skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tahání podvalu
-> StepaNoFUN 26.09.18 20:19:22: Tak zázraky ... Jestli to nejsou divoke preklepy. Známej mel nejakeho stareho Forda (scorpio?) a mel na taznem zapsano 12500 kg ...
-> Jumbo 01.10.18 09:12:48: nevim, zalezi kolik mel nalozeno... felda je lehka, tak treba spojitelnost vychazela...
Ja mam u 1.6 tazne tunu.
Ja mam u 1.6 tazne tunu.
-> Jarda: Sranda na tom je, že to možná byla legální souprava pro řidičák B...
vcera jsem videl feldu s obrovskym dvounapravovym zaplachtovanym privesem, docela mel problem se s tim na rovince rozjet :)
-> Mr._Nosferatu: Jen u kamionu. Jeden čas platio, že součet nesmí bejt přes 3500kg a pohotovostní auta nesmí bejt nižší, než celková vleku - pak stačí B.
Nicméně ta druhá část je (co vím) už vypuštěná (ztracená v překladech)...
Nicméně ta druhá část je (co vím) už vypuštěná (ztracená v překladech)...
-> Jarda: však legislativa je nadřazená....
Nebylo to 1.5 násobek celkový ? Nebo to je jen u kamionu ?
Nebylo to 1.5 násobek celkový ? Nebo to je jen u kamionu ?
-> Zazaa 22.09.18 08:58:08: to by u te nivy bylo v rozporu s TP, protoze pohotovostni ma 1285 a tazne 1490

-> Matsoft: Při dovozový STK jsou dělat zázraky. A dřív šly ještě větší. Jako například BMW E30 na kouli 3500kg. ;-)
Jen takova perlicka... videl jsem technicak od stareho Opelu Corsa, kde bylo buhviproc na kouli psano 1500kg :-D
-> Zazaa: Čéče v tom posledním znění právě už co vím není... Každopádně by to konkrétně za octávkou nevycházelo o 14kg. :-D 1536kg má provozní a vlek smí táhnout 1500kg
-> StepaNoFUN: těch 1550 nevyjde....je tam ještě ta věc že maximální hmotnost přívěsu musí být v menší než pohotovostní hmotnost toho tažného vozidla
-> charon: Momentálně platí to, co jsem psal.
Napíšu blbej příklad. Manželka nemající E nesmí řídit moji služební dodávku se zapřaženým karavanem. Protože dodávka má celkovou 2940kg a karavan 850kg => 3790kg. Nicméně za octávkou, která má 1950kg (+ karavan 850kg => 2800kg) s tím jet smí.
Pokud bych měl o metrák lehčí karavan, tak s tím smí jet i za dodávkou (protože vlek do 750Kg)...
Tak trochu paradoxem je, že pokud by byl vlek 1550kg, tak s ním smí s tou octávkou jet taky (protože součet 3500kg). :-)
Napíšu blbej příklad. Manželka nemající E nesmí řídit moji služební dodávku se zapřaženým karavanem. Protože dodávka má celkovou 2940kg a karavan 850kg => 3790kg. Nicméně za octávkou, která má 1950kg (+ karavan 850kg => 2800kg) s tím jet smí.
Pokud bych měl o metrák lehčí karavan, tak s tím smí jet i za dodávkou (protože vlek do 750Kg)...
Tak trochu paradoxem je, že pokud by byl vlek 1550kg, tak s ním smí s tou octávkou jet taky (protože součet 3500kg). :-)
-> charon 21.09.18 13:18:35: to bylo kvuli tomu blbymu prekladu a v nekterych zemich EU to stale pry tak je a je to i v tom mezinarodnim ridicaku, jinak tu uz vse bylo receno stokrat, naposledy to ¨Stepan shrnul Matejovi
Priklad: moje kratka niva ma celkovou 1610 a tazny 1490, takze na Bcko mohu tahnout vozik az s celkovou 1890, ale nalozit ho mohu celkem (vcetne vahy toho voziku) na 1490, samo musi byt brzdeny...
Priklad: moje kratka niva ma celkovou 1610 a tazny 1490, takze na Bcko mohu tahnout vozik az s celkovou 1890, ale nalozit ho mohu celkem (vcetne vahy toho voziku) na 1490, samo musi byt brzdeny...

