skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tahání podvalu
-> Luky 25.10.16 12:49:48: to mi je jasne, tak na SK by melo take byt... a plati vlastne mimo EU? nas vymysl jsou pry zas scootery 125 na Bcko, to taky nevim v jakych statech plati... mozna tak jeste v italii :)
-> Jarda: B96 je výmysl EU
-> darabos: passat koukam, ze ma celkovou necele 2t, tak s privesem 1,5t by jsi se mel vejit
a B96 u Vas neni?

a B96 u Vas neni?
-> Jarda - zrušená registrace 25.10.16 10:52:28: ja bezne taham za passatom zavodaka a mam len B, takze v kuse porusujem zakon...raz uz asi pojdem spravit to B-cko 
Edit: E-cko teda

Edit: E-cko teda
-> darabos 25.10.16 10:31:19: jestli to je na SK, jak pises, tak uz jsem to tam porusil s feldou... ale doufam, ze ne, viz. Luky a StepaNoFUN
-> darabos: v CZ, DE a tuším AT to lze.
To co píšeš Ty (sčítání čísel z techničáku) je na to, co smíš řídit se svým řidičákem.
Na spojitelnost souprav se minimálně v zemích, které jsem psal, vychází z aktuálních hmotností
To co píšeš Ty (sčítání čísel z techničáku) je na to, co smíš řídit se svým řidičákem.
Na spojitelnost souprav se minimálně v zemích, které jsem psal, vychází z aktuálních hmotností
-> Jarda: na nalozenej vahe nezalezi, policajt nebude merat nic, kukne do papierov scita do kopy, aj ked mas prives prazdny. Teda aspon na SK nesmies tahat prives s celkovou hmotnost 2000kg, ked vozidlo ma napr. max 1500kg pre brzdeny prives i ked je prazdne a vazi len 400kg dajme tomu. (preto mam aj ja prives, kde mam zapisany 1500kg max )
-> StepaNoFUN: opravdu?
diky, to bych si B96 delal teda uplne zbytecne, ted jeste zjistit, jak je to v zahranici...
stejne to je na hlavu postavene, ze kdyz je auto 2010kg a prives 1500kg a auto ma tazne 1490kg, tak uz by to bylo nad 3500, ikdyz by slo nalizit stejne jen 3500...
Kratka ma celkovou 1610, to 3100 (druha hmotnost na stitku) je doufam celé soupravy, tak i z toho plyne ta hmotnost přívěsu 1490kg, takze super, staci mi B
A tedy mohu zapojit az prives s celkovou 1890kg a nalozit ho na max. tech vč. přívesu na 1490kg, parada

stejne to je na hlavu postavene, ze kdyz je auto 2010kg a prives 1500kg a auto ma tazne 1490kg, tak uz by to bylo nad 3500, ikdyz by slo nalizit stejne jen 3500...
Kratka ma celkovou 1610, to 3100 (druha hmotnost na stitku) je doufam celé soupravy, tak i z toho plyne ta hmotnost přívěsu 1490kg, takze super, staci mi B

A tedy mohu zapojit az prives s celkovou 1890kg a nalozit ho na max. tech vč. přívesu na 1490kg, parada

-> Jarda: Pokud se součtem celkovejch (maximálních povolenejch) hmotnosti vejdeš do 3500 kg včetně, tak Ti stačí opravdu jen B.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 22.10.16 13:29:15: prave to jsem psal u kratkeho auta na 4 pismenka, ze o blbych 10kg... kdysi jsem cetl, ze za to nekdo dostal pokutu a prisel o ridicak, prave kvuli 10kg, ale ted uz to tak neni... jenze oni to porad meni :(
-> StepaNoFUN 22.10.16 13:32:13: pockej to nemusim mit, kdyz se se soupravou vejdu do 3,5t B+E nebo B96?
ja mel zato, ze jen s Bckem muzu tahat jen malej nebtzdenej vozik do 400kg
edit: tak ted jsem nasel zas hranici 750kg
-> StepaNoFUN 22.10.16 13:32:13: pockej to nemusim mit, kdyz se se soupravou vejdu do 3,5t B+E nebo B96?

