skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
09:55:11
29.08.2024
29.08.2024

Milan 136
-> Bukaj 29.08.24 09:52:20: Tohle je bohužel "normální".
09:54:28
29.08.2024
29.08.2024

Bukaj
Pohled do sání

09:52:20
29.08.2024
29.08.2024

Bukaj
"Ventil" z druhé strany:
09:50:16
29.08.2024
29.08.2024

Bukaj
Hned za klapkou je cosi - asi nějaký podtlakový ventil - co je zahumusené už dost a pochybuji, že to ještě funguje. Je to připojené asi na nějakou větev výfukového potrubí - podle nerezové trubky a podle toho, že v té trubce a přírubě za ní je karbon sušší - vypálený?
09:46:56
29.08.2024
29.08.2024

Bukaj
...respektive za klapkou:
09:45:00
29.08.2024
29.08.2024

Bukaj
-> saskyn2 02.08.24 00:20:55: Tak jsem dneska shodil víko vačky a moudrý z toho nejsem, takže pár dotazů:
Na první pohled nevypadá, že by byla "probroušená zdvihátka", jak tu zaznělo. Takže se obávám, že bude spíš podpálený nějaký ventil?
Tomu by odpovídalo asi i to, že je příšerně zakarbonované sání - vrstva místy až centimetr a odlupující se kusy
Sací hadice od intercooleru? (nebo odkud to je, TDI neznám) je poměrně čistá, jen mastná od oleje, první stopy karbonu se objevují ve škrticí klapce:
Na první pohled nevypadá, že by byla "probroušená zdvihátka", jak tu zaznělo. Takže se obávám, že bude spíš podpálený nějaký ventil?
Tomu by odpovídalo asi i to, že je příšerně zakarbonované sání - vrstva místy až centimetr a odlupující se kusy
Sací hadice od intercooleru? (nebo odkud to je, TDI neznám) je poměrně čistá, jen mastná od oleje, první stopy karbonu se objevují ve škrticí klapce:22:07:11
16.08.2024
16.08.2024

Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 16.08.24 21:25:38: kdyby netěsnil vstřik tak to bude hulit
tohle nezakouří 
tohle nezakouří 
21:25:38
16.08.2024
16.08.2024

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Nemuze ta pena jit ze vstrikovacu? Jak je to tam zapojeny? Vis, jakoze by kompresni tlak zpetne proudil pres netesnici vstrik a dostavalo se to do vratky...
21:23:39
16.08.2024
16.08.2024

Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 16.08.24 21:20:07: vypadá to tak 

21:20:07
16.08.2024
16.08.2024

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Tyvole takze fakt cerpadlo v prdeli?
20:41:33
16.08.2024
16.08.2024

Jarda/felda
-> Jarda/felda 15.08.24 17:38:10: tak jsem to zakřiknul, dneska jsem dal průhledný hadice a do čerpadla saje krásně bez bublin a z přepadu jede skoro pěna


11:51:23
16.08.2024
16.08.2024

Jirik_Tuňák1983
11:41:02
16.08.2024
16.08.2024

Sita
-> Jirik_Tuňák1983: neni tady rec o sedanu s plastama z kombiku?
11:27:03
16.08.2024
16.08.2024

Jirik_Tuňák1983
-> MXMarek 15.08.24 22:01:42: Mi se to nelíbí u žádného auta a na značce nezáleží. Kdyby ty stříbrný "jakoby" ozdůbky byly z nerezu, tak prosím, takhle mi to přijde jako když se nějakej vesničan dostal k plechovce stříbřenky. 

22:01:42
15.08.2024
15.08.2024

MXMarek
-> Nwkt 15.08.24 16:20:50: me se originalni scout vzhledove fakt strasne moc libi, ale tohle je teda hnus 

17:38:10
15.08.2024
15.08.2024

Jarda/felda
-> Jarda/felda 11.08.24 16:17:29: tak to vypadá že to všechno dělal termoventil (to černý plastový Téčko na filtru) 

16:20:50
15.08.2024
15.08.2024

Nwkt
Potkal jsem jeden zajímavej počin 

06:59:58
12.08.2024
12.08.2024

jans
-> Milan 136 02.08.24 16:44:27: Jen pro info, kolegovi to po dotazu vysvětlili takto: položka znamená, dobíjení 12V soustavy externím zdrojem, během napojení vozu na diagnostiku a během prací při zapnutém zapalování.
Takže je to tak, jak jsi psal. Díky
Takže je to tak, jak jsi psal. Díky
17:14:17
11.08.2024
11.08.2024

Milan 136
Možná blbost. Ale co víčko nádrže? Zkus to bez něj, nebo s povoleným.
16:43:33
11.08.2024
11.08.2024

