První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
130 LR prototyp - komentáře:
-> jourin: 
-> minno: To má takový to udělátko pod rozdělovačem, tak olej se bude lejt externě
-> minno: Že by přímo do olejový nádrže, když to má sucháč?
-> minno: dobre si prohledni fotky :)
-> jourin: a olej sa leje kadiaľ? :D
-> minno: To neni zadny vicko, to je zavareny :-)
-> jourin: čo je to za víčko na nalievanie oleja na ventildekli?
-> Eidy: Sami si sami :) Kamarad
Jinak musim rict, ze motor k Muckovi uz NIKDY... on tam nechal i stary loziska... :-/
-> jourin: a kdo ho stavěl tentokrát?
Tak motor je hotový, můžeme kompletovat :-)
-> csrlive: Majitel si to pral, je to skoda, je to paradni auto, treba si to jeste rozmysli
-> Antony: Dole ji mela civilni verze, zavodni maj dve nahore :)
Pročpak došlo ke smazání 720 Itala?
Tohle ja tak nádherné auto, pořád na to čučim a závidim