edit: tak ted jsem nasel zas hranici 750kg
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Viz. aktuální znění vyhlášky 341/2014, §34, odstavec 6b
b) okamžitá hmotnost brzděného přívěsu kategorií O1, O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že okamžitá hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G,
b) okamžitá hmotnost brzděného přívěsu kategorií O1, O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že okamžitá hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G,
-> StepaNoFUN: Jo, ma BE, s ridicakem problem neni...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Za auto to zapojit může. V tom problém není.
Ale - má B+E, nebo C+E? Pokud ano, tak není problém, pokud ne, mohlo by těch 300kg celkový navíc rozhodnout o tom, že souprava je nad 3500kg a pak by měl problém s papírama.
Ale - má B+E, nebo C+E? Pokud ano, tak není problém, pokud ne, mohlo by těch 300kg celkový navíc rozhodnout o tom, že souprava je nad 3500kg a pak by měl problém s papírama.
Ted se v praci resi takova kundovina, ze kolega nemuze tahat vleky, ktery maj okamzitou hmotnost v limitu taznyho vozidla, ale celkovou hmotnost maj vyssi, nez je maximalni pripustna hmotnost vleku uvedena v TP auta.
Prakticky:
Auto ma max brzdeny prives 1300 kg
vlek s nakladem vazi 1200 kg
vlek ma v TP maximalni hmotnost 1500 kg.
Kolega me tvrdi, ze to za auto zapojit nemuze, ze driv to slo, ale ze se zmenil zakon a uz to nejde, ze se nebere okamzita hmotnost vleku, ale ta maximalni. Jak to je teda?
Prakticky:
Auto ma max brzdeny prives 1300 kg
vlek s nakladem vazi 1200 kg
vlek ma v TP maximalni hmotnost 1500 kg.
Kolega me tvrdi, ze to za auto zapojit nemuze, ze driv to slo, ale ze se zmenil zakon a uz to nejde, ze se nebere okamzita hmotnost vleku, ale ta maximalni. Jak to je teda?
-> StepaNoFUN: Takže jako TSi, TDDi,TDCi, CRDi - tzn - na pi*u.
-> Hurdis: Jestli hodne, tak 1500...
Dnes jsem si byl nechat zapsat dovozovou Octu Combi 2,0 TDi 103 kW. Je na to 30 dní, takže v pondělí značky a TP.
Při zápise se technik ptal - na to tažné máte typový list?
Odpověď - Ty vole to auto má tažné????
Jo, včerejší dovozovka říká že ano. Dneska jsem koukal na hotové auto na převzetí, a co byste řekli ( Jak přichází básníci o iluze ) měl ho tam, to na tlačítko a montáž odnímatelného jako Pašík. Co bude v TP zatím nevím.
Kolik by měla tahle dvoukolka tahat?
Při zápise se technik ptal - na to tažné máte typový list?
Odpověď - Ty vole to auto má tažné????
Jo, včerejší dovozovka říká že ano. Dneska jsem koukal na hotové auto na převzetí, a co byste řekli ( Jak přichází básníci o iluze ) měl ho tam, to na tlačítko a montáž odnímatelného jako Pašík. Co bude v TP zatím nevím.
Kolik by měla tahle dvoukolka tahat?
-> mm17 17.10.16 12:01:44: co je v dokladech 

-> Nwkt 18.10.16 08:33:19: tak i 60kg je dobrejch, ale ja tam mam ted tazny 800kg :/ psal jsem to nize
to i na felde 1.6 mam tunu...