-> StepaNoFUN 19.09.18 20:35:52: Já se pro jistotu přeptám jako debil - jestli jsem správně pochopil tvůj první příspěvek, tak při celkové hmotnostzi soupravy (auto + vlek) do 3500 kg můžu za autem táhnout vlek těžší než 750 Kg i s řidičákem skupiny pouze B?
Nebejvalo dřív, že s Bčkem byl vlek jen do 750 kg a souprava do 3500 kg, nebo se pletu? Ale řidičák jsem dělal před 21 lety ...
Nebejvalo dřív, že s Bčkem byl vlek jen do 750 kg a souprava do 3500 kg, nebo se pletu? Ale řidičák jsem dělal před 21 lety ...
-> StepaNoFUN 19.09.18 21:51:10: nechapu, proc to neplati v cele EU? Na SK mi zas nekdo tvrdil, ze to plati, tak jak to platilo chvili u nas, ze to blbe prelozili a jak je to v tom mezinarodnim ridicaku (v zenevskym i videnskym), tedy na Bcko vozik do 750kg - lehky prives, v zahranici (na vychod od nasich hranic) je jistota jen BE
-> Matsoft: Dobře... Ty už jsi to (snad) pochopil... Doufám, že to budu za měsíc psát znovu ještě polopatičtěji někomu jinýmu. :-D
Mimochodem a pro všechny - platí to na 100% pouze v ČR. Venku legilativu neznám, takže nemůžu sloužit. Takže mimo republiku prosím ověřit u někoho znalejšího...
Když si vzpomenu, tak se časem při jiný konzultaci zeptám, ale sólo otravovat kvůli tomu kontrolní orgány nebudu.
Mimochodem a pro všechny - platí to na 100% pouze v ČR. Venku legilativu neznám, takže nemůžu sloužit. Takže mimo republiku prosím ověřit u někoho znalejšího...
Když si vzpomenu, tak se časem při jiný konzultaci zeptám, ale sólo otravovat kvůli tomu kontrolní orgány nebudu.
-> StepaNoFUN: diky.. takhle je to srozumitelny uplne skvele...
-> Matsoft: Matýsku speciálně pro Tebe...
Ad skupiny ŘP: - skupina B
Rozhoduje celková (ta nejvyšší hmotnost - mimo hmotnosti soupravy) v papírech.
S vlekem těžším než 750kg nesmíš přesáhnout součet celkovejch hmotností 3500kg.
Pokud máš vlek do 750kg,tak ho smíš za autem s celkovou 3500kg táhnout (teoretická hmotnost soupravy 4250kg).
-skupina B96 - celková hmotnost soupravy s vlekem nad 750kg je posunutá na 4250kg.
-vše ostatní je na B+E
Ad spojitelnost soupravy - můžeš za autem záhnout jakejkoli vlek, kterej okamžitou hmotností splňuje to co má auto povolený na tažný...
Ad skupiny ŘP: - skupina B
Rozhoduje celková (ta nejvyšší hmotnost - mimo hmotnosti soupravy) v papírech.
S vlekem těžším než 750kg nesmíš přesáhnout součet celkovejch hmotností 3500kg.
Pokud máš vlek do 750kg,tak ho smíš za autem s celkovou 3500kg táhnout (teoretická hmotnost soupravy 4250kg).
-skupina B96 - celková hmotnost soupravy s vlekem nad 750kg je posunutá na 4250kg.
-vše ostatní je na B+E
Ad spojitelnost soupravy - můžeš za autem záhnout jakejkoli vlek, kterej okamžitou hmotností splňuje to co má auto povolený na tažný...
-> Matsoft: Přesnou odpověď nezískáš, neboť do toho mluví min 4 faktory - co lze na danou skupinu ŘP, co umožňuje TP auta a co umožňuje koule (ta většinou víc) a naposled pochopitelně, co je psáno u vleku. Jo a ještě spojitelnost souprav, porovnání okamžitých hmotností taž. vozidla a vleku. BE je odpověď aspoň na to, když táhnu prázdný brzděný přívěs za "random" autem - třeba pučený.
-> Nwkt: tak jinak.... to ze, sice sharam ma na kouli az 2t je fajn, ale pri souctu (pohotovostnich) hmotnosti jsem na 4250kg je mi jasny, ze se sharanem+podvalem na B nemuzu, ale co Octa? treba, ta bude mit asi max 1300-1600 dle typu.. ale jak je to tam?
nekde tu bylo, ze za urcitych podminek 3.5t presahnout muzu a ja v tom mam gulas....
nekde tu bylo, ze za urcitych podminek 3.5t presahnout muzu a ja v tom mam gulas....
-> Matsoft 19.09.18 08:04:49: Nešlo, protože to prostě pro blbý není 

