skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> Bagrr- máma mele Emu: Já včera neprošel STKčkem,zadky brzdy našrot a silenty PL ramena,tak dneska mrznul v garáži. Dostat zpátky rameno s novejma silentama byl celkem hlavolam.
-> MerHanz: Protáhl jsem závit závitníkem a malinko je potřel grafitkou:-)
-> Bagrr- máma mele Emu: Nevim jestli to není nějaká prasečina, ale co Novou cvící před montáží malinko máznout grafitovkou. Po urputném boji s výměnou , snad ještě origo žhaviček, na 205D po 260tic sem ty new máznul grafitem a když jedna odešla, šlo to jak prd.
-> Syny: do toho zbytku co byl v hlavě jsem nejprve zkusil navařit šroub... To nepomohlo... Tak jsem se nasral a namlátil do toho tzv hvězdu... A tou to pomocí ráčny povolil...
-> Bagrr- máma mele Emu:
jak si to vyndal?

Takhle vypadá brisk dr15tc která mi zkomplikovala výměnu...
Holt kdo jednou xantii koupí, tak tomu aut propadne... Ikdyž mě poslední dobou dost sere, věřím tomu že se mi to podaří zlomit a budu si zase užívat:-)
Tady je neco o nem www.autoklub.cz/acr/.../n
ejstarsi_autokrosar.pdf
-> Jaktak: Moh by mi udělat ten startér, třeba by tam líp prostrčil ruce. 

-> petr s: Tak tak, bugginy.
-> Jaktak: pokud si pamatuji tak jezdil bugginy
-> Jirik_Tuňák: Pana Kotka musis brat s rezervou, je to starej ''zavodnik'' 
Jinak mam pocit ze jezdi nejakou starou audinou ze to nekde psal

Jinak mam pocit ze jezdi nejakou starou audinou ze to nekde psal
-> Jaktak: Přečti si někdy jeho další sloupky bez ohledu na značku a musíš uznat, že některýma názorama je fakt vůl. Celej život prděl v autech na míle vzdálenejch těm dnešním, nevím čím jezdí dnes, ale na každým si najde mnohdy neopodstatněný nesmysly a bludy. 90% redaktorů všech časopisů nějaký auto vychválí až do nebes, všichni se shodnou, byť jsou konkurenti, ale pan Kotek....: eeee, mno, totok to řazení, to není dobréééé, auto je v zatáčkách nejisté, mmm, věru nejistéééé.
Na sloupky pana Kotka jsem alergickej, nezřídka píše v některých bodech opak předchozí dvoustránky / recenze.
Na sloupky pana Kotka jsem alergickej, nezřídka píše v některých bodech opak předchozí dvoustránky / recenze.
VeTeV 08.03.10 14:18:40 napsal:
tak SM – neboli svět notorů se jal recenzovat ojetou Xantu – co jsme
tak četl vobchoďáku, tak nevím nevím… hlavně že Kotek tomu rozumí a
jak jedna paní povídala on by se kulí bál
Jirko,nemáš odkaz,nějak to nemůžu tento...
tak SM – neboli svět notorů se jal recenzovat ojetou Xantu – co jsme
tak četl vobchoďáku, tak nevím nevím… hlavně že Kotek tomu rozumí a
jak jedna paní povídala on by se kulí bál

Nerikam ze Xantia je spatny auto, jen mi vadilo ze pan Kotek napsal neco o hlucnosti podvozku, coz bude asi vlivem opotrebeni a hned se tady o nem pise jakej je to bl...
Jinak xantie podle me patri s novym fiatem Croma a dalsimi k nedocenenym autum...
Jinak xantie podle me patri s novym fiatem Croma a dalsimi k nedocenenym autum...
-> Jaktak: Přesně. To je jako bychom na virtu vzývali naše škodovky coby výkvět techniky. Ale tady je to o patriotismu,lásce ke značce a starý technice,která přežila i nástup novýho tisíciletí. Pro mě byly rodinný dědictví,jako automechanik jsem se na nich vyučil a taky náklady na opravy,za výměnu pár komponentů na Xantii máš půl nový škodovky
. Ale jak už psal dřív Jižík:Citroeny s hydrou tu jsou navzdory chmurným prognózám půl století a svojí koncepcí spolu z toho vyplývajícími jízdními vlastnostmi a komfortem jsou v segmentu běžných spotřebáků v tomto nepřekonatelné. Druhá věc je,když přijde na údržbu a opravy. Dnes jsem při blbým odvzdušňování brzd frantíky proklínal-tak velký auto a všechno tak blbě umístěný a nahňácaný. Ale ten neotřelý vzhled vozu,prostor,dynamika a pohodlí mi to bohatě vynahradí.

