Elektromobilita

prohledat
1862 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 04.09.2021 do 04.12.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
řadit dle data
09:11:15
04.12.2025
palinator
-> King:
No vida... 6
20:59:41
02.12.2025
King
-> palinator: Tak jak jsme v jinym tematu nacnuli pripojeni Skoda iv wallboxu do Homeassistanta, tak to slape! Sice se mi jeste kouri z palice z nekolikahodinovy seance kvuli konfiguraci serveru, ale zaklad uz je polozenej. Konecne muzu ridit nabijeci vykon, coz ty priblbly appky do telefonu neumej.
zvětšit Elektromobilita - obrázek od King vložen 02.12.2025 20:59:41
19:46:01
28.11.2025
pavucina
-> krtik: jasny to beru.
Ja hoavne potreboval smazat chyby, aby to jezdilo a pripadne airbagovalo, ale treba pytel v palubce mam vyplej, kdyby nahodou tak ta palubka je socela draha a jeta je nesehnatelna.
Jde pripadne vymenit ten predni plast, ale o tak to musi byt vyssi vybava.
14:35:54
28.11.2025
krtik
-> pavucina 28.11.25 09:07:44: To byla taková (blbá) poznámka k provizornímu řešení : )

Nějaké odpory už jsem takto do konektorů nastrkal a s maličkýma dutinkama to bylo přeci jen jistější. Ale tam byl teda požadavek na "odolný spoj". Tobě když to vypadne, tak to nasadíš a neřešíš. 4
10:23:53
28.11.2025
Jakub05
Vrzání stabilizátoru slyším i u spalováku a slyšel bych ho i kdyby to nemělo výfuk1 Ale s těmi hluky souhlas.

Jo tak zadní tlumiče dělají to ťukání vzadu... Já myslel, že se v kufru potuluje nějaký bordel (ehm věci co žena potřebuje, ale už neví, že je nechala v kufru)
09:23:41
28.11.2025
pavucina
-> Jakub05: Tak ty jsem dole nemel, ale tam mi to prijde jako kdyby tam nebyly vubec, kdyz jedu po nakým bordelu, tak si myslím, že me to opískuje zezadu hlavu 3, ale to je snad tema plastama v kufru.

Jinak vypadá, že tukajicí zadni tlumiče nejsou vada, ale vlastnost 3. To co jsem mel v roce 2020 od novoty začli klepat od 10.000km a tady to tuka taky.

A co me nasralo nejvíc, tak skodovka přestala 1.10.2025 vyrabet loketní operku do citig/up a už není žádná skladem... To musím nejak vyresit.
upraveno 1x, naposled 28.11.2025 09:24:39
09:23:40
28.11.2025
palinator
-> Jakub05:
Ono je to pochopitelné... protože když ti chybí podkres běžícího spalováku, tak máš v nízkých rychlostech pocit, že všechny ostatní zvuky strašně zesílily. O to větší problémy dělá například vrzání interiéru, strašně slyšet je vrzající uložení stabilizátoru, atd.
09:19:40
28.11.2025
Jakub05
-> pavucina: I na zadních nadkolích, které spalovací verze vůbec nemají. Má to holt budit dojem víc tichého auta proti spalováku než ve skutečnosti je.
09:15:59
28.11.2025
palinator
-> pavucina:
Ono celkově ty EVčka jsou dost hadrový a gumový 1
09:07:44
28.11.2025
pavucina
-> krtik: Proc bych to dělal ? V pyropatrone je totožný prumer drátu konektoru, tak bych potřeboval, abych to nezkurvil a slo to to dát a hlavně to fungovalo s novou pyrotronou.
Navic ten konektor má pojistku, a tu kdyz nezacvaknes, tak to nefunguje, ta pojistka roztahne ty plisky. Ten odpor tam drží a fakt nevypadne. Pristi týden bych ty pásy mel mít orpavený, tak ej tam dám a doskladám interier, jak tam neni ani jeden plast, tak docela táhne zima okolo prahů u dveří, pak jde od zadu hluk, protoy palsty v kufru na sobě mají zvukovou izolaci atd...

