skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> vhml: V HL Propanu jsi zkoušel?
Neválí se někomu LPG jednotka Magic?
Nic jsem s tím nevymyslel. V servisu si taky neporadili a tvrdí, že je jednotka v prdeli, že se to prej stává.
Snímáním otáček to není. Jednotka prostě všechny vstupy má v pořádku, ale rozhodne se, že se na plyn nepřepne. Musím podržet LPG tlačítko a zapnout plyn ručně.
Nic jsem s tím nevymyslel. V servisu si taky neporadili a tvrdí, že je jednotka v prdeli, že se to prej stává.
Snímáním otáček to není. Jednotka prostě všechny vstupy má v pořádku, ale rozhodne se, že se na plyn nepřepne. Musím podržet LPG tlačítko a zapnout plyn ručně.
Dneska to na plyn jelo normalne. Tak ja nevim. Musim to napichnout znova jestli to ted ty otacky cte, nebo co to melo znamenat.
-> vhml: je to pravděpodobné, na magicu i jiných systémech se nic moc dalšího k motru nepřipřijuje pokud si to dobře pamatuju, měl jsme někde schéma, ale nevím zda by yblo čitelné..
-> OTA-MTX 23.06.23 18:35:38: to znamena ze ma teda od nějakýho vstriku upadlej drat? Nebo proc by to nemělo vedet otacky?
-> vhml: Magic jsem měl ve feldě MPI a otáčky si bere ze vsřikovačů
Odkud si LPG Magic bere pocet otacek? Nejde mi zapnout plyn, pise to 0 otacek.
To bere primo z RJ motoru, nebo nejak paralelne napojeny na snimac otacek na motoru?
To bere primo z RJ motoru, nebo nejak paralelne napojeny na snimac otacek na motoru?
-> Borderer: asi pravda. Mám podtlak a navíc mi končí bomba za rok takže je asi lepší to poslat celé dál.
-> Evž@: Smysl to má, pokud je to sekvence, v původním autě to bez problémů funguje a člověk má plynaře, který dá jen razítko a člověk si to demontuje sám.
Ahoj. Nechával si tady někdo předělávat lpg z jedné feldy do druhé? Má to smysl z finančního hlediska nebo už je lepší nová zástavba?
-> Jarda/felda: -> dragon_cb_cz: ok, díky za info
-> Peca 27.02.23 09:17:48: při montáži jsem evidenčku nedělal, jen papíry od firmy 

-> Peca: Fyzickou demontáž mi dělal jiný mechanik, který se ale s tím plynařem předem dohodl, že na to dá štempl (plynař je taky primárně Saab servisák).
Evidenčku jsem myslím nemusel... ale už si to nepamatuju, kupoval jsem auto s propadající technickou, kde se toho muselo dělat víc. Takže po koupi šlo rovnou do servisu, kde mi následně vyřizovali i tu STK atd. Když si večer vzpomenu, tak se ti mrknu do protokolu z STK, jestli tam nějaký nesoulad byl. Ale podle mě už jsem podruhé na úřad nemusel.
Ale už je to taky pár let... ideálně bych si na úřad zavolal a zeptal se, co chtějí. Znáš jak to v ČR chodí, každý úřad si vykládá pravidla po svém. To samé s tím plynařem od kterého budeš chtít razítko. Snad musí být "autorizovaný" nebo jak se to říká pro ten konkrétní systém/hromadnou přestavbu, kterou budeš demontovat (byť to na úřadě nijak neověřovali a prostě jim stačil papír s razítkem).
Evidenčku jsem myslím nemusel... ale už si to nepamatuju, kupoval jsem auto s propadající technickou, kde se toho muselo dělat víc. Takže po koupi šlo rovnou do servisu, kde mi následně vyřizovali i tu STK atd. Když si večer vzpomenu, tak se ti mrknu do protokolu z STK, jestli tam nějaký nesoulad byl. Ale podle mě už jsem podruhé na úřad nemusel.
Ale už je to taky pár let... ideálně bych si na úřad zavolal a zeptal se, co chtějí. Znáš jak to v ČR chodí, každý úřad si vykládá pravidla po svém. To samé s tím plynařem od kterého budeš chtít razítko. Snad musí být "autorizovaný" nebo jak se to říká pro ten konkrétní systém/hromadnou přestavbu, kterou budeš demontovat (byť to na úřadě nijak neověřovali a prostě jim stačil papír s razítkem).
-> dragon_cb_cz: žádná evidenčka s autem, nic? A plynař to dal jen za peníze, aniž by auto viděl?
-> Peca 27.02.23 08:29:34: Myslím, že jsem to dělal přesně takhle - od plynaře jsem dostal papír o demontáži s razítkem a s tím zašel na úřad udělat výmaz, ještě před STK. Na úřadě chtěli, aby na papíru byla napsaná hmotnost té demontované soupravy, aby mohli upravit hmotnosti v TP (tak si to ideálně někdo vyzkoumej kolik tam napsat, aby ti pak seděly štítky atd).
Jde udělat výmaz LPG systému u Formana s propadlou nádrží, pokud auto nemá STK? Chci to řešit zároveň, těch oprav bude muset být víc aby to prošlo... Ideální moje představa je nechat si někde dát štempl (sólo papír nebo do TP?), že je LPG pryč a pak si to v klidu doma vyházet, opravit díry a připravit auto na STK už bez toho.
Je to kravina?
Je to kravina?
-> Bukaj:
Díky za pomoc, sehnal jsem dnes onu mosaznou fíčuru..
... Reduktory na díly/rezerva určitě přijímám, jak nemám všechno 5x, jsem nervózní...
Díky za pomoc, sehnal jsem dnes onu mosaznou fíčuru..


