-> bouchy 20.06.19 10:01:43: skladovevozy.seat.cz/sl-c
z/.../list?mgb=430_Le...
Právěže platformě to je oktávka, byť trochu zkrácená. Víceméně je to stejně velký jako Scala. Nejsem moc zastánce kombíků, ve výsledku se do toho oproti sharanu vejde úplný hovno a celej rok se tahá prázdnej kufr a pro všechno se musím ohýbat až dozadu. A dovolená se nechá řešit nějakou rakví na střechu.
1.5TSi mám ve služebáku. Jako jede to tuze hezky, ale to tankování je smutnější. Byť s tím jezdím jak se na služební auto sluší a patří. Takže to žere 7+. Nevím kolik to žere normální volnou jízdou. Možná to oproti litru bude podobný ale s výkonovým potenciálem.
-> Milan 136 20.06.19 09:55:12: já jsem na to právě taky žádný servisní stížnosti nenašel.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Seat Leon
-> vhml: Po nastartovani a obcas i na volnobehu (at teply nebo studeny) je cejtit, jak motor nejde hladce. Lehce vibruje cely auto. Ne ze by sel nepravidelne, to ne, ale proste cely se to tak podivne trese. Po zapnuti klimatizace se zvuk motoru zmenil tou zatezi od kompresoru a zdalo se mi, ze ma co delat, aby to na volnobehu vubec utahnul + se vibrace trochu zvetsily. Zvuk toho motoru je silenej a (ne)odhlucneni ty Fabie tomu tedy asi moc nepridava. A na jizdni projev jsem si taky musel zvykat a jeste si na to vlastne nezvyknul, ale to je mozna subjektivni pocit po presedlani z dvoulitrovyho TDIcka. Kdyz na to slapnes, tak to na nizsi rychlosti docela i jede, ale az ve vyssich otackach (opet asi zvyklost najinaci jizdni projev z TDIcka, takze brat s rezervou), ale na dalnici to tedy moc motor neni. Jestli s tim nekdo lita v jeste tezsi Octavii po dalnicich, tak je slusnej masochista... Na dalnici jsem zustal vpravo za kamionem a pak ho chtel predjet nez me dojede vlacek osobaku vlevo, pedal oprel o podlahu a nez se to rozhejbalo, tak jsem byl vedouci kolony. Od nejakych 120 dynamiku necekej. Kdyby to auto melo najeto 200 tisic, tak si reknu, ze ten motor ma uz proste dost, ale vzhledem k tomu, ze ma najeto 9 tisic, tak tedy nevim nevim...
-> Milan 136:
Viděl jsem díru ve svodech jak kráva.
Viděl jsem díru ve svodech jak kráva.

-> vhml: Podle varianty výkonu - akcelerace asi nic moc (teda pokud ji člověk potřebuje 2x za cestu, protože všude kolony). Když se tomu dá napít, jede. Ale ne za štyry. Na vlastní ucho potvrzený trrrrrrrrn.... zvuk jak z Wartburga při vyšších RPM, to taky všude píšou. Tobě s motorismem v každém záhybu
bych spíš radil nějaký ten větší motor. Btw, pokud jsem hledal na stránkách seatu, tak leony v litru svítily dva a ne za 300, ale cca 400-500. Nějak neumím leon (platformově, konc.) zaradit. To je Rapid Spaceback, Když bych přijal přidpoklad, že Rapid=Toledo. Krom toho wiki je hodně zastaralá, i EN.