Jarda/felda
-> StepaNoFUN 11.08.24 16:38:15: mam tu přímo odsavačku sady-naradi.heureka.cz/ya
to-yt-0673 můžu to zkusit s ní
16:42:20
11.08.2024
11.08.2024

Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.08.24 16:36:17: chcíplo to na vycucnutí nafty z filtru, v tu chvíly jsem to přitáhnul, vyčistil sací koš v nádrži a vyměnil filtr pak pořád běhaly bubliny takže jsem provrtal zpětný ventil v nádrži (koš opět venku) a přidán druhý zpětný ventil a pořád žádná změna 

16:38:15
11.08.2024
11.08.2024

StepaNoFUN
-> Jarda/felda: zkus to podtlakem. Jestli dostanes naftu k motoru rucni pumpickou. Treba tou blbosti na vymenu oleje v sekacce.
Nebo takovej ten balonek, jak bejval na nekterejch starejch naftach.
Nebo takovej ten balonek, jak bejval na nekterejch starejch naftach.
16:36:17
11.08.2024
11.08.2024

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Ale profouknuti furt neznamena, ze neni derava. Ofce ma to vedeni pod podlahou v takovym tunelu ne? Neni to prervany? A jak to bylo, tys menil filtr a uz to nejde rozjet nebo to chciplo nekde a borec ti to dal na servis?
16:34:43
11.08.2024
11.08.2024

Jarda/felda
-> StepaNoFUN 11.08.24 16:31:00: jo klasická 81kw rotačka
v nádrži je to průchozí koš byl venku dvakrát, po odpojení jsem byl schopnej tu hadici samotnou profouknout hubou 
v nádrži je to průchozí koš byl venku dvakrát, po odpojení jsem byl schopnej tu hadici samotnou profouknout hubou 
16:31:00
11.08.2024
11.08.2024

StepaNoFUN
-> Jarda/felda: neni to 4x4?
Pokud ne, tak nekde netesnost na saci hadici, nebo je v haji ten saci bazmek v nadrzi. Napriklad praskla ta hadicka na nem. Zkus to podtlakovou pumpou.
Edit: mluvime doufam o rotacce.
Pokud ne, tak nekde netesnost na saci hadici, nebo je v haji ten saci bazmek v nadrzi. Napriklad praskla ta hadicka na nem. Zkus to podtlakovou pumpou.
Edit: mluvime doufam o rotacce.
16:29:41
11.08.2024
11.08.2024

Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.08.24 16:26:54: když jsem dal před filtr flašku tak to běželo
vedení vypadá dobře- loužičky nenechává 
vedení vypadá dobře- loužičky nenechává 
16:26:54
11.08.2024
11.08.2024

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: No a nemas deravy vedeni, ze to saje vzduch misto nafty? Nebo v pici podavaci cerpadlo v cerpadle?
16:17:29
11.08.2024
11.08.2024

Jarda/felda
Mám tu jednu specialitu O1 tdi nesaje naftu z nádrže
vždycky jenom vycucne co naleju do filtru a pak se zavzdušní
vedení je průchozí, zpětný ventilky jsem provrtal a dal jiný na hadici a pořád to dělá 
e: samozřejmě filtr nový champion a gumičky na téčku taky vyměněný a těsný
vždycky jenom vycucne co naleju do filtru a pak se zavzdušní
vedení je průchozí, zpětný ventilky jsem provrtal a dal jiný na hadici a pořád to dělá 
e: samozřejmě filtr nový champion a gumičky na téčku taky vyměněný a těsný
08:01:02
03.08.2024
03.08.2024

palinator
-> Jirik_Tuňák1983:


20:36:07
02.08.2024
02.08.2024

Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 02.08.24 19:03:51: Přesně tak. Sice o tom nic nevím, ale chci tě podpořit. 

19:03:51
02.08.2024
02.08.2024

Milan 136
-> Jarda/felda 02.08.24 17:44:07: Nesmysl.
18:05:10
02.08.2024
02.08.2024

saskyn2
-> Jarda/felda: to si pleteš s BLS, žádný BXE nemělo DPF jak píše Milan ale jestli to je stejný se 74Kw fakt nevím
17:44:07
02.08.2024
02.08.2024

Jarda/felda
-> Milan 136 02.08.24 16:43:49: ve škodovce ne, ale v jiných koncernových autech ho mohlo mít 

16:50:23
02.08.2024
02.08.2024

jans
-> Milan 136 02.08.24 16:44:27: Jako ukon kontrola dobijeni? Mozna ano.
EDIT: Na fakture to bylo asi za 90 korun.
EDIT: Na fakture to bylo asi za 90 korun.
16:44:27
02.08.2024
02.08.2024