-> K.D.B. 25.01.23 20:38:48: Mám slíbený reduktor (možná víc), ale říkal jsem, že mi to nehoří, takže kdo ví, kdy to bude... 

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 23.01.23 10:14:20:
Léta používám v mých angličanech na LPG svíčky DR15YC od Brisku. Měním je po cca 20000km. Jiné neměly pozorovatelný přínos. Pokud se nepletu, ty samé jsou použitelné v Fa/Fe.
Nemá smysl svíčky při provozu na LPG drtit přehnaně dlouho. Pak to odnáší kabely a cívky.
Léta používám v mých angličanech na LPG svíčky DR15YC od Brisku. Měním je po cca 20000km. Jiné neměly pozorovatelný přínos. Pokud se nepletu, ty samé jsou použitelné v Fa/Fe.
Nemá smysl svíčky při provozu na LPG drtit přehnaně dlouho. Pak to odnáší kabely a cívky.
Help
Opět prosba, zda někdo nemá zbytný, i trosku reduktor BRC AT90, jedno jakou variantu (podtlak, elektronic...)
Ten ulovený reduktor z minulého týdne jsem krásně vyčistil, vycídil, vše pečlivě seskládal, instaloval ho na místo, ve finále že připojím přívod od nádrže, tak vyšroubovávám ustřižený zbytek přívodní trubky ....a ouha nějak jde ztuha. Vyndám si ho opět na ponk a když přívodní trubku vytočím, tak bohužel i s kusem závitu mosazné vložky . Nevadí, vezmu jí ze starého reduktoru....., ani prd. Ani se to nehlo, až to udělalo pink a je to vejpůl......
Potřebuju jen to mosazné šroubení, zbytek reduktoru je lhostejný.
Díky za pomoc !

Opět prosba, zda někdo nemá zbytný, i trosku reduktor BRC AT90, jedno jakou variantu (podtlak, elektronic...)
Ten ulovený reduktor z minulého týdne jsem krásně vyčistil, vycídil, vše pečlivě seskládal, instaloval ho na místo, ve finále že připojím přívod od nádrže, tak vyšroubovávám ustřižený zbytek přívodní trubky ....a ouha nějak jde ztuha. Vyndám si ho opět na ponk a když přívodní trubku vytočím, tak bohužel i s kusem závitu mosazné vložky . Nevadí, vezmu jí ze starého reduktoru....., ani prd. Ani se to nehlo, až to udělalo pink a je to vejpůl......
Potřebuju jen to mosazné šroubení, zbytek reduktoru je lhostejný.
Díky za pomoc !
Zdar, takže ty svíčky NGK podle katalogu by měly být:
NGK BKR6ES - což podle nějakého akutálně používaného značení by měla být NGK 3783.
-> darklord: Díky za tip, objednáno - zkusíme jak namotuju a dám vědět co se stalo.

