-> Bukaj 08.10.25 21:05:01: u rapida mam taky hodne stary membrany, je to origo lovato... 1390 a spotreba pres 9 nejde a to tomu davam, ale obcas rana do vyfuku, kdyz jedu na plnej a prudce uberu, to se mi driv nestavalo
Filtrik jsem mel uz kolikrat ve stavu, ze jsem se divil, ze tim vubec neco proslo :), ten asi dnes u rapida vymenim.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
21:05:01
08.10.2025
08.10.2025

Bukaj
No, na těch starých membránách možná něco bude. Od doby, co jsem znovu uvedl do provozu 130LPG, tak oproti dobám minulým mám dost vysokou spotřebu LPG (dojezd asi jako u Volva) a nemá to sílu na vyšší rychlostní stupně - to jsem přičítal celkovému stavu motoru (už dost olítaný a čekám, kdy se rozsype), ale na benzín to jede o poznání lépe (dříve jsem nepozoroval rozdíl ve výkonu na BA/LPG).
Kdysi jsem měnil membrány a filtr po dvou letech, ale od doby, kdy už se nedá sehnat originál sada membrán BRC, si tu poslední, co mám skladem, šetřím na horší časy, filtr byl vždy čistý, takže jeho výměnu považuji za zbytečnost a dokud to funguje, tak jezdím. Možná bych do toho reduktoru zase po letech mohl mrknout, jak to tam vypadá. Ale kdysi, když jsem měnil komplet sadu membrán, byly všechny membrány OK, kromě té, co je ve styku s kapalnou fází - ta byla vždy ztvrdlá a na povrchu rozpraskaná od velkého teplotního spádu na jedné a druhé straně membrány...
Kdysi jsem měnil membrány a filtr po dvou letech, ale od doby, kdy už se nedá sehnat originál sada membrán BRC, si tu poslední, co mám skladem, šetřím na horší časy, filtr byl vždy čistý, takže jeho výměnu považuji za zbytečnost a dokud to funguje, tak jezdím. Možná bych do toho reduktoru zase po letech mohl mrknout, jak to tam vypadá. Ale kdysi, když jsem měnil komplet sadu membrán, byly všechny membrány OK, kromě té, co je ve styku s kapalnou fází - ta byla vždy ztvrdlá a na povrchu rozpraskaná od velkého teplotního spádu na jedné a druhé straně membrány...
19:25:20
08.10.2025
08.10.2025

ajok
-> RoboSK 08.10.25 14:43:18: no jak jsem psal nize, me to tenkrat toto delalo kvuli te saci trubce v nadrzi, ale prijde mi to dost nepravdepodobna zavada, kdyz jsem se s tim za milion km na LPG setkal jen jednou
O vikendu jsem se o membranach bavil s jednim skodovkarem a ten rikal, ze mu to jelo normalne a ze dne na den uz nejelo vubec a membranu, ze zlomil, kdyz ji vyndal. Me styrela membrana 1.st na octe, tak to vic zralo a hlavne to rano nechtelo startovat na benzin, protoze propustila plyn

O vikendu jsem se o membranach bavil s jednim skodovkarem a ten rikal, ze mu to jelo normalne a ze dne na den uz nejelo vubec a membranu, ze zlomil, kdyz ji vyndal. Me styrela membrana 1.st na octe, tak to vic zralo a hlavne to rano nechtelo startovat na benzin, protoze propustila plyn
14:43:18
08.10.2025
08.10.2025

RoboSK
-> ajok: filter som menil pred par km ako som uz pisal, ten je pod solenoidom ktory je tesne pred splynovacom, a aj ten filter ktorý som odtial vytiahol bol krasne cisty , ale uz som ho vymenil preventivne, a omrznuté nie je nic, pekne sa reduktor ohrieva rovnako s motorom. nemoze to byt nejakymi uz vytahanymi membranami alebo co ? som rozhodnuty dat tam nejaky skladový lovtec co tu mam, len ma to tak zaujimalo ci sa s tym niekto nestretol nahodou
08:15:13
08.10.2025
08.10.2025

ajok
-> RoboSK 08.10.25 07:30:42: a ten filtr? byva na privodnim ventilu nebo na reduktoru... neomrza ti neco? reduktor prohraty?
07:30:42
08.10.2025
08.10.2025

