skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
12:09:40
12.11.2020
12.11.2020

darklord
-> Nwkt: tak ale dsg neratajme za "automat", automat v pravom zmysle slova je ten, s menicom a nie "trpaslik na spojke"
11:37:48
12.11.2020
12.11.2020

dragon_cb_cz
-> Nwkt: A mně se lidi diví, proč mám tak rád hydroměniče 

11:32:20
12.11.2020
12.11.2020

Nwkt
-> Jarda/felda: jezdím služebákem s dsg po Praze a toho kdo to vymyslel bych zadupal do země a tu převodovku mu narval do prdele 

10:52:24
12.11.2020
12.11.2020

Jarda/felda
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.11.20 23:11:38: kdyby jsi cukal po praze kde se rozjedeš na pár metrůů a stojíš a den co den tak tě to přejde
u nás vesničanů vede manuál




10:24:47
12.11.2020
12.11.2020

Borderer
-> dragon_cb_cz: Ale s kempíkem, ne tím hovádkem, co má Bukaj. 

10:20:18
12.11.2020
12.11.2020

Venca.
-> Eidy 11.11.20 23:37:42: Dobře napsaný, úplně s Tebou souhlasím
Jinak já už má s automaty také něco odježděno, líbilo se mi to v rodinném autě, se kterým jezdí přes týden manželka a já do něj sednu jen o víkendu na rodinný výlet, ale při denním ježdění se za tím volantem bez řazení až skoro nudím (A to ten sedmikvalt ve spojení s biTdi funguje fakt skvěle). Ale jezdit denně po městě, tak je to možná úplně všechno jinak.

Jinak já už má s automaty také něco odježděno, líbilo se mi to v rodinném autě, se kterým jezdí přes týden manželka a já do něj sednu jen o víkendu na rodinný výlet, ale při denním ježdění se za tím volantem bez řazení až skoro nudím (A to ten sedmikvalt ve spojení s biTdi funguje fakt skvěle). Ale jezdit denně po městě, tak je to možná úplně všechno jinak.
08:42:19
12.11.2020
12.11.2020

dragon_cb_cz
-> Borderer: Když si vezmu, kolik baráků ty auta za totáče postavily, tak bych se toho tolik nebál. Pravda, tchán pak měnil spojku na 105L při nájezdu asi 25 tisíc 

08:40:53
12.11.2020
12.11.2020

Borderer
-> dragon_cb_cz: Já to spíš bral z pohledu, že aby mohl jet dolů a ty brzdy potřebovat, musel by se nejdřív vyhrabat nahoru. Možnost nahoru prázdný - dolů plný bych v tomto případě pominul. 

08:36:41
12.11.2020
12.11.2020

dragon_cb_cz
-> Borderer: To já bych se o ty brzdy fakt bál - protože na MBčku, kde byly brzdy prakticky nové (původní byly jen bubny, jinak prasata i obložení nové a brzdovka komplet taky, protože se měnil i HBV a komplet trubky a hadice) mi na jejich uvaření stačilo jedno pořádné zabrždění - přehoupli jsme se přes horizont, za ním trochu padák dolů a zároveň začátek obce, tak jsem na to trochu hamtnul. U cedule už šel pedál dolů... V autě jsme byli dva dospělí normálních proporcí (já trochu silnější, Michal hubeňour), trochu hadrů atd a plný kufr náhradních dílů
Ale přeložený to určitě nebylo.
To byl moment, který mě přinutil trochu přehodnotit přístup "vždyť se s tím dá jezdit stejně jako s moderním autem" a zbytek toho 3300 km dlouhého výletu už jsem jel podstatně opatrněji. V Alpách speciálně

To byl moment, který mě přinutil trochu přehodnotit přístup "vždyť se s tím dá jezdit stejně jako s moderním autem" a zbytek toho 3300 km dlouhého výletu už jsem jel podstatně opatrněji. V Alpách speciálně

08:17:56
12.11.2020
12.11.2020

Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.11.20 06:45:18: Jo, Dacia 1307 byl ve všech ohledech extrém
Byla to šestnáctistovka s nějakým tuhým přítlačákem a převod od pedálu lanovodem. Na tom autě jsem se pořádně naučil jezdit bez spojky, protože jsem měl problém s kolenem a to šlapání na spojku (tuhost pedálu v kombinaci s blbým úhlem posezu a tedy nutnost zatěžovat dosti ohnuté koleno) mi to koleno tak zhoršilo, že jsem pak půl roku kulhal...

