skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ach to turbo (aneb už zase nějaký otázky)...
prohledat
534 příspěvků (zobrazeno 401 až 450) od 24.06.2008 do 14.04.2022, založil/a Bagrr- máma mele Emu
11:36:39
03.12.2008
03.12.2008

Vita ze Sudet
-> K-Virus: Jakej typ turba?
07:07:02
03.12.2008
03.12.2008

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Vita ze Sudet: ano ano... dobře že se oživuje
teď když mám autí přihlášený a nebudu platit 10000, tak jsem v tom z5... štěstí, že jsem všecko neprodal..... new turbo bude po vanocich po brigade...
teď když mám autí přihlášený a nebudu platit 10000, tak jsem v tom z5... štěstí, že jsem všecko neprodal..... new turbo bude po vanocich po brigade...08:52:59
02.12.2008
02.12.2008

havlik
-> Vita ze Sudet: No snad jo:)
07:20:45
02.12.2008
02.12.2008

Vita ze Sudet
Neoživíme to tu trochu? Oturbuje tu teda někdo keckové?
Já se pokusim odpo postnout foto mejch svodíků 
Já se pokusim odpo postnout foto mejch svodíků 
21:02:21
25.11.2008
25.11.2008

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: jj to znám... když není o co se opřít mebo zapřít je těžký povolit tu spešl matku...
19:21:23
25.11.2008
25.11.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> K-Virus: Ano je vzatý z 2.2T benzín audi:D Každopádně jedno už je nepoužitelný, se mi podařilo naštípnout pár lopatek u vejfukový vrtulky při rozebírání:-(
08:55:35
23.11.2008
23.11.2008

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: tak to musíš nejlíp vědět sám, ale to vyvážení bych radši udělal, páč aby ta drbačka s novýma ložiskama, nepřišla k ničemu.... máš benzínové turbo???
21:52:08
22.11.2008
22.11.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> K-Virus: Bronzová jsou v originále... A vydřená nejsou díky nevyvážensti (teda alespoň doufám) ale spíš kvůli tomu že s tím jezdilo hovado který nedochlazovalo turbo před chcípnutím motoru... Soudím tak díky nánosům karbonu ve skříni...
19:20:25
17.11.2008
17.11.2008

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Fén - Neznalej a neodborník: navíc kupovat ND na turba a ještě k tomu na 3K turba je nesmysl... nekřesťanské ceny... většinou ti nedaj jen pouzdra, ale celej rotor... tisíce...
-> Bagrr- máma mele Emu: jinak vydření ložisek bývá způsobeno nevyvážeností rotoru (deformace lopatek---jiná geometrie), a tak bys měl i toto vzít v potaz...nechat vyvážit.... ber to tak, že při těch otáčkách turba to udělá dost....... celkově to začínám vidět, že je lepší koupit nové turbo a je po starostech... jinak co se týká materiálu, tak bronz bude dobrá volby si myslim... železo ani hliník to nebude... co jiného už zbývá...
-> Bagrr- máma mele Emu: jinak vydření ložisek bývá způsobeno nevyvážeností rotoru (deformace lopatek---jiná geometrie), a tak bys měl i toto vzít v potaz...nechat vyvážit.... ber to tak, že při těch otáčkách turba to udělá dost....... celkově to začínám vidět, že je lepší koupit nové turbo a je po starostech... jinak co se týká materiálu, tak bronz bude dobrá volby si myslim... železo ani hliník to nebude... co jiného už zbývá...

03:57:12
17.11.2008
17.11.2008

Fén
-> Bagrr- máma mele Emu: Možná by stačil CuSn8.
03:47:07
17.11.2008
17.11.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> Fén - Neznalej a neodborník: Tak aký materiál na to toporučíš?