RoboSK
-> ajok: odkalovak vypusteny, bola tam asi jedna kvapka, ked na tom skrtaku pridam tak to akurat dusí pri akceleracii ale inak sa max vykon nemení
00:23:08
08.10.2025
08.10.2025

ajok
-> RoboSK: no zkus na tom sroubu na hadici pridat, jestli se to zlepsi, oznac polohu, at to zas muzes vratit, pak ten filtr kapalne faze... taky az to bude prohrate, tak muzes vypustit bordel z reduktoru odkalovacim sroubem

12:46:53
07.10.2025
07.10.2025

RoboSK
-> Jarda/felda: ja, pred dvomi rokmi, odvtedy to najazdilo 0,0prd
09:57:33
06.10.2025
06.10.2025

ajok
-> Jarda/felda 06.10.25 08:58:17: ja mel takto pred 20 lety zavadu na rapidu, pamatuji, jak jsme to projizdeli tady s charonem :) a nakonec to byla spadla saci trubka do nadrze, takze to nahore bralo jen vypary
08:58:17
06.10.2025
06.10.2025

Jarda/felda
-> RoboSK 06.10.25 08:05:28: co třeba vyměnit filtr lpg ? dělal to někdy někdo ?
08:05:28
06.10.2025
06.10.2025

RoboSK
ahoj, na felde 1.3mpi mam klasicky podtlakovy system pôvodne Lovato s el. regulaciou bohatosti podla lambdy, ale pred par rokmi som tam dal ručný štelovák na hadicu a vymenil som splynovac za Landi, jazdilo to fajn ale v poslednej dobe som na felici nejazdil a teraz to na plyn vobec nema vykon, na 5. kvalt je skoro nemožné po rovine ísť, proste to nemá silu , aj do kopcov to nevládze, čím to môže byť ? môže byť ten splynovač zlý? ten bol vybratý jazdený z nejakej felicie na šroťáku. Na benzín to jazdí normálne.
10:29:35
26.09.2025
26.09.2025

ajok
-> Jarda/felda 25.09.25 18:16:29: ja bych musel diagnostikou, potenciometr tam nemam
20:13:05
25.09.2025
25.09.2025

isti
-> Jarda/felda 25.09.25 18:16:29: Presne toto som nenávidel u felicie.Rozjazd z benzínky a následne zastavenie,brzda,spojka a motor zhasol.

18:16:29
25.09.2025
25.09.2025

Jarda/felda
-> ajok 25.09.25 17:13:47: otáčky jsou nastavitelný
na jednotce jsem měl dírku s potenciometrem
přepínalo se mi to někde pod 2000 a jak říkáš vytočíš pustíš plyn, zařadíš a cuk jak prase 



17:13:47
25.09.2025
25.09.2025

ajok
-> Jarda/felda 25.09.25 14:42:12: u BRC podtlaku na felde mam prepnuti po ubrani plynu, jenze predtim se to musi vytocit asi na 2700, pritelkyne takto jela 35km do prace na benzin, protoze to nevytocila, aby se to preplo :)
14:42:12
25.09.2025
25.09.2025

Jarda/felda
-> ajok 25.09.25 13:04:46: to mi dělala felda taky to cuknutí s brc podtlakem, ale jenom když jsem nechal to přepnutí na automatu
jakmile jsem přepínal manuálně žádný cuknutí nebylo

13:04:46
25.09.2025
25.09.2025

ajok
Tak musim rict, ze p.Kolbabek opravdu vi, co dela. Natankoval do nivy vervu a pak to LPG podle toho pry ladil a funguje to ted opravdu pekne. Mezi LPG a benzinem nepoznam rozdil, jen prepnuti oproti octe to proste skubne, ale octa BRC SQ24 pry prepina vstriky postupne, kdezto Landi to prepne najednou.
18:12:25
13.09.2025
13.09.2025

isti
-> Tomaso435: OK,vďaka za info.
17:42:33
13.09.2025
13.09.2025

Tomaso435
-> isti: nene. Lpg ma vlastní řj která odpojuje benzínové vstřiky tím, že původní kabeláž je přerušená, vede ro lpg řj, a následně zpět na místo přerušení. Benzínová zůstává původní
16:54:27
13.09.2025
13.09.2025

isti
Pri montáži lpg do fel 1.3 mpi sa siahne aj do rj motora?Zlikvidujem jednu,len aby som vedel či je to použitelné do auta bez lpg.
11:28:57
13.09.2025
13.09.2025

ajok
-> vhml 08.09.25 08:41:27: To LandiRenzo v nive mi rikal, ze na LPG start mohu podrzenim tlacitka jen 3x, pak se to diagnostikou musi zas povolit
nektere LPG to ale neumi vubec, teba bingo lambda to neumelo

