Jednotka motoru neřídí LPG ve smyslu délky (dávky) vstřiku, většinou adaptace LPG jednotky ze zkušeností nefungují ideálním režimem samoučeni. Takže já si doladím plyn tak aby dle grafického znázornění byly křivky benzín a LPG provoz nejlépe přesně v překrytí. Mám nastavený volnoběh aby běžel na benzín, přepínání dle zatížení motoru a tak podobně, jednoduše intuitivně. Mě systém od STAGu baví a plně mi vyhovuje.
Ono označení dnešní systémy jsou spíš evolucí těch dlouhodobě vyráběných s co možná nejmenšími úpravami. Bavím se samozřejmě o motorech MPi z let 2000 atp. takže to nejsou žádné moderní vymoženosti primovstrikovych motorů. V Joggeru mám turbo MPi a tam je LPG Ital tak uvidím jak dlouho bude fungovat..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> 11mAjA11: To v dnešní době ještě existují systémy, co jedou podle pevně nastavený mapy a ignorují lambdu nebo jak to chápat? Dyť minimálně řídící jednotka motoru se to musí snažit furt dorovnávat.
-> palinator 28.05.25 12:04:06: u Kolbabka to doufam nebylo? :)
-> palinator: to je přesně ono, Landi "nějak" funguje, když se tomu začneš věnovat ve smyslu vnímat co se v průběhu zatížení děje, tak zjistíš že to vlastně zas až tak nefunguej a v domacích podmínkách s tím nejsi schopnej nic dělat..a ti co to jakože "montují" s tím nechtějí nic mít, ve výsledku máš něco co jakoby jezdí, žere třeba zbytečně moc, nemá výkon jako by mohlo mít a jako bonus při dlouhodobém užívání upálí ventile (v lepším případě) a nebo to sebou vezme rovnou i kat..ke STAGu se za pár stokorun koupí kabel, na webu se sosne SW aplikace do laptopu a ladíš jak potřebuješ i za provozu, když nejsi vemeno, tak to během max. dvou dní (jsi li řidič a ladič v jednom) máš nastaveno a pak jen jezdíš, základně ti pomůže autokalibrace a tu si krásně doladíš dle projevu v jízdních režimech podle potřeby. je to jednoduchý, cenově dostupný systém (LPG ECU i reduktor jsou v pohodě) vstřiky k tomu si mužeš navolit jaké chceš od levných elmag. s jehlou (které se neustále zasírají, jsou hlučné a zle se s nima nastavuje systém) až po membránové, které fungujou hladce s dobrou odezvou, potichu a minimálně 50-60tis na ně nemusíš myslet že by byly problémové.
-> palinator: Co servisuju tu Caddynu (1,6 75 kW BSE), tak tam plyn taky funguje bezchybně. Není to ten fabrický, tuším, že je to taky Magic...
...každopádně jsem na tom před 100 tisíci jen měnil filtr a jinak nic.
...každopádně jsem na tom před 100 tisíci jen měnil filtr a jinak nic.
-> ajok 27.05.25 21:58:41:
Landi na Golfu V 1,6 75 kW nefungovalo. Lépe řečeno v určitých otáčkách v mírném zatížení tam byly misfire. Prý chyba v mapě, kterou ale nějak nikdo dostupnej neuměl opravit.
Landi na Golfu V 1,6 75 kW nefungovalo. Lépe řečeno v určitých otáčkách v mírném zatížení tam byly misfire. Prý chyba v mapě, kterou ale nějak nikdo dostupnej neuměl opravit.
-> 11mAjA11 28.05.25 10:52:10: jenže to chci do euro 5, samo bych rád jednoduchý.... Stag mám připravený do fabie a pochází z FAB 16V teda.