Milan 136
-> jans 02.08.24 15:20:29: To bude nějaký nabíjení baterky ne?
16:43:49
02.08.2024
02.08.2024

Milan 136
-> Jarda/felda 02.08.24 15:39:07: BXE nikdy nemělo DPF.
15:39:45
02.08.2024
02.08.2024

Jarda/felda
-> MOLSO 02.08.24 12:36:12: já dával ET litinu a drží 

15:39:07
02.08.2024
02.08.2024

Jarda/felda
-> saskyn2 02.08.24 11:44:49: všechny PD vyjma dpf mají stejnou vačku
u BXE je to ale na hraně(podle auta) byli s dpf i bez 
u BXE je to ale na hraně(podle auta) byli s dpf i bez 
15:20:29
02.08.2024
02.08.2024

jans
Dotaz na ty, co pracují v autorizáku.
Kolega byl se služební O3 v servisu. Kromě běžných věcí má na faktuře uvedenou položku "palubni napeti site udrzovat 98000062". Nic jsem k tomu nevygůglil. Ví někdo, co to je (pro zajímavost)?
Prý mu zhruba od té doby nefunguje start-stop. Může to mít souvislost? Díky
Kolega byl se služební O3 v servisu. Kromě běžných věcí má na faktuře uvedenou položku "palubni napeti site udrzovat 98000062". Nic jsem k tomu nevygůglil. Ví někdo, co to je (pro zajímavost)?
Prý mu zhruba od té doby nefunguje start-stop. Může to mít souvislost? Díky

12:36:12
02.08.2024
02.08.2024

MOLSO
-> saskyn2: ked vola v ponuke varianta ocel / liatina ktora ma vyssiu zivotnost ?
11:44:49
02.08.2024
02.08.2024

saskyn2
-> Jarda/felda: Třeba železná od iny je běžný že je za 20000km horší jak ta původní
Pro verzi s dpf to bylo vždycky hned prodaný, ale obyčejná 1.9 si myslím není žádná vzácnost. Možná jednu mám ve sklepě, ale bude to z BXE vůbec nevím jestli je to stejný, spíš bych řekl že nee.
Pro verzi s dpf to bylo vždycky hned prodaný, ale obyčejná 1.9 si myslím není žádná vzácnost. Možná jednu mám ve sklepě, ale bude to z BXE vůbec nevím jestli je to stejný, spíš bych řekl že nee.10:33:18
02.08.2024
02.08.2024

Jarda/felda
-> saskyn2 02.08.24 09:33:21: vzhledem k tomu že PD se vráběli do 2010 tak už to ted nevidim moc reálně že by našel něo schopnýho 

09:33:21
02.08.2024
02.08.2024

saskyn2
-> Jarda/felda: Klidně bych dal nějakou jetou pěknou, nová vačka z druhošky nevydrží ani to co ta z vrakáče a nová origo je asi 18t

09:21:31
02.08.2024
02.08.2024

Jarda/felda
-> Bukaj: Udělal bych to jak píše saskyn, dal bych novou vačku- tady se moc nevyplatí jít do jetý protože ty PD jsou všechny ohoblovaný
k ní šály hydroštely a rozvody (tady je potřeba přípravek asi za 3 stovky) samo nový olej- pozor na normu 505.01
tohle jsem dělal před 6? lety když ještě fungovali CC autodíly a bez rozvodů (ty byli tou dobou zánovní) to stálo 7 v dílech
k ní šály hydroštely a rozvody (tady je potřeba přípravek asi za 3 stovky) samo nový olej- pozor na normu 505.01tohle jsem dělal před 6? lety když ještě fungovali CC autodíly a bez rozvodů (ty byli tou dobou zánovní) to stálo 7 v dílech

09:14:50
02.08.2024
02.08.2024

Jarda/felda
-> Bukaj 02.08.24 07:09:26: to podle mě proklepnul zdvihátko, v passatu mi ten motor jel na dva litry oleje (extrémně začal žrát přes turbo) - polovina náplně a nezaklepal ani prd a po dolití si vesele jede dál 
hlavu po repasy jsem kupoval za 8 s tím že 1500 z toho byla záloha za starou
ta mi tu ted leží v regálu 

hlavu po repasy jsem kupoval za 8 s tím že 1500 z toho byla záloha za starou
ta mi tu ted leží v regálu 
09:14:45
02.08.2024
02.08.2024

saskyn2
-> Bukaj: Pokud to duní do sání tak bude projetej jeden hydroštel a nejspíš ohoblovaná vačka, ale to je spíš nájezdem než tím že by tam nebyl olej. Pak hlavu vůbec nesundavej, sundej jen rozvody a vačku, dej nový hydra, někde sežen slušnou vačku, dej nový rozvody a odjezd. Hlavu ani vstřiky nevyndavej, přidělal by sis spoustu zbytečné práce.
07:58:03
02.08.2024
02.08.2024

