě předělávka staršího auta na LPG?
-> ajok: Spíš než emisní norma je problém konstrukce motoru. Ale když už dělají profi sady j na TSi, tak bych to neviděl tak černě.
chci dat do auta s motorem Euro5 LPG, je nejaky problem, na co bych si mel dat pozor, kdyz bych sehnal treba neco z Euro3 nebo 4? dekuji
-> Jarda/felda: nelegalni. Vic jak 75kg tam urcite neni. Ale nerikam, ze by to neslo.
A feldi motor by mohl pohanet treba sterace.
A feldi motor by mohl pohanet treba sterace.
-> Bukaj: jako ze bys tam dal celou feldu? To nene...
-> Jarda/felda: No, do Volva by se to možná vešlo, ale co s tím? 

-> Jarda/felda 21.09.23 10:20:02: blitze mam ted v 1.3 mpi
do nivy euro 5 bych potreboval nejakou sekvenci, fungovalo by tam neco treba z fabie euro 4?
do nivy euro 5 bych potreboval nejakou sekvenci, fungovalo by tam neco treba z fabie euro 4?
-> Jarda/felda: Tak z toho asi nic nevyužiju...

-> Bukaj 20.09.23 19:24:28: řízení je BRC blitz (řízeno lambdou) reduktor je at-07
-> Jarda/felda: Co je to za výrobce?
nechcete někdo LPG z jednobodový feldy ? nádrž propadlá
-> Bukaj 04.09.23 00:39:22: německo/rakousko
-> Bukaj 04.09.23 00:39:22: po me chteli i v Rakousku v Kitzbühelu, ale tam se slo s obsluhou domluvit - nechal jsem ji tam ridicak nebo obcanku uz nevim, ale v Nemecku s Gertrudou to neslo :/
-> vhml: Kde? V Německu, nebo i jinde?
-> Bukaj 03.09.23 15:34:36: ja daval zalohu spis vzdycky
-> ajok: Zálohu za redukci po mně nikdo nechtěl, jen u té jedné čerpačky v Holandsku měla "ta správná" redukce tak ohlomejzdanej závit, že jsem se bál, jestli to nevylítne, až připojím bajonetovou pistoli...
-> Bukaj 27.08.23 17:23:20: po me chteli v nemecku 50 E zalohu za pujceni :/ takovou hotovost s sebou v EU nevozim, kdyz se vse da platit kartou
jinak u rapida jsem redukoval z M10 na M8, aby mi tam sly redukce...
jinak u rapida jsem redukoval z M10 na M8, aby mi tam sly redukce...
-> vhml: A k té redukci - v Německu jsem se ptal na 3 dálničních čerpačkách a neměli nic ani na jedné, v tom Holandsku měli sice redukce všude, ale s výjimkou těch dvou míst, které jsem popisoval níže, neměli nikde nic se závitem M10 - měli tam závity M12, M14, M16 a nějakej withworth (nebo jak se to píše) 21,8 mm. A jeden Holanďan mi i zkoušel vygůglit, kde bych redukci sehnal, ale v NL internetu nenašel nikde tu správnou se závitem M10. Prostě tam mají úplně jiné standardy.
-> vhml 27.08.23 17:01:07: Přesně. V Rakousku (a i mnoha jiných zemích - třeba v tom Německu taky nic moc) je cena plynu tak vysoká, že to nemá smysl řešit. Navíc Rakousko projedeš pomalu na jednu nádrž LPG (natankovanou v ČR) celé tam i zpět... 

-> Bukaj 27.08.23 14:54:03: me se jeste nestalo, ze bych redukci nesehnal.
-> darklord 27.08.23 16:02:25: v Rakousku stejne stoji plyn 1.5E, to muzes jet rovnou na benzín
-> darklord 27.08.23 16:02:25: v Rakousku stejne stoji plyn 1.5E, to muzes jet rovnou na benzín
-> Bukaj: v rakusku tie pumpy su, len nie uplne vsade.
-> vhml: Jo, to jsem zapomněl napsat, díky za připomenutí:
V Německu (alespoň na dálnicích) nemají k zapůjčení ani prd.
