skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Superb
-> minno: Bylo to tak - nevím teda jak ke stáru, ale měl jsem dobově dva služební favority s nízkejma nájezdama a jednoho formana (toho od novoty) - a úplně jsem se na nich odnaučil kontrolovat olej. Na ryskách měrek bylo furt to samý..
-> Pavel P@nkáč 09.11.24 19:05:49: "favo motor" (742.136) mi medzi výmenami (10 tkm) nežral nič, ako som nalial po MAX, tak do ďalšej výmeny nekleslo (ani nepribudlo, ani nič).
742.12 po GO a s guferami na ventiloch mi bral okolo 0,6 - 0,8 litra na cca 10 tkm.
742.12 po GO a s guferami na ventiloch mi bral okolo 0,6 - 0,8 litra na cca 10 tkm.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: pravě že jsou nad víkem, tam by se to dostávat nemělo....
-> Pavel P@nkáč: Pripadne u CR muzou povolit gumenne krouzky okolo vstriku, pokud jsou vstriky pod vikem ventilu atd.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: asi se tam nafta dostává při častých regeneracích DPF. Krátké trasy apod.
Tak nafta taky maže ne?:)
Tak nafta taky maže ne?:)
-> Pavel P@nkáč: No to muze bejt dobrej pruser nafta v oleji...
-> Syny: to máš určitě pravdu dokážu si představit že dnes celkem běžná 0w20 bude určitě náchylnější na ubývání oproti třeba 5w40.
Ale znám i opačný případ kdy si pořidíl chlapík uplně novou Cupru 2.0 tdi a olej mu tam přibejval
zkoušel to reklamovat, tuším že dvakrát mu to trochu odpustili, to se mu nelíbylo že prej nebude mazat svůj novej vůz naftou, tak jim to tam nechal a koupil si novou Teslu 
Ale znám i opačný případ kdy si pořidíl chlapík uplně novou Cupru 2.0 tdi a olej mu tam přibejval


Ja tedy nevim jestli to je tema vodovejma olejema nebo cim, ale do Golfa jsem lil 5W30, menil po 15tkm, pri vymene jsem nechaval olej cca v pulce merky a do dalsi vymeny jsem tam nemusel dolejvat ani prd...
E: A to mi jeste teklo gufero na klice :)
E: A to mi jeste teklo gufero na klice :)
-> King: 2l na 30 000km není podle mě skoro nic, favo jestli ti žralo třeba 1l na 10 000km tak jsi mezi výměnama nemusel dolévat no, protože výměnu jsi dělal předpokládám po těch desetitisících km. To kleslo z max na min na měrce akorát. Ale jak tě znám jako kolenovrt s LPG jsi ty výměny oleje asi natáhl na víc Km. :)
-> Bukaj: Já jsem teď byl plný údivu, když jsem na jaře koupil mazdu (20 let stará malá atmosféra) na ježdění a u první benzínky koupil litrovku oleje protože jsem čekal že budu hned dolejvat, a první půlku jsem tam dal až teď na podzim po dalších 5k. 

-> Bukaj 05.11.24 12:34:09: Taky jsem popravde rozcarovanej, ze muj sluzebni Sup sosne aspon 2l na 30tkm mezi vymenama. A to je to jenom 150klokanova deaselova flotilovka. A to mam jeste kliku, protoze kolegum to zere i vic. Favomotor ve 105ce byl proti tomu megauspornej

-> Milan 136: to doufám, že se tak daleko nedostanu
-> Bukaj: jasný proto byl taky v přirovnání k embecku smajlík -> Milan 136: a co je na těch 147kw gufetech jinak že všechny 147 žerou? Jinak jo dává to smysl, kdyby to byly zapečený kroužky tak to nežere hned od nova.
-> saskyn2 05.11.24 08:43:47: To sice jo, ale je rozdíl, jestli 40 let starý motor sežere 0,8 litru oleje na 10 tisíc km do (respektive 5 tisíc a 60 let u MBčka) nebo 5 let starý motor sežere na stejnou vzdálenost dvojnásobek...