Milan 136
-> Bukaj 02.08.24 07:09:26: To bude ohoblovaná vačka a možná díra ve zdvihátku, když to bouchá do sání.
07:13:41
02.08.2024
02.08.2024

Bukaj
-> saskyn2: Jinak najeto to má tuším něco kolem 230 tisíc, když to před 4 lety kupovali jako rodinný vůz, tak to prý bylo v luxusním stavu, ale tenhle kamarád je technický antitalent (absolutně nemá technické myšlení a "cit pro materiál"), takže bych se nedivil, kdyby to auto za ty 4 roky odjel...

07:09:26
02.08.2024
02.08.2024

Bukaj
-> saskyn2: Díky za info
Podle slov majitele s tím jel a když to začalo rachtat, tak zastavil na prvním možném místě (ujel s tím asi 2 km). Pak teprve zjistil, že tam není olej (otázka, zda to byla příčina, protože prý když pak vytáhl měrku, tak na špičce měrky olej byl - a co vím ze zkušenosti, tak většinou u motorů jsou sací koše níž, než měrka). Kontrolka oleje nesvítila, ale když jsem pak přečetl paměť závad, byly tam sporadické "sonda hladiny a teploty oleje - přerušení nebo zkrat na kostru" a "sonda hladiny a teploty oleje - zkrat na plus".
Když jsem auto před odtahem nastartoval, tak to znělo, jako by se flákal jeden válec (měl jsem podezření na ventily, protože to dunělo do sání), ale volnoběh tomu neodpovídal - běželo to na nafťáka poměrně klidně - až na ten rachtavý zvuk, na přidřenou kliku to taky nevypadalo...

Podle slov majitele s tím jel a když to začalo rachtat, tak zastavil na prvním možném místě (ujel s tím asi 2 km). Pak teprve zjistil, že tam není olej (otázka, zda to byla příčina, protože prý když pak vytáhl měrku, tak na špičce měrky olej byl - a co vím ze zkušenosti, tak většinou u motorů jsou sací koše níž, než měrka). Kontrolka oleje nesvítila, ale když jsem pak přečetl paměť závad, byly tam sporadické "sonda hladiny a teploty oleje - přerušení nebo zkrat na kostru" a "sonda hladiny a teploty oleje - zkrat na plus".
Když jsem auto před odtahem nastartoval, tak to znělo, jako by se flákal jeden válec (měl jsem podezření na ventily, protože to dunělo do sání), ale volnoběh tomu neodpovídal - běželo to na nafťáka poměrně klidně - až na ten rachtavý zvuk, na přidřenou kliku to taky nevypadalo...
00:20:55
02.08.2024
02.08.2024

saskyn2
-> Bukaj: Hele ze zkušenosti dost pochybuju že by bez oleje šla srát první vačka, bez mazání jde určitě jako první turbo, pak dlouho nic pak jsou na řadě šály na klice, vačka jako taková je až naposled, takže bud je opravdu ohoblovaná vačka ale spíš nájezdem(nebo vypadlý záslepky), nebo tam kepalo něco jinýho. Takže to spíš rozeber a podle toho se pak rozhodni jestli koupíš hlavu, nebo celý motor. Jinak když budeš dělat hlavu tak určitě PD hlava na takovýho veterána bude mít vymlácený šachty na vstřiky, tak rovnou koupit vyvložkovanou, nebo nechat udělat šachty pro vstřiky. Takže jako první fakt rozebrat, ani bych se nedivil kdyby na to ten servis nesáhnul, protože jim hned ve vratech muselo být jasný že opravu nikdo nezaplatí.
Teda jestli se bavíme o autě bez oleje, pokud myslíš nekontroloval, jako že jezdil a neměnil, tak je ta vačka celkem možná.
Jinak jetá hlava bude stát prd, počítej do 3000 max, ale pak ji nachat vyvložkovat, nějaký těsnění pod hlavou, gumičky na vstřiky, těsnění pod sání turbo tandem, určitě nový rozvody když budou dole a budeš v tom v materiálu tak 11 počítej
Teda jestli se bavíme o autě bez oleje, pokud myslíš nekontroloval, jako že jezdil a neměnil, tak je ta vačka celkem možná.
Jinak jetá hlava bude stát prd, počítej do 3000 max, ale pak ji nachat vyvložkovat, nějaký těsnění pod hlavou, gumičky na vstřiky, těsnění pod sání turbo tandem, určitě nový rozvody když budou dole a budeš v tom v materiálu tak 11 počítej
