skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tahání podvalu
-> StepaNoFUN 04.07.17 20:42:51: jo jasný, takhle jo, já nějak automaticky počítal s těžší soupravou
-> StepaNoFUN: Tak jo, presvedcils me, pujdu do neceho vetsiho...
-> Jumbo: Asi takhle - původně jsem chtěl karavan za formana. Jak jsem psal koupil jsem 650/850kg. Nebylo v tom to co je dneska a s formanem jsem s tím jel jednou. A naposled. Pak jsem začal shánět octávku. Ono když je 5ka sprostý slovo, 80 nedosažitelnej sen, v kopcích na vodě to hrabe...
-> StepaNoFUN: Ja vim, ze to tak je, jen me zajimalo jak je to legislativne. Respektive pokud me nebudou vazit, jestli ukecam to, ze karavan ma pohotovostni hmotnost 750 kg a tahnu ho za Formanem, co ma na kuli max 750 kg.
Mam dve auta, co by ho mohla tahat, tak premyslim jakou jit cestou:
Volvo ma maximalku 2000 kg (presne), na kuli 1600 kg, takze muzu legalne s Bckem tahat karavan do vahy 1500 kg. Volvo hi bude tahat vetsinou, takze bych mel nejradsi co nejvetsi, ale mam jeste Formana, ktery ma na kuli 750 kg. Tam by to bylo spis o tom, ze bych jednou dvakrat do roka mohl vyrazit nekam na sraz a mohl vzit za Formana karavan, abych mel kde bydlet... Jenze to jsme zase u karavanu o pulku lehciho, nez co muze Volvo. Koukal jsem na holanske weby a nasel jsem par docela velkych kousku s papirovou pohotovostni vahou 750, ktere pak sly nad tunu s celkovou, tak mi to prislo jako elegantni reseni...
Mam dve auta, co by ho mohla tahat, tak premyslim jakou jit cestou:
Volvo ma maximalku 2000 kg (presne), na kuli 1600 kg, takze muzu legalne s Bckem tahat karavan do vahy 1500 kg. Volvo hi bude tahat vetsinou, takze bych mel nejradsi co nejvetsi, ale mam jeste Formana, ktery ma na kuli 750 kg. Tam by to bylo spis o tom, ze bych jednou dvakrat do roka mohl vyrazit nekam na sraz a mohl vzit za Formana karavan, abych mel kde bydlet... Jenze to jsme zase u karavanu o pulku lehciho, nez co muze Volvo. Koukal jsem na holanske weby a nasel jsem par docela velkych kousku s papirovou pohotovostni vahou 750, ktere pak sly nad tunu s celkovou, tak mi to prislo jako elegantni reseni...
-> Luky: Nemáš pravdu. Pokud se vejdeš součtem celkovejch hmotností celý soupravy do 3500kg, stačí Ti B.
-> Jumbo: Není to tak. I u karavanů je nějaká doložitelnost, ale většinou velmi malá (bojujou s tím i obytný auta). Což v důsledku znamená, že všechny karavany jsou přeložený. Nastěhuješ tam nějaký "zásoby", oblečení do skříně, vodu... A ejhle 2-3 metráky jsou pryč. Když vezmu, že jenom baterka co v tom mám váží přes 30kg, solár taky nemá pár deka... Pohotovostní je 650kg, celková 850kg, předpokládám, že to má běžně kolem tuny (zatím jsem nestihl nikde cestou na dovolenou zvážit)...
BTW - už bych tu blbost se sháněním lehkýho karavanu asi neudělal. Už jsem mockrát přemejšlel, že bych to "vyměnil" za něco většího (a s "koupelnou a záchodem")... Ale to co jsem do toho nacpal, mi nikdo nedá...
-> Jumbo: Není to tak. I u karavanů je nějaká doložitelnost, ale většinou velmi malá (bojujou s tím i obytný auta). Což v důsledku znamená, že všechny karavany jsou přeložený. Nastěhuješ tam nějaký "zásoby", oblečení do skříně, vodu... A ejhle 2-3 metráky jsou pryč. Když vezmu, že jenom baterka co v tom mám váží přes 30kg, solár taky nemá pár deka... Pohotovostní je 650kg, celková 850kg, předpokládám, že to má běžně kolem tuny (zatím jsem nestihl nikde cestou na dovolenou zvážit)...
BTW - už bych tu blbost se sháněním lehkýho karavanu asi neudělal. Už jsem mockrát přemejšlel, že bych to "vyměnil" za něco většího (a s "koupelnou a záchodem")... Ale to co jsem do toho nacpal, mi nikdo nedá...
-> Bukaj: To já taky, než jsem začal hledat na netu karavan...
-> Eidy:
Zákon č. 361/2000 Sb.
HLAVA III
Díl 1
§ 80a
Skupiny vozidel
(1) Do skupiny
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti
1. nepřevyšující 750 kg,
2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3500 kg, nebo
3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu
Nebo je zase nějaká novela o které nevím?
Zákon č. 361/2000 Sb.
HLAVA III
Díl 1
§ 80a
Skupiny vozidel
(1) Do skupiny
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti
1. nepřevyšující 750 kg,
2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3500 kg, nebo
3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu
Nebo je zase nějaká novela o které nevím?
Zajímavé, vždy jsem se domníval, že u karavanů je pohotovostní hmotnost rovna maximální povolené...
-> Jumbo: Protože maximální hmotnost vleku nad 750kg ;)
-> Luky: proč?
-> Jumbo 03.07.17 14:37:07: ale musíš mít B+E
-> Eidy: Díky... Přemýšlím na příští rok o karavanu a tak si říkám, jestli dokážu sehnat něco ideálně velkého a zároveň lehkého, aby to kdyžtak mohlo jít i za Formana...
-> Jumbo: Můžeš.
Zeptám se tady... Jak se to bere legislativně, když bych za Formanem tahal karavan jak je to s váhou? Pokud má karavan pohotovostní pod 750 kg, ale maximální větší, můžu ho táhnout? Samozřejmě za předpokladu, že mě nebudou vážit...
-> George88: na skupiny ŘP ano. Na spojitelnost souprav ne
-> StepaNoFUN 24.05.17 06:56:55: to už se tom zase bere tak, že i když jedu v autě sám a vlek mám "plnej peří", je to jako bych byl plně naloženej?
-> Jarda: Proto píšu, že pokud se chystáš pouštět do nějakejch větších akcí, tak bych s tím Ečkem neváhal. Než se s někým někde dohadovat, to radši pár korun investovat a mít na pořád klid.
-> StepaNoFUN 31.05.17 20:56:35: tak treba ze syrie :), tam by mi bylo teda naprd i B96