Byla to šestnáctistovka s nějakým tuhým přítlačákem a převod od pedálu lanovodem. Na tom autě jsem se pořádně naučil jezdit bez spojky, protože jsem měl problém s kolenem a to šlapání na spojku (tuhost pedálu v kombinaci s blbým úhlem posezu a tedy nutnost zatěžovat dosti ohnuté koleno) mi to koleno tak zhoršilo, že jsem pak půl roku kulhal...
08:12:43
12.11.2020
12.11.2020

Bukaj
07:00:38
12.11.2020
12.11.2020

Borderer
-> dragon_cb_cz: Já bych se ani tak nebál, že zabrzdí jako o to, jak velkou rychlost vyvine a jestli se rozjede. Máme teďka daily na revizi LPG a tahám vlek za Škodovkou. Včera sem vezl cca 500kg a o jízdních vlastnostech už bych ani nemluvil - hlavně rozjezdy do kopce. 

06:45:18
12.11.2020
12.11.2020

Matthes, záškodník z TechWebu
Ja se tem obchodakum nedivim, ze chtej automat do dejly karu, jestli s tim nalitaj hodne km. Obzvlast u auta, ktery ma srackovej motor bez vykonu uz je pak to razeni utrpeni. Viz Mazda 3, co jsem sedlal (nastesti jen chvili), tak clovek musel na okreskach radit i dvojku v mistech, kde nornalni auto jede na ctyrku... To proste na velkejch dalkach unavuje.
A jeste si vzpominam jak mel Bukaj sluzebni dacii doublecab nebo jak se to jmenuje, tak mel od spojky snad nejakej pocinajici zanet v koleni :-D ale to byl extremni pripad :-D
A jeste si vzpominam jak mel Bukaj sluzebni dacii doublecab nebo jak se to jmenuje, tak mel od spojky snad nejakej pocinajici zanet v koleni :-D ale to byl extremni pripad :-D
23:48:51
11.11.2020
11.11.2020

dragon_cb_cz
-> Eidy: Jistě, však taky Jeníkovi říkám, ať kvedlá dle libosti. Tohle skutečně je dle vkusu každého soudruha. Právě proto úplně nechápu tu potřebu tvářit se, že kdo má auta rád, nemůže mít rád automat...
23:37:42
11.11.2020
11.11.2020

Eidy
-> Tuner#2, dragon_cb_cz: No tak, pánové. Dovolím si malou vsuvku. Tohle je vyloženě o názoru a vkusu. Já najezdil s automatem tisíce km a ano, je to pohodlný. Chci to? Ne. Proto mám ve všech autech manuál. Nicméně tohle je čistě individuální stejně jako názor na ženskou. Jednomu se líbí, druhýmu ne. Ale to neznamená, že je dobrá nebo špatná. Přestože já bych ji neojel, spousta jiných ano. S objektivitou nebo čísly to nemá nic společného.

23:23:52
11.11.2020
11.11.2020

dragon_cb_cz
-> Tuner#2: Nevzdávej. Nikdo tě nenutí. Kvedlej dle libosti.
23:11:38
11.11.2020
11.11.2020

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 11.11.20 22:42:01: Já si o tom fakt nevedu deníček, ale něco v tátově Scenicu (starý a tragický), něco ve firemních Octaviích DSG a v KIÍch, teď už něco málo s tchánojc Travellerem. Jinak jsem se svezl i s kamarádovo M4 a krátce s Ferrari 360 bohužel také na automat. Na sedadle spolujezdce v řadě Mercedesů ještě když byl náš zákazník majitelem VSP auto, s Panamerou a Cayane. Já myslím, že na určitý názor dost a dost a řazení pokud to jen půjde se nevzdám ani v autě do práce. 

22:47:40
11.11.2020
11.11.2020

dragon_cb_cz
-> Tuner#2: Že ty si něco nedokážeš představit je bohudík vcelku irelevantní - ono je tak nějak všeobecně známé, že tvoje představivost není nic moc.
22:42:01
11.11.2020
11.11.2020

Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.11.20 22:34:18: Ehm, kolik km máš s automaty naježděno? Já asi jen 50.
22:34:18
11.11.2020
11.11.2020

Tuner#2 - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 11.11.20 22:25:46: Jo, jo, nikdy jsem automat neřídil, neslyšel ho řadit a jen jsem si o tom včera poprvé v 41ti přečetl v knížce. 