10:28:59
08.09.2025
08.09.2025

vhml
-> Borderer 08.09.25 10:22:30: ozkouším znova. Ale možná to je bez toho napájení od čerpadla mrtvý celý v tu chvíli.
10:22:30
08.09.2025
08.09.2025

Borderer
-> vhml: Je to stejný. Motor stojí, dlouho držím tlačítko až se ozve cvaknutí multiventilu a kostka začne svítit (místo blikání) jako při provozu na LPG. Zkoušel sem to třikrát při cca 5°C a chytalo to dost neochotně.
08:41:27
08.09.2025
08.09.2025

vhml
-> Borderer 08.09.25 08:19:43: v miatě jsem to měl taky jeden čas proklemovaný. Musím hlavně prvně zjistit co z toho je relátko čerpadla.
To nouzový zapnutí za jízdy umím, to má 50 pokusů a pak se to musí nulovat. Diagostiku mám. Ale s nenastartovaným motorem se mi to nepovedlo.
To nouzový zapnutí za jízdy umím, to má 50 pokusů a pak se to musí nulovat. Diagostiku mám. Ale s nenastartovaným motorem se mi to nepovedlo.
08:19:43
08.09.2025
08.09.2025

Borderer
-> vhml: Sekvence umí často nouzový start dlouhým podržením tlačítka. Nicméně má to omezený počet cyklů, pak se to musí nulovat diagnostikou. Kámen úrazu bývá ten, že LPG má často signál ke spuštění z napájení čerpadla (i to dává smysl), takže nejde relátko, nejde ani jedno.
Udělej si propojku z kusu drátu. To relé není nic jiného, než obyčejný spínací relé s 6,3 mm fastony. Po tom, co mne jednou vypeklo, to vozím v každém autě. Jen to nesmíš po dojezdu zapomenout vytáhnout, aby ti to nevycuclo baterku.
Udělej si propojku z kusu drátu. To relé není nic jiného, než obyčejný spínací relé s 6,3 mm fastony. Po tom, co mne jednou vypeklo, to vozím v každém autě. Jen to nesmíš po dojezdu zapomenout vytáhnout, aby ti to nevycuclo baterku.

08:11:53
08.09.2025
08.09.2025

vhml
Tak mi to dneska umřelo zas, ale trochu jsem se posunul v diagnostice.
Opravdu po zapnutí klíčku nenaběhne čerpadlo. Otevřel jsem pojistkovku s relátkem, zahejbal s ní a auto naskočilo. Předpokládám tedy nějaké relátko čerpadla? O těch jsem asi slyšel že odchází.
A druhá věc - jde to nějak násilně nastartovat na plyn? Za jízdy můžu držením tlačítka násilně na plyn přepnout. Ale rovnou u startu nevím. A předpokládejme, že už motor teplej je a není potřeba řešit jestli se to umí odpařit.
Opravdu po zapnutí klíčku nenaběhne čerpadlo. Otevřel jsem pojistkovku s relátkem, zahejbal s ní a auto naskočilo. Předpokládám tedy nějaké relátko čerpadla? O těch jsem asi slyšel že odchází.
A druhá věc - jde to nějak násilně nastartovat na plyn? Za jízdy můžu držením tlačítka násilně na plyn přepnout. Ale rovnou u startu nevím. A předpokládejme, že už motor teplej je a není potřeba řešit jestli se to umí odpařit.
22:32:34
30.08.2025
30.08.2025