02:45:48
17.11.2008
17.11.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> Fén - Neznalej a neodborník: Necu kupovat:D potřebuju atypy (díky tomu že už je drobet vydřená ložisková skříň) se bude muset přestružovat uložení tudíž budou muset bejt i větši pouzdra...
02:44:23
17.11.2008
17.11.2008

Fén
-> Bagrr- máma mele Emu: To se nedají koupit?
02:41:07
17.11.2008
17.11.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> Fén - Neznalej a neodborník: Kušuj:D Hele pane co bys doporučil za materiál na pouzdra do turba? Bronz jaký tvrdosti apod:-)
02:40:27
17.11.2008
17.11.2008

Fén
-> Bagrr- máma mele Emu: Už to nepi. :o))
02:36:44
17.11.2008
17.11.2008

Bagrr- máma mele Emu
Eee čeká...
02:35:14
17.11.2008
17.11.2008

Bagrr- máma mele Emu
Tak máme doma dva šnečci KKK K26... ˇ4eká nás výroba nových pouzder (obě bohužel je maj vyběhaný...) a shánění těsnících kroužků..... Jinak bez omezení to tlačí údajně 1.35 Baru:D
16:19:02
09.11.2008
09.11.2008

Gemini
14:16:27
08.11.2008
08.11.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> Pavel P..: Je to ruskej pásák:D a karburace je ze startovacího motorku:D Tzn z nějaký 600tovky:D A mělo by to být pro 2.2 z R21:D
13:28:03
08.11.2008
08.11.2008

Pavel P..
-> Bagrr- máma mele Emu: DT? to je někakej ruskej traktor nebo pásák? co s tim hodláš krmit, lokomotivu?

11:25:21
08.11.2008
08.11.2008

Bagrr- máma mele Emu
Tak dneska si jdu pro jeden karbec z DT-75 abych hjo rozebral a vykoumal estli to půjde použít nebo ne:D
16:02:54
07.11.2008
07.11.2008

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> RTL: ano... souhlasim... spatne jsem to nazval...ja nejsem na automechanikovi, tak to nepouzivam casto, a tak to nazyvam podtlakem vsecko... tudiz se omlouvam a dekuji za tuto radu, ze lze karbec pouzit i jinej... zvedlo mi to naladu... ten muj sedr je 120kovej (2932) tzn. difuzory 20/24 a mechanicke ovladani 2. komory. Natryskování je tam zatím základní, ale budu to ladit až na autě. Ventil odvzdušnění jsem tenkrát taky kuchnul, vyříznul závit a zaslepil šroubem... otvor odvzdušnění jsem opatřil fitinkou ze solexu a hodlám jej zavést do sání zpět ( nad karbec). Boost controller mám, IC taky, pumpu taky, teď se rýsuje benzínové turbo, BOV , hadice mám, olejovej chladič OK (výměník zatím nebude)....... práce je dost... teď budu skládat už konečně přední nápravu.... zatím čau a sem rád, že se zapojil někdo, kdo s tím má zkušenost a je schopen nám poradit... za nás všěechny zájemce děkuji

15:14:26
07.11.2008
07.11.2008

RTL
-> Gemini: Ty trysky uz si fakt nepamatuju a s tou těsností nevim.
13:59:23
07.11.2008
07.11.2008

Pavel P..
-> Gemini: sice to neni k tematu s větrníkama, ale..... když jsem byl u opraváře karbeců tak mi doporučil na můj motor 130 karbec DDSR že je lepší a že by bylo dobrý vyměnit difuzory na 21/25 místo 22/24, že by to šlo líp v nízkejch otáčkách.... tak nevim jestli má pravdu nebo to je blbost.. co si o tom myslíš? dík
13:56:44
07.11.2008
07.11.2008

havlik
Eště že už mam ten solex

13:55:45
07.11.2008
07.11.2008

Gemini
-> RTL: tak tak, podtlak tam veru neni.....je to len o prudeni cez difuzor, Venturiho efekt........
ake natryskovanie mal ten 105kovy karbec ? nefucal nikde ?
ake natryskovanie mal ten 105kovy karbec ? nefucal nikde ?
12:20:16
07.11.2008
07.11.2008

RTL
-> K-Virus: Možná se pletu, ale s tím podtlakem v karburátoru ať už atmosfera a nebo turbo při tvorbě směsi to není uplně pravda. Podle mého názoru jsou aspoň ty karbce o kterých se tu mluví založeny na komínovém efektu. To znamená že je benzín strháván proudícim vzduchém. Je to jenom moje teorie, ale u turba rozhodně při plnění není nikde v karburátoru podtlak.