NGK BKR6ES - což podle nějakého akutálně používaného značení by měla být NGK 3783.
-> darklord: Díky za tip, objednáno - zkusíme jak namotuju a dám vědět co se stalo.

-> Bukaj:
I velký dodavatel říká, že BRC od toho dalo ruce pryč, takže jediná možnost je si k novější sadě dokoupit tu divnou membránu..Sešly se mi tři
- u jednoho dodavatele jsem vzal poslední
.
Nakonec nevyužiju ani jednu, protože AT90 (novější verze) na díly je v tak pěkným stavu, že jsem zrepasoval ten...
Nejdřív musím rozchodit karbec, protože se dusil na benzín, jako když se neotvírá 2.st - ten se ale otvírá... Uvidíme.
I velký dodavatel říká, že BRC od toho dalo ruce pryč, takže jediná možnost je si k novější sadě dokoupit tu divnou membránu..Sešly se mi tři


Nakonec nevyužiju ani jednu, protože AT90 (novější verze) na díly je v tak pěkným stavu, že jsem zrepasoval ten...
Nejdřív musím rozchodit karbec, protože se dusil na benzín, jako když se neotvírá 2.st - ten se ale otvírá... Uvidíme.
-> K.D.B.: Nojo, ale já bych radši originál BRC Italy... :-D
Někde mám snad jednu sadu ulitou a v autě vozím zbytky, co jsem nepoužil při výměnách, nebo co se mi zdálo ještě použitelné (vesměs odchází jen ta tlustá šišatá "vodní" membrána a pak časem tuhne ta malá kulatá na podtlak volnoběhu, vše ostatní jsem vždy vyndal a nic tomu nebylo)...
Někde mám snad jednu sadu ulitou a v autě vozím zbytky, co jsem nepoužil při výměnách, nebo co se mi zdálo ještě použitelné (vesměs odchází jen ta tlustá šišatá "vodní" membrána a pak časem tuhne ta malá kulatá na podtlak volnoběhu, vše ostatní jsem vždy vyndal a nic tomu nebylo)...
-> Bukaj:
... v Čechách jsem na kompletní sadu té starší verze nenarazil.
Jseš lepší
... v Čechách jsem na kompletní sadu té starší verze nenarazil.
Jseš lepší

-> K.D.B.: Díky za nabídku, možná využiji :)
Jinak jsem koukal po internetech a opravná sada sice nejde sehnat origo BRC Italy, ale nějaká náhrada je stále dostupná na pár stránkách...
Jinak jsem koukal po internetech a opravná sada sice nejde sehnat origo BRC Italy, ale nějaká náhrada je stále dostupná na pár stránkách...

-> Bukaj: K AT90P...malé membrány 1stupně jsem sehnal solo, sešlo se mi jich víc, kdybys potřeboval ozvi se.
Včera jsem byl na nákupním výletě a mimo jiné jsem zakopl i o AT90E, tak doufám, že bude dobrý na díly.
To by bylo, abych ho nezprovoznil
Včera jsem byl na nákupním výletě a mimo jiné jsem zakopl i o AT90E, tak doufám, že bude dobrý na díly.
To by bylo, abych ho nezprovoznil

-> darklord: OK. Zítra to zkusím dohledat a napíšu sem kdyby někdo chtěl taky zkusit.
-> Bukaj: Na ty ventily kouknu o víkendu snad. Podle počasí. Ale díky za tip. Měly by být OK protože se to seřizovalo půl roku zpět, ale mrknu.

-> Bukaj: Na ty ventily kouknu o víkendu snad. Podle počasí. Ale díky za tip. Měly by být OK protože se to seřizovalo půl roku zpět, ale mrknu.

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: ja som tam dal co bolo poruke, BKR6EK (to boli sviecky co som vybral z BMW pri nejakom servise) a na to uz forman dojazdil (resp ak ich novy majitel nemenil tak este stale jazdi)
EDIT: mal som tam KP 10:1, takze ak mas napr seriovy motor, pozri v NGK katalogu co presne sa tam hodi k danej motorizacii, a v klude by som dal xxx6xx miesto xxx5xx na LPG.
EDIT: mal som tam KP 10:1, takze ak mas napr seriovy motor, pozri v NGK katalogu co presne sa tam hodi k danej motorizacii, a v klude by som dal xxx6xx miesto xxx5xx na LPG.
-> Jumbo: Tak kolega -> King: objasnil hovorový název takže už je jasno a já -> King: tímto děkuji. 