-> vhml 20.06.19 09:39:48: Ty litry už nějaký pátek jezdí a problémy žádné. Sem tam nějaká škrtící klapka, ale to je závada pružiny v klapce, to moc se spolehlivostí motoru nemá společného.
-> Syny 20.06.19 09:49:27: já jsem si tím právě ještě nejel. Kolega to má v Oktávce, lítá s tím po celý Evropě a chválí si to.
A co to dělá nebo nedělá?
A co to dělá nebo nedělá?
-> vhml 20.06.19 09:39:48: Momentalne mam nahradni auto Fabii s 1,0TSI a koupit si tuhle motorizaci do vlastniho auta, tak bych byl hodne smutnej kazdy den. A to ted nemyslim jako nejaky hospodsky kec "jsou to vsecko srace", ale ten projev toho motoru je fakt strasnej a to ma najeto 9000 km !
Jaký máte recenze na Leona? Přemejšlím, že bych přestal provozovat starý sráče konečně si jednou koupil nový auto ( Skladovku/předváděčku ) a u Leona mi to obecně vychází pomalu o 100tisíc levnějš než Okta a hlavně se to nechá sehnat krátký.
I v nejsociálnější výbavě to je alternativa k oktávkovýmu Ambition plus a s 1.0Tsi se nechá koupit skladovka za 300.
Tuší někdo v čem se liší výbavy oproti běžně udávanejm věcem? Podle fotek má třeba ta socka ultra hnusnou řadičku , ale to je výměna za pár korun. Jedničkový Fabie ale třeba výrazně lišila i odhlučněním, tak jestli tady jsou i takové rozdíly. Nebo je to skutečně jen o výbavě? Nebo jestli to má já nevím třeba i lepší tlumiče atd. Jezdil jsem o víkendu novou Scalou a tuze se mi líbilo jak to žere díry a rozměrově je to auto akorát ( prostornej vnitřek s menším kufrem ).
A co ten 1.0 TSi? Bude to spolehlivý? O výkon strach nemám.
I v nejsociálnější výbavě to je alternativa k oktávkovýmu Ambition plus a s 1.0Tsi se nechá koupit skladovka za 300.
Tuší někdo v čem se liší výbavy oproti běžně udávanejm věcem? Podle fotek má třeba ta socka ultra hnusnou řadičku , ale to je výměna za pár korun. Jedničkový Fabie ale třeba výrazně lišila i odhlučněním, tak jestli tady jsou i takové rozdíly. Nebo je to skutečně jen o výbavě? Nebo jestli to má já nevím třeba i lepší tlumiče atd. Jezdil jsem o víkendu novou Scalou a tuze se mi líbilo jak to žere díry a rozměrově je to auto akorát ( prostornej vnitřek s menším kufrem ).
A co ten 1.0 TSi? Bude to spolehlivý? O výkon strach nemám.
-> ogi 10.06.19 13:52:28: mann je rozšířenej nebo pak purflux, ideál bude origo z autorizáku podle vinka 

Jo Jiriku, dle taty uz je to natolik stary, aby me to mohl sverit. Resp. uz to po mne chtel i vloni, ale to jel nakonec do autorizaku.
Suri: Dik za radu, poresim dily jinde.

Suri: Dik za radu, poresim dily jinde.
-> ogi: dal by som MANN
-> ogi 10.06.19 14:01:44: Na 2,5 roku starým autě budeš šmudlat volej doma? Co to má bejt? 

Já si necham poradit, když už jsme to tu nakousli. TAm co chci objednávat mam na výběr Meyle, Delphi, BluePrint a Bosch. Na ostatních autech, co jsou doma (P 106 1,5d 1995, Xsara Picasso 2,0Hdi 2001 a Leon 1M 1,9TDi 2000) dávam palivák a oleják Meyle nebo Delphi, ale jsou to starý olítaný vrány. Ten Leon je 2016 a mají na něm naši najeto cca. 35tis. km. Tak radši kvalitnější díly, proto se ptam.
-> ogi: ja osobne bosch filtre nemusím ale radšej to nekomentujem
Budu dávat i origo VW olej. Kdo dělá filtry do prvovýroby? Tam kde beru origo fitr(rozuměj v obalu VW) nemá? Chtěl jsem dát olejovej i palivovej Bosch.
-> ogi: dal by som origo filter
-> suri: Dík za radu. Takže můžu objednat díly a s chutí do toho.
-> palinator: v A6 je zvrchu , jeden taký šrot servisujem , 2013 140kw , z filtra 03N115562B ti zostane jedna gumička ktorá sa dáva na vypušťák keď je zospodu -> ogi: je zospodu a v strede má plastový vypušťák , ten vyskrutkuj , vytečie ti olej z filtra a potom až celé vičko , a prikrútiť namazané a opatrne aby si nepoškodil gumičku
-> ogi:
Vypadá to tak. Tenhle motor má už vodní intercooler, tak se jim vložka nahoru nevešla.
Vypadá to tak. Tenhle motor má už vodní intercooler, tak se jim vložka nahoru nevešla.
OK, dík moc. Takže jsem blb a příště nebudu línej sundat kryt.
Takže v podstatě to těleso filtru, na který jsem zvyklej z mojí rotačky 1,9TDi v Leonu 1M je tady dole a otočená víčkem dolů. Já právě co se týká koncernu zamrznul tak v roce 2005.




To jo, až budu měnit olej. Teď se mi nechtělo dělat nájezdy a sundavat kryt. Ale vzhledem k tomu, že tam je filtrační vložka, musí se měnit horem. Našel jsem video na yt, ale je to verze 77kW a je tam toho podstatně míň.
-> ogi:
A co to zkusit zespoda?
A co to zkusit zespoda?

