-> Jirik_Tuňák1983: Co se týče oxidace kotoučů, tak je tolik vlivů, že nejde úplně generalizovat.
Ani tak nezáleží na jízdním stylu a četnosti jízd, ale především na tom, kde auto jezdí a hlavně kde parkuje. Když pominu vliv chemického posypu silnic (který je jednoznačný) a zanedbám rozdíly v materiálech a povrchových úpravách kotoučů, tak mi zbyde vliv okolního prostředí (teplota, tlak, rosný bod,...

).
Stejný kotouč na stejném voze bude jinak reznout, bude-li auto zaparkované v suché garáži s nekolísající teplotou, pod suchým přístřeškem na zpevněné ploše, na vyasfaltované ploše ve velkém městě, na štěrkové cestě na vesnici, nebo na trávě či nezpevnění ploše někde na zahradě či snad ve vlhké garáži.
Dále také bude záležet na makro- a mikroklimatu lokality, kde je vůz zaparkován...
Třeba takto vypadají zadní kotouče, které jsou na autě cca 10 měsíců a 5000 km. Na autě, které dva týdny nejelo, parkuje na zpevněné ploše v nejsušší části léta, ale v celkově vlhčí lokalitě (úplně stejně tu budou vypadat kotouče po jednom říjnovém či listopadovém dni)...