Nevíš to Lovato, ale když neumí odladit Stag, tak jestli by uměl Lovato...
Nevíš to Lovato, ale když neumí odladit Stag, tak jestli by uměl Lovato...
Elpigaz sem z Golfa vyhodil protože se sním nedalo domluvit v rámci dolaďování v provozu. nahrazeno STAGem a od momentu finálního odladění se na něj nesáhlo zhruba 70tkm 2x sem preventivně měnil filtr, Superb má STAG a tam je zhruba 200tkm s jednou výměnou reduktoru z důvodu úniku kapaliny a propustnosti LPG do chladící kapaliny, odladění jednoduché a funkční. Landi je oproti tomu zbytečně složitý systém a stejně tak Prince nebo jak se to menuje, to ani plynari nechtějí opravovat když se něco zjebe.
-> ajok: Já mám zkušenosti s LPG jen ve škodovkách s karburátorem a tam to bylo poměrně spolehlivé.
Ve Volvu je už moderní systém se vstřikovači (Magic), od roku 2016 původní bez zásahů, 2 roky před koupí auto stálo bez hnutí někde na sídlišti a na LPG jsem zatím nemusel sáhnout. Jediné, co tam vnímám jako "vadu", kterou ovšem neřeším, že po přepnutí z benzínu na LPG auto asi 3 otočky motoru jede jen na 4 válce (z pěti), takže jeden vstřikovač se půl vteřiny probouzí.
Ale dělá to od doby, co auto mám a nezhoršuje se to, většinou si toho ani nevšimnu...
Tak nějak předpokládám, že když u zanedbaného vozu LPG systém funguje spolehlivě bez servisu 9 let od montáže, že tomu tak bude i u méně zanedbaných vozů a ostatních systémů LPG...
Ve Volvu je už moderní systém se vstřikovači (Magic), od roku 2016 původní bez zásahů, 2 roky před koupí auto stálo bez hnutí někde na sídlišti a na LPG jsem zatím nemusel sáhnout. Jediné, co tam vnímám jako "vadu", kterou ovšem neřeším, že po přepnutí z benzínu na LPG auto asi 3 otočky motoru jede jen na 4 válce (z pěti), takže jeden vstřikovač se půl vteřiny probouzí.
Ale dělá to od doby, co auto mám a nezhoršuje se to, většinou si toho ani nevšimnu...
Tak nějak předpokládám, že když u zanedbaného vozu LPG systém funguje spolehlivě bez servisu 9 let od montáže, že tomu tak bude i u méně zanedbaných vozů a ostatních systémů LPG...
-> Bukaj 27.05.25 08:26:16: tak treba kolega si dal do mazdy a sype se to od prvniho dne, kdy si to prevzal... plynar rikal, ze stag uz nikdy nemontuje, pry jedine lovato, druhy zas landi - tam me trochu presvedcuje, ze ho ma treba opel z vyroby a byvaly kolega, ze to pry funguje paradne, dokonce mel elpigaz a nechal to predelat na landi, ja mel elpigaz v nive a delalo si to, co chtelo, dokonce jsme si pujcovali komponenty vc. RJ a stale stejne... v karbu je asi skoro jedno, co je, ikdyz za me nejlepsi to lovato v rapidu asi
-> ajok: už vidím nekoho kdo si dá lpg za 60 když ho může mít za 29999.
Ja teda volim za těch 60, páč vím že to jezdí za 4 plynu a 0.5 benalu ala chlazení vstřikovačů.
Ja teda volim za těch 60, páč vím že to jezdí za 4 plynu a 0.5 benalu ala chlazení vstřikovačů.
-> ajok 27.05.25 02:30:52: pak je tu ale věc druhá a to cena- nerovná se- kvalita 