22:30:27
11.11.2020
11.11.2020

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 11.11.20 22:16:18: Já taky jezdím do práce spotřebákem a nedokážu si představit, že bych neřadil... Ale jo, máme tu 6 obchoďáků, když se objednávali nové Octavie tak tady byl jediný, kdo chtěl manuál... Všechny ostatní to "otravuje". Ono totiž s automatem snadněji vyřizují maily a telefony za jízdy... 

22:25:46
11.11.2020
11.11.2020

dragon_cb_cz
-> Tuner#2: Jo jo, s praktickou několikaletou daily zkušeností s provozem švédů v automatu v tématu o švédech celou stránku otravuju, zatímco ty se svojí letitou praxí s provozem Porsche s PDK tu konstruktivně přispíváš... oh wait, já zapomněl, ono to jsou vlastně jen vyčtené teoretické kecy.
Takže ano, prosím běž.
Takže ano, prosím běž.
22:16:18
11.11.2020
11.11.2020

Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.11.20 22:00:46: Kluci ale řeší křápy na ježdění do práce, do krámu a třeba na výlet, ale z 90% ty dvě první věci.
22:00:46
11.11.2020
11.11.2020

Tuner#2 - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 11.11.20 21:40:08: reagoval jsem tady na to -> dragon_cb_cz 10.11.20 23:20:00: a celou stránku kde tady otravuješ s automatama. Mě to trhá uši i v Porsche, kdy to někdo nechá na PDK a je to prostě něco nepřirozeného a to jak to řadí tahá za uši.
Ale jo, už zase jdu, přečetl jsem si více jak stánku nesmyslů od tebe a ten vzduch tady teda slušně otravuješ ty.
Ale jo, už zase jdu, přečetl jsem si více jak stánku nesmyslů od tebe a ten vzduch tady teda slušně otravuješ ty.

21:40:08
11.11.2020
11.11.2020

dragon_cb_cz
-> Tuner#2: A kterej že přesně z těch automatů který se tu řeší je ten strašnej?
Už jsi dlouho nikde neotravoval vzduch, co?
Už jsi dlouho nikde neotravoval vzduch, co?
21:29:52
11.11.2020
11.11.2020

Tuner#2 - zrušená registrace
To je strašný, na stránce kde všichni máme rádia auta někdo kope za tak hroznej automat?
nechápu už nic...

19:43:15
11.11.2020
11.11.2020

dragon_cb_cz
-> saskyn2: No říkám - jak kde, v případě té Aerovky když jsem jel za kamionem ustálenou 90, tak mi tam držel stejných 1800 otáček s Skem i bez něj, prostě pátej kvalt. A na žádný pádla při předjíždění jsem šmatlat nemusel - před začátkem manévru jsem si tam ručně tu trojku dal a dál už to vyřešila převodovka (neopře se o omezovač, ale při jeho dosažení přeřadí).
19:35:16
11.11.2020
11.11.2020

Jirik_Tuňák1983
-> vhml 11.11.20 19:21:50: To je o dva a čtvrt litru lepší než já. 
Ale jestli za to nemůžou spíše ty cesty Plzeň - Coesfeld.
I tady v ČR to nebylo zrovna hedvábí.

Ale jestli za to nemůžou spíše ty cesty Plzeň - Coesfeld.

19:32:45
11.11.2020
11.11.2020

King
-> vhml:
Jo, jo...v dobach, kdy jsem se sluzebne presouval "vrtulnikovejma " rychlostma a v servisu jsem dostal v rozporu se smlouvama nejakou malorazni jebku (fiesta, i20...), tak to nikdy pod 10 litru nebylo :-)

19:31:56
11.11.2020
11.11.2020

saskyn2
-> Jarda/felda: Tak můžeš jezdit na Sko ne když tě to sere...
19:21:50
11.11.2020
11.11.2020

vhml
-> King 11.11.20 14:38:30: kamos obchodak kdysi po nejakym pruseru dostal pridelenou fabii htp 40kw na jezdeni po cely republice. To auto melo dlouhodobou spotrebu 9.5 

