
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
tak zatím se mi podařilo udělat vše bez jakéhokoliv sundání...ale je to boj.....levý držák a pravý držák 

svátky jsem předčasně odpískal, že mě to už doma nějak nebavilo se nudit nebo pít
takže dneska jsem připravil připravil místo pro levý vnější držák a sundal starý levý vnitřní a peru se s pravým vnitřním, že bych rád zachoval brzdy a spojku a asi to nebude taková sranda, jak jsem doufal :-D :-(
no a snad to zítra dodělám a zkusím to nasadit i s tyčí...jen už teď se mi nějak nezdá levá strana vnějšího držáku, jakoby byla podlaha křivá


takže dneska jsem připravil připravil místo pro levý vnější držák a sundal starý levý vnitřní a peru se s pravým vnitřním, že bych rád zachoval brzdy a spojku a asi to nebude taková sranda, jak jsem doufal :-D :-(
no a snad to zítra dodělám a zkusím to nasadit i s tyčí...jen už teď se mi nějak nezdá levá strana vnějšího držáku, jakoby byla podlaha křivá

-> m8rinek: : taky pravda
jinak přípravky mám a Dejvidův postup mi v podstatě slouží jako návod

jinak přípravky mám a Dejvidův postup mi v podstatě slouží jako návod

-> T: moc nechápu, ale děláš to trochu opačně, ne? Vem si trubku, vytoč si silonový vložky místo ložisek, spoj ramena trubkou, naměř vzdálenost mezi ramenama, chyť krajní držáky a díry vrtej až teď.
skoda110r.eu/erse/.../22. JPG
skoda110r.eu/erse/.../24% 20(3).JPG
A jestli přípravek nemáš, tak zavolej Dejvidoj, třeba Ti ho půjčí...
skoda110r.eu/erse/.../22. JPG
skoda110r.eu/erse/.../24% 20(3).JPG
A jestli přípravek nemáš, tak zavolej Dejvidoj, třeba Ti ho půjčí...
tak první dotaz a to jsem u prvního držáku
vnější držáky...snažil jsem se to popsat a radši jsem to vyfotil :-D
být to v ose, tak bych si představoval, že bude ten držák opřený o ty šrouby oba na doraz,ale asi mi ujela ta první nová díra a tak mi na doraz chybí na jednom šroubu cca 1mm - viz. foto
řešit/neřešit ?


vnější držáky...snažil jsem se to popsat a radši jsem to vyfotil :-D
být to v ose, tak bych si představoval, že bude ten držák opřený o ty šrouby oba na doraz,ale asi mi ujela ta první nová díra a tak mi na doraz chybí na jednom šroubu cca 1mm - viz. foto
řešit/neřešit ?
-> Eidy: : no tak to jsem zvědav jestli se mi taky postěstí neodpojovat brzdy
přední tlumiče jsem posílal do HP, že jeden tekl přece a když už jsem je tam posílal, tak jsem se s pánem domluvil, že mi je nastaví podle mě, takže jsem mu popsal přední nápravu + na co se auto používá a po tom co jsem s nim mluvil po, že se mě s hrůzou ptal co to bylo uvnitř
tak jsem se rozhodl, že si tam necham "přelít" i ty zadní, jen jsem je neřešil, když jsem věděl, že kyvka stejně nezůstane....tak teď co mu napsat 

přední tlumiče jsem posílal do HP, že jeden tekl přece a když už jsem je tam posílal, tak jsem se s pánem domluvil, že mi je nastaví podle mě, takže jsem mu popsal přední nápravu + na co se auto používá a po tom co jsem s nim mluvil po, že se mě s hrůzou ptal co to bylo uvnitř