-> ajok: Co je na tom překvapivého? Když jsem kolenovrt a chci jezdit za levno, tak ta investice by měla být co nejnižší.
Co se týče spolehlivosti, tak u nového systému se jaksi předpokládá, že bude fungovat aspoň 10 let bez problémů a pak se uvidí...
Co se týče spolehlivosti, tak u nového systému se jaksi předpokládá, že bude fungovat aspoň 10 let bez problémů a pak se uvidí...
autoplynsebekpaseka.webno
de.cz/
maji tam anketu a vede cena, to nechapu... na co je levna montaz, kdyz se to bude srat...
maji tam anketu a vede cena, to nechapu... na co je levna montaz, kdyz se to bude srat...
Zdar, nemáte někdo volnou funkční civku lpg obohacovace pro lovato/lovtec? Potřeboval bych to "mosazne" provedení s jedním kontaktem.
Nakonec je řešení problemu poněkud přízemní.
Turbulátory z vložky topení. 


-> ajok 13.03.24 16:37:37: nieje to nutne....ako pise Bukaj som najazdil 13sezon aj v krutych mrazoch.
Startoval na brnk a niekdy nezamrzol...dnes tazka pohoda.
Startoval na brnk a niekdy nezamrzol...dnes tazka pohoda.
-> Bukaj 13.03.24 08:16:16: tot otazka, ja bych ho radeji dal pred topeni, at se poradne prohreje reduktor, komfort je az na druhym miste, u rapida mam za reduktorem vymenik voda/olej
-> Bukaj: Asi to nakonec překopu, no. Bude to jednodušší, než tu vložku měnit.
-> ajok: Bude léto, tak jde hlavně o to LPG.
Napadlo mne zkusit přiškrtit hadici za Tčkem drcpáskou a zkusit, co to udělá, ale než se k tomu dostanu...to LPG je věc, proč to auto ještě vůbec žije.

-> Borderer: Myslím, že sis sám odpověděl.
Mít reduktor paralelně k topení je blbost.
Vyhoď Tčka a dej ho do serie k topení (na vratku z topení k motoru, aby Ti reduktor zbytečně neochlazoval otopnou kapalinu před topením).
Mít reduktor paralelně k topení je blbost.
Vyhoď Tčka a dej ho do serie k topení (na vratku z topení k motoru, aby Ti reduktor zbytečně neochlazoval otopnou kapalinu před topením).

-> Borderer 13.03.24 07:58:18: taky mi zas praskla přepážka v radiátorů u té 1.3mpi Klímové :/ to bude sranda to vyměnit, ale v některých mrazivých dnech to auto bylo skoro nepoužitelné :/
Taková teoretická otázka, u Feldy mám reduktor zapojenej před radiátor na dvě Tčka. Tzn. paralelně. Je možný, že prasklá přepážka v radiátoru (auto delší dobu hůř topí) způsobuje to, že nízký hydraulický odpor vložky topení sníží průtok reduktorem?
Protože z podzima se mne začalo stávat to, že LPG začalo vypadávat na nízkou teplotu reduktoru jakmile po autě něco chci (předjetí na státovce, kopec na dálnici), dokud jedu plynule 90-100kmh, vše je OK. Původně sem myslel, že v tom lítá vzduch protože bylo KO těsnění pod hlavou, ale nepomohlo to. A teď auto netlakuje a kapalina nemizí.....výměna čidla teploty nepomohla. 8
Protože z podzima se mne začalo stávat to, že LPG začalo vypadávat na nízkou teplotu reduktoru jakmile po autě něco chci (předjetí na státovce, kopec na dálnici), dokud jedu plynule 90-100kmh, vše je OK. Původně sem myslel, že v tom lítá vzduch protože bylo KO těsnění pod hlavou, ale nepomohlo to. A teď auto netlakuje a kapalina nemizí.....výměna čidla teploty nepomohla. 8
-> Bukaj 01.02.24 19:06:12:
Toto je bezva nápad!!:D Já lítam na plyn už od 2003. Prostě je to super a ekonomický.
Toto je bezva nápad!!:D Já lítam na plyn už od 2003. Prostě je to super a ekonomický.
-> King 02.02.24 14:40:19: Nepočítaně
Ale jak píšou kluci - určitě bych šel do tvrzených sedel.
Upřímně - v dnešní době už chci nechat vyměnit sedla výfukových ventilů na všech škodovkách, se kterými chci něco najezdit - tedy obě mé současné 130 a čase třeba i ta, která mi ještě neříká "pane"...
...ono crcání se s aditivem je celkem pakárna...

