u naftove jsem zavedl - na stridacku odsati a po dalsich 15tis.km vypusteni, u 1.8t to taky asi zavedu, ale s intervalem 10tis.km, jen jestli se mi tam povede z vrchu ten filtr
-> vhml 28.06.21 09:55:33: trebas u moji 4koly mam 6 vrutu (melo by byt 8) a 5 sroubu - ochranny plech, nejhorsi sundat velkej plech a nedojebat plasty... v lete to jde, ale v zime vse praska :/
No já si včera připravoval škodovku na technickou a když už jsem to na jámě otíral hadrem a předtím zjistil, že měrka oleje ukazuje už dost pod minimem, že to po těch několika letech zase vyměnim, protože u škodovky to snad ani není práce.
Špunt jsem povolil lehce, filtr jsem povolil rukou, nalil 4 litry oleje, otřel šusplech a hotovo.
Taková lahoda když nikde nic neteče, člověk není zasranej jak debil a ke všemu luxusní přístup.
Je až s podivem, že ten olej na těch autech málokdo měnil kdy měl, když to jde tak snadno.
-> 11mAjA11 27.06.21 18:50:54: jj, treba kolega rika, ze japonci to takto nemaji... a k tomu dratu, tim jsem v zivote snad nic neopravil u niceho :), spis izolepa a zdrhovacky :)
-> saskyn2: Tak protisluzba samozrejme, ale hlavne to bylo mysleny jakoze mi jinymi slovy rekl, ze to on nebude delat, protoze je to dost pakarna a ze jsem si nemel kupovat 4x4. :-D
-> StepaNoFUN: Tak tam předpokládám nějakou vzájemnou protislužbu. Já taky takhle občas opravuji kámošovo F1, on mi zase poradí s kotlem.
Jinak k Jardově otázce co člověk má chlastat, já mám ted 3 pivo a měním olej a trochu mě překvapilo asi 10kg bláta na plastu pod motorem, ale jinak fajn nedělní večer
-> saskyn2: Mě bylo řečeno - až Ti odejde spojka, tak to přivez. Udělám Ti tady místo na jednom zvedáku, řeknu Ti co a jak a až si vyndáš přední nápravu a podobný pikačoviny, tak Ti půjdu pomoct. :-D
-> 11mAjA11: já třeba tyhle starý verky dělám nerad. Je to vždycky všechno strašně zasraný člověk má ruce jak negr, nic nejde pořádně povolit...raději dělám čistý věci třebaže složitý u kterých musíš přemýšlet. A konkrétně se spojkou na 4x4 se vůbec nedivím tomu Jardovymu kámoši že ho s tím poslal do prdele, já bych to taky nedělal... ted mě čeká setrvák dsg 4x4 a ač je to oprc a radost z toho nemam, tak to udělám raději než O1, aspoň to ty lidi normálně zaplatí a nemyslí že jim budu dělat spojku na 4m za 3000...
Mě nejde o to jestli to spadne nebo nespadne, mě jde o to že posuzujes komplikovanost toho auta podle toho že to mastis v podstatě na zemi. Toto není objektivní měřítko bohužel, je to auto vyrobené v počítačové době a k opravě bohužel nestačí kladivo, šroubovák a kus drátu jako u 120 či žigula..bohužel je to poplatné době vzniku vozu a doby, kdy si ty auta lidi doma mastili sami jsou holt pryc..mě se na těch autech třeba dělá dobře, vím co a jak, co bude zader a co půjde lehce, Ovce, Golf IV, Passat B5 / 5.5, Sup 1, to sou auta co se týče mechaniky jednoduché, když se zjebe elektrika může to být problém, ale ne neřešitelný (nebavím se o tom že ti chcípne jednotka někde na cestě v úplne prdeli světa, to se stává tak málo že je to až skoro zázrak..). Prostě každý krám má svá specifika a je třeba to prostě tak brát..
Jinak kamos to nechtel delat v servisu a rikal, ze na zemi se do toho nemam ani poustet... :) ale zas jak bych to opravil treba v albanii, kdyz bych to nemel nacvicene... :)
nevite teda, co by na tech budikach vse nechodilo? jako ja mam na 2,5 gen 3 gen z RS a neukazuje mi to otevrene dvere a neupozorni na rozsvicena svetla pri opusteni vozu, jinak mi funguje vse
-> Jarda - zrušená registrace 21.06.21 08:56:29: jo, ta 4kola si nehrabne. Nevim jak u octy, ale rozjizdet se Sharanem je vcelku kumst. Bud to má turbo vyfoukly a je rado, že se to nejak rozjede, nebo se nafoukne a zacne to hrabat. Netrenovanej clovek ma dost problem se s tim rozjet nejak inteligentne, kdyz je to treba do kopce apod.
I spojka zabirá dost zprudka, ale to je tím, že vlastně přitlačák je ještě VW ale spojkový ložisko a dál, už je Ford.
-> Syny: Viz -> SO545 20.06.21 21:56:09: , druhovýrobní setrvačníky prý často mají podstatně menší trvanlivost než origa. Takže čekám, kdy to přijde na 9-3SC, protože tam dvouhmotu měnil ještě kolega, musím se ho zeptat kdy přesně.
-> Syny 20.06.21 21:30:16: predpokladam, že to dělá na 1.8T. Tam ta dvouhmota netrpí jak u nafty. Při 300t jsem ji tam nechával, teď mám najeto 400 a nepozoruju, že by byla nějaká marná.
-> SO545 20.06.21 21:56:09: jj, taky to tak vidim, pro lamelu to je na setrvaku ok, pritlacak je trochu vydrenej... kdyby se na tom delala spojka jak na felde, tak necham preoblozit lamelu za 600,- promaznu spojkovy lozisko a bylo by, takhle dam teda toto: autodilos.cz/autodily/...
/sada-spojky-16649234
Menili sme na bratovom aute u nas v servise dvojhmotu a zakukala velmi skoro....uznana zaruka a vymena ...ale aj tak nepotesilo... Stara mala nalietane cca 600000km uz ju bolo pocut. Ta nova nedala ani 50000km...ale netvrdim ze je to pravidlo. Skor sa moze stat.
Ak je zotrvak vo fabrickej tolerancii a stav plochy pre lamelu v poriadku tak by som ho nechal ako je.
Nevim no, ja bych nespekuloval a nova spojka = i nova dvouhmota. I kdyby dvouhmota tedko jeste jaks taks sla, tak kolik najedes na novou spojku? 250-300 tkm? Jak asi bude vypadat ten setrvak byt v pulce tehle zivotonosti?
-> Milan 136 14.06.21 10:41:30: a co to je za znacku ATE nebo TRW? nebo musim do autorizaku, jeste jsem zjistil nic moc manzetu vnitrni pravou na poloose - tam mam poloosu trubkovou.
Co dat za znacku prednich brzd hadicek na o1 1.8t 4x4? Obe mam nalomene pod tim ochrannym plastovym krytem a pritom trubky mam jak nove... ( ty hadicky jsou docela dlouhe)
-> Milan 136 24.05.21 23:08:26: tak to byla nejaka trubka, prev musela ven a bylo to za 4k, odtahl to do servisu v Jihlave pritelkyne otec, dnes se mozna dozvim vic....