V Holandsku mají snad na každé pumpě sadu adaptérů k zapůjčení, jen je problém, že prakticky nikde nemají tu správnou redukci z Italského systému na ten jejich bajonet. Uspěl jsem jen na dvou čerpačkách (ze sedmi) v Holandsku - na jedné kombinací dvou adaptérů (Italská M10 na belgickou a belgická na holandský bajonet) a na druhé měli přímo bajonet se závitem M10.
Jinak jsem vůbec netušil, kolik těch verzí je - na většině čerpaček v NL měla obsluha 5-7 adaptérů a žádný z nich neměl kýžený závit M10...
Tady je hezky popsáno vše, ale v tom Holandsku měli X dalších adaptérů, které v tom článku nejsou...: autanaplyn.com/lpg/v-zahr anici
A ještě další věc - v tom článku popisují standardy ve všech zemích, ale jsou země, kde na LPG čerpačku nenarazíte - myslím, že třeba ve Švýcarsku jsem se kdysi ptal a nikdo o žádné nevěděl, nebo v Rakousku to taky není úplně běžný typ pohonu, Švédsko a Finsko - tam LPG nenajdete prakticky nikde...
V Německu (alespoň na dálnicích) nemají k zapůjčení ani prd.
V Holandsku mají snad na každé pumpě sadu adaptérů k zapůjčení, jen je problém, že prakticky nikde nemají tu správnou redukci z Italského systému na ten jejich bajonet. Uspěl jsem jen na dvou čerpačkách (ze sedmi) v Holandsku - na jedné kombinací dvou adaptérů (Italská M10 na belgickou a belgická na holandský bajonet) a na druhé měli přímo bajonet se závitem M10.
Jinak jsem vůbec netušil, kolik těch verzí je - na většině čerpaček v NL měla obsluha 5-7 adaptérů a žádný z nich neměl kýžený závit M10...

Tady je hezky popsáno vše, ale v tom Holandsku měli X dalších adaptérů, které v tom článku nejsou...: autanaplyn.com/lpg/v-zahr anici
A ještě další věc - v tom článku popisují standardy ve všech zemích, ale jsou země, kde na LPG čerpačku nenarazíte - myslím, že třeba ve Švýcarsku jsem se kdysi ptal a nikdo o žádné nevěděl, nebo v Rakousku to taky není úplně běžný typ pohonu, Švédsko a Finsko - tam LPG nenajdete prakticky nikde...
-> Bukaj 27.08.23 14:14:10: redukce se většinou nechá zapůjčit u obsluhy
Pár aktuálních postřehů pro ty, kteří se chystají s LPG autem přes Německo do Holandska:
Má pracovní cesta do Holandska vedla nejrychlejší cestou (tedy po dálnicích) přibližně jak je patrno z přiložené mapky.
Nejel jsem škodovkou, ale VW Caddy Maxi 1,6 BSE 75 kW s dodatečně namontovaným LPG systémem (byla i verze s továrním LPG) a nádrží o užitečném objemu cca 55 litrů LPG.
Ve svém autě vozím redukci z italského systému plnění (používanému v ČR, Polsku a částečně či úplně i v dalších okolních evropských státech) na holandský systém (bajonet), ale zapomněl jsem ji vzít s sebou, redukci na německý (belgický) systém nevlastním.
Cestou tam se spěchalo, takže Caddy s velmi krátkou převodovkou točila prakticky neustále 4-4,5 tisíce ot./min. (rychlost 130-140 km/h), což se projevilo na spotřebě (a tedy i dojezdu) -průměrná spotřeba kolem 13-14 l LPG na 100 km, dojezd kolem 400 km na nádrž.
Tankoval jsem v Praze na Barrandově (Shell) a náhodou jsem v Německu na dálnici potkal pumpu shodou okolností též Shell), kde měli též italskou plnicí pistoli a bylo tedy možno dotankovat i bez redukce. V severní části Německa většinou natrefíte na čerpací stojany s belgickou verzí plnicí pistole, někdy mívají na benzince více stojanů na LPG (případně jeden stojan s více hadicemi) s různými koncovkami, ale je to spíše výjimečné. Po zbytek cesty do Holandska už jsem v Německu nepotkal žádnou čerpací stanici s italskou pistolí, takže posledních cca 150 km jsem jel na benzín.