Jen taková zajimavost, elektricky citigo má na přednich nadkolích textilii v míste kde odletují kamínky, aby to nebylo tak slyšet do kabiny.
20:10:56
27.11.2025
King
19:22:22
27.11.2025
Nwkt
-> Tomaso435: Víš jaká je časová jednotka provizorního řešení? Jeden furt
09:13:36
27.11.2025
Tomaso435
-> krtik: To už by ale nebylo provizorní řešení nýbrž oprava která by provizorně vydržela někdy i navždy1
21:00:50
26.11.2025
krtik
-> pavucina 26.11.25 18:45:26: Kdyby sis ten odpor aspon nakrimpoval do dutinek :-D
upraveno 1x, naposled 26.11.2025 21:01:13
18:50:43
26.11.2025
Bukaj
-> pavucina: 3
18:45:26
26.11.2025
pavucina
-> Bukaj: 3 Sice v interieru od palubky dal nemam ani jeden plast, protože nejsem schopnej si zajet nechat vymenit pyropatrony na zadnich pasech, ale jezdi presne týden a mám 900km no 8 a to je proste na tech penezich znat.
zvětšit Elektromobilita - obrázek od pavucina vložen 26.11.2025 18:45:26
15:35:46
26.11.2025
Bukaj
-> pavucina 18.11.25 23:46:54: Dneska cca 10:10 jsem tohle auto potkal před kruháčem na křižovatce Vídeňské a Kunratické spojky - když jsem ho viděl, hned jsem si vzpomněl na tuhle fotku - docela výrazná "vosa" 1
14:44:40
19.11.2025
palinator
-> saskyn2 19.11.25 13:32:34:
Zatím to tak je, ale tento stav dlouho trvat nebude. Pokud teda potom nezačneš namítat, že vývoj baterií stál ohromný peníze. To ale vývoj spalováku taky. 3

Každopádně pokud by dávalo ekonomický smysl pěstovat si doma řepku a tlačit z ní vlastní bionaftu, dávno bychom to dělali. 3
13:54:23
19.11.2025
saskyn2
-> palinator: navíc si teda myslím že zdanění podle km je nereálný možná mýta na dálnici, ale jinak podle tachometru určitě ne, to by každý stočil. Spíš udělají masakr daň z vlastnictví vozu ala Finsko a jiný země, to pak bude zajímavé co to udělá s cenami našich veteránů...
13:32:34
19.11.2025
saskyn2
-> palinator 19.11.25 11:49:53: jo to jsem vůbec tak nemyslel že by případný zdanění spalovaky vynechalo. Jen říkám, že ta ekonomická rentabilita elektra je postavená jen na trhu pokřiveném rozdílným zdaněním4
13:03:44
19.11.2025
palinator
-> Borderer:
No, vzhledem k tomu, že třeba na olej nemaj v autorizáku ani položku, jak to vyfakturovat - prostě ti to neudělaj, tak...
A pokud se chladící kapalina v úsporném módu měnila až tehdy, kdy do chlazení byl nějakej zásah (topení, čerpadlo, chladič,..), tak jí taky za život auta zas tak často nevyměníš.

Ale jo, pack je velká neznámá a vše stojí a padá na tom, jestli se objeví homologované aftermarket baterky, který nebudou stát jako kávovar do ISS a bude tím pádem uprovozovatelné auto starší 15,20 let, na dalších 15 let. Respektive by ty retrofity mohly mít i větší kapacitu, než v originále. Údajně na to EU má mít nějakou směrnici, že výrobci mají povinnost do nějakého roku uvolnit nástroje, aby se mohli výrobci aftermarket dílů na auto navázat. Ale jaká je a bude realita? Každopádně skutečnou statisticky relevantní životnost těch baterií nikdo nezná a dost možná že to bude dopadat tak, že auta budou jezdit s původní baterií, se SoH třeba 70 %, samozřejmě s náležitě ztracenou hodnotou, která ale na nějaký postrky bude stále vyhovovat. A po těch 20+ letech to půjde přeci jen rovnou do šrotu.
upraveno 1x, naposled 19.11.2025 13:04:13
12:26:16
19.11.2025
Borderer
-> Sita: Jenže náplně u EV měníš taky...nebo...měl bys. 3 A ostatní náklady se ti pomalu načítaj v podobě akupacku atd., pokud to chceš provozovat dlouhodobě.
12:16:36
19.11.2025
Sita
-> palinator 19.11.25 11:49:53: ono ta ekonomika taky neni jen o palivech, danich a dalnicnich znamkach. Ja jsem treba u O4 platil uz DSG servis (nemusel jsem, ale ...), vymenu oleje, chtelo by to svicky, ted jsem kupoval material na vymenu chladici kapaliny a vypada to, ze za chvili klekne baterie. Svagr zatim do tesly nepustil ani korunu 3
11:49:53
19.11.2025
palinator
-> saskyn2:
Jenže pokud s tím stát bude něco dělat, rozhodně se nestane to, že by byla daň na kilometr pro EV a spalováky se nechaly ušetřený. Takže, provoz EV je teď asi levnější, než jde očekávat v budoucnu, neznamená to ale, že se bude proti spalováku míň vyplácet. 3