-> darklord: Byl jsem ve dvou obchodech ale v podstatě nabídli 4 typy svíček. Nevíš náhodou to NGK označení?
Diky
Diky
-> King: Dekuji, zase jsem o neco chytrejsi...
-> King 18.01.23 14:45:13: Tak
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 18.01.23 13:31:27: Zkusil bych spíš změřit tlaky a předtím seřídit ventilové vůle - LPG je háklivější na těsnost ventilů, než béňo...
-> darklord 18.01.23 14:02:25: Vidíš, já jezdím na 130LPG Brisky (NR14S) a minimálně 50 tisíc vždy vydrží - měním je vždy "preventivně" (když už si nevzpomínám, kdy jsem je naposledy měnil)
Jednou jsem koupil NGK a skončilo to půlgenerálkou motoru(asi padělky nebo vadný kus - po necelých 10 km upadla jedné svíčce elektroda a odnesl to píst a vložka)

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 18.01.23 13:31:27: Zkusil bych spíš změřit tlaky a předtím seřídit ventilové vůle - LPG je háklivější na těsnost ventilů, než béňo...
-> darklord 18.01.23 14:02:25: Vidíš, já jezdím na 130LPG Brisky (NR14S) a minimálně 50 tisíc vždy vydrží - měním je vždy "preventivně" (když už si nevzpomínám, kdy jsem je naposledy měnil)

Jednou jsem koupil NGK a skončilo to půlgenerálkou motoru(asi padělky nebo vadný kus - po necelých 10 km upadla jedné svíčce elektroda a odnesl to píst a vložka)

-> Jumbo 18.01.23 14:41:13: Hadam, ze rec je o tlacitku ovladani nucenyho otevreni membrany 2. stupne, kterymu se zjednodusene a nespravne rika lpg "sytic ".
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Jen dotaz, jak se na LEKRu drží dlouho sytič?
-> darklord: Dobře, zkusím koupit ty NGK. Díky. 

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: vzdy ked mi toto forman robil za to mohli sviecky, brisky vydrzali tak 5-8 tisic a bolo po nich, vymenis a zase mas na dva tyzdne (podla najazdu) pokoj. Alebo das NGK a mas pokoj do konca zivota auta
Zdar,
kupodivu ještě stále mám Formana a občas se s tím i jezdí. Na benzín vše bez problémů. Na LPG to někdy cuká a jakoby to jede na tři válce. Studený start na LPG je něco co je boj. Už jsem vysledoval, že stačí sytič držet dost dlouho a pak to chytne, ale taky běží na tři, což na benzín nedělá. Kde hledat chybu? Dlouho jsem s tímto typem stroje nezdil a protože to má ještě na rok a půl technickou a 4 zánovní gumy tak to chci ještě sjezdit. Rady?
Díky.
kupodivu ještě stále mám Formana a občas se s tím i jezdí. Na benzín vše bez problémů. Na LPG to někdy cuká a jakoby to jede na tři válce. Studený start na LPG je něco co je boj. Už jsem vysledoval, že stačí sytič držet dost dlouho a pak to chytne, ale taky běží na tři, což na benzín nedělá. Kde hledat chybu? Dlouho jsem s tímto typem stroje nezdil a protože to má ještě na rok a půl technickou a 4 zánovní gumy tak to chci ještě sjezdit. Rady?
Díky.
-> K.D.B.: Na druhou stranu, to že se vrakárník posral je daleko méně dramatické rozuzlení než že ho nahání mafie kvůli dluhům
Ale pro tebe určitě lepší, to chápu 