-> Jaktak: Protože pan Kotek plácá někdy nesmysle. Jak může bejt pérování v zatáčkách hlučnější ? To může bejt max. gumama, geometrií, stavem čepů a ložisek kol. Koule při pravidelné údržbě vydrží i více než 200 000 km bez výměny. Co se týká modly, tak je to momentálně hodně probírané auto, stejně jako nedávno Seat, kterého má dost lidí z fora a pan ředitel virtu.
Mají v recenzi ještě nepřesnost v počtu koulí. Koulí bylo 5 u prvních X I, ale pak 6 a vejš s přídavnejma pístnicema regulace náklonu u Activy.
-> VeTeV: Já nevím, ale psal, že byl přijemně překvapen, jen že by se bál hydrauliky, protože sám nepřímo přiznal, že "slyšel", tzn. že to nezná podrobně. Takže mu není co vytknout, vyjma toho blábolu s hlučností pérování.
Krom toho opět napsali, že se jedná o hodně nadprůměrně spolehlivé auto.
Jen škoda, že nezvolili k fotografiím interieru verzi Exclusive s mikroplyšem a pseudoalcantarou. Ale jinak mě potěšili touto recenzí.
Mají v recenzi ještě nepřesnost v počtu koulí. Koulí bylo 5 u prvních X I, ale pak 6 a vejš s přídavnejma pístnicema regulace náklonu u Activy.
-> VeTeV: Já nevím, ale psal, že byl přijemně překvapen, jen že by se bál hydrauliky, protože sám nepřímo přiznal, že "slyšel", tzn. že to nezná podrobně. Takže mu není co vytknout, vyjma toho blábolu s hlučností pérování.
Krom toho opět napsali, že se jedná o hodně nadprůměrně spolehlivé auto.
Jen škoda, že nezvolili k fotografiím interieru verzi Exclusive s mikroplyšem a pseudoalcantarou. Ale jinak mě potěšili touto recenzí.

-> Jaktak: Každý auto má svoje chyby.. Ale na hydru nedám dopustit...
SM ctu pravidelne a obcas mi prijde ze tam nadrzujou skodovkam, ale najdou se tam zajimave clanky. Jinak mi prijde ze par lidi tady ma Xantii jako modlu a neni schopno pripustit ze to auto ma i svoje vady jako kazdy jiny auto.
-> VeTeV: mám to doma
neodolal jsem Jirikově vabéni a již po nekolikate zkonstatoval že SM je čim dál vetší sračka:-)))


-> Jirik_Tuňák: jo myslím toho veterána studené války - prej že to jelo super, ale slyšel že kule po 50tis kaput a rána když jel do zákruty a tgo nevěstí nic dovrého a závěr - kulí bych se bál... měl by jich víc než má on sám holt... každopádně doporučuji zhlédnout v super hyper marketech a poprosím o názor osazenstva...
-> Jirik_Tuňák:





-> VeTeV: Myslíš pana Kotka, autokrosového veterána ? To je hroznej debil a je jedno ke kterému autu má sloupek, to jsou někdy komentáře. Někdy mám pocit, že lidi od určitýho věku by měli dřepět v bačkorách v houpacím křesle a hladit obtloustlého jezevčíka po zátylku. 

tak SM - neboli svět notorů se jal recenzovat ojetou Xantu - co jsme tak četl vobchoďáku, tak nevím nevím... hlavně že Kotek tomu rozumí a jak jedna paní povídala on by se kulí bál 

-> Labros: v honde mam starej 2.0 taky 16ventil s 66kW a prubeh kroutaku jak naftak krasne linearni odspoda az do nejakejch 5500, zaradim a jede porad, nekucka nic. Nevim jestli je to tim ze je to karbec ale nestezuju si a i se spotrebou to neni bidny, krom mesta tam jezdim kolem 10, ale pokud jedu delsi streku nemam problem se dostat na 6,5 pri normalnim tempu.
-> VeTeV: A mírná zanlost z dílen a fyziky na základce:-D
-> Bagrr- máma mele Emu: jeste dva sroubovaky, kombinacky a kladivo 

-> Jirik_Tuňák: Hlavně na škodofku potřebuješ 13\17 10\8 kladivo a uděláš s tím celý auto:-D
-> U-Geen: Zlatá škodofka, tam můžeš ke všemu ze všech stran, tady se asi s vysírkou a následnou demontáží nepočítalo. 