Ono i u všech titulků "Iluze lacinýho ježdění s EV končí" se člověk nakonec v poslední větě dobere k tomu, že to zatížení se týká VŠECH aut.
A jestli někdo bere jako klíčovej benefit dálniční známku zdarma, tak to na tom ještě nejsem tak blbě 3
10:51:30
19.11.2025
Sita
-> saskyn2: jj, tu ekonomiku provozu posuzuju podle aktualnich cen, vsechno ostatni by byla spekulace. Nejakej vyvoj se asi predvidat da, ale ja jsem ten posledni, komu by se to kdy darilo 3
10:47:46
19.11.2025
saskyn2
-> Sita 18.11.25 12:06:38: Hele jo, souhlas, jen bych měl výhradu k tomu „vsechno levneji nez by zvladnul spalovak“ jo to tak aktuálně je, protože spotřební daň tomu spalováku malinko kazí ekonomiku, vím že jako uživatele tě to ted nemusí zajímat, ale otázka je co bude až těch uživatelů bude už pro stát příliš. Už ted se začínají utahovat šrouby, prý budou rušit známku zadarma...
09:59:49
19.11.2025
Borderer
-> pavucina: A co se týče koupě? Liší se to nějak od klasických aut? SoH se dá třeba ověřit? Já mám asi největší vítr z těch baterek a v době, kdy sem hledal auto naposledy platilo pravidlo, že co bazar to podvodník.
09:44:14
19.11.2025
pavucina
-> Borderer: Tak na co to potrebujes je to uplne v pohode. Poruchovy to neni, jasne muze se stat jako se na pár kusech rozbila palubni nabijecka, ale to proste neovlivnis.

Dovoz z ciziny zalezi, ale docela se hodne vyrovnali ceny v cechach a Nemecku, levnejsi je Nizozemí, ale tam tech citig asi moc nebude. Jen pozor, byly dva stupen vybavy, financni rozdil asi zadnej nebude, ale rozhodne chces tu vyšši.

Jinak co o tom chces vedet, je to citigo v plný vybave s vyhrejvanym prednim oknem, rychle to topí, dáš D jako dopředu R jako dozadu, na B to jde ridit jednim pedálem. Zatačí to, jde tam dát stabik z dvojkový fabie, nejakej sportovni podvozek a je to motokára jak prase. Vecer to pichnes do zasuvky, ráno jedes nabiej jak jsi nastavil, nic neresis, proste jezdis.
09:34:36
19.11.2025
Borderer
-> pavucina: Dík. Já to uvažuju primárně na pozici třetího auta do rodiny. Bydlíme na periferii Liberce s dojezdovou vzdáleností všeho 5-6-7km s tím, že autobusové spojení je co dvě hodiny. Rozvoz dětí, doktoři, volejbaly atd. Nepotřebuju s tím jezdit neomezeně daleko, na to máme doma dospělý Volvo nebo Šmoulu.

Zatím sem ve fázi, že mne to strašně láká, ale vlastně o tom nic nevím. Tak se ptám tady a zároveň se vyhýbám EV skupinám, protože bývají plný fanatiků a já bych potřeboval nestranný názor. 3
Jestli hledat ve zdejším rybníku nebo se to sem tahá v lepší kondici a za menší peníze ze zahraničí?
08:33:31
19.11.2025
palinator
-> pavucina:
Obávám se, že Citigo tak i tak není auto, se kterým by se ti chtělo jet neomezeně daleko. 3
23:46:54
18.11.2025
pavucina
-> Borderer: Zrovna minulou středu jsem si dovezl "totálku" z aukce a dneska to az na zadní pásy jezdí, pracovne tomu říkám VOSA, lakovat to budu az po zime. Po 5 letech se vracim do citiga IV, kdyby nestálo co stálo, tak jsem si na zimu chtel koupi fabii I a strasne ji kurvit.