V Holandsku je situace úplně jiná - LPG tam seženete téměř na všech benzinkách, prakticky všude tam mají pistole holandského typu (bajonet s pákou), na jedné benzínce u hranic s D měli i stojan s belgickou pistolí. Velký rozdíl je také v ceně LPG - v Holandsku je cena srovnatelná s cenou v ČR, v Německu je téměř dvojnásobná...
Cestou zpět jsem se rozhodl, že v Německu tankovat nebudu a tím, že nebyl spěch, tak dle mých propočtů by mělo při úsporné jízdě jít přejet Z NL do ČR na jednu nádrž LPG. Auto bylo cestou zpět po střechu naloženo materiálem (látky) a mělo ještě menší ochotu akcelerovat, než bez nákladu (i tak bída). Ale cestovní rychlost v rozmezí 80-100 km/hod byla fajn nejen na spotřebu, ale i pro mne - aspoň jsem neměl bolehlav z hluku vozu jako cestou tam a jízda byla plynulá i v hustším provozu.
Natankoval jsem v Holandsku u hranic plnou, pak ještě pár krátkých pojížděk v Německu a pak přímý směr domů - myslel jsem, že k hranicím ČR je to něco mezi 550 a 600 km, nakonec to bylo 634 km a LPG mi došlo při 636 km - respektive ve stoupání před UL jsem jel 1 km na benzín a pak přišlo dlouhé táhlé klesání k Ústí, takže celkově jsem na 55 l nádrž LPG ujel přesně 650 km což je cca 8,5 l/100 km, palubní počítač vozu ukazoval průměr 7,3 l/100 km... V Ústí dotankováno (opět na Shell - v sobotu po jedenácté večerní už měly ostatní LPG čerpačky zavřeno) a o půlnoci doma...
Jinak pro srovnání ještě ceny LPG (srpen 2023):
ČR 14-16 Kč/l
D 25-30 Kč/l (cca 1-1,3 Euro)
NL 14-17 Kč (0,6-0,7 Euro)
Má pracovní cesta do Holandska vedla nejrychlejší cestou (tedy po dálnicích) přibližně jak je patrno z přiložené mapky.
Nejel jsem škodovkou, ale VW Caddy Maxi 1,6 BSE 75 kW s dodatečně namontovaným LPG systémem (byla i verze s továrním LPG) a nádrží o užitečném objemu cca 55 litrů LPG.
Ve svém autě vozím redukci z italského systému plnění (používanému v ČR, Polsku a částečně či úplně i v dalších okolních evropských státech) na holandský systém (bajonet), ale zapomněl jsem ji vzít s sebou, redukci na německý (belgický) systém nevlastním.
Cestou tam se spěchalo, takže Caddy s velmi krátkou převodovkou točila prakticky neustále 4-4,5 tisíce ot./min. (rychlost 130-140 km/h), což se projevilo na spotřebě (a tedy i dojezdu) -průměrná spotřeba kolem 13-14 l LPG na 100 km, dojezd kolem 400 km na nádrž.
Tankoval jsem v Praze na Barrandově (Shell) a náhodou jsem v Německu na dálnici potkal pumpu shodou okolností též Shell), kde měli též italskou plnicí pistoli a bylo tedy možno dotankovat i bez redukce. V severní části Německa většinou natrefíte na čerpací stojany s belgickou verzí plnicí pistole, někdy mívají na benzince více stojanů na LPG (případně jeden stojan s více hadicemi) s různými koncovkami, ale je to spíše výjimečné. Po zbytek cesty do Holandska už jsem v Německu nepotkal žádnou čerpací stanici s italskou pistolí, takže posledních cca 150 km jsem jel na benzín.
V Holandsku je situace úplně jiná - LPG tam seženete téměř na všech benzinkách, prakticky všude tam mají pistole holandského typu (bajonet s pákou), na jedné benzínce u hranic s D měli i stojan s belgickou pistolí. Velký rozdíl je také v ceně LPG - v Holandsku je cena srovnatelná s cenou v ČR, v Německu je téměř dvojnásobná...