-> Jarda: To tě těch 60kg vytrhne?
-> Jarda: Tak to netusim. Ale pokud jsou v TP vidět původní hodnoty a tažný vy se úředně zrušilo, tak by při zápisu novyho neměl bejt problém.
-> StepaNoFUN: a jde to pak navysit, kdyz je to snizeny kvuli taznymu? kdyz bych vymenil tazny? nebo jak uz je to jednou v TP, tak s tim nehnu, proste ta dlouha muze mit podle stitku 1490 a podle toho zapisu, kterej uz je opravenej, tak 1430kg.
-> mm17: U tažnýho se bohužel bere vždy ta nižší hodnota. Takže buď to omezí TP, nebo typovej list TZ. Pokaždý prostě zapíšou to nejmíň co jde. Je to blbý, ale ve finále celkem logický.
Třeba já mám na OCTI 1,9TDi 4x4/66kW 1500kg bržděnejch, mámy přítel má OCTI 1,6/75kW a má jen 1200kg. Docela to i chápu. U tý 4x4 je těžší zadek (ono i auto celkově), větší brzdy... A přitom tažný jsou stejný.
Třeba já mám na OCTI 1,9TDi 4x4/66kW 1500kg bržděnejch, mámy přítel má OCTI 1,6/75kW a má jen 1200kg. Docela to i chápu. U tý 4x4 je těžší zadek (ono i auto celkově), větší brzdy... A přitom tažný jsou stejný.
-> Luky: -> Nwkt: Já sem to předpokládal, škoda no. Díky, za potvrzení.
-> mm17: Pokud máš hmotnosti v TP tak smolík, zůstane co tam je
-> mm17: sníží to na 1200. Ale s tím listem ke kolům máš pravdu...
Chci si pořídit tažný na auto a v TP mám max povolenou hm. připoj vozidla 1200/600, ale viděl jsem že se prodává tažný na můj typ vozidla i s max hm. 2000kg . Co budu mít pak v TP? Rozhoduje hmotnost tažného nebo auta?
Já předpokládám že se hmotnost sníží, ale třeba u zápisu kol rozhoduje typový list kola ne auta.
Já předpokládám že se hmotnost sníží, ale třeba u zápisu kol rozhoduje typový list kola ne auta.
-> Petr98 16.10.16 21:39:36: tak zalezi v jakem stavu byla... a jaky jsi mel rok? ja mam 1999 a 2007 s tou 2007 se jezdi skoro jak s felicii, ktera vsechno projede :) ta 1999 je surovejsi no, u te 2007 je jeste horsi antikoro uprava, no kdyz muze byt odtahovka barkas a fungovat, jinak kdyz s tim nebudu skakat a rasovat to v terenu, tak vydrzi... a hlavne, kdyz bude muset jet pomalu...
-> StepaNoFUN: -> Toušík: jj, tak super, anglie nevis? :)
-> StepaNoFUN: -> Toušík: jj, tak super, anglie nevis? :)
-> StepaNoFUN: Německo a Rakousko minimálně platí také zjišťoval jsem!!
-> Jarda: Jinak ani neuvažuj, že zapřáhneš 1500 kg a pojedeš někam dál, než 20, 30km. Mluvím z vlastní zkušenosti, nivu jsem měl cca. 2 roky
-> Jarda: Poukud resis pouze spojitelnost souprav, tak nesmíš okamžitou hmotnosti privesu přesáhnout to, co mas v TP. Samozřejmě s přihlédnutím k typu vozejku (brzdenej/nebrzdenej).
Edit. Pozor! Platí pouze v CR. Jinde to může bejt jinak.
Edit. Pozor! Platí pouze v CR. Jinde to může bejt jinak.
u kratke xxxx mam hmotnosti
1610
3100
tzn. brzdeny prives 1490
u dlouhe mam to same na stitku, ale v TP byly jine hmotnosti, pak mam v TP poznamku, hmotnosti opraveny dle stitku vozidla... a prives tam mam jen 800kg :(, puvodne tam bylo v TP 1670 a nejvetsi tech. pripustna/povolena hmotnost jiydni soupravy nebylo vyplneno a doplnili tam 3100/3100 je moznost tam dostat taky prives 1490?, v zastoupeni lady mi rekli, ze protoze je dlouha, tak muze mit jen 800kg, znamej ma u dlouhe 1000kg a dalsi znamej ma 2100kg
vubec tomu nerozumim..., kazdopadne mam tazne s jednou vyztuhou jeste navic, nez ma ten znamej, co ma 1000kg brzdenej
jinak podval s celkovou 1500kg mohu tahat s taznym 1490kg?, myslim, ze jo, kdyz to nalozim max. o 10kg min., nekdo mi rikal, ze za feldou mohu tahat prazdny podval, ale vim, ze s tim mel nekdo problem, tak se chci jen ujistit... diky
1610
3100
tzn. brzdeny prives 1490
u dlouhe mam to same na stitku, ale v TP byly jine hmotnosti, pak mam v TP poznamku, hmotnosti opraveny dle stitku vozidla... a prives tam mam jen 800kg :(, puvodne tam bylo v TP 1670 a nejvetsi tech. pripustna/povolena hmotnost jiydni soupravy nebylo vyplneno a doplnili tam 3100/3100 je moznost tam dostat taky prives 1490?, v zastoupeni lady mi rekli, ze protoze je dlouha, tak muze mit jen 800kg, znamej ma u dlouhe 1000kg a dalsi znamej ma 2100kg