12:07:10
07.11.2008
07.11.2008

RTL
Ahoj sleduji tuto diskusi a snad mohu taky přispět svojí zkušeností. Kdysi jsem taky zkoušel SEDR s turbem a mužu potvrdit že to funguje a auto jede velmy dobře. Úprava karburátoru byla jednoduchá. Zaslepit odvzdušnění a přetryskovat. Mechnické ovládání druhé komory jsem mněl již z atmosféryckého provozu. Používal jsem karbec na 105-ku má menší difuzory. Nutností je palivové čerpadlo které dává dostatečný tlak.
22:22:07
06.11.2008
06.11.2008

suri
-> Gemini: mm spolužiaka vola sa Martin Poloni
22:06:15
06.11.2008
06.11.2008

havlik
-> Gemini: hm že by další zajímavá publikace do sbírky ale to bych si napřed měl pročíst ty ostatní
22:04:43
06.11.2008
06.11.2008

Gemini
prilejem trosku benzinu do ohna 
mozno bude aj pdf.....

mozno bude aj pdf.....
22:02:19
06.11.2008
06.11.2008

Gemini
-> K-Virus: a ten tlak aj musis regulovat.... dalsia vec co ti chyba
19:52:57
04.11.2008
04.11.2008

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Gemini: ano... to uz jsem taky psal, ze je treba zvednout tlak paliva... dava to logiku... vyreseno el. palivovou pumpou z Opla Omegy 2,4i

19:49:19
04.11.2008
04.11.2008

Gemini
-> K-Virus: ja keby sa ti tam potom uz podarilo natlacit 0,6, okamzite musi ist hore tlak paliva aby naplnil karbec, lebo boost ti to uzavre, a nebude dotekat palivo....
15:04:53
04.11.2008
04.11.2008

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> ventYl: ale solex ma taky zinkovy telesa... nicmene se tohoto nebojim... pretlak do takovych 0,6 by s tim nemohl udelat harakiri... tomu sam neveris
jinak to odvzdusneni prakticky stejnym zpusobem ma i solex... taky uz jich par doma mam
nicmene nemuzu nic vyvratit, pac jsem to jeste nedodelal... pro vylepseni motoru je hlavne potreba perfekt technicky stav auta... nechci jezdit s vrakem.

jinak to odvzdusneni prakticky stejnym zpusobem ma i solex... taky uz jich par doma mam

nicmene nemuzu nic vyvratit, pac jsem to jeste nedodelal... pro vylepseni motoru je hlavne potreba perfekt technicky stav auta... nechci jezdit s vrakem.
10:55:38
04.11.2008
04.11.2008

ventYl
-> K-Virus: sak ano, ten efekt je u vsetkych karburatorov stejny. Podstatne je, ze v difuzore atmosferickeho karburatora je relativny podtlak voci atmosfere, od ktorej sa odvijaju vsetky pracovne tlaky (tlak na hladinu paliva, z toho odvijajuce sa tlaky skrze trysky, tlaky pre vzdusniky a pod. takze ak to chces hnat na turbo s relativne nezmenenym zapojenim karbu, potrebujes na vsetky relevantne miesta priviest pracovny tlak turba, aby bol pomer tlakov - pretlakov - podtlakov zachovany.
Zaujimave ale bude sledovat, co taky pretlak spravi so zinko-hlinikovym telesom SEDR karburatora :))
Zaujimave ale bude sledovat, co taky pretlak spravi so zinko-hlinikovym telesom SEDR karburatora :))
14:28:51
03.11.2008
03.11.2008

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Gemini: ok... snad seženu víc

10:38:51
03.11.2008
03.11.2008

Gemini
-> K-Virus: diky, prislo to vsetko...
17:10:03
30.10.2008
30.10.2008

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Nwkt: -> Gemini: poslal jsem vám to na mail

19:53:14
29.10.2008
29.10.2008

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
jinak celkově si myslím, že jsem dodal velké množství důkazů, že i u turbokarbecu se směs tvoří na základě podtlaku v difuzoru... podle mně ty pumpičky a pičovinky okolo nezasahují do tvorby směsi (konkrétně někde mezi tryskou a emulzní trubicí)... je to si myslím jen o tom to zkusit s odvětranou plovákovkou...
19:50:22
29.10.2008
29.10.2008