-> Jarda: Chceš snad z exotickejch zemí tahat na podvalu auta? Pokud jo, tak nevymejšlej a udělej si Ečko...
a v mezinarodnim ridicaku to je stale debilne - pro B jen lehky prives do 750kg

-> Pája 643 24.05.17 00:32:08: chtelo by to lehci tazny auto
nebo si za trojku udelej B96

-> Pája 643: Ne. Musíš sečíst celkovou auta a celkovou podvalu. Takže 2500+1400=3900kg ->minimálně B96
Přečetl jsem toho tolik, že je ze mě ještě větší blb než předtím co se B, B+E a B96 týče :D takže se ptám, mám Ford S-Max 2,0, max přípustná 2500+-, prázdná 1660+-,hmotnost bržděného 1750 podval celková 1400, prázdný asi 450, chci převést škodu 130L prázdná 885, celková 1285. Takže mám sečíst 885 škodovka, 450 podval a 1660 ford? Vychází to 2995. Stačí mi na tohle obyčejný B? Díky
-> StepaNoFUN 18.05.17 10:18:03: Jo, na to nadává kamarádův tatínek (důchodce), který si koupil nové Citigo a chtěl za něj kouli a ejhle - nejde. Leda koupit Citigo s koulí z Německa (tam to jde)
Takže na to nadává i kamarád, protože kdykoli jeho tatínek potřebuje na chalupu něco většího odvézt, musí s ním jet Octavií