jinak podval s celkovou 1500kg mohu tahat s taznym 1490kg?, myslim, ze jo, kdyz to nalozim max. o 10kg min., nekdo mi rikal, ze za feldou mohu tahat prazdny podval, ale vim, ze s tim mel nekdo problem, tak se chci jen ujistit... diky
-> Nepér: je priviazane k tej priecke pred nim
Co řídí to auto?
Já jsem táhl embéčko na tomhle a bylo to super, na hmotnosti a tak jsem to měl vše spočítaný s nějakou rezervou, jedině co jsem musel udělat, bylo,že jsem zdemontoval držák spz,najet autem a zase ho vrátit zpět. Je hydraulicky spustitelnej na zem a půjčení mě stálo 300 Kč na den,takže naprosto super.
-> djmaso: ked das 14" plechy aj ano, sirku to ma 1600mm
-> matoo: Na to by se mi ta moje sviňa nevešla :D
-> Jindas: ja taham AGADOS SMA1300, brzdena 1300kg, s najazdami urcena pre mensie auta
-> m8rinek: Ty jo,díky!!!
-> Jindas: nenech se odradit, půčoval jsem si Pontgratz vybavenej brzdou v žehličce proti rozkyvu a byl naprosto skvělej
www.pongratz.sk/preprava_ aut.php
Ečko nepotřebuješ, dodělej si B96 za pakatel a bez testů www.ridicak.cz/skupina-be -a-b96
www.pongratz.sk/preprava_ aut.php
Ečko nepotřebuješ, dodělej si B96 za pakatel a bez testů www.ridicak.cz/skupina-be -a-b96
-> Jindas 20.07.16 09:03:34: přece 2osák ještě neznamená nutně Ečko...
-> Jindas 20.07.16 09:03:34: jednoosák je tak na Trabanta. Vždyť se to pak houpe, plave to, atd.
-> Jindas: chlape tak to asi zapomeň, každý , každý bengo ví, že škodovka má cca 750kg+ a k tomu váha vleku :) ta , já bych to moc nepokoušel....i s těma jejich EU změnama ....
a hlavně jedna osa je max 1000T a to už jsi na hraně + není brzděný
a hlavně jedna osa je max 1000T a to už jsi na hraně + není brzděný
Pánové,využiju tohle téma...
Doporučte mi nějaký jednoosák,kam by se vešla škodná...
Děkuji!
Nechce se mi dělat éčko,když to mám na tahání pouze škodovky.
Doporučte mi nějaký jednoosák,kam by se vešla škodná...
Děkuji!
Nechce se mi dělat éčko,když to mám na tahání pouze škodovky.

-> saskyn2: Melu si jak to vidim, ostatně ani hlavy pomazané v tom nemají pořádek (poslední odstavec ano - ne s papírově max. vážícím vozíkem, než v TP auta...btw ten Králíček přešvihl 3500kg, to ano, ale na papíře, vozík byl prázdný, čili bez vlivu na okamžitou hmotnost. A sebrat papíry na půl roku a 25k pokuta, no GG) www.novinky.cz/domaci/318
025-jak-je-to-tedy-s-ridic
aky-na-voziky-urednici-v-t
om-nadelali-zmatek.html
-> Eidy: Mě by stačil i mnohem menší vozík (jednonáprava, malá kola), mám s ním najeto celkem kotel a prázdný je boží. Zatímco VAPP co si půjčuji v půjčovně je teda kravka, ale přestože tahám s T4 naložený přes 120kmph jezdím málokdy.... Nízkej hliníkáč, sklápěcí s kolama bokem je bohužel nedostupnej :(.
-> m8rinek: Kola bokem jsou samozřejmě MNOHEM stabilnější. Nicméně třeba náš je celej hezkej, ale z nějakýho důvodu jsou ve štítech brzd vyrezlý díry. A chytře jsou navařený, takže výměna není sranda. Dopředu musí brzdit, dozadu musí jít couvat. Zvedni si ho heverem a protoč kola, jestli nehučí ložiska. Jinak se na to dá všechno koupit, pakny jdou přelepit za rozumnou cenu. A zkus funkci excentrů, stačí vzít 17 (aspoň u našeho) klíčem.
-> StepaNoFUN: JJ, stav snad zvládnu posoudit, nicméně VAPP je takovej nejběžnější, v čechách asi nejrozšířenější, tak ho třeba už někdo tahal. Já sám jsem ho párkrát táhl, mohl by být o něco lehčí, raděj bych kola bokem, ale sehnat u nás něco rozumného je prostě trabl....