19:18:58
11.11.2020
11.11.2020

Jarda/felda
-> dragon_cb_cz 11.11.20 18:57:59: třeba nový 1.2tsi tě nutí řdit už na 2000 což mi přijde dost málo
navíc je pak v činnosti EGR a zasírá to sání a problémy na světě

19:15:01
11.11.2020
11.11.2020

saskyn2
-> dragon_cb_cz: No to Sko ti to drží v otáčkách, takže si hned redy na předjíždění. Za mě teda mnohem lepší než tam pak při předjíždění šmatlat po pádlech. Ale tak každý to má jinak no.
18:57:59
11.11.2020
11.11.2020

dragon_cb_cz
-> Jarda/felda: Ale prdlajs nenechá. A většina moderních "malorážek" potřebuje točit míň než 15-20 let starý "pořádný motory"...
-> saskyn2: Asi záleží jak v kterým autě, ne? Resp. co přesně to S-ko mění. Já používal podřazení pádlama jen když jsem chtěl mít kvalt ready a nafoukaný turbo. Jinak jsem se mohl na nějaký Sko vyprdnout, když to pošleš do podlahy, tak si to podřadí tak jako tak a 250 sobů je pořád 250 sobů
A dokud je pedál na podlaze, tak to točí do omezovače i v normálním módu... To jsem ale při předjíždění využil všeho všudy jednou, když se za SUV který jsem předjížděl schovávalo ještě jedno auto, kterýho jsem si nevšiml.
-> saskyn2: Asi záleží jak v kterým autě, ne? Resp. co přesně to S-ko mění. Já používal podřazení pádlama jen když jsem chtěl mít kvalt ready a nafoukaný turbo. Jinak jsem se mohl na nějaký Sko vyprdnout, když to pošleš do podlahy, tak si to podřadí tak jako tak a 250 sobů je pořád 250 sobů

18:19:25
11.11.2020
11.11.2020

Jarda/felda
-> saskyn2 11.11.20 17:57:02: to je další věc, ty malorážky potřebujou aspoň trošku točit a automat je nenechá 

18:05:21
11.11.2020
11.11.2020

Jirik_Tuňák1983
Kdyby se dělaly normální šesti- a vícelitrové motory, stačila by třírychlostní převodovka. To je takovej rozumnej kompromis mezi automatem a manuálem, u kterého není potřeba téměř řadit. 

18:05:17
11.11.2020
11.11.2020

Matthes, záškodník z TechWebu
-> dragon_cb_cz 11.11.20 10:15:08: V technicaku je nejnizsi hmotnost 1650 asi, ale rekl bych, ze to neni pohotovostni... Ale ta bez kapalin, paliva atd, coz by odpovidalo... Musi to mit gumy se zvysenou nosnosti.
Jinak ten Bukajuv pristup, to me dostava taky :-) Osobne podnikat se skodovkou a furt pod tim lezet...
Jinak ten Bukajuv pristup, to me dostava taky :-) Osobne podnikat se skodovkou a furt pod tim lezet...
17:57:02
11.11.2020
11.11.2020

saskyn2
A není lepší dát Sko když vím že budu předjíždět? Pádla jsou podle mě k hovnu, já to nepoužívám. Taky čím novější auto tím víc to bohužel podtáčí kvůli emisím. Ale zase třeba dsg v OIII je oproti OII naprosto úžasně rychlý a hlavně ochotný reagovat na plyn.
17:41:15
11.11.2020
11.11.2020

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz: Navíc s automatem snáze aplikuješ fci luncheon meat control, nie? 

