-> charon: Máš pravdu v tom, že "Náš zákazník - náš pán", jen jsem chtěl podotknout, že samotná tato akce nic moc nespasí. Navíc to byla jistě velká investice (jen v materiálu tam bude skoro 10 tisíc - ve videu mluvil o téměř 11 kg tmelu plus spešl základ pod to a vosk na dutiny) a hlavně bych se bál ztráty záruky u nového vozu (tohle není jen "ošetření dutin", když sundali nápravu, rozebírali brzdové vedení atd.)
Také každý model vozu má někde slabinu, co se týče koroze (místo, kde se nachytá bordel, či kde jen kondenzuje vzdušná vlhkost) - jen ta slabina se neobjeví u nového vozu, ale až po několika letech - třeba u Felicie zadní lemy a víko kufru - dvě místa, která preventivně nelze ošetřit, neboť kritické spoje plechů byly z výroby přetmeleny a vyhnívalo to zevnitř. A koho by napadlo u nového auta vyškrabat tmel ze spár mezi zadními podběhy a bočnicemi nebo ze spoje plechů víka kufru a prolévat to voskem? Nebo u jedničkové Oktávky uhnilé blatníky kolem hrdla nádrže, kde se léta hromadilo bahno? Tam to alespoň výrobce po letech vyřešil - poučen z vlastních chyb - zavedením plastového nadkolí do seriové výroby, ale u té Feldy to nemá řešení (snažili se více voskovat dutiny ve výrobě, ale ani to nepomohlo - viz výše)...
Třeba škodovka má z hlediska koroze na karoserii neošetřitelná místa dvě (respektive 4 - L a P strana) a to nikterak zásadní - kolem držáku zadních zástěrek (je tam poměrně úzká štěrbina, která se za provozu plní bahnem a i když ji pravidelně čistíte, tak časem to tam začne mezi držákem a nástavkem podběhu hnít) a druhé místo jsou držáky podélných ramen (je tam zdvojený plech a velké namáhání, takže i při pravidelném ošetřování vlivem vibrací, drobného abraziva a vlhkosti časem vyhnije spoj plechů zevnitř).
Vše ostatní se víceméně dá podchytit (při znalosti problematických míst) pravidelnou údržbou.
Že mám 130LPG v ne úplně super stavu, za to si můžu sám - v pravý čas nebyla nálada nebo čas se věnovat prevenci - a nejen jí - třeba když několik let odkládám (z čiré lenosti a neschopnosti shánět lakýrníka) olakování oprýskaných (provozem opískovaných) míst (prahy, lemy, blatníky, čelo), tak to podle toho vypadá...
Ještě nakonec zmíním, že málokdo, kdo si dnes kupuje nové auto, má v úmyslu jej užívat "do smrti" - a těch obvyklých 10 (max. 15) let dá v provozu většina moderních vozů, aniž by se rozpadly vlivem koroze...