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Bagrr (nešťastně zamilován): to už mám vyřešený
taky už to kdosi (Fén) prohlásil na fóru Turbo do skodoviek 105-136, že je třeba odvzdušnit plovákovku do tlakové komory a zvýšit tlak paliva... to jsem realizoval... stavím motor z favorita, na 130cu to davat nebudu...
taky už to kdosi (Fén) prohlásil na fóru Turbo do skodoviek 105-136, že je třeba odvzdušnit plovákovku do tlakové komory a zvýšit tlak paliva... to jsem realizoval... stavím motor z favorita, na 130cu to davat nebudu...
15:20:19
29.10.2008
29.10.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> K-Virus: Podle mně jde u atmo karbce hlavně o odvětrání plovákovky...
07:59:43
29.10.2008
29.10.2008

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Nwkt: pošlu...
18:02:46
28.10.2008
28.10.2008

Nwkt
-> K-Virus: Pošli mail mam v id 

18:02:07
28.10.2008
28.10.2008

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Gemini: jinak jsem shromáždil dosti materiálů, ve kterých jsou i detailnější obrázky atd... budeš-li mít zájem, tak ti tu složku zazipuju a pošlu mailem...

18:00:34
28.10.2008
28.10.2008

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Gemini: tady je link na stránku, kde jsem to našel...
www.mecanicavirtual.org/c arburador10.htm
jinak to vlevo na dolnim obrazku, je akcelerační pumpa, a to vpravo jsem tam našel, že to ucpává jakousi trysku, kdyz je tam pretlak a kdyz je podtlak, tak je to uvolněný (volně řečeno).. nwm, na co to slouží... nemám teď moc času... zima je na krku a já musím nahodit nápravu atd atd... mám kupu práce...
www.mecanicavirtual.org/c arburador10.htm
jinak to vlevo na dolnim obrazku, je akcelerační pumpa, a to vpravo jsem tam našel, že to ucpává jakousi trysku, kdyz je tam pretlak a kdyz je podtlak, tak je to uvolněný (volně řečeno).. nwm, na co to slouží... nemám teď moc času... zima je na krku a já musím nahodit nápravu atd atd... mám kupu práce...

17:26:03
28.10.2008
28.10.2008

Gemini
-> K-Virus: pozri si ten spodny obrazok, to je nieco co nikto nevie ako to funguje a naco to presne je......je to labyrint kanalikov a membran...... to je to ten spodnejsi obrazok, mozes dat link na cely obrazok alebo poslat na mail ?
19:05:21
27.10.2008
27.10.2008

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
jinak se opět vracím k nápadu ---> karburátor + turbo... teď mě velmi povzbudilo, že jsem po nedlouhém pátrání oběvil spoustu věcí ohledně karburátoru SOLEX 32 DIS... jedna z nich je řez karburátorem s osazením a změna se neděje ani v plovákové komoře, dokonce i normální způsob tvoření směsi jak u atmosféry viz řez vpravo nahoře... tak nevím, proč by nemohly atmosferické karburátory fungovat i na slabý přetlak... zkusím vypátrat, co tam je za vychytávku, jestli něco vůbec

14:10:41
23.10.2008
23.10.2008

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Gemini: ok chápu... ale MAFko má dnes kde který vstřikovací systém (i Ford Escort 1.8 ZETEC E) a nwm, jestli by bral přeplňování... navíc i tyto auta mají MAP... to snad je výhoda UNa logo turbo... to je z 1.4 nemýlím-li se... ten pak byl i v Puntu GT, ale schrastit to je boj... navic urco je i halluv senzor jako snimac otacek v prevodovce a dodelavat to do sade prevodovky je takovy pokus omyl... mozna jo mozna ne... nwm... hodlám toho vyzkoušet dost... uvidíme, jak se s tím ten renault vypořádá... mám to zadarmo

12:00:24
23.10.2008
23.10.2008

Gemini
-> K-Virus: aby si ma rozumel ten MAP moze byt do 1 Bar, co je nejaky podtlak az do urovne atmosferickeho tlaku.....ale ked zacnes preplnovat, tak budik turba ti ukaze 0,6 ale plniaci tlak je 1,6 bar........predsa 0,6 je podtlak
chapes ?
chapes ?