-> Matsoft: Aby jsi tohle nemusel řešit tak není nutné zamykání téma, ale udělat si BE.
ALL: neslo by, prosim, aby to bylo i pro blby to napsat zjednodusene - co lze s B tahat a na co uz je treba B+E pripadne B96 (nebo jak se ten nesmysl jmenuje), pripadne to dolnit tabulkou a tema zamknout? ja se v tom ztracim... a hledat X stran zpet relevantni odpovedi a argumentace z "vyssich" mist je nepohodlne.
Dekuju
Dekuju
-> StepaNoFUN 09.09.18 21:58:14: no v mezinarodnim ridicaku je k Bcku psanej maximalne 750kg vozejk
-> Cumper: Zjednodušeně ano. Jen pozor - tohle platí v ČR. Jako třeba 130Km/hod s vozejkem. Venku to může bejt jinak (a minimálně v případě rychlosti na 100% je).
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ano. Je to tak. Za formanem jsem tahal prázdnej autopřepravník s pohotovostní hmotností 750kg - Forman měl povolenejch 750kg bržděnejch. :-)
-> Bukaj: I to je tak nějak logický - vlek do 750kg se "nepočítá"...
-> Bukaj: I to je tak nějak logický - vlek do 750kg se "nepočítá"...
Díky všem za odpovědi, podle toho co jsem ještě hledal na netu by to mělo bejt v pohodě, ale bordel je v tom teda pěknej... Zjednodušeně jsem to pochopil tak, že na papíry se počítají celkové hmotnosti v techničáku a na soupravu reálná okamžitá váha vozíku s nákladem
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jo, přesně tak. Nakonec je to i logické, ne? Jediné, co na tom není logické je ta teoretická možnost táhnout za tříapůltunovým autem třičtvrtětunový vlek (čímž vlastně překročíš těch 3500 Kg), ale ber to jako bonus (kdo uřídí třítunovou dodávku, malej vlek už je malina)

-> StepaNoFUN: Takže za škodovku, která má bržděnej vlek 700 kg můžu zapřáhnout prázdnej přepravník, kterej má sám o sobě 500 kg, ikdyž celková hmotnost toho vleku je třeba 2,5 t?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: www.agados.cz/poradna/jak
y-prives-muzu-za-auto-zapo
jit
-> Bukaj: To od dokinga se týká řidičáku a ne spojitelnosti soupravy.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tohle z E táhnout rozhodně můžeš. Řeší se aktuální hmotnost. Většina plaťáků je na 2t, ale málokterý auto na to má tažný a jezdí se.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Neřeší. Spojitelnost soupravy je daná okamžitou hmotností vleku. Někde na to bylo i vyjádřní MD. Případně jdu do správního řízení, který nemůžu prohrát. S papírama je to o něco složitjší, ale do 3500kg celkový stačí jednoznačně B....
-> Bukaj: U brzdenejch se to resi...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale to je celková, to se přece neřeší, ne?
Nechceš mi snad říct, že můj 750 vlek tahám celých 8 let za škodovkou nelegálně (vyjma cca poloviny jízd, kdy překročím okamžitou hmotnost vleku 400 kg, což je u škodovky max povolená hmotnost nebrzděného přívěsu)?
Nechceš mi snad říct, že můj 750 vlek tahám celých 8 let za škodovkou nelegálně (vyjma cca poloviny jízd, kdy překročím okamžitou hmotnost vleku 400 kg, což je u škodovky max povolená hmotnost nebrzděného přívěsu)?
-> Bukaj: Auto může táhnout 1300, vlek má 1500, nazdar 