minno
-> swen 26.08.25 00:57:02: To bude zrejme šmejdskou hadicou. Jeden čas som s tým tiež bojoval po výmene hadíc kúrenia. Nič nepomáhalo, nakoniec som hadice o trubky prilepil chemoprénom a bol pokoj.
Odporúčam vymeniť hadice za nejaké iné, kvalitné.
Odporúčam vymeniť hadice za nejaké iné, kvalitné.
00:57:02
26.08.2025
26.08.2025

swen
-> King: Díky za reakci. Právě jsem načetl různě zde v diskuzích, co jsi tu shrnul v tom odstavci.
Ale s mým amatérismem, kterého však nadmíru těší každá jízda škodovkou, ale žel nabírá zkušenosti o jednotlivých radostech a funkčnostech auta hlemýždím tempem, tak to budu muset asi vzít k někomu kdo vidí/slyší a ví, co napravit/doladit.
Zatím jsem nadšen, že jezdíme. Drobnou skrvnkou je, že jedna z vyměněných hadic topení teče (za jízdy ani kapka, ale jak to vychladne a stojí, tak začne odkapávat voda). Takže znova (a ideálně pořádně) vyměnit hadice. Jaké používáte hadice a jaké spony?
Nejsem si jistý, zda to teče prostě tím, že jsem sehnal šmejdskou hadici, nebo ten spoj špatně utáhl - myšleno utáhl moc (šroubovací spona se šnekem).
Ještě mě napadlo pomoci těsnosti tím, že bych na kovovou trubku, na kterou se nasouvá gumová hadice, máznul (tak aby se nedostala do oběhu) trochu nějakou vazelínu (nebo něco podobného), která vydrží ty teploty vařící vody. Má někdo nějakou takovou vychytávku? Či typ na kvalitní hadice (16/23) a spony?
Ale s mým amatérismem, kterého však nadmíru těší každá jízda škodovkou, ale žel nabírá zkušenosti o jednotlivých radostech a funkčnostech auta hlemýždím tempem, tak to budu muset asi vzít k někomu kdo vidí/slyší a ví, co napravit/doladit.
Zatím jsem nadšen, že jezdíme. Drobnou skrvnkou je, že jedna z vyměněných hadic topení teče (za jízdy ani kapka, ale jak to vychladne a stojí, tak začne odkapávat voda). Takže znova (a ideálně pořádně) vyměnit hadice. Jaké používáte hadice a jaké spony?
Nejsem si jistý, zda to teče prostě tím, že jsem sehnal šmejdskou hadici, nebo ten spoj špatně utáhl - myšleno utáhl moc (šroubovací spona se šnekem).
Ještě mě napadlo pomoci těsnosti tím, že bych na kovovou trubku, na kterou se nasouvá gumová hadice, máznul (tak aby se nedostala do oběhu) trochu nějakou vazelínu (nebo něco podobného), která vydrží ty teploty vařící vody. Má někdo nějakou takovou vychytávku? Či typ na kvalitní hadice (16/23) a spony?
08:05:40
25.08.2025
25.08.2025

King
-> swen 24.08.25 19:34:00: Zlaty pravidlo troubleshootingu LPG rika, ze nejdriv musi bejt vychytanej pohon na benzin vc. stavu karbu a zapalovani. Pokud treba zapalovani trosku nestiha v urcitych rezimech jizdy na benzin, na LPG to bude kravit daleko vic kvuli vetsi el. pecnosti lpg smesi. A u LPG musi kvuli podtlaku perfektne tesnit airbox na karbu, coz u benzinu tolik nevadi. Dalsi uskali muze bejt, ze si uplne "nesedne " mixer s motorem, tzn. ze v miste mixu neni v urcitych rezimech dostatecnej podtlak na vytvoreni spravny smesi. Resi se napr. castecnym zaslepenim nasavaci trubky vzduchu. atd. atd.
19:34:00
24.08.2025
24.08.2025