-> StepaNoFUN: na Up! jde dopsat tažný na 500/500kg, ale musí to schválit VW, typový list je vystavený na daný VIN
forum.skodahome.cz/topic/ 122296-tažné-zařízení
forum.skodahome.cz/topic/ 122296-tažné-zařízení
-> doking: Sice jsi to popsal dost složitě, ale každopádně - můžeš. ;-)
MB pohotovostní dle tp 777 kg (tady výrazně odlehčeno ještě,celková 1152 kg započítány 4 osoby)
půjčený bržděný přívěs nosnost 950 Kg, celková 1300 Kg (váha přívěsu 350 kg)
Octavia 1,9 Tdi 1300 kg bržděný (500 nebržděnej), celková hmotnost soupravy 3175 Kg, pohotovostní hnotnost (1360-1505 kg)
tedy 1505+350+777= 2632 kg celková hmost soupravy
takže takhle můžu jezdit jen s B (bez E) za současné legislativy? Teď je to momentálně jedno. Ale třeba pro příště až s tím budu potřebovat zase pohnout :-), takhle jsem s tím jel květen 2015...
takže se vejdu do hmotnosti soupravy 3175 Kg
celkovou hmotnost přívěsu také nepřekračuji s rezervou přes 150 kg
půjčený bržděný přívěs nosnost 950 Kg, celková 1300 Kg (váha přívěsu 350 kg)
Octavia 1,9 Tdi 1300 kg bržděný (500 nebržděnej), celková hmotnost soupravy 3175 Kg, pohotovostní hnotnost (1360-1505 kg)
tedy 1505+350+777= 2632 kg celková hmost soupravy
takže takhle můžu jezdit jen s B (bez E) za současné legislativy? Teď je to momentálně jedno. Ale třeba pro příště až s tím budu potřebovat zase pohnout :-), takhle jsem s tím jel květen 2015...
takže se vejdu do hmotnosti soupravy 3175 Kg
celkovou hmotnost přívěsu také nepřekračuji s rezervou přes 150 kg
-> Nwkt: Mám jen 1500. :-/ Ale na lehkej podval s normálním autem mi to stačí.
Nemá toledo kratší převis než Octa? To by mohlo bejt. Yeti měl taky nějakej nesmysl (2000, nebo možná 2500), protože to tažný je asi 10cm za kolama. :-D A trojkovej Scout má 2000
-> Jarda: 1,6/75kw kombi má 1200, 1,9TDi/81kw má 1300
Nejlepší je Citigo... Nemá tažný vůbec. :-D UP! sice tažný má, ale vlek se za nim tahat nesmí. Je to jen na držák kol. :-D
Nemá toledo kratší převis než Octa? To by mohlo bejt. Yeti měl taky nějakej nesmysl (2000, nebo možná 2500), protože to tažný je asi 10cm za kolama. :-D A trojkovej Scout má 2000
-> Jarda: 1,6/75kw kombi má 1200, 1,9TDi/81kw má 1300
Nejlepší je Citigo... Nemá tažný vůbec. :-D UP! sice tažný má, ale vlek se za nim tahat nesmí. Je to jen na držák kol. :-D
-> Jarda: Toledo TDi 81kW mělo 1600kg
co jsem studoval tak 4kola by měla mít 1800
co jsem studoval tak 4kola by měla mít 1800
-> Jarda: Liftback 1.6 má myslím 1250kg
-> bouchy 17.05.17 06:13:38: takovou dobu se to tady uz rozebira a Ty to porad nechapes...
, ale nic si z toho nedelej oni to nechapou (nebo nechapali) ani ti, co to tvori, ale to je dost caste v hodne oborech
Ja to teda zmatenej z toho blbyho prekladu taky ze zacatku nemohl pochopit...
-> StepaNoFUN 17.05.17 07:12:10: kolik ma dvoukola octa tazny? ja mam na felde 1.6 tunu, takze bych mohl vozit tak holej skelet :)