-> saskyn2 05.11.24 08:42:17: Tak výrobce to asi bude vědět nejlépe. Je to čerstvá informace z poslední technické konference.
-> Bukaj 05.11.24 00:48:32: Protože tam je trochu kratší interval výměny

-> Milan 136 05.11.24 07:49:41: Jako že na 147kw se dávali jiný gufera? Ty 147 padaj, říkal to i kámoš co prodává nový motory z testovaček a dost pochybuju že by někdo jen kvůli guferum kupoval celý motor, ale všechno je možný. Osobně bych sázel spíš na podobný problém co měly 135kw s kroužky, ale jsou to relativně mladý auta takže s tímhle nemám naštěstí zkušenost.
-> Milan 136 05.11.24 07:49:41: Asi to je ten motor, v ORV má: ACDTUAX11
-> Milan 136 05.11.24 07:49:41: To je slušná tolerance. To bych dolil ročně 10 litrů oleje a furt by to bylo v normě.
-> saskyn2 05.11.24 00:04:11: Tím to není.
-> gim 04.11.24 20:58:47: Je to motor DTUA?
Pokud je to nad povolenou hranici 0,5l na 1000, tak se mají zkontrolovat/vyměnit gufera ventilů.
-> gim 04.11.24 20:58:47: Je to motor DTUA?
Pokud je to nad povolenou hranici 0,5l na 1000, tak se mají zkontrolovat/vyměnit gufera ventilů.
-> Syny 04.11.24 21:58:32: Já mám předepsaný 0W-30 u motoru, který vychází z dob, kdy se tady po prašných cestách proháněly koňmi tažené kočáry. Nepřijde mi tedy, že by to byla u dnešních motorů nějaká katastrofa.
-> saskyn2: Až na to, že do embéčka ani jiné škodovky jsem mezi výměnama nemusel žádný olej dolévat...

Ty 147 mají hliníkový blok jak embéčko, tak to má stejnou spotřebu oleje, co se divíte



-> Syny 04.11.24 22:43:56: Nemyslím si.
-> Milan 136: Mam se taky bát?
Má to hromadu katalyzátorů, senzorů, poklice na alu kolech, olej jako vodu, vše aby to mělo co nejnižší emise. A pak to žere olej po literech a je to ok

-> Matthes, záškodník z TechWebu: To asi jo, protože kdo ví jestli to vůbec má kontrolku hladiny oleje, když to nemá ani kontrolku hladiny ostřikovačů 

-> Syny: No hlavne to kontroluj obcas, at se pak nedivis...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No, doufám, že mě nečeká něco podobného. Vlastně ani nevím kolik to teď bere oleje mě. Z té 0W-20 mám trochu strach 

-> Syny: Hele ty transity žraly ze začátku asi litr na 3000 km. Teď se to trošku uklidnilo, asi jak se zaběhávaj... Borci s nima maj vesměs tak 30 - 40 Kkm.
-> gim 04.11.24 20:58:47: Ty sis nevšiml, že do novejch transitů, co má Jirka, Mára a další, kupuju co měsíc 3 kanystry po 5 litrech?
To je moderní trend - netěsný pístní kroužky, malý ztráty, "dobrý" emise.

-> gim 04.11.24 20:58:47: Jakože na dlouhej interval (30 tkm) doleješ 5l ?
To je slušnej mazec...

-> gim 04.11.24 20:58:47: Všechny 147 žerou
S3 2.0TDi Evo 147kw je normální aby nové auto sežralo, během 15tkm přes 2l oleje? Přijde mi to celkem dost. 2l už jsem dolil a vypadá že tam dalšího min. půl litru opět doleju. To abych na sluzebky začal vozit kanystr s olejem 

