skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
10:03:24
19.06.2012
19.06.2012

m8rinek
-> Pavel P@nkáč: Na erku si to zastavuje kde chce :/
09:59:24
19.06.2012
19.06.2012

Pavel P@nkáč
-> T: nechci rejpat ale nejdou na tom nejak ucesat nebo upravit sterace? vypada to jak spadnute vetve:)
07:12:09
19.06.2012
19.06.2012

T
-> vhml: : nojo, ale kolik už je u Tebe větší rozdíl...já měl v podstatě rozdíl 20st.
-> Tuner#2: : videa jsem proklikal a chystam se na celé....
jinak jsem taky lehce zmaten z toho chlazení....
-> Tuner#2: : videa jsem proklikal a chystam se na celé....

jinak jsem taky lehce zmaten z toho chlazení....

23:36:06
18.06.2012
18.06.2012

Eidy
-> Tuner#2: Tak to jsem z toho jetel.
21:18:15
18.06.2012
18.06.2012

Tuner#2 - zrušená registrace
-> T: Mrkni na videa k Eidymu, taky Tě budou zajímat
Jinak tu mám reakci majitele zeleného eRka:
Cusz pane,jen zkracene pac jsem porad v Chorvatsku . Funguje to tak,ze pokud jedes vic jak 175km/h tak se začne vic hřát,ale v rámci možnosti dobrý,jinak pod plným kotlem je taky ohraty ale nepřehřeje se to . Ale bez čočky dlouhý a rychlosti dlouho nad 100-140km/h to bez problemu funguje . Je tam novej chladič + soustava čistá a jen voda bez fridexu a olej chladič a vrtule 1.6i Filcka . Motor má cca 92-95koni a čočky docela snáší jak jsem psal . Jinak na normal jízdu to funguje uplne bez sebemensich problemu.
Kamarad: tak nevim v cem to ma tak zazracny , ale fakt mu to fuznguje to muzu potvrdit [:)]
jeste pise :
Jeste pujde mezichladič dopředu . A hlavne pokud je good těsnění s vickem na chladici tak to jde, dávala se i pruzina s vickem ze Zigula, ale je jasný že náporák je náporák .

Jinak tu mám reakci majitele zeleného eRka:
Cusz pane,jen zkracene pac jsem porad v Chorvatsku . Funguje to tak,ze pokud jedes vic jak 175km/h tak se začne vic hřát,ale v rámci možnosti dobrý,jinak pod plným kotlem je taky ohraty ale nepřehřeje se to . Ale bez čočky dlouhý a rychlosti dlouho nad 100-140km/h to bez problemu funguje . Je tam novej chladič + soustava čistá a jen voda bez fridexu a olej chladič a vrtule 1.6i Filcka . Motor má cca 92-95koni a čočky docela snáší jak jsem psal . Jinak na normal jízdu to funguje uplne bez sebemensich problemu.
Kamarad: tak nevim v cem to ma tak zazracny , ale fakt mu to fuznguje to muzu potvrdit [:)]
jeste pise :
Jeste pujde mezichladič dopředu . A hlavne pokud je good těsnění s vickem na chladici tak to jde, dávala se i pruzina s vickem ze Zigula, ale je jasný že náporák je náporák .
13:10:27
18.06.2012
18.06.2012

vhml
-> T: výměník víceméně funguje jen při vyšším rozdílu teplot. Na rychlejší ohřívání a chlazení opravdu v zátěži. Při běžném provozu je tam malý teplotní gradient a tak i nízká účinost. Jak chlazení oleje, tak ohřívání vody. Tudíž netřeba mít strach, že tě to nějak zásadně přehřívá vodu.
10:30:36
18.06.2012
18.06.2012

T
-> Tuner#2: : to jsem měl,ale nic moc...ale asi to budu muset udělat znova na delší trasu....ikdyž víčko podle mě drží....
10:16:41
18.06.2012
18.06.2012

Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 18.06.12 09:48:03: Co si udělat přepad do flašky? Min. nouzově na pozorování?
09:48:03
18.06.2012
18.06.2012

T
-> Tuner#2: : no místo výměníku chladič
jinak teda jsem ohledal škody po cestě a opět jsem dolejval 1L chladící kapaliny.....já už nevim...topení jsem nepustil za celou cestu, výpušťáky jsou zašpuntovaný, tak nevim :-(

jinak teda jsem ohledal škody po cestě a opět jsem dolejval 1L chladící kapaliny.....já už nevim...topení jsem nepustil za celou cestu, výpušťáky jsou zašpuntovaný, tak nevim :-(
19:34:17
17.06.2012
17.06.2012