Ja to teda zmatenej z toho blbyho prekladu taky ze zacatku nemohl pochopit...
-> StepaNoFUN 17.05.17 07:12:10: kolik ma dvoukola octa tazny? ja mam na felde 1.6 tunu, takze bych mohl vozit tak holej skelet :)
-> StepaNoFUN: Me kdyz chytla celni sprava s prelozenym Boxerem asi o 200kg tak jsem dostal flastr ale az ve spravnim rizeni ze tohle pokutovat na miste uz nemuzou. Pokracovat v jizde me nezakazali, ale právo na to asi meli.
-> bouchy: Ale stačí. Například vlek, kterej mám teď za autem (celková hmotnost 1600kg), lze za jedničkovou octávkou ve dvoukolce tahat opravdu legálně i naloženej nějakým lehčím autem s Bčkem.
Za 4kolkou, nebo dvojkovou už je potřeba minimálně B96. (Součet celkovejch přeleze 3500kg)
Za 4kolkou, nebo dvojkovou už je potřeba minimálně B96. (Součet celkovejch přeleze 3500kg)
-> Jarda: Ještě jednou si to svoje přečti, vyplývá, že na 1600kg vlek má stačit jen B. Nestačí.
-> haso: Papíry ne. Jen pokuta a zákaz jízdy.
-> haso: Jo takhle. Tak to asi ne. To by mělo být dle mě jen na pokutu. Ale v těhle předpisech nejsem kovanej.
-> Eidy: -> Jarda: mam aj C+E skupinu, takze to som sa zle spytal
ked mam supravu B+E a ten vozik mam prelozeny, ci by to malo dopad na vodicak, lebo nejaka pokutka sa zaplati, ale zobrat mi papiere, nie dakujem
ked mam supravu B+E a ten vozik mam prelozeny, ci by to malo dopad na vodicak, lebo nejaka pokutka sa zaplati, ale zobrat mi papiere, nie dakujem
Stejně je to všechno naprd - legálně na svym vleku můžu vozit tak leda pěnový polystyren
...třeba dneska jsem zase trochu neodhadl hmotnost substrátu (a to jsem ještě lopatou vyházel z vleku třetinu toho, co mi tam nakladačem nadělili)...
... konkrétně na tomto vleku za mým autem smím oficiálně vézt náklad o hmotnosti 200 Kg, což při rozměrech korby 240x125x40 cm je fakt tak na ten polystyren...

...třeba dneska jsem zase trochu neodhadl hmotnost substrátu (a to jsem ještě lopatou vyházel z vleku třetinu toho, co mi tam nakladačem nadělili)...
... konkrétně na tomto vleku za mým autem smím oficiálně vézt náklad o hmotnosti 200 Kg, což při rozměrech korby 240x125x40 cm je fakt tak na ten polystyren...

-> Jarda: Na konci teď tak trochu kecáš a pleteš si B+E s B96 (na který se dělaj jen jízdy).
U B+E neřešíš jakejkoli vlek kterej smíš táhnout za autem na který Ti stačí B, u B96 máš ten limit 4250kg. ;-)
U B+E neřešíš jakejkoli vlek kterej smíš táhnout za autem na který Ti stačí B, u B96 máš ten limit 4250kg. ;-)
-> bouchy 15.05.17 14:57:47: a to jsi vzal kde?
i DNA tu daval odkaz ktery to, co pises vyvraci
, tak samo jde o to, co je v TP, tak jsem to taky myslel a ne, ze to stejne tazne namontovane na jinem aute (treba s kratsim zadkem) bude mit v TP vic :)
To co pises bylo jen do te doby, co byl ten prevzaty zakon z EU blbe prelozen, no a na slovaci ho zrejme maji stale blbe prelozeny :)))
www.agados.cz/poradna/rid icska-opravneni-pro-jizdu- s-privesy
B96 je to s tejne jako B, jen s tim rozdilem, ze souctem celkovych nejsi omezen 3,5t, ale 4,25t
edit: oprava BE na B96, tak je to spravne