-> Bukaj 16.01.23 10:32:40: Vykonané a fuguje to

He, he, tak příběh s motorem z vrakoviště má rozuzlení...
V pondělí jsem obtelefonovával další motory, a na konec jsem ještě jednou vytočil číslo vrakoviště. Telefon zvonil, byl zvednut - jsem rád, že voláte, máte to tady, vyndáme to, zitra odpoledne si přijeďte. Přijel jsem, musel jsem sice ho pomoct vyndat, ale operace dopadla, pacient je doma
Poenta je, že vedoucí vrakárník si minulé pondělí nakoupil salmo nelu, takže byl indisponován a podřízení vrakárníci se na to vysrali... Jejich pracovní morálka byl i důvod, že jsem si motor vyndaval já....
Inu, furt se něco děje
V pondělí jsem obtelefonovával další motory, a na konec jsem ještě jednou vytočil číslo vrakoviště. Telefon zvonil, byl zvednut - jsem rád, že voláte, máte to tady, vyndáme to, zitra odpoledne si přijeďte. Přijel jsem, musel jsem sice ho pomoct vyndat, ale operace dopadla, pacient je doma

Poenta je, že vedoucí vrakárník si minulé pondělí nakoupil salmo nelu, takže byl indisponován a podřízení vrakárníci se na to vysrali... Jejich pracovní morálka byl i důvod, že jsem si motor vyndaval já....
Inu, furt se něco děje

-> Bukaj: Aj to je možné.
-> isti: A přeraženym číslem? 

-> Bukaj: Nechceš jeden polomotor s 135 piestmi?

-> isti: Tak to nebyl ten pohřešovaný škrťák...
... kdybys ještě nějaký 130 věci vykopal, tak sem s nimi
... kdybys ještě nějaký 130 věci vykopal, tak sem s nimi

-> Bukaj: Je to alu s jedným vývodom na tenkú hadicu a škrťák je z tenkej na hrubú.
No vidíš,za ten opieskovaný 135 karb som dal dve 130 motory v stave archeologická vykopávka.
No vidíš,za ten opieskovaný 135 karb som dal dve 130 motory v stave archeologická vykopávka.

-> isti: Možné to je
Tuším, že byl šedej plastovej (nebo černej) a na obou stranách cca 18-20 mm vývody. Jinak dostávám se pomalu ke karburátorům a našel jsem tu bednu s nápisem "Isti" a v něm dva SEDRy - jeden 3222 (už někým "repasován" - je opískovaný a má nové šroubky) a jeden 2934... A pak ten nedodělanej LEKR z předloňska



-> Bukaj: Rozkaz,idem hladať
Inak jeden škrťák si dal mne aj s mixerom,či si nehladal ten


-> isti 16.01.23 10:17:39: Pásku bych neriskoval. To dej spíš tu dvojitou hadici, jak jsem psal...
-> K.D.B. 15.01.23 20:22:24: Vím, řešil jsem to, když jsem kupoval sady na repas. Když jsem kupoval naposledy (cca 2,5 roku zpět), tak už neměli komplet sadu s tou starší verzí (LPG je v autě od roku 2006), tak mi dali k novější sadě membrán tu starší "vodní" sólo...
-> isti 15.01.23 21:05:49: To není, že by to nepasovalo ze 742, jen různí výrobci měli různě tlusté hadice, některé škrťáky mají dokonce jeden vývod tenčí, než druhý...
Na BRC jsem ve 130LPG po nějakou dobu provozoval směšovač jiného výrobce, který má tenčí přívodní trubku a než jsem se vrátil k původnímu, jen vylepšenému a upravenému mixu, tak jsem někam zašantročil původní škrťák, takže jsem to vyřešil navlečením kousku hadice vhodného průměru na ten tenčí vývod škrťáku a přes ni jsem teprve navlékl origo hadici ke směšovači a tak to mám dodnes...
-> isti 15.01.23 21:05:49: To není, že by to nepasovalo ze 742, jen různí výrobci měli různě tlusté hadice, některé škrťáky mají dokonce jeden vývod tenčí, než druhý...
Na BRC jsem ve 130LPG po nějakou dobu provozoval směšovač jiného výrobce, který má tenčí přívodní trubku a než jsem se vrátil k původnímu, jen vylepšenému a upravenému mixu, tak jsem někam zašantročil původní škrťák, takže jsem to vyřešil navlečením kousku hadice vhodného průměru na ten tenčí vývod škrťáku a přes ni jsem teprve navlékl origo hadici ke směšovači a tak to mám dodnes...
