
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> T: V brzdách je za málo peněz docela muziky jedině v samotnejch destičkách. Ze svý zkušenosti ti doporučím dobrý a hlavně suchý pakny dozadu, kvalitní kotouče vepředu a kvalitní destičky a i s 2p naděláš parádu. Vím, o čem mluvím.
Jinak cokoliv lepšího a lehkýho je minimálně za 10000 jen třmeny + desky, k tomu přidej držáky a kotouče a jsi na slušný sumičce.

-> havlik: : jo tohle auto sjem zkoumal každý den, než jsem začal s erkem, známe moc dobře
a nešpekuluju, jen 205 sehnat z GTI a pak ještě jeden pár a skládat to je hezký,ale nepřijde mi to moc reálný a tak se ptam ještě na jiný varianty
ikdyž kromě 4p s chlaďákama moc možností v rozumné cenové relaci nebude co? 
-> afro100: ,-> castrol: : OK zkusím



-> afro100: ,-> castrol: : OK zkusím

T 21.03.11 19:01:21 napsal:
→ afro100: , → castrol: : jo a když to
uteče, tak můžu hlavu vzít a zapálit?
dofrezovat a pasta
→ afro100: , → castrol: : jo a když to
uteče, tak můžu hlavu vzít a zapálit?

-> T: tak samozrejme to musis teraz lapovacou pastou este zabrusit ... a proste zabrusat pastou dovtedy kym to nebude tesnit no
-> T: ty brzdiče z 205 jsou ti málo nebo co zase špekuluješ?
-> afro100: ,-> castrol: : jo a když to uteče, tak můžu hlavu vzít a zapálit?
jinak kotouče dobrý,ale právě bych rád nahnal víc předek,abych nemusel dávat kotouče dozadu
a kromě těžkých 4p mě zajímají i jiný nápady 

jinak kotouče dobrý,ale právě bych rád nahnal víc předek,abych nemusel dávat kotouče dozadu


-> T 21.03.11 18:57:11: se podívej ke Štěpánovi na Rko tam inspiraci na brzdy najdeš:)
-> T: predpokladas spravne
-> T: presne tak
a daj 4p a kotuce 


-> castrol: : jo a nesmí utíkat vůbec předpokládám?



jinak přemýšlím ještě před motorem nad brzdama...nápady na upgrade? momentálně jsem na 2p a bubnech 

-> T: nasad a nalej benzin
tak já nevím jestli to dělám dobře, přijde mi to jako dost utopený
jak zjistim , že ventily těsní?

-> Šediváček: : jasný, dík 

-> T: Tak tady to je těžký.Já ti řikam učinnou,nejlevnější a odzkoušenou variantu
Ale zase tomu nemusim vůbec rozumět a jenom si to vymejšlet
A je to tvůj motor,práce a peníze.Tak si názor musíš udělat sám,jak řikáš.


-> Šediváček: : dík :-) a kecat si do toho nenecham,ale ptam se co nejvíce lidí a pak si sám udělam názor, že jsou odpovědi rozdílné a úplně bez rad to dělat nechci,protože se učim, takže každou radu beru 

-> T: A dam ti radu jestli můžu,......od nikoho si do toho nenech kecat 

Tak abych to uved na pravou míru.Ty frézy sou 30,90 a 150°.A jak řiká vhml,má to lepší přestup do spalováku.Ale neni pravda,že se nedá udělat šířka sedla.Když neni nějak moc špatný,tak se udělá sedlo a tou rovnou plochou z druhý strany se zahloubí spalovák a udělá šířka sedla.A jestli tam bude potom zub pár desetin mm tak to je uplně fuk.Je to pořád lepší než jak to vypadá předtim to sedlo.Ale nikdo taky neřeší,že ten oklepaný ventil má uplně jiný úhel než udělaný sedlo.To se mě zdá divný.Pár hlav sem tutima frézama dělal a funguje to uplně bez problemu a nějaký turbulence směsy ve spalováku se na 60-ti koňovým motoru nepoznají. Když to bude špičkový motor,tak to je uplně jiná písnička.