swen
-> Bukaj:
Díky. Zatím to funguje. I na LPG volnoběh drží. Takže ucpaný asi u mého karbecu naštěstí není.
Jen to nechtělo vůbec jet... hlavně v otáčkách a na vyšší rychlosti... žádná síla motoru. Jako neználek, jsem pokroutil prvním, na co mi padl zrak - tedy škrtícím šroubem na hadici vedoucí LPG z reduktoru do směšovače a výsledek se zlepšil. Ale je to dost naslepo, páč vůbec netuším nějaké doporučené otevření/uzavření toho škrtícího šroubu. Každopádně pocitově to teď jede na 88%.
A ve vyšších otáčkách 3500+ se to v záběru jakoby dusí a nechce dále točit. Bez zátěže se nechá točit ok. S těžkým pedálem v záběru na podlaze to nejede; když se trošičku pedál povolí a znovu přidá, tak je náznak, že by chtělo jet, ale zase se tak zadusí (pocitově jak kdyby člověk najednou jel s přibržděnou ručkou). Ale obdobné to je i na benzín, takže zakopaný pes bude někde jinde (problém s druhou klapkou karburátoru? moc bohaté? chudé? předstih?, či něco jiného?).
Díky. Zatím to funguje. I na LPG volnoběh drží. Takže ucpaný asi u mého karbecu naštěstí není.
Jen to nechtělo vůbec jet... hlavně v otáčkách a na vyšší rychlosti... žádná síla motoru. Jako neználek, jsem pokroutil prvním, na co mi padl zrak - tedy škrtícím šroubem na hadici vedoucí LPG z reduktoru do směšovače a výsledek se zlepšil. Ale je to dost naslepo, páč vůbec netuším nějaké doporučené otevření/uzavření toho škrtícího šroubu. Každopádně pocitově to teď jede na 88%.

A ve vyšších otáčkách 3500+ se to v záběru jakoby dusí a nechce dále točit. Bez zátěže se nechá točit ok. S těžkým pedálem v záběru na podlaze to nejede; když se trošičku pedál povolí a znovu přidá, tak je náznak, že by chtělo jet, ale zase se tak zadusí (pocitově jak kdyby člověk najednou jel s přibržděnou ručkou). Ale obdobné to je i na benzín, takže zakopaný pes bude někde jinde (problém s druhou klapkou karburátoru? moc bohaté? chudé? předstih?, či něco jiného?).
23:23:16
23.08.2025
23.08.2025

Bukaj
-> swen: Plynaři snad u všech aut přípojky podtlaku vrtají do sání, ať je hliníkové, či z plastu...
U škodovky máš hnedle několik možností umístění přípojky bez znehodnocení sání - třeba dát Tčko na hadici k posilovači nebo provrtat sání skrz závit jednoho z M6 šroubů, které drží plech předehřevu (vrtákem 4 mm) a místo šroubu dát nátrubek se závitem M6.
Nebo jak píšeš - na tu přípojku odsávání olejové mlhy z víka ventilů - ta hadička je tam k tomu, aby se vždy část výparů z klikové skříně odstávala pod klapky karburátoru a nezasírala zbytečně karburátor shora, respektive aby bylo docíleno odsávání výparů i při brzdění motorem a zavřených klapkách karburátoru.
U spousty karburátorů je tento nátrubek zcela zanesen karbonem (za nátrubkem v karburátoru je zúžení - vrtaný otvor 1, resp. 2 mm (dle typu karburátoru)...

U škodovky máš hnedle několik možností umístění přípojky bez znehodnocení sání - třeba dát Tčko na hadici k posilovači nebo provrtat sání skrz závit jednoho z M6 šroubů, které drží plech předehřevu (vrtákem 4 mm) a místo šroubu dát nátrubek se závitem M6.
Nebo jak píšeš - na tu přípojku odsávání olejové mlhy z víka ventilů - ta hadička je tam k tomu, aby se vždy část výparů z klikové skříně odstávala pod klapky karburátoru a nezasírala zbytečně karburátor shora, respektive aby bylo docíleno odsávání výparů i při brzdění motorem a zavřených klapkách karburátoru.
U spousty karburátorů je tento nátrubek zcela zanesen karbonem (za nátrubkem v karburátoru je zúžení - vrtaný otvor 1, resp. 2 mm (dle typu karburátoru)...
22:11:33
22.08.2025
22.08.2025