-> Jirik_Tuňák1983: takhle se někdy hlásí mechatronika před smrtí, na audi mě to taky někdy dělalo, potom se měnila, ale uplně jiný automat než je v supu....
Hmm tak jestli tu spojku nikdo nikdy nedělal, tak možná už se hlásí..doporučil bych VAG diag, ohledat opotřebení spojek, případně se pokusit udělat kompenzační nastavení..bůh ví jestli to něčemu pomůže. Ale jinak se to ověřit prostě nedá. Jestli to na původní spojky najelo skoro tři kila tak je to ale supr, kam se hrabe hjondeee...
-> 11mAjA11 24.10.24 19:53:16: Skoro tři kila.
Záleží kolik to má reálný nájezd, v jakém režimu s jakým řidičem a servisní historií. Není tam možnost diagem udělat základní nastavení? Kompenzaci opotřebení spojek nebo něco takového ? Event. ověření % stavu opotřebení spojek ?
Superb 2 konby 4x4 DSG, 2013. Při zařazení zpátečky má vůz cca 3 vteřiny prodlevu, než se rozjede. Je to předzvěst něčeho?
-> MOLSO 25.09.24 20:28:39: Nevim jak si představuješ že vyměníš pohon čerpadla, jestli myslíš omletej šestihran, tak to je polovičatý řešení, je totiž vyjebaná díra i v tom vyvažováku. A to se modli aby ten vyvažovák byl hnanej ozubenejma kolama, nevim jak škodovky, ale první vw to měli hnaný ještě přes řetěz a to se vyjebalo a nedalo se to koupit protože v novějším provedení to nahradili ozubenýma kolama a tak se dával celý vyvažovák asi za 40t
Ale škodovka možná dostalal tyhle motory později, tak už tam asi budou kola snad.

-> Bukaj 25.09.24 20:18:04: ale prd. Čidlo dobrý, mechoš špatny
Čidlo s opačnou funkcí měla snad naposled Felicie co si pamatuju. Tady musíš kabel ukostrit, aby si oblbnul budiky.



Čidlo s opačnou funkcí měla snad naposled Felicie co si pamatuju. Tady musíš kabel ukostrit, aby si oblbnul budiky.
-> Bukaj: v podstate netuším, môže byť, že blbne. nové vyjde na 3 - 4 €, dám tam nové.
-> MVM: nevadí, aspoň som na to prišiel sám
Zajtra zhodím vaňu, vymením pohon čerpadla, vyčistím vaňu, sací kôš a budem kludne spávať, že som spravil všetko pre to aby to šlapalo
-> MVM: nevadí, aspoň som na to prišiel sám

Zajtra zhodím vaňu, vymením pohon čerpadla, vyčistím vaňu, sací kôš a budem kludne spávať, že som spravil všetko pre to aby to šlapalo

-> MOLSO: Ano přesně. Jsu kokot to jsem ti taky mohl včera rovnou napsat. Jen jsem mel z práce myšlenky napůl jinde..

-> MOLSO: Takže bylo vadné čidlo?
Záhada pipajucich budíkov vyriešená
snímač tlaku oleja má opačný zmysel... Po dosiahnutí tlaku ukostrí

-> MOLSO: A není to tak, že když jednotka nemá signál od čidla, automaticky to vyhodnotí jako chybu tlaku oleje a tedy rožne kontrolku?
-> castrol 24.09.24 21:12:45:
-> castrol 24.09.24 21:12:45:

Řekl bych, že se o nízkém tlaku dozvídá stále, ale jen při vyšších otáčkách informaci poskytne řidiči. Jaký je tam druh senzorů, netuším.
-> MOLSO 24.09.24 19:13:49: pouzi manuál
-> Milan 136: čidlovy kabel bol uplne odpojeny a nemal moznost sa ukostrit aby zoplo signal nedostatocneho mazania a aj tak to po zdvihnuti otacok pipalo ze nema tlak, aj ked tam boli podla mechanickeho budika 3-5 bary.
Pod vekom ventilov som pozeral zaslepky na vahadlach ci nie su vypadnute, vacka ma trochu obdrate palce, zdvihatka vyzerajú slušne.
Šesťhran náhonu mám v pláne vymeniť a rakisto vyčistít sací kôš a vaňu.
-> MVM: ale ako sa palubka dozvie o nízkom tlaku keď je čidlo tlaku oleja odpojene ?
Pod vekom ventilov som pozeral zaslepky na vahadlach ci nie su vypadnute, vacka ma trochu obdrate palce, zdvihatka vyzerajú slušne.
Šesťhran náhonu mám v pláne vymeniť a rakisto vyčistít sací kôš a vaňu.
-> MVM: ale ako sa palubka dozvie o nízkom tlaku keď je čidlo tlaku oleja odpojene ?
-> COL: Jo je to přesně tak, je tam pod 1500ot potlačená kontrolka aby to lidi nestresovalo poblikáváním jak u š120l. Zrovna to BSS je strašná sračka, mazání to byl častý konec těhle motorů ještě v dobách kdy to nebyl veterán. Se spíš divím že se ještě nějaký dožilo dnešních časů.