Je to trosku skok oproti Tesle model 3 perfomance, ale prachy jsem alokoval jinam.
V roce 2020 jsem koupil nový, za rok najel 35 tisic km, takze nejake zkusenosti mam. Je to nakupni taska okolo mesta s velmi dobrou spotřebou a temer zádnou udrzbou, jedine co se posere na každém je radící kulisa, která se dela v retrofitu a stoji 8k přímo od skodovky. Podvozkové dily stejne s normálním. Vlastne vsechno je stejné jako benzinové citigo, jen vytrhli spalovák, dali tam elektromotor, vodni hadice dopojili kolenama a hadicovejma spojkama a jezdi to. Dal bych za to 290tisic? asi ne, to bych si radsi koupil fabii III v pekné vybave, 1,0MPI, dal to do LPG a vim, že s tím muze jet vlastne neomezene daleko za velmi pekné penize. Ty 1,0MPI netrpi na kratke trasy... Ale jo, musim rict, ze od zari jsem v EV nesedel a je to super se do toh ovrátit ze spalovaciho auta, i kdyz je to jen citigo, tak proste to zapnes jede to potichu, klidek, bez smradu. Tesim se na to i kdyz to ma jen 61kW.
zvětšit Elektromobilita - obrázek od pavucina vložen 18.11.2025 23:46:54
14:50:40
18.11.2025
King
-> Borderer 18.11.25 13:42:25: Kolega koupil pro matku a max spokojenost...teda do okamziku, nez zacouvala do sirokejch vrat tak sikovne, ze dojebala i B-sloupek a oprava asi 100+ kKc. Inu, ridicak v 86 letech
13:42:25
18.11.2025
Borderer
Výkřik do tmy. e-citigo...má někdo nějakou reálnou zkušenost? Nebo jiný auto?
Hledám nákupní tašku co neopustí hranice krajskýho města v takový cenový relaci, aby to oproti trojkový Fabii v litrovým MPi dávalo ekonomický smysl.
12:46:09
18.11.2025
mishom
-> palinator 18.11.25 11:51:22: Kontakty sa chladia do kabla, preto byva max continuous current (pri lepsich datasheetoch) stanoveny podla prierezu kablu. No pre 32A pozeram, ze plno zasuviek ma aj tak 2.5mm min prierez, tak asi v pohode
12:20:54
18.11.2025
Sita
-> vhml 18.11.25 12:18:21: niceho jsem si zatim nevsiml, ale zase nejsem minno 3
12:18:21
18.11.2025
vhml
Tak ono maloktery auto umi vrzat vic nez O4
12:14:02
18.11.2025
Jarda/felda
-> Sita 18.11.25 12:06:38: Klasika, tesla má vymakaný pohony a infotajment ale ten zbytek je dost průměrný 1
12:06:38
18.11.2025
Sita
Tak mam za sebou prvni realnou zkusenost s BEV - Tesla 3 LR DualMotor 2019, vykon asi 258kW. Vylet cca 500km, CK-OVA a zpet. Auto kupovany jako ojetina v bazaru v CB, najeto cca 100tkm za 550tKc.

Kraticky subjektivni shrnuti (nic novyho pod sluncem): jeli jsme dalnicni rychlosti 130kmh, dobijeni neni absolutne problem, vzdy na superchargerech, nikdy nad ramec prestavky pro odpocinek, s ICE autem bychom staveli treba jinde nebo jindy, ale casovy zdrzeni by vyslo nastejno. Akcelerace brutal (vsechny ty naboostovany RS Octy, BMW, Audi, atd se najednou jevi jako prumerny auta 3), umi to dokonale to, o co se ICE auta snazi 100let: rychly, silny, tichy, plynuly a to vsechno levneji nez by zvladnul spalovak.

