Zvětšení objemu motoru

prohledat
13 příspěvků (zobrazeno 1 až 13) od 10.12.2003 do 14.12.2003, založil/a
řadit dle data
22:20:41
14.12.2003
Žaky
-> Saky: to je mi jasný,dyk si je videl,ale ty tvrdy fakt nezaplatim,rači to nebudu přehánět
21:54:41
14.12.2003
Saky
jenze to je prave tema levnejma pistama, kvalitni pist ti prezije motor ale nezaplatis ho-) kdyz si oupis sadu za 4ku tak kdyz mas stesti vydrzej 20000km
17:30:54
13.12.2003
Žaky
A nebo když ho budeš hodně často drtit.Moh bych vyprávět.6500 km a šmytec. Spodek vydrží ale písty...ted mám feldovky vrt.76,tak snad vydržej.Ale stejně už jezdim hokoloklo.
10:39:52
11.12.2003
Saky
zivotnost zavisi na ostatnich vecech upravach atd.. kdyz ten motor jen vezmes upravis tak ti ta fabka najede 150000 urcite, kdyz to s upravama nijka neprezenes tak ty upravy zas tak moc velkej vliv na zivotnost nemaj, samozrejme ze maji, zvysuje se namahani uplne vseho ale i tak ten motor 100000vydrzi, pri predpokladu provozu se spravnou smesi spravnym predstihem, spravne slozenym motoru, dobre udelanejch upravach..

pri zanedbani neceho z vyse popsanych muze se zivotnost rapidne snizit treba az na par tisic km-)
10:34:49
11.12.2003
Pohan
Myslel jsem už spíš na konkrétní zkušenosti s provozem takového motoru, zejména, co se týká životnosti. Jinak díky, budu zvažovat různé varianty, pak sem dám vědět, jak to dopadlo.
10:05:20
11.12.2003
Saky
a co by te jeste zajimalo? ono ty upravy zas tak levny nejsou, kdyz vezmes nejlevnejsi variantu ze koupis fabku komplet to prehazis do 136ky tak te ta sranda se vsema vecma jako tesneni olej svicky filtry gufera saly atd vyjde tak k 15000Kc a jestli ti to je malo tak pak prvnim krokem pred zvysovanim motoru bych jeste upravil hlavu a vymenil vacku to ses hnedka o 5 vis-) samozrejme zalezi co vsechno s tim chces delat.. a pak teprve zvetsovat ale to uz leze do penez dost, prevrtat blok koupit vlozky pisty krouzky tesneni a na tomhle ses tak na 12ti minimalne a kdyz budes chtit lepsi komponenty ktery ti maji vydrzet vic jak sezonu tak pocitej jeste vic..
09:16:00
11.12.2003
Pohan
Díky všem za informace. :-)



A do původní 136 to chci dát z důvodů, které uvedl Saky - hlavně ta legálnost.



Pište dál připomínky a odkazy, díky.
18:43:10
10.12.2003
Saky
kdyz koupis fabiackej motor musis resit vacku uchyceni motoru atd kdyz to das do 136 mas to legalne..
18:40:06
10.12.2003
Petr P
->Roman Šesták:

Takže 1) Klika se prý musí upravit hlavně kvůli jinak řešenému axiálnímu vedení a snad jiné radiusy na krajích čepů. Blok se nijak neupravuje. Za úpravu kliky mi někdo říkal 3000 Kč.. Samotná klika je ještě mnohem dražší.. To se už vyplatí koupit Fabiackej motor. Fabie má stejné vrtání, pořád vychází z 135/136 motorů.



2) Pořídit se dají písty s vrtáním 76 - 78 mm. 77 se dají dát do převrtaných sériových vložek. Pro 78 jsou třeba jiné vložky a převrtat i blok motoru. Sadu 77 jsem kdysi pořídil za 4000, ale teď mi to žere volej..



Mrkni na

www.mari-design.cz/

www.engitec.wz.cz/
18:36:34
10.12.2003
Saky
sice nejsem Vici ale treba ti taky poradim-) fabie ma stejny vrtani a to 75.5, pouzijes z ni pisty, ojnice, vlozky a kliku, klika se ale neotoci v bloku takze se cele musis vzit na prumeru a jeste se musi udelat axialni lozisko, premistit na krajni lozisko, tak jako je to u 136ky, a vymezovaci axialni krouzky.. cela uprava kliky stoji v motorexcelu 3800, nicmene po koupi 3klik tam uz vim jak nato-) a umim to vyrobit a sehnat levneji radove o polovicku.. -) v bloku se neupravuje nic..

na 1490 je klika z fabie nebo kitova ta je sice lepsi ale drazsi.. a na beznej provoz fabiacka bohate staci a rozdil penez se da utopit jinde-) ale pani motorari zavodnici ti budou tvrdit ze je lepsi, lepsi je-) a vrtani je 78, jenze to uz stoji dost penez a zalezi co od toho ocekavas a kolik do toho chces vrazit.. viz jak 1490 jde taky ale uz se to moc nedoporucuje..

reseni ze koupis motor z fabie rozeberes a narves to do 136ky vyjde celkove finanancne asi na stejou castku jako kompletni generalka 136ky tak si myslim ze je vetsinou volba jasna, lidi co delaj v dnesni dobe generalky 130tek facek felicii sou blazni-)
17:07:03
10.12.2003
Pohan
Vici: Mohl by jsi obě úpravy popsat trochu víc?



Varianta 1: klika + ojnice + písty z Fabie



Jak velké úpravy kliky jsou nutné? Skutečně má píst z Fabie stejné vrtání jako 136-ka? Není nutné upravit ložiska kliky v bloku motoru?



Varianta 2: zvětšit vrtání a zdvih



To znamená nová klika, ojnice, písty - pravděpodobně i úprava ložisek v bloku motoru. O úpravě na 1490ccm jsem už slyšel, nemáte někdo podrobnější údaje o vrtání, zdvihu atd.?
16:14:37
10.12.2003
Vici
2) je urcite lepsi nez 1) - nabizi se klika+ojnice+pisty z fabie (kliku je nutne upravit. nebo klika z kitove feldy (jednu mam na predaj..). 3) je nejlepsi reseni, ale za dost penez ...... dobre poskladana 1490ccm ktera dobre chladi (v skodovce je to problem, ve favu je to v pohode) je dobre svezeni :o)
14:24:55
10.12.2003
Pohan
Mám dotaz: Mám Škoda 136 Rapid, chtěl bych ten motor trochu upravit. Chci zvětšit objem a jsou 3 možnosti:

1) zvětšit vrtání

2) zvětšit zdvih

3) kombinace obojího



Prosím o Vaše názory, připomínky a zkušenosti. Pokud existují nějaké odkazy na Internetu nebo literatura, napište je sem.
Extreme Tyres