Tuner#2 - zrušená registrace
-> T: Bez výměníku ale počítej na dálnici se 120 a více °C na oleji pokud to budeš točit na 5000rpm nicméně 50tka to snese bez problému.
18:57:18
17.06.2012
17.06.2012

m8rinek
-> T: vyhodit výměník je to nejmenší :)
18:49:36
17.06.2012
17.06.2012

T
-> m8rinek: : tak to mě nenapadlo, ikdyž mělo, vzhledem k Eidyho chlazení a mojemu chlazení no....
18:48:34
17.06.2012
17.06.2012

m8rinek
-> T: to jo, proto tam nemam výměník, ale chladič ;). Chce to nedávat na auto vše co se nosí ;).
18:47:00
17.06.2012
17.06.2012

T
-> vhml: : no není to moc,ale vzhledem k tomu, že jsem auto nehonil, tak by tam mohlo být méně nebo ne?
jinak vzhledem k výměníku u filtru mi olej zbytečně ohřívá vodu nebo se pletu?
jinak vzhledem k výměníku u filtru mi olej zbytečně ohřívá vodu nebo se pletu?
18:40:34
17.06.2012
17.06.2012

vhml
-> T: co je špatného na 100 stupních na oleji?
21:56:01
16.06.2012
16.06.2012

T
-> m8rinek: . všechno vyřešeno
teď mě spíš trápí olej.....cesta dneska najeto 200 km a z toho cca 70 po dálnici a voda se vešla max. do 90 a zítra zjistím jestli je nějaká voda vyházená nebo ne,ale vypadá to , že víčko drží.....ale olej se dost podstatnou část cesty držel kolem 100st. a to jsem jel tak těch 100-110 km/h kolem 47t. otáček....

teď mě spíš trápí olej.....cesta dneska najeto 200 km a z toho cca 70 po dálnici a voda se vešla max. do 90 a zítra zjistím jestli je nějaká voda vyházená nebo ne,ale vypadá to , že víčko drží.....ale olej se dost podstatnou část cesty držel kolem 100st. a to jsem jel tak těch 100-110 km/h kolem 47t. otáček....
21:36:17
15.06.2012
15.06.2012

m8rinek
-> Eidy: Má to správně.
-> T: Dnes koupíš pásku v metráži a k tomu navíjecí sponu, která má navíc na konci závit a matku, kterou se to zajistí. Docela dobrá věc, mají to v hydraulice.
-> Tuner#2: Po zlomení nohy mi tahle nouzovka fungovala taky dobře skoda110r.eu/110r/cerven1 130007.jpg , ale jel jsem opatrně, chvilkovou zátěž to sneslo, ale dlouhodobou nic moc a už jsem musel sahat na turbopáčku topení. Mechanika je v tomhle případě opravdu nejspolehlivější.
-> T: kup od Pavla ten 10list, má úplně jinou účinnost a 5list funguje za jakýho koli počasí naprosto bezpečně a tlačnej větrák je tam opravdu jako nouzovka, už jsem ho neslyšel pekelně dlouho...
-> T: Dnes koupíš pásku v metráži a k tomu navíjecí sponu, která má navíc na konci závit a matku, kterou se to zajistí. Docela dobrá věc, mají to v hydraulice.
-> Tuner#2: Po zlomení nohy mi tahle nouzovka fungovala taky dobře skoda110r.eu/110r/cerven1 130007.jpg , ale jel jsem opatrně, chvilkovou zátěž to sneslo, ale dlouhodobou nic moc a už jsem musel sahat na turbopáčku topení. Mechanika je v tomhle případě opravdu nejspolehlivější.
-> T: kup od Pavla ten 10list, má úplně jinou účinnost a 5list funguje za jakýho koli počasí naprosto bezpečně a tlačnej větrák je tam opravdu jako nouzovka, už jsem ho neslyšel pekelně dlouho...
08:55:15
14.06.2012
14.06.2012

vhml
-> Eidy: dává se na saharu. Taky je mi to divný, ale je to tak
08:41:12
14.06.2012
14.06.2012

T
-> Eidy: : no jak píše -> ochoda: , tak teď babo raď, ale projel jsem pár erek tady a je to takhle asi správně....
22:27:57
13.06.2012
13.06.2012

Eidy
-> ochoda: Chtěl dávat 2 pásky a proto mu bylo vyčiněno. Nicméně teď jsem si to prošel zpět a máš pravdu.
Já si teda nejsem jistej, ale myslím, že jsem jezdil se sponkou na větráku. Ale už je to dlouho. Tak nic.
Já si teda nejsem jistej, ale myslím, že jsem jezdil se sponkou na větráku. Ale už je to dlouho. Tak nic.