Ale jak píšou kluci - určitě bych šel do tvrzených sedel.
Upřímně - v dnešní době už chci nechat vyměnit sedla výfukových ventilů na všech škodovkách, se kterými chci něco najezdit - tedy obě mé současné 130 a čase třeba i ta, která mi ještě neříká "pane"...
...ono crcání se s aditivem je celkem pakárna...

-> SO545: -> King: Zrovna ty 105kový hlavy (který myslím na MBčko lze použít) jsou celkem dostupný.
-> SO545 02.02.24 16:42:55: Taky jsem to tak provozoval v dobach, kdy predelavka na tvrdy sedla nedavala ekonomicky smysl, protoze litinovy makovice byly za cenu srotu 

-> King 02.02.24 14:40:19: viem ze to nieje koser....ale najazdil som na LPG 140000km na liatinovej hlave.....a tak sla skodovka aj do sveta. Ale nova hlaba este sla v pohode zohnat a za rozum....asi za menej ako prerabka.
-> King 02.02.24 14:40:19: neboj, udela sedla, kdyz to ma i na 130

-> Bukaj 01.02.24 19:06:12: A kolik mas rezervnich hlav ve skladu?
-> darklord 01.02.24 16:37:26: Můj (zatím nesplněný) sen je MBčko na LPG na letní denní jezdění

-> darklord 01.02.24 16:37:26: pokud s tim hodlas jezdit, tak proc ne? spis blazen, kdo jezdi na benzin, skodi zivotnimu prostredi a jeste za to plati, ja loni s bluesky a funkou najel dohromady pres 10tis.km a tech 35tis.kc za benzin me sakra sere, kyz to mohlo byt 15 za plyn... 

-> darklord: nebejt určitých výhod klubové testace, tak mám plyn ve všem. Nevidím smysl platit 2x tolik za stejnou službu, tj jízda.
To naozaj niekoho dneska napadne montovat LPG do 30+ rokov stareho auta? 

-> Jakub05 01.02.24 15:13:46: u AEE jsem měl protizaslehovky na plastovým sacím potrubí a stačilo je udělat robustnější a fungovalo to
-> Jozka: -> Jarda/felda: Tak bohužel. Wapos ani AGC to už nedělají a Wapos ani přestavbu tohoto motoru nedoporučuje z důvodu možného zášlehu do sání a destrukci škrtící klapky.
Nevadí, počíhám na něco s normálním vstřikováním.
Nevadí, počíhám na něco s normálním vstřikováním.
-> Jakub05: Wapos Vochov.. tam dělali kdysi snad skoro všechno..
-> Jakub05 30.01.24 16:47:33: AGC strakonice mi dělali podtlak do feldy 

-> ajok: Situace je následující:
Na Harfě ani v LPGservice neudělají
Pačes už přestavby nedělá
větší rádius jsem nezkoušel, nechávám si na tuhle motorizaci zajít chuť.
Na Harfě ani v LPGservice neudělají
Pačes už přestavby nedělá
větší rádius jsem nezkoušel, nechávám si na tuhle motorizaci zajít chuť.
-> ajok: Na Harfu jsem natrefil, zkusím, snad tam nejsou moc zvířata. Kdyžtak budu rožšiřovat akční rádius.
-> Jakub05 25.01.24 09:01:12: na Vysočině Paseka, Kolbabek, Trojan, Hazmuka... ale to máš daleko, u MB je chvalenej Pačes a jinak zástavby aut z Prahy, tak vše bylo z Harfy