Pánové, může mi někdo, kdo už měl tu čest napsat, kde mam hledat olejový filtr? Asi jsem debil nebo slepej, ale nevidim ho. Co se tam musí odstrojit, abych se na něj dostal? Díky
Je to Seat Leon 5F(3. gen.), 1.6TDi, 81kW(motor CXX), 2016
A tímto se omlouvám všem autům, o kterých jsem někdy řekl, že maj na hovno přístup k olejovému filtru...
Je to Seat Leon 5F(3. gen.), 1.6TDi, 81kW(motor CXX), 2016
A tímto se omlouvám všem autům, o kterých jsem někdy řekl, že maj na hovno přístup k olejovému filtru...

-> Jirik_Tuňák1983: Pardon, smazal jsem komentář, protože mi přišel příliš útočný 

-> kpt.Budha 24.04.19 21:23:14: Nebude, protože jakmile se mi něco nelíbí a necítím se v tom dobře (nechytne to na první dobrou), tak to může jezdit sebelépe.
-> krtecek: tak havarijka 2000 a 8000 je celkem rozdíl ne?
navíc tam záleží na spoluúčasti bonusech atd. Al e jak říkám některé pojišťovny to zohlednění některé ne.

-> saskyn2: tak je to F1 2000 1,4 16v
..ale třeba na toho Leoša jsem se ptal kolik by to koštovalo..a zase.. 2tis povinný a 8tis havarijní včetně gapu (skla, počasí, vandal..)

-> krtecek: tak 2000 asi není na moc drahý auto. Na tu oktu která byla ohodnocena na 300t myslím platila 10t včetně povinného. Některé pojišťovny slevu mají některé ne.
-> saskyn2: já mám pojistku 2000,- ročně...a nepamatuji se, že by se mě ptali na zabezpečení....ale třeba u novějších aut ano

-> krtecek: Hele pojištovny na to většinou dávají slevu, takže třeba mojí paní jsem to montoval taky, litr ročně dolu.
elektronický jsem myslel, třeba pomocí mobilu...Carl Droid nebo tak se to jmenovalo..to se mi líbí...a opravdu...za posledních 10let jsem neslyšel, že by to chtěl někdo někde domontovat...já to mam v F1 z výroby...tehda jsem ještě pracně dělal díru do černýho tapecí co jsem měnil...a od té doby jsem o tom neslyšel...zamklé jsem to měl snad 3x když jsem koupil auto
-> Milan 136 24.04.19 10:00:58: taky si myslím, že kvalita bude hodně podobná
-> krtecek 24.04.19 09:55:55: vnější vzhled se mi líbí, teda samo ve vyšších výbavách. Ale ten interier už ne. Víš jak, tisíc lidí, tisíc chutí.
-> krtecek 24.04.19 09:55:55: vnější vzhled se mi líbí, teda samo ve vyšších výbavách. Ale ten interier už ne. Víš jak, tisíc lidí, tisíc chutí.
-> krtecek 24.04.19 10:15:40: elektronický zabezpečení - to je takový to, co dokáže vypnout rušička koupená v Číně za 30 USD? 

-> Milan 136: mne sa páči OIII FL , ale netuším aký motor , uvidíme koľko toto moje vydrží
-> suri 24.04.19 10:03:07: Ano, odvrtat a vyřezat ten plast je paráda.
-> krtecek 24.04.19 10:15:40: Každý druhý auto
-> krtecek 24.04.19 10:15:40: Každý druhý auto

-> krtecek: málo ale sem tam hej , sem tam chce niečo poisťovňa , sem tam aj zákazník , v ofiko doporučenej cene na KODIAQ , KAROQ a podobne kde je to na dlhšie a stojí to 350€ , tak za to mám napríklad VAM R1
-> krtecek 24.04.19 10:15:40: Ty jsi něco vysadil? 