To co pises bylo jen do te doby, co byl ten prevzaty zakon z EU blbe prelozen, no a na slovaci ho zrejme maji stale blbe prelozeny :)))
www.agados.cz/poradna/rid icska-opravneni-pro-jizdu- s-privesy
B96 je to s tejne jako B, jen s tim rozdilem, ze souctem celkovych nejsi omezen 3,5t, ale 4,25t

edit: oprava BE na B96, tak je to spravne
-> Jarda: To právě nemůžeš táhnout jen s B - 1600 už je hmotností BE. Nvíc do toho promlouvá i max. přípojná hmotnost TP auta, která bývá nižší než maximální konstrukční zatížení tažnýho.
-> Eidy 14.05.17 21:16:21: todle prave asi nerikas spravne, maximalni pripustna nemuze byt tolik
jak pisu nize s maximalnima se musis vejit do 3,5t
edit: jo uz to ctu, tam pises i o jinym opravneni, nez B, takze tak jo :)


edit: jo uz to ctu, tam pises i o jinym opravneni, nez B, takze tak jo :)
-> haso 14.05.17 20:31:40: podle CR, jak to tu vysvetloval StepanNoFun, pokud mas B - soucty maximalnich pripustnych tazne a tazene nesmi presahnout 3,5t a zaroven tahnout muzes jen tolok, kolik dovoli tazne zarizeni
priklad: budes mit auto 1800, podval 1600, kouli 1500, tak to muzes tahnout bez problemu s B (1800+1600), ale nesmis presahnout tech 1500 na taznem
priklad: budes mit auto 1800, podval 1600, kouli 1500, tak to muzes tahnout bez problemu s B (1800+1600), ale nesmis presahnout tech 1500 na taznem

-> haso: Tak obecně se dá říct, že jakýkoliv přestupek může mít vliv na řidičák. Nicméně aspoň dle předpisů v ČR tohle můžeš tahat, pokud máš příslušné oprávnění. Potřebuješ papíry na maximální hmotnosti, ale okamžitá hmotnost rozhoduje o vhodnosti použití tažného vozu. Takže prázdnej podvál s 300kg můžeš táhnout za Feldou, i kdyby jeho maximální naložená hmotnost byla 3t.
mam taku teoreticku otazocku ktym podvalnikom...
ked mam auto, ktore ma na guli nejaku hmotnost (napr 1,6t) a mam brzdeny prives/podval co ma celkovu 2t a zastavia ma, dostanem len pokutu a dalsie konanie, alebo to ma vplyv aj na moj vodicak?
dakujem, zatial sa to nestalo tento pripad a ani sa nema kde stat, kedze vsetko je legal, ale lepsie byt informovany vopred
ked mam auto, ktore ma na guli nejaku hmotnost (napr 1,6t) a mam brzdeny prives/podval co ma celkovu 2t a zastavia ma, dostanem len pokutu a dalsie konanie, alebo to ma vplyv aj na moj vodicak?

dakujem, zatial sa to nestalo tento pripad a ani sa nema kde stat, kedze vsetko je legal, ale lepsie byt informovany vopred
-> šadesa: V tom případě Ti v Čr nebrání nic to prázdný tahat za feldou.
Jojo c+e mam
-> šadesa: Jestli na to máš papíry, tak můžeš.
Můžu za feldou tahnout prazdej brzdenej podval o hmotnosti 400? Podle me rozhoduje okamžita hmotnost?