17:06:31
11.11.2020
11.11.2020

dragon_cb_cz
-> King: Nevím jak u Supa, ale u Aerovky to nebylo ani tak o pomalosti (ono bys to spojkou a fofrklackem rychleji nestihnul), ale spíš o ne úplně předvídatelnosti - ta doba mezi cvaknutím a zařazením nebyla vždy stejně dlouhá mi přišlo - takže ten pocit je z toho takový... no divný. To uznávám. Ale na situace "chci si připravit kvalt na předjíždění" to je naprosto dostatečný. Pro ostrou jízdu někde v zatáčkách úplně ne - alespoň já si na to úplně nezvykl... ale moc jsem se nesnažil, s tím ingotem to na řádění v zatáčkách stejně moc nebylo.
17:02:42
11.11.2020
11.11.2020

King
-> dragon_cb_cz: To sice maji, ale zrovna u toho Supa, kteryho uz jeden kolega provozuje, je to dost tragedie, protoze ta reakce "automatu " na povel packou u volantu je prej tragicky pomala.
15:39:41
11.11.2020
11.11.2020

dragon_cb_cz
-> King: Nevím jaký malorážky vám teď nutí. Každopádně manuální řazení už dneska mají automaty snad skoro všude, ne?
15:18:52
11.11.2020
11.11.2020

King
-> dragon_cb_cz 11.11.20 15:05:27: Poprosil bych porovnavat porovnatelne

15:09:11
11.11.2020
11.11.2020

Bukaj
-> saskyn2 11.11.20 14:57:33: Z fotky velikost vleku poznám - mám podobný
Ale původní gumy a ráfky jsem vyhodil (respektive z nich jsou rezervy na dvou vlekách), mám tam ráfky z Feldy a na nich nějaké zimáky, nafoukané na max (2,5), nápravu taky tu se zvýšenou nosností...

Ale původní gumy a ráfky jsem vyhodil (respektive z nich jsou rezervy na dvou vlekách), mám tam ráfky z Feldy a na nich nějaké zimáky, nafoukané na max (2,5), nápravu taky tu se zvýšenou nosností...

15:05:27
11.11.2020
11.11.2020

dragon_cb_cz
-> King: Situací kdy jsem potřeboval použít ruční řazení bylo za ty 4 roky s Aerem minimum. Resp. potřeba to asi nebylo nikdy, ale občas jsem si tam před předjížděním tu trojku pro pocit, že jí tam mám ready a nemusím čekat na kickdown dal. No tak prostě zapnu ten manuální mód... problem solved.
15:00:27
11.11.2020
11.11.2020

palinator
-> King 11.11.20 14:38:30:
Přitom stačí nasadit limity na spotřebu techničákovou hodnotu +20% a při překročení píčovat a oni zaměstnanci zase zkrotnou.
Přitom stačí nasadit limity na spotřebu techničákovou hodnotu +20% a při překročení píčovat a oni zaměstnanci zase zkrotnou.

14:57:33
11.11.2020
11.11.2020

saskyn2
-> Bukaj 11.11.20 14:12:29: Košér to určitě není, ale vlek má nápravu na 1300kg, takže to zvládne a auto taky. Nejvíc trpěj chudáci rozpláclý rosavy
Samozřejmě není rozumný to vzít na dálnici a pálit s tím 130
U embéčka bych se nejvíc bál aby mi to neoddělilo zadní podběhy od zbytku karoserie, brždění bych asi až tak moc neřešil
Jo a ono to není asi z té fotky poznat, ale ten vozejk má 2,5mx1,3 takže tak 2 kubíky to možná budou



Jo a ono to není asi z té fotky poznat, ale ten vozejk má 2,5mx1,3 takže tak 2 kubíky to možná budou

14:41:41
11.11.2020
11.11.2020

Jirik_Tuňák1983
-> radekp 11.11.20 14:18:10: Tak ona auto má, velké auto padlo z určitého důvodu, ale tady by se mi líbilo, že je to konby, ne moc velké, to nezávislé topení a normální motor pro lidi. 

14:38:30
11.11.2020
11.11.2020

King
-> vhml 11.11.20 14:06:51: To je presne to, cim nas se nas sef snazil vymluvit tem mimonum vysavacoidni automat. Ono to sice papirove je strasne usporny, ale s plnym kufrem a nasranym servisakem za volantem to bude zrat jak prokopnuty

14:35:34
11.11.2020
11.11.2020

King
-> dragon_cb_cz: Ty uz jsi nekdy videl automat, kterej dokaze treba pri predjizdeni nebo ostrejsi jizde po clenitejsi silnici radit "lip " nez aspon trosku zkusenej sofer. Moje zkusenost s ruznejma automatama je necelejch 10tkm a zatim jsem nenarazil na zadnej, kterej by me nesral :-) A obavam se, ze ani soucasny DSG na tom neni o moc lip.