swen
Kdo jezdíte LPG (lovato s podtlakem) ve škodovce - zadohrabu: odkud máte napojený podtlak na reduktor?
Vrtat do sání se mi nechtělo. A tak jsem to napojil na vývod podtlaku, který je vlevo dole (ve směru jízdy) na karburátoru (SEDR), který normálně před tím byl zapojený hadičkou do vzduchového filtrboxu.
Jakou úlohu a funkci vlastně má to vyvedení podtlaku ze spodní části karburátoru do vzduchové filtru? Respektive co se pokazí, když ten podtlak nevede do vzduchového filtrboxu, ale do reduktoru LPG?
Vrtat do sání se mi nechtělo. A tak jsem to napojil na vývod podtlaku, který je vlevo dole (ve směru jízdy) na karburátoru (SEDR), který normálně před tím byl zapojený hadičkou do vzduchového filtrboxu.
Jakou úlohu a funkci vlastně má to vyvedení podtlaku ze spodní části karburátoru do vzduchové filtru? Respektive co se pokazí, když ten podtlak nevede do vzduchového filtrboxu, ale do reduktoru LPG?
10:55:45
21.08.2025
21.08.2025

vhml
-> ajok 21.08.25 10:39:41: no ne, baterka byla marna protoze jsem to 100x zkousel jestli se to nevzpamatuje. Jinak je tam velmi vitální 100Ah.
10:39:41
21.08.2025
21.08.2025

ajok
-> vhml 21.08.25 10:14:48: tak, jak pise Jirka, pravdepodobne to relatko a jak jsi psal o te baterce, ze uz taky nebyla nic moc, tak kdyz tam je jeste nejaky prechodak a k tomu slaba baterka, tak uz nesepne

10:14:48
21.08.2025
21.08.2025

vhml
-> ajok 21.08.25 09:57:06: mimo tech par vyjimek kdy to nechytlo, to na benzin jezdi normalne.
09:57:06
21.08.2025
21.08.2025

ajok
-> vhml 21.08.25 09:35:58: jj, cerpadla, kdyz neslo... a na benzin Ti to jezdi normalne?, pamatuji kdysi na felde 1.6 nekdy na benzin jela a nekdy ne a byly uz kratke uhliky, schvalne jsem tenkrat to cerpadlo otevrel jako konzervu, abych se podival, co tomu vlastne bylo
09:56:15
21.08.2025
21.08.2025

Borderer
-> vhml: Podle mne relátko pumpy, protože LPG bývá zpravidla napájeno ala autoradio. Odněkud má tvrdé + a druhým drátem signál, že má něco dělat. Což se zpravidla dává za relé palivový pumpy, protože to řj jednotka odstavuje při chcípnutí motoru, autonehodě atd. Připrav si kus drátu s dvěma fastony a ve chvíli, kdy to zlobí vyndej relé a proklemuj ho kusem drátu. Když mne zdechlo relátko, tak sem takhle jezdil asi dva týdny.
09:35:58
21.08.2025
21.08.2025

vhml
-> Borderer 21.08.25 09:07:33: relatko ceho? Pumpy?
Prave mam podezreni jestli se mi nekde v lpg systemu neztrati ten signal pro benzinovej vstřik. Ale jak to zase jede tak nemám jak to odzkoušet
Prave mam podezreni jestli se mi nekde v lpg systemu neztrati ten signal pro benzinovej vstřik. Ale jak to zase jede tak nemám jak to odzkoušet
09:07:33
21.08.2025
21.08.2025

Borderer
-> vhml: Za mne unavený relátko. Jak psal Jarda, LPG do benzínový části sahá pouze tak, že signál z ŘJ motoru pošle na benzínový vstřiky nebo je přepočítá a pošle to na LPG vstřikovače.
21:24:28
20.08.2025
20.08.2025

ajok
-> vhml 20.08.25 21:08:44: jj, to me u octy delala membrana... ale v te nive je novy plyn
, no ale chova se to trochu jinak, jak se tam nahromadil plyn, tak trvalo dlouho, nez to chytlo a pak uz bezelo, tady to chytne, zacne kolisat volnobeh a chcipne a tak nekolikrat po sobe, klidne 5x, nez se to udrzi