-> T: Musel jsem trochu uhnout z trubkama brzd a spojky kvůli příčce a vnitřním držákům, ale mám to neorigo v mědi, takže nevím jak moc je to stejný jako původní. Ale nic z toho jsem nerozebíral. Všechno zůstalo na autě.
A co bys chtěl s tlumičema? Změkčit? Úhel kývání moc nerozhoduje. To spíš poměr poměr ramen úchyt-osa kola-úchyt tlumiče u současné nápravy a molčanovky.
A co bys chtěl s tlumičema? Změkčit? Úhel kývání moc nerozhoduje. To spíš poměr poměr ramen úchyt-osa kola-úchyt tlumiče u současné nápravy a molčanovky.
-> Eidy: : no já právě někde myslím četl, že trubka bude muset ven, tak uvidím, až nasadim poprvé nápravu...ty jsi vařil se všema trubkama? ( jsou tam brzdový,kostka od brzd,spojkový,....)
jinak ještě přemýšlím, až budu posílat tlumiče do HP, co vlastně napsat co mam za nápravu :-D úhel kývání a kyvkový pružiny, což je 40Kn nebo jak to je ( to si najdu), víc stejně nevim :-D
jinak ještě přemýšlím, až budu posílat tlumiče do HP, co vlastně napsat co mam za nápravu :-D úhel kývání a kyvkový pružiny, což je 40Kn nebo jak to je ( to si najdu), víc stejně nevim :-D
-> T: S trubkou na topení čoveče nevím. Štíty brzd nech zapojený na hadičkách, to je ok. A ty části podběhu stačí odříznout nebo odstříhnout. Já tam pro jistotu udělal opět pertl.
motor venku,náprava venku,převodovka venku...jen nevim jestli budu muset vyndat i tu trubku, co vedla původně jako topení nebo ne a snad nebudu muset sahat na brzdy...nechal jsem je zapojené, tak snad to zvládnu i s nima....
jo a ten venkovní plech kapsy se jen uřízne a žádný vaření netřeba ?
jinak dorazil olej do převodovky a zadělal jsem ještě víko, takže převodovka je už hotová na 100%
jo a ten venkovní plech kapsy se jen uřízne a žádný vaření netřeba ?
jinak dorazil olej do převodovky a zadělal jsem ještě víko, takže převodovka je už hotová na 100%
-> radekp: : to doufám
nebo spíš doufám, že ničí pomoc nebude třeba 



-> T: vůbec se toho neboj! přinejhorším je tu dost lidí, kteří už to páchali, určitě poradí...
-> Eidy: : no toho nastavení se bojím nejvíc, tak uvidíme....pomalu tam prdnu venkovní držáky po tom, co vyberu kapsy a pak se uvidí jak to bude vypadat na vnitřních no......
-> T: Aspoň ses do toho pustil ve správný čas. Všichni budou mít volno, takže ti tam může přijet spousta rozumbradů
. Držím palce.
Na Molčanovce se toho dá dost nastavit, takže když ti to uteče o 1-2mm, tak vůbec o nic nejde.

Na Molčanovce se toho dá dost nastavit, takže když ti to uteče o 1-2mm, tak vůbec o nic nejde.
nějak jsem dneska chodil asi 10 minut kolem auta a tak nějak přemýšlel co ještě potřebuju a co ne než se pustim do molčanovky a najednou mi chybí zadní čelo, nárazník,výfuk,chlazení..
.a zítra počítám, že bude éro bez celýho zadku......
tak mi držte palce, předpokládám, že budu hodně otravovat s dotazama
strašlivě se toho bojim, do čeho jsem se to pustil,ale zároveň se moc těšim, až to bude.....tak uvidíme jak se zadaří
tak mi držte palce, předpokládám, že budu hodně otravovat s dotazama


strašlivě se toho bojim, do čeho jsem se to pustil,ale zároveň se moc těšim, až to bude.....tak uvidíme jak se zadaří

-> Eidy: : docela jo, čekal jsem to horší, doladit formu a přidat ještě nějakou svěrku, tak by to mohlo být bez chyb
ale tady mě to netrápí, to jen abych se doma nenudil 


-> T: slušný.
-> Eidy: : nee, nějak se mi do něj pořád nechce a navíc tady mě to tolik netrápilo,ale nedopadlo to nejhůř...forma/výrobek/or
iginál a dvě svěrky
-> oppik: : dík
-> Milan 136: : kde ?



-> oppik: : dík
-> Milan 136: : kde ?


T 13.12.12 19:01:30 napsal:
pěkná práce.proč tam máš v záběru ty monočlánky





-> T: pěkně ty. Už konečně vakuum?