Cestou zpět jsem se rozhodl, že v Německu tankovat nebudu a tím, že nebyl spěch, tak dle mých propočtů by mělo při úsporné jízdě jít přejet Z NL do ČR na jednu nádrž LPG. Auto bylo cestou zpět po střechu naloženo materiálem (látky) a mělo ještě menší ochotu akcelerovat, než bez nákladu (i tak bída). Ale cestovní rychlost v rozmezí 80-100 km/hod byla fajn nejen na spotřebu, ale i pro mne - aspoň jsem neměl bolehlav z hluku vozu jako cestou tam a jízda byla plynulá i v hustším provozu.
Natankoval jsem v Holandsku u hranic plnou, pak ještě pár krátkých pojížděk v Německu a pak přímý směr domů - myslel jsem, že k hranicím ČR je to něco mezi 550 a 600 km, nakonec to bylo 634 km a LPG mi došlo při 636 km - respektive ve stoupání před UL jsem jel 1 km na benzín a pak přišlo dlouhé táhlé klesání k Ústí, takže celkově jsem na 55 l nádrž LPG ujel přesně 650 km což je cca 8,5 l/100 km, palubní počítač vozu ukazoval průměr 7,3 l/100 km... V Ústí dotankováno (opět na Shell - v sobotu po jedenácté večerní už měly ostatní LPG čerpačky zavřeno) a o půlnoci doma...

Jinak pro srovnání ještě ceny LPG (srpen 2023):
ČR 14-16 Kč/l
D 25-30 Kč/l (cca 1-1,3 Euro)
NL 14-17 Kč (0,6-0,7 Euro)
Na golfu sme nebyli schopni doladí systém AC Gas, nakonec to dopadlo tak, že jednotka letěla do křoví a se STAGem to jezdí od té doby bez nutnosti jakéhokoli zásahu..on ten Magic není žádná hitparáda..
-> Petr Urban: LPG vstřiky se zapojí do serie před benzínové, takže pak je vypnou a zároveň z "nich" berou signál
-> Petr Urban 14.07.23 13:13:39: signal to bere z civek. Ale tim to neni. Ono to otacky v lpg diagnostice zobrazuje az kdyz to na lpg bezi jsem zjistil.
-> vhml: No to je možný, ale kdybys nesehnal dej vědět. 

-> vhml: Když jede plyn, tak se snad vstřiky vypnou ne ? Takže z tama nejde brát signál ...
-> jans 14.07.23 12:59:13: no hele to, to je ona. Tak jsem to na bazosi nejak prehlid kdyz jsem to hledal. Obvolam to, díky
-> vhml 14.07.23 11:34:08: Co tenhle inzerát, jednotka vypadá podobně jako Tvoje?
auto.bazos.cz/inzerat/... /zbytky-lpg-systemu.php
auto.bazos.cz/inzerat/... /zbytky-lpg-systemu.php
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 14.07.23 12:02:40: tyhle starý už se nedělaj a cenu za novou by se mi stejně asi platit nechtělo.
-> vhml: V HL Propanu jsi zkoušel?
Neválí se někomu LPG jednotka Magic?
Nic jsem s tím nevymyslel. V servisu si taky neporadili a tvrdí, že je jednotka v prdeli, že se to prej stává.
Snímáním otáček to není. Jednotka prostě všechny vstupy má v pořádku, ale rozhodne se, že se na plyn nepřepne. Musím podržet LPG tlačítko a zapnout plyn ručně.
Nic jsem s tím nevymyslel. V servisu si taky neporadili a tvrdí, že je jednotka v prdeli, že se to prej stává.
Snímáním otáček to není. Jednotka prostě všechny vstupy má v pořádku, ale rozhodne se, že se na plyn nepřepne. Musím podržet LPG tlačítko a zapnout plyn ručně.
Dneska to na plyn jelo normalne. Tak ja nevim. Musim to napichnout znova jestli to ted ty otacky cte, nebo co to melo znamenat.
-> vhml: je to pravděpodobné, na magicu i jiných systémech se nic moc dalšího k motru nepřipřijuje pokud si to dobře pamatuju, měl jsme někde schéma, ale nevím zda by yblo čitelné..
-> OTA-MTX 23.06.23 18:35:38: to znamena ze ma teda od nějakýho vstriku upadlej drat? Nebo proc by to nemělo vedet otacky?