-> MATTESS 24.04.19 09:29:24: Přesně tak, displejů a obrazovek si užijeme až moc jinde.
-> Milan 136 24.04.19 10:00:58: On asi ještě furt nepochopil, že vylisovanej kus desky s naroubovaným madlem fakt není vrcholný designerský počin.
-> suri: dneska si ještě dneska někdo montuje construct?? bych to už nechal hlídat elektronicky
-> Milan 136: na Leone je top montáž Constructu a urobenie ementálu z držiaku tunela
-> krtecek 24.04.19 08:41:25: Lidl kvalitě O3?
Ten Leon na tom není o nic lépe, kvalita materiálů v interiéru je srovnatelná, ne-li horší.
Přesvědčil jsem se o tom u kolegovo 5F. Napřed jsem měl venku tunel na montáž Constructu a pak celou přístrojovku.
Ten Leon na tom není o nic lépe, kvalita materiálů v interiéru je srovnatelná, ne-li horší.
Přesvědčil jsem se o tom u kolegovo 5F. Napřed jsem měl venku tunel na montáž Constructu a pak celou přístrojovku.
-> MATTESS: vzhled ať už venkovní nebo vnitřní je to, proč jsem se o Leona začal zajímat...mě se líbí festovně...nemám rád tuctové věci :)) tak zrovna takový detail s pásem jsem si nevšiml, ale když jsem jel v 92kw verzi, tak mi to ani nevadlo, pokud to tam bylo....a ano 110kW má sice vypínání válců, ale z hlediska výkonu je to 100a1...troufám si tvrdit, že někdo přijde i na to jak beztrestně tu funkci vypnout..je to TOP benzín motor když nechceš 2.0 Cupru. A ten digital štít bych chtěl už jen z principu té moderny...když to tam člověk může mít tak proč ne...beru to jako nějakej znak toho lepšího luxusu
stejně jako elektrickou brzdu

-> saskyn2: ono je to aj o cene , dva roky dozadu som videl cca 20 OII rôznych rokov výroby cenovo od 6-10000€ a nekúpil by som ani jednu , nakoniec sa zobral CEED 2013 a chlap je spokojný , mám známeho u korejca a tiež objednal novú OIII /4x4 DSG za bratru cca 30tis eur čo je bláznovstvo/ , ale sám už niektorým veciam v koncerne čo sa týka spracovania aj spoľahlivosti nerozumie ... Ono stratíš ilúzie keď vyberieš z 2014 Golfa panorámu a nemáš ju už kde osadiť pretože rám strechy je instantný ako lemy na felicii po 20 rokoch a podobné chuťovky
nemám foto ale takto podobne to vyzeralo , a majiteľ bol nadšený
v užívateľských veciach , dizajne aj spracovaní je koncern asi naj z týchto áut , ale kvalita klesá kdesi do prdele , konečne sa im aspoň tie motory nesypú lebo tie medziobdobia boli veľká bieda
nemám foto ale takto podobne to vyzeralo , a majiteľ bol nadšený
v užívateľských veciach , dizajne aj spracovaní je koncern asi naj z týchto áut , ale kvalita klesá kdesi do prdele , konečne sa im aspoň tie motory nesypú lebo tie medziobdobia boli veľká bieda
-> krtecek: nelíbí se mi vzhled jako takový a dost mi vadilo nemožnost výškově posunout horní ukotvení bezp. pásu. Těch 110kW je s vypínáním válců, ne? To bych mít zrovna nemusel
Jinak co jsem zatím jel, tak mi ten display neseděl a byl jsem raději za klasiku. Je fajn ta možnost různého nastavení, zobrazení, ale to koukání na obrazovku mi stačí v práci

Jinak co jsem zatím jel, tak mi ten display neseděl a byl jsem raději za klasiku. Je fajn ta možnost různého nastavení, zobrazení, ale to koukání na obrazovku mi stačí v práci
-> Jirik_Tuňák1983: no většině lidí to je u prdele ze startu..jak objeví to kouzlo tak nechcou jinak...a nevím co jsi četl za recenze ty, ale já jich četl x zrovna na toho leona a jediný mínus oproti ostatním byl o pár zanedbatelných litrů menší kufr..jinak nic
ale je to věc názoru...

-> Jirik_Tuňák1983 24.04.19 09:05:23: Mluvíš o většině co si kupuje nový auto nebo o většině co o tom jen teoretizuje na těch internetech?
Zrovna ten digi štít z toho dělá úplně jiný auto, třeba v B8 která se dělá s obojím je to nejlíp vidět. Nechápu že je někdo schopnej si zrovna za tohle nepřiplatit a pak čumí někam po navigaci jak tatar, popřípadě se projede v něčem co to má a za dlouhý peníze nechává dodělávat.

-> krtecek 24.04.19 08:41:25: Většině lidí, které znám, jsou nějaký displeje úplně u prdele. A co se nám nelíbí, zajeď si dolů na ty dva obrázky a nechtěj po lidech, aby se opakovali.
Jinak taky: -> U-Geen 24.04.19 07:06:15:
Jinak taky: -> U-Geen 24.04.19 07:06:15: