Už sem to sice zkoušel a v průběhu let se tak průběžně ptal, ale zkusím to znovu.
U mé 1.6 mne už hodně dlouho trápí problém, který, zdá se, se nyní ještě rapidně zhoršil. Včera a dneska po studeném startu tarokování a snad i běh na tři válce.
Celé se to projevuje tak, že je auto z nějakého důvodu při studeným startu nesmyslně bohatý (předpokládám podle toho smradu a bílého oblaku), tarokuje a houpou otáčky. V té chvíli sem si všiml toho, že klapka vůbec nereguluje - dle pedálu je otevřená co servo dovolí a na sebemenší šlápnutí na pedál reaguje auto prudkým zvýšením otáček.
Tenhle stav trvá různě dlouhou dobu, někdy 5 vteřin, jindy 15-20. Pak se jako mávnutím kouzelného proutku otáčky ustálí tam kde mají (1 050 otáček cca), projev motoru se zcela zklidní (přestane "prdět" do vejfuku) a reakce na plyn je úplně normální. Klapka ťuká do pedálu - reguluje.
Jelikož mne tento problém v menší míře trápí už několik let a desítek tisíc km, průběžně sem měnil snad všechny čidla, zkoušel různé klapky (dokonce sem kvůli tomu před lety kupoval novou origo), nic nepomohlo.
Co můžu posoudit, tak VAG nic divného neukazuje.
Původně sem šacoval těsnění pod hlavou dle toho bílýho kouře, ale chladící kapalina nemizí a je furt čistě růžová....
Divný je to, že se tohle ukazuje zcela nahodile a dokonce to na určitou dobu zmizí poté, co je auto nějakou dobu odstavené a vrátí se to, když auto denně jezdí př. týden.
Neřešil to už někdo?