-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Počkej, to jsem z toho zase jelen - v čem je háček? Že by tam ve spojitelnosti souprav hrálo roli číslo 750?
Počkej, to jsem z toho zase jelen - v čem je háček? Že by tam ve spojitelnosti souprav hrálo roli číslo 750?
-> Cumper 08.09.18 11:17:52: Ne, ani kdybys měl CE.
Ahoj, potřeboval bych vědět jestli s autem co má kouli na 1300 kg, můžu táhnout vozík s celkovou hmotností v papírech 1500kg? Samotnej vozejk má asi 450 a naloženo na něm bude cca 500, takže reálně hmotnost na kouli splňuji bez problémů.
Určitě se to tu už někde řešilo, ale nenašel jsem to a v tomhle se vůbec nevyznám, proto se radši ptám. Dík moc!
Jinak auto má celkovou hmotnost 1820 kg + vozík 1500 takže stačí řidičák Bčko že?
Určitě se to tu už někde řešilo, ale nenašel jsem to a v tomhle se vůbec nevyznám, proto se radši ptám. Dík moc!
Jinak auto má celkovou hmotnost 1820 kg + vozík 1500 takže stačí řidičák Bčko že?
-> Jumbo 06.08.18 11:07:53: aha, no ja bych se u neho do 3,5t vesel s octou i s nivou
takze zbyva 1220kg na auto, no neco by se na tom dalo odvezt.

-> Jarda: Yeti má 2100 maximálku vlastní váhu, takže přívěs 1500 je nad limit B. A váha prázdného je 280 kg, našel jsem to na webu výrobce.
-> Jumbo 12.04.18 09:24:46: celkova 1300, ja bych bral s celkovou 1500 a aby byl co nejlehci, tady nemaji ani udanou vahu privesu...
-> Bohyn: Sehnals nějaké reference na tu TEMU?
-> Jumbo: Ano vím, že se tady prodávají, ale jestli ho někdo nemá? Přeci jenom aby se nějak nekroutil a podobně. Ceny zánovních jsou podobné jako 10let starý Vapp.
K tomu tvému vozejku, Forman by na to šel, váhově OK, ale rozměrově dost na těsno, zadek auta už bude dost přesahovat
K tomu tvému vozejku, Forman by na to šel, váhově OK, ale rozměrově dost na těsno, zadek auta už bude dost přesahovat

-> Bohyn: V ČR to prodává hromada firem, např. www.rajprivesu.cz/
A když už jsme u toho, mohl bych na tomhle tahat Formana?
www.rajprivesu.cz/Preprav nik-MULTI-3016-2950-x-1640 -brzdeny-d2923.htm
Dal by se z toho udělat i klasický vozík, bočnice + plachta...
A když už jsme u toho, mohl bych na tomhle tahat Formana?
www.rajprivesu.cz/Preprav nik-MULTI-3016-2950-x-1640 -brzdeny-d2923.htm
Dal by se z toho udělat i klasický vozík, bočnice + plachta...
Kluci nemáte někdo zkušenosti všeobecně s výrobcem vozejků TEMA? Mám možnost koupit zánovní podval právě od tohoto výrobce, ale trošku mě odrazuje, že se vyrábí v Polsku. A nikde nemůžu najít žádné recenze, zkušenosti majitelů a tak. Jen pár komentářů na YT, že byl značkou sklamán. Díky
-> vhml: Venku je 80 jistota. V DE je možná "vyjímka" na 100 dle jejich předpisů... U nás legálně 130 s patřičným vlekem. Prostě si to naši výrobci protlačili. Ale jen u nás.
To že je na vleku nižší nálepka by měla řešit STK. Ale do mínusu to asi moc neřešej. Nahoru rozhodně jo.
To že je na vleku nižší nálepka by měla řešit STK. Ale do mínusu to asi moc neřešej. Nahoru rozhodně jo.
-> StepaNoFUN 02.03.18 20:32:56: to je právě kára půjčená a zaujalo mi, že to má v papírech 130 a nálepku 100. A mimo ČR teda beztak smím jen 80. Pes aby se v tom vyznal.