-> Jakub05 25.01.24 09:01:12: Trochu jsem se díval, přímo v Praze jsem zatím nenašel, ale v principu si myslím, že tahle možnost stále existuje, byť poptávka je malá.
Viz např. www.lpgservice.cz/webcont ent/.../Prestavby_13-web.p df
Viz např. www.lpgservice.cz/webcont ent/.../Prestavby_13-web.p df
Dotaz na LPGisty - dělá ještě někdo přestavbu na podtlakové LPG? Uvažuji o autě s mechanickým vstřkováním KE Jetronic, kam sekvenční LPG nejde. Ideálně Praha o okolí. Dík
Edit - auto má lambdu a kat
Edit - auto má lambdu a kat
-> darklord 16.11.23 21:18:21: tak super
ta moje, co jsem daval foto mela okolo 100tis.km, ted na nove mam 35, tak jsem zvedav, jak dlouho vydrzi...
ta moje, co jsem daval foto mela okolo 100tis.km, ted na nove mam 35, tak jsem zvedav, jak dlouho vydrzi...
-> ajok: tak si mal pravdu, vymenil som membranu a uz to startuje na supu. Stara vypadala ok, ale mala jednu prasklinu "zateru" a nepodarilo sa mi ju nejak overit ze to naozaj slo tade. Kazdopadne vstreky drzia tlak lebo ked som to rozoberal tak si filter trochu odfukol. Trubka k nadrzi bola prazdna. Este cakam na elektroventil na reduktor, lebo ten bol tiez rozmatlany na sracku, tak snad to teraz tu novu membranu hned nedojebe ked to tam podfukuje do reduktora...
-> darklord 12.11.23 07:11:23: prave ze zacatku ani spotreba vyssi nebyla, pak uz jo... me se to zacalo zhorsovat nekde u cerneho more (neni to daleko, ale asi nejdal, kde jsem s octou byl :)
Jinak, jak pise Bukaj...
Jinak, jak pise Bukaj...
-> darklord: Souhlasím s Jardou - mezi reduktorem a vstřikovači je LPG v plynném stavu a není ho tam mnoho (při zavřeném elektroventilu).
Pokud by byl vadný jeden vstřikovač, tak by to nemělo vliv na všechny válce (tedy pokud tam není nějak dementně řešené sání, že by se LPG nahromadilo někde v nějakém "údolí" a při startu si to nasálo do všech, ale to nepředpokládám, zvláště jestli je to LPG z fabriky), ale chytlo to třeba na tři a po čase se přidal i ten s vadným vstřikem. A že by byly vadné všechny vstřiky stejně, to taky nepředpokládám - zvláště u tak zánovního vozu (psal jsi 10 let?)...
Zkus mrknout do reduktoru - buď membrána, těsnění ventilu, který membrána ovládá, nebo třeba zalepený elektroventil...?
Pokud by byl vadný jeden vstřikovač, tak by to nemělo vliv na všechny válce (tedy pokud tam není nějak dementně řešené sání, že by se LPG nahromadilo někde v nějakém "údolí" a při startu si to nasálo do všech, ale to nepředpokládám, zvláště jestli je to LPG z fabriky), ale chytlo to třeba na tři a po čase se přidal i ten s vadným vstřikem. A že by byly vadné všechny vstřiky stejně, to taky nepředpokládám - zvláště u tak zánovního vozu (psal jsi 10 let?)...
Zkus mrknout do reduktoru - buď membrána, těsnění ventilu, který membrána ovládá, nebo třeba zalepený elektroventil...?
-> ajok: ok, to dava zmysel, ale to by malo auto mizerny chod celkovo, nie? Tu okrem tych startov nebadam problem (mozno len spotreba je vacsia ako by som cakal, ale to by som tiez daval za vinu tomu uniku)
-> darklord 11.11.23 22:50:01: Tento natrubek bude podtlakove ovladani membrany a kdyz v ni bude dira, tak do sani nafouka cela davka z reduktoru...
todle na benzin startovat nechtelo: img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_539_55131__202 1-11-13_09-30-04_11.jpg
todle na benzin startovat nechtelo: img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_539_55131__202 1-11-13_09-30-04_11.jpg