21:08:44
20.08.2025
20.08.2025

vhml
-> ajok 20.08.25 20:39:52: to nestartovani po jizde na plyn mi delal prorezlej reduktor nebo co s nim bylo. To co zbylo mezi nadrzi a reduktorem pres noc prolezlo do sani skrz hadicku snimani podtlaku.
20:39:52
20.08.2025
20.08.2025

ajok
-> 11mAjA11 20.08.25 20:11:43: uz jsem si rikal, ze bych to mohl nekam prepojit, ale vzdy kdyz mam shozenej spodek pristrojovky, tak na to zapomenu, uz jsem s tim 120tis.km najel
Jinak u te nivy euro5 se to chova tak, ze musim dojizdet na benzin, kdyz dojedu na plyn, tak pak treba druhy den to pri startu na benzin nekolikrat chcipne a pak kolisa volnobeh, kdyz dojedu na benzin, tak druhy den nastartuji napoprve. Jinak to na ten plyn jede srovnatelne jak na benzin, ale nekdy vyradim a najednou to chcipne, kdyz to chci nasimulovat, dokonce ve stejnem miste a pri stejnych otackach vyradim a volnobeh ani nezakolisa. Missfire jsem uz nemel, ale zas jsem uz nejel 200km v kuse. Jedine, co jsem nasel, tak byl povytazeny konektor snimace polohy klikovky a byla tam voda, ale ten to nikdy nenapsalo. Jeste mi prijde, ze ten motor na volnobeh na lpg klepe a na benzin to nedela, pritom volnobeh je normalni, nekolisa, to klepani nekdy, kdyz neni uplne prohraty a nekdy i prohraty, prepnu na benzin a prestane, jak jsi tu nekdy psal vstrik, ze to muze byt, tak bych rekl, ze ne, je to zvuk jak od rozvodovyho retezu i kolega rikal, ze se mu to tak zda, na ladaforu si mysleji pistni cep, ale to si taky nemyslim. No a jeste to kolikrat chcipne najednou pri couvani, je to jako kdyz utne, jak kdyz clovek vypne klicek, to na benzin taky nikdy neudela. Jo slozita e5, mel jsem z toho strach, on delal e3 a e4 nivy, tech je dost, ale todle delal poprve :/.
Jinak u te nivy euro5 se to chova tak, ze musim dojizdet na benzin, kdyz dojedu na plyn, tak pak treba druhy den to pri startu na benzin nekolikrat chcipne a pak kolisa volnobeh, kdyz dojedu na benzin, tak druhy den nastartuji napoprve. Jinak to na ten plyn jede srovnatelne jak na benzin, ale nekdy vyradim a najednou to chcipne, kdyz to chci nasimulovat, dokonce ve stejnem miste a pri stejnych otackach vyradim a volnobeh ani nezakolisa. Missfire jsem uz nemel, ale zas jsem uz nejel 200km v kuse. Jedine, co jsem nasel, tak byl povytazeny konektor snimace polohy klikovky a byla tam voda, ale ten to nikdy nenapsalo. Jeste mi prijde, ze ten motor na volnobeh na lpg klepe a na benzin to nedela, pritom volnobeh je normalni, nekolisa, to klepani nekdy, kdyz neni uplne prohraty a nekdy i prohraty, prepnu na benzin a prestane, jak jsi tu nekdy psal vstrik, ze to muze byt, tak bych rekl, ze ne, je to zvuk jak od rozvodovyho retezu i kolega rikal, ze se mu to tak zda, na ladaforu si mysleji pistni cep, ale to si taky nemyslim. No a jeste to kolikrat chcipne najednou pri couvani, je to jako kdyz utne, jak kdyz clovek vypne klicek, to na benzin taky nikdy neudela. Jo slozita e5, mel jsem z toho strach, on delal e3 a e4 nivy, tech je dost, ale todle delal poprve :/.
20:11:43
20.08.2025
20.08.2025

11mAjA11
Co to je hloupost, aby po vypnutí klíče byl aktivní LPG systém?? To ten kokot neví co dělá ?? To je vyloženě odborník...
19:45:09
20.08.2025
20.08.2025

vhml
-> Tomaso435 20.08.25 19:23:45: zkousel jsem druhou jednotku co uz mi rok lezi v regale a jede to na ni ted.
19:23:45
20.08.2025
20.08.2025