Podvozkove mi to jako TOP neprijde, kdysi me kamos vozil s BMW E91 a to mi prislo lepsi, ale nejsem zadnej velkej znalec, takze do toho nechci zabrusovat. Kazdopadne muzu udelat nejaky srovnani s O4: tady bych rekl, ze v celkovym dojmu ta O4 pusobi vic dospele, coz po takovym tom prvnim vyblbnuti a hlavne za deste v noci bylo docela markantni: O4 ma rozhodne lepsi svetla (full matrix vs nevim co, ale taky nejaka automatika), lepsi sterace (hlavne ta automatika) a celkove duveryhodnejsi praci asistentu.

Takze jestli je tady anketa, tak ja hlasuju, ze ICE je mrtvola 3

EDIT: jo a to jak se casto rika, ze Tesla je sracka, hrozny zpracovani, vsechno skripe, vrze, nic nepasuje, tak ja teda jsem si niceho takovyho nevsiml... Akorat se tomuhle konkretnimu autu zacina loupat volant, asi nejakej fail ve vyrobe, protoze to uz jsem videl ve vic videich na YT...
upraveno 11x, naposled 18.11.2025 12:21:46
11:51:22
18.11.2025
palinator
-> darklord:
Proč by nestačil? Svorkám to je jedno a odjištěný je to samozřejmě správně. To, že je ten můj prodlužovák z více důvodů nelegální, je ale na úplně jinou debatu 3
upraveno 2x, naposled 18.11.2025 11:52:43
11:42:28
18.11.2025
darklord
-> palinator: tak na 32A vidlicu snad ani 4mm nestaci, nie?
11:26:18
18.11.2025
vhml
Ja mam nabijecku pripojenou 5x6 protoze umi 22kW. Byt to teda neumi domovni jistic ani naftovej Passat 3
10:37:47
18.11.2025
palinator
-> darklord:
Dokud CYKY, tak proč ne. Když jsem ale kupoval H07RN, protože jsem chtěl kabel kterej se bude válet v trávě 24/7/365, tak už jsem si 5x4 v rámci skrblení nedovolil...

V zimě sice kolem něj roztaje sníh, ale ve finále mám spíš opakované problémy se zásuvkou 4x 32 A - hřejou se kolíke ve vidlici. Vidlice nová, zásuvka už má vyměněné jadérko (staropotřebný kus), ale hřeje se to pořád. Asi budu muset zásuvku koupit nějakou z tohoto tisíciletí.
07:00:30
18.11.2025
Borderer
-> King: Nepořídil sis ty BMW? To by byl snad pokus o mezidruhové křížení. 3
06:05:26
18.11.2025
King
Tvl, to pouzivate na rozvody nejaky "gumaky " po dedovi, ne?1 CYKY 5x2,5 ma prumer asi 11mm (a tu zlutou linku v izolaci jsem tam nedomaloval).
Jinak dle instalacni casti manualu se na 3f pripojeni da pouzit kabel cituji "1-6mm2 " cili jsou na svete zeme, kde se da 11kW box napajet legalne vlastne snurou k vysavaci1
upraveno 1x, naposled 18.11.2025 06:06:04
04:39:29
18.11.2025
ajok
-> darklord 17.11.25 10:36:01: taky mi prijde, jako by se to melo nabijet pres zapalovac1
10:36:01
17.11.2025
darklord
-> King: vypada to ako snura od vysavaca 40 ale asi som sam magor co daval na 3F minimalne 5x4 3
10:32:01
17.11.2025
King
-> Syny 17.11.25 10:18:39: Ne, ten kabel, co z toho provizorne cumi je kus 5x2,5 , co jsem dostal k tomu boxu od puvodniho páníčka, ale budu muset bohuzel natahnout par metru k nejblizsimu "fuseboxu " a ten zase predelat podle nejnovejsi mody. Na hovno, zlatej deasel!1
...ale jednofazovy napajeni to umi taky, ale pretezovalo by to tu fazi za limit solarniho stridace, takze by to zbytecne sosalo ze site, a to je zase nocni mura slunecniho kolenovrta.
upraveno 2x, naposled 17.11.2025 10:35:42
10:18:39
17.11.2025
Syny
-> King 17.11.25 10:16:41: To je pripojeny na jednu fazi?
Extreme Tyres