-> Jirik_Tuňák: hm jedine s diplomem :-)
-> Jirik_Tuňák: A to jsem si říákal jak to jde u mně debilně:-D To je ještě krása:-D
-> Jirik_Tuňák: JJ.. Na podhled jsou stejné ale detailama se dost mění... Každopádně v tomhle případě jak na to koukám přeju good luck:-D
-> Bagrr- máma mele Emu: Krásné sosání, což ? Ony jsou ty motory na první pohled stejné, ale pak co rok dva, tak nějakej upgrade a v detailech se hodně liší.
-> Jirik_Tuňák: ty voel nalamat prsty a natahnou jak gumové rukavice 

Poslední foto nepotřebuje komentář. 

-> Jirik_Tuňák: Aha, ty máš takhle blbý sání... Já ho mám skoro v rovině s hlavou:-D
-> Jirik_Tuňák: Škoda že jsem to tenkrát nenafotil... U mně to šlo na prd vytočit ty tři šrouby co drží startér, protože ten plast co vněm vede elektrárna a hadice k čerpadlu hydřímu... stačilo povolit jen ten jeden šroub co zároveň drží startér... Pak ten plast násilně drobet odchlípnout a vytočit jeden šroub se šestihranou hlavou.. Dva imbusy už byly po slepu vytočený.. Ke stratéru vede jen jeden kabel od baterky a jedn ze spínačky... Jinak mně šlo ten startér docela dobře vyndat pod sánídrobet zasunout a pak dolu a dopředu k chladiči...
-> Jirik_Tuňák: hodne stesti 

Tady blíž. Kompletní sání jde pomalu až k vaně. Vpravo ani vlevo není místo ani na ruku na plocho.
-> Bagrr- máma mele Emu: Já mám bohužel takový mohutný kompletní sání, nevím jak jsi to měl ty (viz. foto pod klapkou). Tam pod ním nic nevytahneš. Kukaj. Budu muset od kola čerpadla a altíku protáhnout nějak ráčnu a povolit kabely (kolik jich je připojeno na očkách ?) Velkej, malej, tedy dva a nebo celkem tři ? Vpravo když koukáš dovnitř už vadí hadice od chladiče k termostatu. Spodem mám uchycený na bloku další hadice a trubky od hydry + odvětrání klikovky. Kabely jsou nacvakaný s hadicema od hydry v takovým držáku pod klipsama, kterej musím sundat, abych se dostal k třetímu šroubu startéru. Od tohoto držáku jsem nenašel ani všechny šrouby, viděl jsem jen jeden.
Startér budu muset asi vytahnout a vykroutit spodem, jinou možnost nemám.
Až bude lepší počasí, tak se na to podívám převlečenej do pracovního.
Startér budu muset asi vytahnout a vykroutit spodem, jinou možnost nemám.
Až bude lepší počasí, tak se na to podívám převlečenej do pracovního.
-> Jirik_Tuňák: Jinak nejsnazší je ho sundat pod sací a vytáýhnoujt ho směrem k chladiči.. Novej neoriginál s mnohem lepší stavbou převodky mě stál 2.200 platidel českých...
-> Jirik_Tuňák: Tak výměnu startéru mám u 2.08V za sebou:-D Je to takovej drobet ježek v kleci:-D
-> Bagrr- máma mele Emu: Já když jsem se díval, jak dobře se může ke startéru a jak šikovně se bude vykrucovat z poza sacího a vůkol vedoucích hadic, tak jsem zalitoval, že není auto jako foťák na jedno použití, ze kterýho po užití vyndáš film a praštíš s tím do popelnice.
Nehledě na to, že kabely z toho budu demontovat poslepu, jestli tam nebude vidět zespodu.