Tomaso435
-> vhml 20.08.25 18:24:47: s tou baterkou, na to bacha, při nějakým napětí 10.9 se často vymazává paměť té lpg jednotky, Takže funguje jen jako prázdná paměť a nic to pak neumí. Vše je nutný znova nahrát dle auta.
18:24:47
20.08.2025
20.08.2025

vhml
Klasika. Prisel jsem k tomu za hodinu s notebookem a chytlo to na otoceni bez toho abych to pripojil. Pamet zavad plna sporadickych picovin, ale uz dost skomirala baterka takze tezko z toho neco usoudit.
Bejt to imobilizer tak to ma snahu aspon chytit jednou nebo ne?
Bejt to imobilizer tak to ma snahu aspon chytit jednou nebo ne?
16:53:34
20.08.2025
20.08.2025

ajok
-> vhml 20.08.25 16:27:26: no je to divne, ale vis jak plynari... me treba ten prepinac par minut po vypnuti klicku jeste sviti a plynar mi na to rekl, ze to nicemu nevadi, ze byl rad, ze to napojil, kde to funguje :) me se na tom nelibi, ze vypnutim klicku hned nezavru nadrz :/, coz by se treba nekdy mohlo hodit
Jinak s tim, ze by LPG system zasahoval do okruhu cerpadla jsem se jeste nesetkal (jen nekdo na lada foru kdysi popisoval, ze ma relatko a jak to prepne na LPG, tak mu to vypne cerpadlo). Normalne LPG pouze odpoji benzinove vstriky.
Jinak s tim, ze by LPG system zasahoval do okruhu cerpadla jsem se jeste nesetkal (jen nekdo na lada foru kdysi popisoval, ze ma relatko a jak to prepne na LPG, tak mu to vypne cerpadlo). Normalne LPG pouze odpoji benzinove vstriky.
16:27:26
20.08.2025
20.08.2025

vhml
-> ajok 20.08.25 15:45:01: jakože je lpg system napajenej od cerpadla? To se mi nezdá.
Přepálenou pojistkou to nebude. Už se mi to stalo vícekrát, ale většinou se to do minut nadávání zmátořilo. Napíchnu tam vag a diagnostiku LPG a uvidím jestli z toho budu moudrej co je příčina a co následek.
Cerpadlo ted nezabzucí a vypínač lpg nereaguje ani na klíček, ani na otevřený dveře, ani na držení tlačítka pro násilný zapnutí LPG .
Přepálenou pojistkou to nebude. Už se mi to stalo vícekrát, ale většinou se to do minut nadávání zmátořilo. Napíchnu tam vag a diagnostiku LPG a uvidím jestli z toho budu moudrej co je příčina a co následek.
Cerpadlo ted nezabzucí a vypínač lpg nereaguje ani na klíček, ani na otevřený dveře, ani na držení tlačítka pro násilný zapnutí LPG .
15:45:01
20.08.2025
20.08.2025

ajok
-> vhml 20.08.25 15:20:06: pojistka cerpadla je OK? mrkni i na pojistku LPG, me ji plynar povesil na baterku, ale treba to mas nejak lip pripojeny
Normalne cerpadlo bezi porad a s LPG systemem nema nic spolecnyho... to jen ja ho pri pianko jizde vypinam, abych mu prodlouzil zivotnost.
edit:
me teda pri otevreni dveri cerpadlo zabzuci a prepinac plynu (BRC) zacne blikat az pri zapnuti klicku
edit 2:
tak me napada, ze to LPG, jak me se aktivuje klickem, tak Tobe napajenim cerpadla, jak to tak popisujes, takze pojista, rele, pripadne kabelaz, problem (pridrene, zanesene apod.) v cerpadle taky muze vyhazovat pojistku, s tim uz jsem se setkal u jinych aut
Normalne cerpadlo bezi porad a s LPG systemem nema nic spolecnyho... to jen ja ho pri pianko jizde vypinam, abych mu prodlouzil zivotnost.
edit:
me teda pri otevreni dveri cerpadlo zabzuci a prepinac plynu (BRC) zacne blikat az pri zapnuti klicku
edit 2:
tak me napada, ze to LPG, jak me se aktivuje klickem, tak Tobe napajenim cerpadla, jak to tak popisujes, takze pojista, rele, pripadne kabelaz, problem (pridrene, zanesene apod.) v cerpadle taky muze vyhazovat pojistku, s tim uz jsem se setkal u jinych aut