-> Jirik_Tuňák: Protože jsem do xnatie dával motor z XMka starší typ kde byla měřítko plechové náplně olejové umístěno vzadu u vodní pumpy a duíž by kolidovalo s filtrboxem, byl jsem nucen měřitko toto odstranit a vzniknuvší díru po něm něčím ucpat... A ucpávka asi nejspíš byla vyrobena mnou lajdácky či nevím k jakému záhadnému hnutí mysle u ní došlo a rozhodla se nejspíš že nadále nebude setrvávat na svém místě a oleji dovolí aby si vesele šplíchal zespodu na výfukové svody...
-> Bagrr- máma mele Emu: Kouř odzadu, tak ono to má vzadu svody. Těsnění pod ventildeklem jsem taky dělal a bylo dost vymačkaný. Možná, že to budeš muset ostříkat na rampě wapkou, pak to projet a podívat se odkud to teče. Motor je skloněnej nazad, takže by mě zajímalo, kdyby to nebyl ventildekl, jak by se to na svody dostalo, popř. odkud. V jakejch místech je ten špunt o kterým mluvíš ? Měl jsi sundanej dekl na rozvodech ? Jestli to neteče z ventildeklu přes něj dozadu, popř. jestli to neteče na vačce.
-> petr s: Tak zatím pohmatem kam jsem pod ventildekl (zároveň filtrbox) dosáhl, bylo sucho... A kouř od spáleného oleje stoupal opravdu spoza motoru...
-> Bagrr- máma mele Emu: Těsnění se měnilo dost často
-> petr s: Bude... Ale obavy mám spíš z té záslepky...
Jirik_Tuňák 05.03.10 19:58:58 napsal:
→ Syny / Bagrrovice: Koukal jsem v Globusu na telefonu.
Heleďte, jak může mít 8V větší krouťák, byť jinde posazenej,
než silnější 16V ? Každopádně příjemné pozjištění.
Jsem koukal u Ceeda, tak tam taky snížili u 1.4ky výkon na 66 kW
z původních 82 kW, ale krouťák zůstal stejnej. Dokonce testující
říkali, že tato úprava není znát a auto jede skoro stále stejně, jen
míň žere a má méně exhalací.
proč by nemohl mít slabší motor větší krouťák? Když bych to vzal do extrému, tak motor z motorky má třeba 150kW a 100Nm. Všechno je to o otáčkách. Dneska to všechno posunujou do vyšších otáček, jak u benzínů tak u dieselů, aby mohli lidem ukazovat jak výkon s každou generací roste. Za chvíli budou mít diesely stejnou charakteristiku jako měly benzíny před 20 lety (max.výkon 5000.)
U těch šestnáctiventilů se snažej o lepší víření v menších otáčkách pomocí menšího ventilu a větší průchodnost ve vyšších otáčkách - ale ty nižší otáčky se těm šestnáctiventilům stejně pořád moc nedaří - asi s malým tlakem při malém výkonu přes ty dva malý ventily toho moc neprojde...
→ Syny / Bagrrovice: Koukal jsem v Globusu na telefonu.

než silnější 16V ? Každopádně příjemné pozjištění.
Jsem koukal u Ceeda, tak tam taky snížili u 1.4ky výkon na 66 kW
z původních 82 kW, ale krouťák zůstal stejnej. Dokonce testující
říkali, že tato úprava není znát a auto jede skoro stále stejně, jen
míň žere a má méně exhalací.
proč by nemohl mít slabší motor větší krouťák? Když bych to vzal do extrému, tak motor z motorky má třeba 150kW a 100Nm. Všechno je to o otáčkách. Dneska to všechno posunujou do vyšších otáček, jak u benzínů tak u dieselů, aby mohli lidem ukazovat jak výkon s každou generací roste. Za chvíli budou mít diesely stejnou charakteristiku jako měly benzíny před 20 lety (max.výkon 5000.)
U těch šestnáctiventilů se snažej o lepší víření v menších otáčkách pomocí menšího ventilu a větší průchodnost ve vyšších otáčkách - ale ty nižší otáčky se těm šestnáctiventilům stejně pořád moc nedaří - asi s malým tlakem při malém výkonu přes ty dva malý ventily toho moc neprojde...
-> Bagrr- máma mele Emu: Nové těsnění do deklu